Skocz do zawartości

Lexy

Forumowicze
  • Postów

    3798
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana Lexy w dniu 25 Listopada 2021

Użytkownicy przyznają Lexy punkty reputacji!

O Lexy

  • Urodziny 28.01.1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.lexy.com.pl/blog/

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Olsztyn

Ostatnie wizyty

30707 wyświetleń profilu
  1. Lexy

    Czy to juz koniec?

    Mnie co prawda nie było do śmiechu, kiedy zauważyłam spadek CTR-ów mimo stabilnych pozycji. Natomiast staram się podchodzić do tych zmian tak, jak o tym napisał Matt Diggity: AI isn’t killing SEO. It’s creating the biggest opportunity gap I’ve seen in my 16 years of doing this. Na ten moment widać, że w AI Overviews przeważają te serwisy, które mają niezłą widoczność w SERP-ie, a więc jedno ma wpływ na drugie. Jeszcze jedno — sporo mięska jest w tym artykule: https://www.whitepress.com/pl/baza-wiedzy/6125/jak-zmienia-sie-seo-i-link-building-w-erze-ai
  2. Po wielu latach udało mi się zrealizować mój cel zawodowy w postaci stworzenia kursu pozycjonowania w formacie wideo. Nagrania zrealizowaliśmy z kolegą podczas 8 spotkań. Potem był czas na obróbki i na przygotowanie platformy. W końcu 8 września 2025 r. doczekałam się premiery Oto szczegóły: nazwa kursu: [wideo] Kurs pozycjonowania dla początkujących premiera: 8 września 2025 r. czas dostępu: 365 dni możliwość otrzymania certyfikatu: tak format: wideo (3 godziny) + PDF (204 strony) świeżo zaktualizowany adres zapisów: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/wideo-kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych Na stronie z zapisami znajdują się również fragmenty nagrań oraz opinie pierwszych testerów. Załączam kilka fragmentów widoków z platformy. Przykładowa lekcja: kilka z nich jest prezentacją narzędzi SEO, natomiast reszta to na zmianę albo samo wideo, albo połączenie wideo ze slajdami z najważniejszymi informacjami. Po przerobieniu wszystkich lekcji można podejść do testu wiedzy. W przypadku jego zaliczenia automatycznie generowany jest certyfikat, który można będzie pobrać z zakładki "Moje certyfikaty". A tu widać wszystkie działy.
  3. Widzę, że na forum nie ma jeszcze wpisu o Publigo, dlatego chciałabym się podzielić moimi wrażeniami z integracji z tą platformą. Za jej pośrednictwem można sprzedawać zarówno kursy wideo, jak i produkty cyfrowe. Zacznę od tego, że Publigo (dawniej: WP Idea) jest dostępne w 2 wersjach: Publigo BOX — instalowana na własnym serwerze; Publigo Go — to wersja SaaS. Ja wybrałam łatwiejszą opcję w postaci Publigo Go, ale zintegrowałam platformę ze swoim sklepem korzystającym z WooCommerce. Dostałam gotową platformę, na której co prawda mogę wprowadzić pewne modyfikacje, ale nie są one wymagane. Dostępnych jest kilka szablonów kolorystycznych, które można dostosować pod siebie. Można również modyfikować w pewnym zakresie szablony poszczególnych podstron, np. zamówienie czy panel kursu. Sama sprzedaż z kolei jest dalej prowadzona na moim dotychczasowym sklepie, więc Publigo nie wymaga ode mnie dodatkowej integracji z systemem płatności czy systemem do mailingów, bo to wszystko mam już ogarnięte. Pliki wideo i inne materiały wgrywa się bezpośrednio przez platformę, a zatem nie trzeba się martwić o to, gdzie przechowywać tak duże pliki. W praktyce działa to tak, że kiedy kursant zamawia dostęp do kursu przez stronę https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/wideo-kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych (na ten moment tylko ten kurs jest w ten sposób połączony), automatycznie tworzone jest zamówienie na platformie VOD. Kursant otrzymuje powiadomienie mailowe o utworzonym koncie, loguje się na platformie i może na spokojnie przerabiać sobie materiał. Automatycznie zapisywany jest postęp nauki, można też podejść do testu wiedzy w formie ankiety. Certyfikat jest wystawiany automatycznie i można albo skorzystać z jednego z wbudowanych szablonów, albo stworzyć swój od podstaw. Możecie zobaczyć, jak to wygląda od środka, jeśli chodzi zarówno o widoki dla klienta, jak i dla administratora sklepu.
  4. Lexy

    Jestem tu nowy :)

    Cześć Luis. Jakie zagadnienia związane z SEO interesują Cię najbardziej? Czy na razie chodzi o całokształt?
  5. Tegoroczną promocją z okazji Black Friday i Cyber Monday został objęty mój pierwszy i zarazem najważniejszy, regularnie aktualizowany "Kurs pozycjonowania dla początkujących". Poniżej zamieszczam podstawowe informacje na jego temat: premiera: 25 marca 2011 r. ostatnia aktualizacja: 17 października 2024 r. czas dostępu: 365 dni możliwość otrzymania certyfikatu: tak liczba stron: 202 W ramach promocji cena wynosi 141 zł (z VAT) zamiast regularnej ceny 235 zł (z VAT). Promocja kończy się 2 grudnia 2024 r. (o północy z 2 na 3 grudnia). Wystawiam faktury VAT (Infeo Marta Gryszko; NIP: 739-344-44-81; ul. Królewny Śnieżki 18; 10-696 Olsztyn). W ramach zamówienia otrzymuje się również e-booka ("SEO Case Study"), dostęp do narzędzia monitorującego pozycję, pakiet 3 checklist oraz rabaty na inne materiały. Gorąco zachęcam do zapisów https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych
  6. Polecam skorzystać z Majestica lub innego narzędzia do analizy i wyłapać z analizy innych fundacji perełki, które zainspirują Cię do konkretnych działań. Nie patrz na te standardowe, niezbyt wysokiej jakości. Skup się na tych, po trafieniu na które Twoja pierwsza myśl to "WOW, przecież to takie oczywiste"... albo i nieoczywiste, ale możliwe do wykonania w Twoim przypadku.
  7. Spodobał mi się film "Buy now" na Netflixie. Idealnie wstrzelili się w sezon na Black Friday. Muszę jeszcze tylko dzieciom go pokazać https://www.netflix.com/pl/title/81554996 Z chęcią przyjmę rekomendacje związane z tą samą tematyką. Ze starszych seriali dość intrygujący okazał się ten: https://www.filmweb.pl/serial/Dziewięcioro+nieznajomych-2021-858049 Widzę, że można go obejrzeć na Primie.
  8. Dzisiaj (19 lutego 2024 r.) zamykam zapisy na kurs zorganizowany w zupełnie odmiennej formule od dotychczasowej. Chodzi o Podstawy SEO — SEO copywriting. Jest on przeznaczony dla każdego, kto chce podszkolić swój warsztat copywritingu i wykorzystać potencjał swoich treści w Google. Podczas 5 tygodni nauki (począwszy od 26 lutego 2024 r.) skupimy się na szlifowaniu umiejętności związanych z przeprowadzeniem researchu, pisaniem oraz optymalizacją treści na stronach. Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów dodatkowych i zadań praktycznych, a także dostęp do dedykowanego pakietu wsparcia. Kurs kończy się certyfikatem (tylko w przypadku terminowego odesłania zadań). Co wchodzi w skład oferty? 4 moduły szkoleniowe (plik PDF): Zasady copywritingu + zadanie praktyczne nr 1 Analiza słów kluczowych i konkurencji + rozbudowane zadanie praktyczne nr 2 (składa się z 3 części) Zasady SEO copywritingu + zadanie praktyczne nr 3 Narzędzia, tricki i dodatki dla copywriterów + zadanie praktyczne nr 4 materiały dodatkowe (w tym checklisty i mini tutoriale wideo); tymczasowy (dostępny od 26 lutego do 11 kwietnia 2024 r.) pakiet wsparcia w postaci: dostępu do serwera na Discordzie; newslettera; harmonogramu kursu (w Google Calendar); miesięczny dostęp do SeoStation.pl (przyda się do monitorowania efektów zmian wprowadzanych w artykułach); dostęp do plików PDF przez 365 dni. Zapisy: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/podstawy-seo-copywriting PS Faktury wystawiane są automatycznie tuż po zaksięgowaniu płatności.
  9. Lucjusz007 jak aktualnie wygląda sytuacja? U mnie zawsze jest szybki efekt po zgłoszeniu adresów URL do wyindeksowania za pośrednictwem Google Search Console. Łatwiej będzie zweryfikować ewentualny problem, jeśli podasz adres swojej strony i wkleisz zrzut ekranu ze zgłoszenia z GSC oraz z jego statusu. Na pewno zaznaczyłeś, żeby Google wyindeksowało wszystkie adresy rozpoczynające się od tego prefiksu, czy może tylko jeden w postaci domena.pl/tag/?
  10. Tym razem przygotowałam promocję od 15 do 30% taniej na wszystkie materiały ze strony https://www.lexy.com.pl/blog/sklep Akcja trwa od 23 do 30 listopada 2023 r. Nie trzeba korzystać z żadnego kuponu — ceny są już obniżone na stronie. Promocją są objęte następujące materiały: Podstawy SEO dla twórców treści (-30%); Kurs pozycjonowania dla początkujących (-20%) - świeżo zaktualizowany i rozbudowany o nowe zadania praktyczne (łącznie jest ich 11); Kurs pozycjonowania dla średnio zaawansowanych (-20%); Pakiet kursów pozycjonowania (-15%); Zarabiaj na audytach SEO (-30%). Dodatkowo Słownik pojęć SEO przez cały okres promocji jest ustawiony bezpłatny. Dane firmy: Infeo Marta Gryszko ul. Królewny Śnieżki 18 10-696 Olsztyn NIP: 739-344-44-81
  11. Udostępniam (za zgodą administratora prywatnej grupy na FB) informację o akcji "Parowanie twórców z korektorami", z której może skorzystać praktycznie każdy właściciel strony WWW, autor e-booka czy też prelegent, chcący poprawić jakość przekazu swojej prezentacji na konferencji bądź szkoleniu. Zgłoszenia do akcji są przyjmowane do końca sierpnia br. Kilka słów ode mnie: Brałam kiedyś udział w tej akcji jako twórca i zostałam wtedy sparowana z dwoma korektorami. Sądziłam, że poprawią głównie największe błędy, w tym interpunkcję oraz częściowo styl. Byłam pozytywnie zaskoczona tym, jak wnikliwie jeden z dobranych korektorów przeanalizował mój tekst i jakie niedociągnięcia w nim wyłapał. Nieco później nawiązałam odpłatną współpracę z korektorką poleconą przez znajomą. To była akurat osoba z wieloletnim doświadczeniem w redakcji i korekcie. Ciężko jest mi przekazać Wam, jak bardzo byłam zadowolona i wręcz zachwycona tym, jak mocno podrasowała jeden z moich e-booków. Z jednej strony poprawek było od groma i ciut-ciut, z drugiej strony - zamiast się załamywać tym, jak źle piszę starałam się nie popełniać więcej tych samych błędów. Współpracowałam również z Łukaszem Mackiewiczem - autorem książki "497 błędów" i napiszę tylko jedno - WOW! W tym roku sama zapisałam się na 3-miesięczną Akademię Korekty Tekstu (AKT). W życiu bym nie powiedziała, że do przyswojenia może być tak ogromna liczba zasad poprawnej polszczyzny. Mimo moich ambicji i zaangażowania, w tym próby połączenia nauki z innymi obowiązkami, nie udało mi się oddać egzaminu (mega obszerny i trudny!) w pierwszym terminie, a w akcji parowania wezmą udział tylko te osoby, które odesłały egzamin do 15 sierpnia. A to oznacza, że po drugiej stronie macie najwytrwalsze osoby, które - mimo iż są początkujące - przyswoiły mnóstwo zasad albo/i mają po prostu do tego smykałkę. Akcja parowania to takie bezpłatne praktyki, w ramach których uczestnicy AKT zaopiekują się Waszymi tekstami i to dość obszernymi (nie wiem, jak teraz, ale dawniej to było do 40 tys. znaków ze spacjami). Z drugiej strony samo odesłanie poprawionych tekstów do twórcy nie będzie dla korektorów tak dużą korzyścią, jak możliwość otrzymania od Was jakiegokolwiek feedbacku (nawet tylko tego prywatnego, bez możliwości umieszczenia opinii w swoim portfolio), referencji czy też wskazania ich imienia i nazwiska na landingu bądź w samym e-booku. Nie jest to oczywiście wymagane, ale mile widziane, aby korektorzy dostali od Was informację zwrotną i wiedzieli, co zrobili dobrze, a nad czym powinni popracować. Gorąco zapraszam Was do skorzystania z akcji i wypełnienia ankiety: https://bit.ly/akt6-ankieta-tworcy Nieco więcej informacji na temat współpracy z korektorami zamieściłam we wpisie: https://www.lexy.com.pl/blog/wspolpraca-na-linii-korektor-agencja-seo.html Najlepiej jest przekonać się na własnej skórze (na własnym tekście ), jak wiele potrafią zdziałać korektorzy. Ze swojej strony doradzę zaznaczenie w ankiecie opcji parowania z kilkoma osobami, aby mieć porównanie.
  12. Linków graficznych nie zostawia się pustych, tylko z odpowiednimi opisami alternatywnymi służącymi jako anchor.
  13. Jeśli masz wiele stron zapleczowych, na każdej (albo w poszczególnych grupach) możesz ustalić inne zasady linkowania, np.: - linkowanie site-wide za pomocą linka graficznego (lepiej z mieszanym anchorem niż EMA) + linki do podstron z niektórych wpisów; - tylko linki z niektórych wpisów, przy czym w pojedynczym wpisie może się znajdować kilka linków do różnych podstron serwisu pozycjonowanego; - linki tekstowe/graficzne z opisów kategorii (z każdej kategorii linkujesz inną podstronę serwisu pozycjonowanego), przy czym jeśli opisy wyświetlają się na wszystkich podstronach paginacji, których jest wiele, zdecydowanie bezpieczniejsze będą linki graficzne; jeśli natomiast opisy wyświetlają się tylko na pierwszej stronie kategorii, zostawiłabym tekstowe + linki w nielicznych wpisach; - link na stronie głównej + linki z nielicznych wpisów. Generalnie wszędzie wyszłabym z założenia, że co któryś (co trzeci, co piąty) wpis wrzucam linki, niezależnie od tego, co wyświetla się na stronie głównej lub site-wide. Jeśli w danym wpisie ma być kilka linków, różnicuj strony docelowe.
  14. Możesz to zrobić w seostation.pl i monitorować osobno każdą wersję językową (ustawiając dla nich konkretne lokalizacje). Żaden fragment adresu nie jest ucinany, więc można monitorować np. dowolny folder albo pojedynczy adres URL.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności