Lexy

Forumowicze
  • Zawartość

    3675
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    7

Lexy wygrał w ostatnim dniu 1 Marzec 2015

Lexy ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

350 Excellent

O Lexy

  • Ranga
    Addicted to SEO
  • Urodziny 28.01.1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lexy.com.pl/blog/

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Olsztyn

Ostatnio na profilu byli

24538 wyświetleń profilu
  1. "Czy takie zatajanie informacji może być w jakiś sposób uzasadnione" Moim zdaniem na plus jest sam fakt w miarę dokładnego raportowania, ale jeśli mieliby pisać o dosłownie każdym detalu, więcej spędzaliby na raportowaniu niż na samych działaniach. Co do linków, moim zdaniem uzasadnione jest nieujawnianie części z nich. Jeśli w ogóle masz dostępne raporty, tyle że nie w pełni kompletne (np. są dostępne linki z zewnętrznych źródeł, ale bez stron zapleczowych seowca), to jest OK chociażby z tego względu, że taki raport mógłbyś potem pokazać konkurencyjnej firmie (po przejęciu działań SEO lub przy okazji wykonywania audytu), która miałaby wszystko jak na tacy. Kwestię zmian w optymalizacji dobrze wyjaśnił Grey.
  2. "Czyli że linki na danej stronie nie mają żadnej mocy pozycjonującej, mimo że strona jest podlinkowana i nie ma bana." Przede wszystkim strona z ręcznymi działaniami nałożonymi przez linki wychodzące, leci na łeb na szyję w pozycjach. "Jeżeli tak, to jak sprawdzacie, czy dana strona ma taki filtr?" Zależy czy kara poszła z ręcznych działań, czy z automatu. W pierwszym przypadku sprawdzisz to w Search Console, a w drugim przypadku ciężko w jednym zdaniu to wyjaśnić. "Ale czy to jest miarodajny test?" Nie, bo żeby to sprawdzić, musiałbyś dostać filtr na strony z tymi linkami i wtedy sprawdzić, czy podlinkowane z niej strony przestały być widoczne na te anchory. Poza tym, jedna stronka tego typu nie wystarczy - musiałbyś wykonać taki test na większą skalę i na wszystkich tych stronach złapać filtr. W innym przypadku, jeśli chociaż jedna ze stron nie zostanie zafiltrowana, a będzie stosowała te anchory, one mogą wystarczyć do utrzymania jakichkolwiek pozycji podlinkowanych stron. Z kolei stosowanie innych anchorów na każdej ze stron też nie będzie wiarygodne, bo na podstawie pojedynczych przypadków nie da się wyciągnąć wniosków. To, co najłatwiej sprawdzić, to wpływ kary na pozycje ukaranej strony.
  3. Sytuacja już opanowana i w panelu widać odświeżone, poprawne pozycje. Życzę spokojnej soboty.
  4. Faktycznie na SeoStation wystąpiły dzisiaj problemy i już od jakiegoś czasu próbujemy je rozwiązać. Właśnie wdrażamy jedną poprawkę i jak tylko sytuacja się wyjaśni, wrócę do Was z informacją na ten temat. Zawsze w takich sytuacjach (które na szczęście występują wyjątkowo rzadko) staramy się ponownie sprawdzić pozycje monitorowanych fraz tuż po wyeliminowaniu problemu, jeszcze tego samego dnia.
  5. Właśnie wznowiłam zapisy na szkolenie mailowe "Zarabiaj na audytach SEO", które było niedostępne przez ponad rok. To drugie wydanie szkolenia (nie mylić ze zwykłą aktualizacją ), więc materiał został zaktualizowany i rozszerzony o kolejne elementy. Poza tym, część arkuszy zawiera tabele w 2 wersjach: podstawowa (dla prostych stron) i rozszerzona (m.in. dla blogów) - załączam do posta fragmenty tabel. Z czego składa się szkolenie? z ponad 60-stronicowej instrukcji, która tłumaczy krok po kroku każdy z analizowanych elementów; z 9 arkuszy, na podstawie których można dokonać analizy ok. 150 czynników rankingowych; z szablonu audytu, który można wykorzystać do składania raportu dla klienta (arkusze i szablon można wykorzystywać do celów komercyjnych). Do szablonu dołączam 3 okładki do wyboru; z zestawienia i prezentacji najważniejszych opcji w narzędziach opisanych w szkoleniu - zestawienie to zostanie dołączone do szkolenia tylko w okresie przedsprzedaży, która właśnie się zaczęła, a kończy się 9 kwietnia 2017 r. Dla kogo jest przeznaczony materiał? dla osób z podstawową wiedzą o SEO, które chcą ją poszerzyć i wykonać audyt własnej prostej strony. Przy bardziej zaawansowanych, dla laika zawarte tu informacje mogą być zbyt trudne do opanowania, aby od razu być w stanie dokonać analizy wszystkich opisanych elementów; dla osób z pewnym doświadczeniem z SEO, które nie wykonywały jeszcze audytów lub robiły tylko bardzo proste analizy; dla tych, którzy na co dzień wykonują audyty, ale przyda im się inspiracja bazująca na innych materiałach. Jak już wspomniałam, aktualnie trwa przedsprzedaż szkolenia i w związku z tym od dzisiaj do 9 kwietnia 2017 r. włącznie można je zamówić w cenie niższej o 100 zł, czyli 245 zł zamiast 345 zł (z VAT). Zamówione w tym czasie materiały będę wysyłać w dniach 10-11 kwietnia 2017 r. Dostęp do szkolenia można zamówić na stronie http://www.lexy.com.pl/blog/zarabiaj-na-audytach-seo Dane firmy: INFEO Marta Gryszko ul. Dadleza 1/76 10-687 Olsztyn NIP: 739-344-44-81 kontaktowy adres email: seo@infeo.pl
  6. Nie da się na kilku stronach zmieścić nawet najważniejszych informacji. Sama zamieszczam pełne tabele zarówno z elementami ocenionymi na plus, jak i na minus (to już będzie więcej niż "kilka stron"), ale w szczegółach rozpisuję się tylko o poprawkach, żeby na siłę nie wydłużać raportu. Nawet przy małych stronach może się okazać, że strona przeszła rozbudowę i ma zaindeksowaną starą strukturę URLi, więc w zależności od zaleconych działań, raz uda się to opisać w 2 zdaniach, a innym razem trzeba dołączyć pełną listę adresów. Te małe strony mogą mieć marny profil linków, którego również nie opisze się w 1 zdaniu. Przy okazji zainfekowania strony, również sama informacja o tym fakcie nie wystarczy, bo klient powinien dostać info o tym, co gdzie zmienić i dlaczego.
  7. Odkopuję, ponieważ była mowa m.in. o moich materiałach (szkolenie mailowe "Zarabiaj na audytach SEO"). Właśnie przygotowałam drugie wydanie, więc jak kogoś interesują szczegóły, zapraszam na http://www.lexy.com.pl/blog/zarabiaj-na-audytach-seo
  8. " nie wiem jak miałbym dbać o świeży content w przypadku fryzjerki z Wrocławia?" Przede wszystkim nie każdy rodzaj stron musi być systematycznie aktualizowany, więc od tego należałoby zacząć. Aczkolwiek na upartego można prowadzić bloga z relacjami ze szkoleń fryzjerskich, recenzjami nowo przetestowanych kosmetyków, ale przede wszystkim ze zdjęciami wykonanych fryzur, w tym refleksów czy farbowania wg aktualnych trendów. Klientkom przydadzą się też informacje o tym, jak dbać o włosy, w szczególności po farbowaniu, rozjaśnianiu czy dekoloryzacji. Taki blog wystarczy aktualizować 1 na 2 tygodnie, bo ważniejszy jest mocny content, niż słabej jakości, ale często publikowane teksty. Dodam, że na swoich stronach widzę efekt po dodaniu nowych treści albo nawet dokonaniu drobnych modyfikacji, w szczególności jeśli przy nich pojawia się aktualna data. Nawet jeśli strona nie wymaga aktualizacji, ale cokolwiek na niej zmienię, to widzę skoki w pozycjach. Z kolei te, na których nic się nie dzieje i które już nie są praktycznie linkowane (czyli część zaplecza) stopniowo spadają. Tyle w kwestii aktualizacji, ale pamiętaj też o pozyskiwaniu linków zarówno ze stron o zbliżonej tematyce (dużo dadzą artykuły gościnne w portalach tematycznych), jak i tych z odpowiedniej lokalizacji - te drugie w mniejszym stopniu.
  9. Od dzisiaj do niedzieli włącznie obowiązuje promocja -50% na pakiet kursów pozycjonowania (poziom podstawowy + średniozaawansowany). Nowością obowiązującą tylko w ramach tej promocji jest gratis w postaci listy stron dofollow 3.0 składającej się z blogów z wtyczką CommentLuv (systematycznie aktualizowane, moderowane, tylko z linkami dofollow do wpisów). Szczegóły: http://www.lexy.com.pl/blog/pakiet-certyfikowanych-kursow-seo Lista jest również gratisem do każdego dzisiejszego zamówienia na SeoStation: http://www.seostation.pl/wersje.html
  10. Jeśli chodzi o moje materiały, to przede wszystkim są dość stare i dlatego wstrzymałam ich sprzedaż. Aczkolwiek ostatnio po kilku prośbach na krótki okres włączyłam możliwość zamówienia - http://www.lexy.com.pl/blog/zarabiaj-na-audytach-seoW tej chwili obowiązuje cena o 50% niższa, czyli 150 zł, chociaż nie zmieniałam ceny widocznej w ofercie. Mogę jeszcze przez kilka dni nie wyłączać z powrotem sprzedaży, bo w zasadzie jak będzie aktualizacja, to otrzymają ją wszystkie osoby zapisane na to szkolenie. Najważniejsze to mieć podstawę do pracy, czyli wszystkie tabele, bo to zawsze zajmuje najwięcej czasu.
  11. "masz jakieś dowody, że PR nie umarł i tylko został zamaskowany?" Wystarczy zastanowić się, jak w praktyce wyglądałoby wyłączenie PR, tj. jak wpłynęłoby to na SERPy. "Do tego mnie przekonują liczne obserwacji zachowania domen z PR i bez PR ( z linkami ze stron z wysokim PR) w serpach kiedy ten PR był pokazywany i aktualizowany." Aha, czyli bazujesz na danych sprzed kilku lat. OK.
  12. Po 1. autorem wpisu jest Łukasz, który nie popełnił w nim żadnego błędu Po 2. wycofanie się z wyświetlania wartości PR w toolbarze NIE oznacza wycofania samego PR. Także gratuluję dowcipu - jak najbardziej nadaje się do tego działu ;-) PS A sądziłam, że takie banały trzeba tłumaczyć jedynie początkującym osobom, które gdzieś kiedyś trafiły na info o tym, że "PR umarł".
  13. Wyszły kolejne aktualizacje (25 sierpnia kurs podstawowy i 26 sierpnia kurs średniozaawansowany). Z nowości, teraz można je kupić w pakiecie 2 w 1 i dodatkowo w ofercie znajdują się dostępy do kilku narzędzi, ściąga z linkowania (gdzie jakie wstawiać anchory, skąd linkować do wybranych stron docelowych itp.) i świeżo przygotowana lista stron dofollow. Szczegóły są na http://www.lexy.com.pl/blog/pakiet-certyfikowanych-kursow-seo
  14. Właśnie trwa BrightonSEO i dostępny jest streaming online. Można się zapisać na niego na https://www.authoritas.com/brightonseo/- po rejestracji przekierowuje od razu do nagrania.
  15. W przypadku tej tematyki spore znaczenie ma wspomniana już geolokalizacja. Googlując podaną przez Ciebie frazę, w pierwszej kolejności wyświetla mi się kilka wyników z mapkami, a większość z pozostałych wyników na 1. stronie SERPów jest dostosowana do miejscowości, jaką Google u mnie wykrył. Mówiąc wprost, inne wyniki uzyska osoba z Warszawy, inne z Olsztyna, inne z Poznania - będą one uzależnione od konkurencji we wskazanej miejscowości. Na https://adwords.google.com/apt/AdPreview możesz podejrzeć wyniki, zmieniając lokalizację, więc porównaj sobie teraz wyniki dla kilku z nich - zarówno dla tych, w których działa biznes, jak i dla kilku niepowiązanych. Możesz też zrobić to szybciej i wrzucić do jakiegoś monitora. Akurat na http://www.seostation.pl/ mamy opcję monitorowania lokalnych wyników, więc przygotuj sobie pełną listę fraz i dodaj stronę kilka razy, najlepiej tyle ile masz lokalizacji + 1 niezwiązana miejscowość, aby porównać wyniki. Zobaczysz wtedy, dla ilu fraz widać mocne powiązanie z lokalizacją. Wrzucam screena, żebyś zobaczył jak wyglądają te ustawienia. W przypadku tej tematyki spore znaczenie ma wspomniana już geolokalizacja. Googlując podaną przez Ciebie frazę, w pierwszej kolejności wyświetla mi się kilka wyników z mapkami, a większość z pozostałych wyników na 1. stronie SERPów jest dostosowana do miejscowości, jaką Google u mnie wykrył.