Lexy

Forumowicze
  • Zawartość

    3698
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    7

Lexy wygrał w ostatnim dniu 1 Marzec 2015

Lexy ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

357 Excellent

O Lexy

  • Ranga
    Addicted to SEO
  • Urodziny 28.01.1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.lexy.com.pl/blog/

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Olsztyn

Ostatnio na profilu byli

24975 wyświetleń profilu
  1. Chodzi o to, że zawsze najłatwiej pozycjonuje się frazy niszowe, czyli te mocniej doprecyzowane, składające się zazwyczaj z kilku słów - nawet do 4 czy 5. Jeśli zrobisz dość ogólne drzewo, a dopiero zaczynasz ogarniać podstawy SEO, to nie ma szans na sensowne wyniki. Stron produktowych raczej się nie pozycjonuje w taki sposób, jak stronę główną czy (pod)kategorie). To właśnie linkowaniem z zewnątrz tej wyższej struktury zapewnia się rozłożenie mocy linków również na podstrony produktowe, ale same produkty linkuje się z zewnątrz tylko czasem, wybierając te najważniejsze.
  2. Przy zupełnie nowym sklepie i braku konkretnego budżetu na działania reklamowe? Nie sądzę, że ktokolwiek na to pójdzie.
  3. Do końca czerwca obowiązują promocyjne ceny na część produktów dostępnych na stronie https://www.lexy.com.pl/blog/sklep Są to mailowe kursy pozycjonowania oraz szkolenie "Zarabiaj na audytach SEO" (+ angielska wersja arkuszy), które dawniej rozsyłałam w częściach, a teraz pełny materiał jest udostępniany tuż po opłaceniu zamówienia. Dodatkowo na stronie znajduje się kilka nowych produktów takich jak "SEO case study - 9 nietypowych przypadków" oraz "Słownik pojęć SEO" w wersji PDF (jak dotąd w księgarniach były dostępne tylko wersje na czytniki lub drukowane) w standardowych cenach. PS Wystawiam faktury.
  4. Lexy

    RODO na zapleczu

    Tam gdzie nie ma takiej konieczności, najlepiej usunąć wszystkie rozwiązania pozwalające na gromadzenie jakichkolwiek danych osobowych. Np. jeśli i tak na stronie była tylko garstka komentarzy, to najlepiej całkowicie je wyłączyć. Ja jedynie zastanawiałam się nad formularzem kontaktowym, ale faktycznie tak jak jest w infografice, można spełnić obowiązek informacyjny w autoresponderze.
  5. Lexy

    Skopiowanie treści

    Nie tylko 1:1 i nie ma ustalonego, jaki procent musi być unikalny, aby było OK. Dopóki zwykły copyscape jest w stanie znaleźć duplikaty na podstawie kilku fragmentów tekstu, jest ryzyko, że samo Google również nie potraktuje takich tekstów jako w pełni unikalne, niepowiązane ze sobą.
  6. Niestety jak dla mnie założenia są złe. Z jednej strony zadajesz pytania o podstawy, więc sądzę, że do uzyskania sensownych pozycji daleka droga. Z drugiej strony, stawiasz na małą ilość produktów i tym samym mało rozbudowane drzewo kategorii, podczas gdy naukę pozycjonowania zaczyna się raczej od tych łatwiejszych, bardziej szczegółowych fraz. Lepiej będzie skupić się na konkretnej podkategorii i zadbać o sensowną ilość produktów dodanych do niej, niż zaczynać od ogólnych kategorii typu krem do twarzy, bo sam się szybko zniechęcisz nie widząc efektów. Napisz może coś więcej o tym, dlaczego właśnie ta branża, jakiego producenta kosmetyki masz zamiar sprzedawać (być może jakieś niszowe, które da się łatwiej wypozycjonować), w jaki inny sposób masz zamiar promować sklep i czemu nie wolisz zacząć od czegoś prostszego.
  7. Ja też właśnie się przerzuciłam na WooCommerce, a dodatkowo koleżanka zdecydowała się na ten skrypt i z jej sklepem już też działamy. Jak na razie zapowiada się nieźle i jest sporo opcji konfiguracji, w tym możliwość korzystania z kuponów, ustawiania harmonogramu promocji, darmowej dostawy, możliwość ustawienia dowolnej ilości atrybutów (np. kolor, rozmiar). Są też wtyczki, dzięki którym ustawisz promocję np. -20% przy zamówieniu powyżej ustalonej kwoty. Możesz też dodawać produkty powiązane. Ja generalnie uwielbiam WordPressa i uważam, że da się na nim postawić praktycznie każdy rodzaj strony, dlatego sama nawet nie rozważałam innych opcji. Do tego masz mnóstwo wtyczek, możesz też zintegrować sklep z Freshmailem, przydzielać klientom dostęp do plików (np. poradników tematycznych). PS Od razu proponuję Ci utworzenie podkategorii lub tagów pomocnych dla alergików. Sama szukałam białka w wielu sklepach i są tylko 2, które mogę stosować ;-)
  8. Ja też nie miałam jeszcze kiedy go obejrzeć ;-) ale podrzucam link do nagrania. I to nie ja nagrywałam, tylko Authoritas
  9. Lexy

    podmiana strony

    "Rozszerzenie URL strony jak .php, .html , jeśli serwis zbudowany jest nie tylko z statycznych plików nie ma znaczenia. Są serwisy, która wcale nie maja URL zakończonych rozszerzeniami (jak ta strona forum) lub typu "katalogowego" z "/"" Miałam na myśli to, że niekoniecznie musiał stosować 301, bo da się zrobić tak, aby "statyczna" strona mimo wszystko miała zastosowane adresy z rozszerzeniem .php Tym samym adresy starej i nowej wersji serwisu byłyby identyczne.
  10. Lexy

    Ankieta dotyczącą pracy SEOwca

    Ankieta była skonstruowana w podobny sposób do tej sprzed kilku lat, aby była możliwość porównania ze sobą danych. W punkcie dot. pozycjonowania chodziło o pełną, kompleksową usługę, podczas gdy część osób/firm podejmuje się również zleceń na konkretną usługę, np. pozyskanie X linków ze wskazanych źródeł. Aczkolwiek faktycznie część opcji dostępnych w systemie do tworzenia ankiet sprawiała, że również mieliśmy trochę główkowania nad tym, jak to wszystko sensownie ułożyć. Myślę, że w przyszłości (niekoniecznie już przy kolejnej ankiecie) zdecydujemy się na inny, bardziej intuicyjny system. Podaję link do wyników ankiety: https://www.seostation.pl/wiedza/wyniki-ankiety-praca-seowca
  11. Lexy

    Skopiowanie treści

    "1. Czy kopiowanie w ramach swojej strony jest jakoś mniej karalne?" Nie tyle karane, co może spowodować, że Google nie będzie w stanie raz konkretnie ustalić, którą z podstron wyświetlać po wyszukaniu danej frazy. Podam Ci świeży przykład. Strona główna jednego z serwisów jest zoptymalizowana na najbardziej ogólne frazy, a na podstronach opisane są poszczególne usługi, w tym jedna z tych, na którą kierowany jest ruch na główną. Na podstronie jednak usługa jest opisana bardziej szczegółowo, z wymienionymi wariantami, jeśli tak to mogę nazwać. Google zaczyna mieć problem z ustaleniem, którą z podstron wyświetlać dla danej frazy. Jeśli wyświetla stronę główną (mocniej zoptymalizowaną pod dokładnie tę frazę, która jest wyszukiwana), zajmuje ona 2. pozycję. Jeśli Google chwilowo zmienia zdanie i przerzuca się na podstronę ze szczegółami, wyświetla ją w okolicach 10. pozycji, a dokładnie między 9 a 12. To jest największe ryzyko wprowadzenia zamieszania z optymalizacją kilku podstron pod kątem tej samej lub nawet mocno zbliżonej frazy.
  12. Bardzo duży wpływ na wynik mają niezoptymalizowane obrazki, więc w pierwszej kolejności właśnie nimi bym się zajęła. Z tego co teraz widzę, udało Cię poprawić wynik, ale z obrazkami jest problem. Musisz też pamiętać o optymalizacji obrazków podczas publikowania kolejnych wpisów. Włącz również narzędzia dla programistów w Google Chrome, przejdź do zakładki Network/Sieć, zaznacz "Disable cache" i odśwież stronę. Potem przejrzyj dokładnie czas ładowania poszczególnych elementów i zobacz, co jeszcze możesz poprawić. Jeśli zależy Ci na dopracowaniu każdego możliwego detalu, to polecam Ci kurs https://strefakursow.pl/kursy/web_develop/jak_przyspieszac_i_optymalizowac_strony.html Z niego dowiesz się nawet więcej, niż faktycznie potrzebujesz przy tej jednej stronie.
  13. Lexy

    podmiana strony

    Przy tak niewielkiej liczbie podstron podmiana powinna przebiegać dość sprawnie. Nie jestem tylko pewna, czy konieczna była zmiana rozszerzenia na .html
  14. Po tym jak dostaniesz w Search Console komunikat o indeksowaniu wersji mobilnej strony, powinna ona być oceniana na podstawie zawartości dostępnej dla urządzeń mobilnych. Skoro więc nie będzie na niej opisów kategorii, nie będzie ich również w kopii Google. "Czy to w ogóle źle, że nie ma tych opisów (skoro i tak są zaindeksowane?)?" Google ustala pozycję strony na podstawie tego, co widzi na niej w aktualnej kopii.
  15. Od razu zawiało Joomlą. Musisz poszukać osoby, która wyeliminuje wszystkie babole. Ustaw sobie monitorowanie pozycji na frazę w postaci "site:domena.pl inurl:viagra" a na bieżąco będziesz widział, czy i kiedy ewentualne kolejne podstrony się zaindeksują. Dodam, że jeden z moich klientów miał ten sam problem i jak tylko podstrony tego typu się zaindeksowały, pojawiały się problemy z pozycjami całego serwisu. Początkowo tzw. "informatyk" się tym zajmował i problem wracał, aż w końcu udało się go wyeliminować. Mimo wszystko namawiałam klienta na przejście chociaż na WordPressa, bo dziury w Joomli nie były jedynym problemem. Inny to wyjątkowo długie pobieranie zawartości w szczególności podstron z wpisami na blogu. Cały proces był tak mocno spowolniony, że w przypadku próby przeindeksowania strony za pośrednictwem Search Console sypało błędami o tymczasowej niedostępności. To były głównie podstrony z opóźnieniem w ładowaniu przekraczającym 8 sekund.