Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 13.06.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
@wordpresiarz masz wyjaśnione w pierwszym zdaniu zaraz pod nagłówkiem "Czym jest Perplexity?". Nabijać posty można w całkowicie inny sposób2 punkty
-
Dla mnie to nie jest koniec SEO – to reset. Świetnie to opisał Harry i podpisuje się pod jego opinią. Zamiast patrzeć na AI jako zagrożenie, warto zrozumieć, że mamy do czynienia z kolejnym etapem rozwoju wyszukiwania i konsumpcji treści. Czy klasyczne SEO oparte na keyword stuffing, tanich linkach i spinnerach umiera? Tak. Ale SEO jako całość? Absolutnie nie. Zgadzam się z tym, co padło wyżej – AI zmienia reguły gry, ale nie samą grę. Kiedyś trzeba było zrozumieć Googleboty, dziś trzeba zrozumieć modele językowe, intencje użytkownika i kontekst. Nadal można zdobywać ruch i konwersje – tylko trzeba robić to mądrzej. Treści muszą być nie tylko „SEO-friendly”, ale też „AI-readable”.LLM-y to nie wyrok – to narzędzie. Trzeba dostosować content i strukturę strony tak, żeby była „zjadliwa” nie tylko dla bota indeksującego, ale też dla modeli generujących AI Overviews. Kto to zrozumie pierwszy – zyska. A jeśli chodzi o ruch – też u mnie leci w dół z Google, ale wzrost z Binga czy DuckDuckGo pokazuje, że dywersyfikacja źródeł to dziś must-have. No i warto pamiętać o podstawowej zasadzie: SEO zawsze było dla tych, którzy potrafią adaptować się szybciej niż konkurencja. Kto stoi w miejscu – ten zostaje w tyle.2 punkty
-
rok temu 155 zł - zapomniałem i przyszło przedłuzenie na 457 zł2 punkty
-
Siema zaczynamy test indexerów 2025 rok (jak macie inne to podrzućcie) będę tutaj wrzucał aktualne informacje.. Aktualnie (mam takie poukrywane konta specjalnie by nie było że promuje ;)) W odróżnieniu do poprzedniego roku SmartIndexer.net Duża poprawa - Pierwszy pakiet (typowe linki z profili plus tam fora etc..) przemielił w pierwszym pakiecie na poziomie 67% (w tamtym toku było koło 35%).. (sprawdzone przez moz i nie tylko Drugi pakiet (strony - moje podstrony, katalogi i inne tam "niby wartościowe linki) - Pierwsze mielenie (79%)..drugie prawie (85% - tutaj Google też mi podpowiedział czemu nie indexuje więc dostosowałem się do ich wytycznych i czekam;)) PS i w końcu płatność blik Kolejne 5 narzędzi tego typu w akcji.. Jak powtarzałem setki razy, ja nie oceniam ich działalności, potwierdzam na swoich działaniach jak rok temu, nikogo nie promuje, od nikogo nie chce nic za darmo, może efektywność u was być wyższa, może i ja popełniam błędy ino informuje bo testuje Jakby ktoś wątpił czy rzeczywiście robię testy i płacę to lecim.. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego2 punkty
-
2 punkty
-
Który kreator wybrać? Najlepiej żadnego a odpowiadając na pytanie -> cytat z artykułu Nie dziwi mnie taki wniosek, gdzie nawet artykuły budowane są w elementorze2 punkty
-
Ja osobiście jestem wielkim fanem kina. Jakbym miał wybrać swój ulubiony byłoby dość ciężko. Ale poniżej moja lista top10 która w pewnym stopniu stoi na piedestale i każdy z tych filmów jest na pierwszym miejscu. Polecam dla osób pragnących obejrzeć dobre kino, choć wątpliwe byście tych filmów nie widzieli. Pewnie pojawiły się już w rozmowie, ale nie będę krył, że 25 stron wątku nie przejrzałem. 1. Pulp Fiction (Tarantino w pełnej krasie) 2. Matrix cz. 1 (Rozwój oczami Braci Wachowskich) 3. Włamanie na śniadanie (Najlepsza komedia w moich oczach) 4. Złap mnie jeśli potrafisz (Hanks w pogoni za Dicaprio) 5. Ojciec Chrzestny cz. 1 i 2 (Co tu dużo mówić) 6. Leon zawodowiec (Miłość i dobro na innym poziomie) 7. Incepcja (Otwiera oczy) 8. Wściekłe psy (Tarantino part 2:) 9. Nietykalni (Lodołamacz) 10. Pan od muzyki (Tego pewnie tu wielu nie zna, a Jugnot zagrał rolę życia)1 punkt
-
Wcześniej nie mogłem kliknąć w link więc myślałem, że po prostu jest to podkreślenie. Coś mi pewnie zmuliło. Nie było tematu1 punkt
-
Mi w tym temacie głównie chodzi właśnie o frazy mało i średnio konkurencyjne, które wcześniej spokojnie się pozycjonowało longtailem z głównej domeny do top3. Analizując widzę jednak że "lepsze domeny" które posiadają podstrony kontekstowe nie trafiają już do topek na longtail lokalny. W serpach często obsadzone jest top3 domenami jak to Harry słusznie nazwał EMD trafiającymi w frazę kluczową jak w przypadku który opisałem, zajmując top 1,2 i 4 czyli zapewne 80-90% kliknięć. Fakt faktem, takie domeny nie mają wartości "marki", ale mimo wszystko zgarniają użytkowników. Sam jestem ciekaw, stworzyłem na test taką stronę EMD, stworzę subdomenę i podstronę na stronie brandowej. Podlinkuje podobnie, zobaczymy jaki będzie efekt.1 punkt
-
Cześć @aleksiej Odpowiadając na pytanie: to zależy Exact Match Domain (EMD), czyli domeny typu skup-aut-piaseczno[dot]pl w mało konkurencyjnych miastach szybciej wskakują do topki na lokalne frazy ale nie budujesz marki i pasuje mieć wiele takich domen jeśli celujesz w więcej niż jedna lokalizację Subdomeny mogą być dobrym pomysłem. Kiedyś mówiło się, ze Google traktuje subdomeny jako nową domenę - z technicznego punktu widzenia wszystko się zgadza ale praktycznie Google może powiązać główną domenę z subdomeną pod warunkiem, że (subdomena) tematycznie pasuje do głównej domeny (rozumiesz? ) Główna domena z podstronami lokalnymi (/piaseczno/ , /warszawa/ , etc.) ma przewagę pod kątem linkowania wewnętrznego i budowy topical authority ale nie zdominujesz łatwo lokalnych wyników, bo brakuje EMD Dlatego "to zależy" ale moim skromnym zdaniem obecnie warto iść w budowanie marki aniżeli robić spamerskie EMD. Patent Google "Text classification and transformation based on author" opisuje techniki rozpoznawania stylu konkretnego autora, a drugi patent pt. "Generating author vectors" skupia się na przypisywaniu tekstów do charakterystycznych wektorów autora. To niuanse ale imo mają znaczenie. Uważam, że w przyszłości marka (osobista / firmy) będzie odgrywała ważną rolę w cytowaniu przez AI. Z resztą Google wprowadziło EEAT z jakiegoś powodu Na koniec, o budowaniu marki mówi też @zgred Mam nadzieję, że chociaż ciut pomogłem Pozdrawiam1 punkt
-
Cześć wszystkim. Pamiętam, że dekadę temu była tu kopalnia wiedzy. Wylogowałem się na dłuższy okres, bo osobiście przestałem zajmować się tak intensywnie pozycjonowaniem. Ale najwyższy czas powrócić na podwórko. Świetnie, że forum jeszcze żyje i wciąż można tutaj wyczytać ciekawe odpowiedzi i analizy stałych bywalców. Wystarczyło, że kliknąłem w kilka postów by odświeżyć sobie ogrom wiedzy który tu zawsze płynął. Mam nadzieję, że dzięki Wam wrócę do formy z SEO. Pozdrowienia i do usłyszenia!1 punkt
-
W mojej ocenie masowe tworzenie podstron pod miasta z identycznym tekstem i jedynie zmienioną lokalizacją to ryzykowna strategia, która w dłuższej perspektywie może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Google od dawna jasno komunikuje, że doorway pages (czyli strony stworzone wyłącznie po to, aby pozycjonować się na konkretne frazy lokalne, bez realnej wartości dodanej) są niezgodne z wytycznymi i mogą skutkować wyindeksowaniem. Zamiast iść w kierunku niskiej jakości skalowania, lepszym podejściem będzie: Stworzenie unikalnych treści dla wybranych miast – nie tylko przez zmianę nazwy miejscowości, ale przez dodanie np. case study z danego regionu, specyficznych problemów klientów z danego obszaru, lokalnych zdjęć, opinii, itp. Rozwijanie sekcji realizacji / portfolio, gdzie każdy wpis można naturalnie zoptymalizować pod daną lokalizację – to świetny sposób na lokalne SEO z zachowaniem autentyczności i bez ryzyka duplicate contentu. Stworzenie mocnej strony głównej + ofertowej, która łapie główne i długie ogony w ujęciu ogólnopolskim, a dopiero na dalszym planie – rozsądnie rozbudowane strony lokalne, jeśli faktycznie wspierają działania sprzedażowe czy komunikacyjne (np. osobne zespoły, placówki, realizacje, oddziały, itp.). Nie chodzi o to, by nie pozycjonować się lokalnie – wręcz przeciwnie – ale trzeba to robić z głową. Jeśli dla 20 miast tekst różni się wyłącznie nazwą lokalizacji, to ani użytkownik, ani Google nie mają z tego realnej wartości. A takie strony działają tylko do czasu. Dobrze ujęte zostało wyżej, że wielu graczy działa z „lufą przy skroni”. Dziś są w TOP3, jutro mogą zniknąć z wyników – i bez ostrzeżenia.1 punkt
-
imo hosting powinien być tani, jeśli chcesz coś lepszego, to zawsze można skorzystać z VPS albo chmury. Powyżej 200 zł to już średnio się opłaca1 punkt
-
Oraz godny uwagi i w zasadzie za free deepseek : https://chat.deepseek.com < Chinski https://grok.com < Od Leona Maska1 punkt
-
skąd masz ten wynik czyli na podstawie jakich danych ten wynik został Ci przedstawiony? I dzięki czyjej pracy ten wynik masz? Prawda, że seo+content? PRAWDA?1 punkt
-
Spróbuj: admin --> konfiguracja --> katalog firm --> Ustawienia /włączyć mapę Google?1 punkt
-
Co jakiś czas ktoś ogłasza koniec SEO, ale SEO "żyje" nadal. SEO się zmienia i to bardzo. Niestety, albo stety nie wszyscy nadążą za zmianami. Niektórzy widzą AI jako zagrożenie dla SEO a to nie jest zagrożenie tylko nowe możliwości. SEO to ciągła nauka, nadążanie za zmianami. Dziś np odchodzi się od copywriterów na rzecz AI. Zero-click search to nie zagrożenie tylko nowe wyzwanie. Kto będzie dalej robił SEO jak 10 lat temu, ten przegra. Kto dostosuje strategię do nowego sposobu wyszukiwania – zyska przewagę.1 punkt
-
Kilka razy już wypowiadałem się na forum w podobnym tonie. Moim zdaniem, to po prostu kolejna ewolucja, coś do czego Google dąży od grubo ponad dekady, dlaczego tak uważam? Musimy się cofnąć aż do 2003 roku, gdzie Google złożył wniosek o patent, który dzisiaj mógł śmiało służyć jako fundament dla AI Overviews. Patent wygasł 7 stycznia 2025 roku ale nic to nie zmienia, ponieważ może nadal być mocnym fundamentem koncepcyjnym i technicznym dla systemów takich jak AI Overviews ...później długo nic albo po prostu ja nie trafiłem w bazie kilku tysięcy patentów aktywnych i wygasłych Czym bym się wcale nie zdziwił, chociaż po drodze mieliśmy kilka "mniejszych" rzeczy: W 2012 mamy graf wiedzy W 2013 wszedł Koliber ze swoim semantycznym wyszukiwaniem W 2015 RankBrain, który zaczyna używać przestrzewni wektorowej (czegoś o czym wielu seowców dopiero zaczeło słyszeć po ChatGPT a przynajmniej z tego co można zauważyć. Podstawa czatów v1) W 2018 BERT, czyli technologia oparta o NLP (podstawy czatów v2 ) W 2021 mamy MUM oraz "Passage Ranking" W 2023 roku Google wypuszcza BART W marcu 2023 roku mamy nowy patent "Generative summaries for search results" - 4 miesiące PO wypuszczeniu na świat ChatGPT 3 W 2024 mamy kolejny patent "Search with stateful chat", który z samej nazwa wiele zdradza Biorąc pod uwagę te wszystkie informacje widać, w którym kierunku zmierza Google. Dlatego jeśli pytasz czy to "koniec seo" takiego typowego, napchać keywordów w niskiej treści i kupić linki, to zdecydowanie masz rację Poza tym - z całym szacunkiem - ale SEO to nie tylko Google, mamy jeszcze Bing, Yandex, Seznam, a nawet Baidu Dla przykładu, strona na której Google mi uciął ruch do kilkuset UU... z Binga mam go 3x więcej. Wiesz, staram się patrzeć szerzej niż tylko z poziomu "użytkownik ma odpowiedź to nie klika = SEO umiera". Te zmiany w Google nie są pierwszymi, bo zero-click search rośnie od lat. Direct answer, featured snippets, people also ask, lokalne packi - te udogodnienia miały ubić SEO i zmniejszyć ruch. Dla przykładu są case'y gdzie PAA zwiększa CTR dla stron, które się tam znajdują, a AIM czy AIO to tylko kolejna warstwa i potencjalne zwiększenie ruchu - chociaż może lepszym stwierdzeniem będzie -> zwiększenie konwersji. Zwróć uwagę, że są też case'y gdzie w AIO pojawiają się strony na pozycji 50. Zwykły user aż tak daleko nie zagląda, więc AIO daje szanse stronom, które są słabo wypozycjonowane ale dają wartość i są zoptymalizowane pod kątem LLM'ów. Uważam, że Google nie chce ubić stron, a uzależnić od swojej infrastruktury - to jest znacząca różnica - dlatego będzie wspierać tych, którzy są zgodni z ich modelem biznesowym i właśnie tych, którzy zintegrują się z ich produktami, API, feedami i całą resztą "około-guglowską". Traktuję Google jako duży katalog stron, a nie coś co ma generować content i zastąpić internet #aio. Jedyne co zastąpi, to słabe agencje, słabych freelancerów i słabych seowców, którzy stoją w miejscu nie rozwijając się w tak bardzo dynamicznej branży jak marketing. SEO zmienia się z tekstowego na multimedialność, semantykę, intencję i dystrybucję, a nie tylko klasyczne serpy. Całą wypowiedź mogę opisać jednym obrazem Zmień moje myślenie jestem otwarty na wszelkie konstruktywne rozmowy, być może twój pogląd / wiedza / doświadczenie / punkt widzenia mnie przekona1 punkt
-
Widze, ze spam wszedl na wyzszy poziom, ale nie do konca doskonaly. 1/ Gratulacje za link ukryty w cytacie 2/ Brak gratulacji za wklejona tresc mojego posta przetlumaczona na dosc podejrzany jezyk1 punkt
-
1 punkt
-
W zależności do czego używasz. Każdy model ma swoją specyfikę a jeszcze dochodzą moce przerobowe danego serwisu. Z darmowych deepseek (świetne modele stron), do podręcznego sprawdzania informacji copilot ( ale tez kiedyś zaskoczył mnie ogarnięciem napisania dużej ilości kodu - inne pamiętam że szwankowały). Z płatnych to ostatnio Gemini pod katem moich potrzeb prześcignął cała resztę, ale darmowa wersja też powinna sprostać zadaniom w wielu przypadkach. Darmowy Grok też często daje radę.1 punkt
-
Ostatnio trafiłem na ciekawe badanie mówiące o tym jak doświadczeni użytkownicy LLM'ów lepiej radzą sobie z identyfikacją treści stworzonych przez AI, nawet po tym jak tekst jest "zamaskowany" lub humanizowany. Link dla potomnych: https://arxiv.org/pdf/2501.15654 Co do tematu, faktycznie trochu ejaju tam jest1 punkt
-
Cześć @kokus U mnie również działa. RankMath czasem wypluwa błąd i podgląd mapy nie działa. jednak gdy wejdziesz w źródło (CTRL + U), to powinieneś zobaczyć sitemap - jeśli widzisz, nie ma problemu. Możesz też próbować naprawić: Odświeżanie permalinków: Ustawienia -> Bezpośrednie odnośniki -> Zapisz Zmiana ilości wyświetlanych linków w sitemapie. U mnie oraz u klientów problem pojawiał się przy bardzo dużej ilości. Domyślnie 200 jest wystarczające Profilaktycznie możesz wykluczyć sitemapę z cache. Dodaj ten kod do functions.php (najlepiej motywu potomnego aka child theme) albo przy wykorzystaniu wtyczek typu "insert code". add_filter( 'rank_math/sitemap/enable_caching', '__return_false'); Sprawdź w trybie incognito, być może przeglądarka trzyma cache. Wtedy naciśnij CTRL + F5 by odświeżyć cache w przeglądarce. Następnym razem też będzie miło gdy napiszesz dokładnie, co się wyświetla, np. żółta / biała strona Pozdrawiam1 punkt
-
1 punkt
-
a ile chciałbyś płacić rocznie za serwer? tanio to już było0 punktów
-
Ale co to za wyznacznik czego? Bo połowy nie rozumiem...trzeźwy jesteś? Czy ludzie patrząc w komputer szukają AI i hydraulik Warszawa? No nie Google.. i tak 90% wyszukiwań.. a że reszta wierzy w AI że niby nie ma wpływu SEO to ich sprawa Chłopie każdy smartfon Google czy tablet i jazda... proste Jak szukam noclegu w Karpaczu to szukam w Google a nie AI, jak szukam narzędzi to w Google a nie AI jak szukam "GORĄCYCH MAMUSIEK W ZAKOPCU" to w Google a nie AI Owszem AI fajne narzędzie, ale to SEO ustala reguły0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
-
Polecamy
 
 
Współpracują z nami
SEOsklep24.pl
 
Zdalny Admin