Czy sprawdzałeś, czy te linki zostały zaindeksowane w Google? Możesz sprawdzić to nawet ręcznie.
To co pokazuje Ahrefs niekoniecznie jest w indeksie Google. Ahrefs ma swoje boty crawlujące.
Powinieneś sprawdzić indeksację tych linków i te których nie ma w Google zaindeksować. Dopiero wtedy analizować dane w GSC.
Druga sprawa, z tym, że GSC pokazuje tylko próbkę linków to nie jest tak do końca. Parę obserwacji:
1. Linki z miejscówek takich jak np. twitter.com zawsze ukażą się w GSC, nawet jeśli do domeny prowadzą setki tysięcy linków.
2. Linki z "mocnych" zaplecz (dających efekt w serpach) szybko pojawiają się w GSC.
3. Znam parę case study, że przy migracji PBN z seohostingów (z wątpliwej jakości adresami IP i słabym uptime) na dedykowane vps'y, hostingi z dedykowanymi adresami ip - PBN'y zaczynały dawać realne wzrosty w serpach + pojawiały się w GSC.
4. Zauważyłem korelację - linki z mocnych rankujących miejscówek zazwyczaj pojawiają się w GSC, linki z miejscówek oflagowanych, lub słabych nie pojawiają się.