Lexy

Forumowicze
  • Content Count

    3,733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Lexy last won the day on June 2

Lexy had the most liked content!

Community Reputation

365 Excellent

About Lexy

  • Rank
    Addicted to SEO
  • Birthday 01/28/1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.lexy.com.pl/blog/
  • Twitter
    https://twitter.com/Lexy_82

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Olsztyn

Recent Profile Visitors

26,366 profile views
  1. Nie, nie powinno być żadnych łańcuchów przekierowań. Prawdopodobnie masz albo nieaktualne linki wewnętrzne, albo nieprawidłowo ustawione przekierowania, przez które np. najpierw przekierowujesz z http://domena.pl na http://www.domena.pl, potem dopiero na wersję z HTTPS, ewentualnie w międzyczasie są jeszcze jakieś przekierowania wynikające z dawnej zmiany struktury adresów URL. Możesz wkleić tutaj wszystkie 4 przekierowania? To jednak dużo.
  2. Odsyłam do wpisu https://sprawnymarketing.pl/seo-checklista-po-wdrozeniu-ssl/ Jest tam wszystko po kolei wyjaśnione łącznie z odesłaniem do narzędzia umożliwiającego sprawdzenie łańcuchów przekierowań, sprawdzeniem czy faktycznie połączenie jest w pełni bezpieczne (często zostają jakieś obrazki albo pliki w HTTP) itp. W skrócie, wszędzie powinieneś korzystać tylko z jednego formatu adresu, czyli z HTTPS i albo z, albo bez www w zależności od tego, jak ustalisz. Jedynie w GSC nie ma możliwości wskazania "preferowanej domeny" w postaci tej z HTTPS (wybierasz ją jedynie pomiędzy adresami z i bez www), więc po prostu musisz mieć dodane do panelu 4 formaty: - http://domena.pl - http://www.domena.pl - https://domena.pl - https://www.domena.pl Nie zapomnij też o ustawieniach w zewnętrznych narzędziach, w tym w GA, a w artykule, do którego podałam linka, dokładnie przeczytaj jak po przepięciu analizować dane w GSC (będą początkowo niepełne na każdym formacie).
  3. Lexy

    błędy trzeba je naprawić ?

    Zweryfikuj w pierwszej kolejności, czy faktycznie na tych stronach masz ustawiony noindex (lub none). Komunikat jest właśnie po to, abyś mógł szybko zareagować na ewentualne błędy na stronie. Jeśli pozostaną na nie, z czasem Google zacznie je usuwać z indeksu.
  4. Lexy

    Dziwna sprawa z description

    Różne DC Google mogą mieć zapisane różne wersje strony, więc to jeszcze może się zmieniać. Możesz sprawdzić to klikając w link "Kopia" przy danym wyniku. Pamiętaj też, że Google nie zawsze wyświetli opis z sekcji META i że to co wyświetli jest w dużym stopniu zależne od wpisanego zapytania. Raz pobierze opis z sekcji META, innym razem wyciągnie sobie fragment strony zawierający wyszukiwane wyrażenie.
  5. Sądzę, że tak. Po 1. żadnych testów nie robi się pojedynczo, tylko hurtowo i z próbą wykluczenia innych czynników mogących zaburzyć wynik. Po 2. to spadek zaledwie o 1 oczko. Po 3. zdarza się, że na 10 odświeżeń uzyskasz wiele różnych wyników, bo są one zależne od wielu czynników. PS Dla komplikacji przypomnę o zasadzie first link counts.
  6. Lexy

    Wasze zdanie

    Ale to nie o samą stronę chodzi, tylko również o konkretne frazy. Piszesz, że na regionalnych domenach masz wysoko w topach artykuły na ogólne frazy. Jeśli tak faktycznie jest (sprawdzałeś w różnych lokalizacjach w narzędziu podglądu reklam?), to znaczy, że te konkretne frazy nie mają charakteru lokalnego. Jednak te o charakterze lokalnym będą zawsze dostosowane do lokalizacji i ciężko tu mówić o pozycjonowaniu regionalnej strony na ogólnopolskie wyniki, bo czegoś takiego w rzeczywistości nie da się uzyskać.
  7. Lexy

    Przekierowanie na nową domenę w GSC

    Jak miałam problemy z przekierowaniami u siebie (domeny zostały prawidłowo przekierowane, stare zniknęły z indeksu, a po kilku latach nagle się znowu pojawiły i na domiar złego zastąpiły nowe), to połączyłam 301 z canonicalem i po chwili wszystko wróciło do normy. To było zalecenie Muellera, bo wrzucałam temat na działające wtedy G+.
  8. Takie zmiany były już dawniej wprowadzane. Kiedyś można było za pomocą samych subdomen (np. lokalnych) zgarnąć sporo miejsca w top 10. Ciekawa była też możliwość podbicia pozycji drugiej z podstron dzięki wysokiej pozycji pierwszej - np. jeśli jedna podstrona zajmowała 3. pozycję, a druga była na kilkunastej, wystarczyło wbić ją do dziesiątki, żeby podkleiła się pod tę na 3. pozycji i wtedy zajmowało się pozycje nr 3 i 4. Potem w 2013 r. był Domain Crowding Update mający na celu ograniczenie liczby wyników z tej samej domeny. Z czasem Google zaczęło zmniejszać liczbę wyników dla zapytań brandowych, które zazwyczaj były pełne wyników z tej samej domeny. Ciekawie obserwowało mi się moją wizytówkę firmową i wizytówkę męża - obie w tej samej domenie, tyle że jedna w głównej domenie, a druga w subdomenie. Na część fraz przez większość czasu widać było rotację wyników - albo jedna, albo druga wyświetlała się w top 100, ale nie obie naraz. W ostatnim czasie widziałam, że problem zaczął znikać, bo oba wyniki się wyświetlają obok siebie. Mam wrażenie, że właśnie w temacie ograniczeń w liczbie wyników z tej samej domeny jest najwięcej zmian w obie strony. Myślę, że przy brandowych zapytaniach niewiele powinno się zmienić, a przy sprzedażowych i tak nie spodziewam się aż takiej rewolucji.
  9. Wylicz ilość roboczogodzin, przygotuj kosztorys comiesięcznych kosztów dodatkowych (linki, artykuły, teksty, podzlecanie na zewnątrz), dopasowując wszystko do potrzeb konkretnej strony. Wylicz swoją stawkę za godzinę pracy biorąc pod uwagę Twoje umiejętności, doświadczenie i czas, jakim dysponujesz. Uwzględnij koszta wspólne ponoszone w ramach prac nad wieloma klientami - hostingi, domeny, narzędzia, generalnie utrzymanie zaplecza.
  10. Może to być ciężko, chociaż to zależy od fraz. U mnie na jednej z domen jest problem tego rodzaju, że raz pokazuje się domena główna, a raz subdomena, ale tylko dla niektórych fraz. Jeśli wskakuje domena, to subdomeny raczej nie da się znaleźć w top 100. Są takie, które pokazują więcej wyników - zarówno domenę, subdomenę, jak i dodatkowe podstrony i to ma miejsce zazwyczaj dla nazwy firmy, bo to mocno brandowa fraza, w której są mniejsze limity na wyniki z tej samej domeny. Absolutnie nie można tego przyjmować za pewnik. Jeśli prowadzi stronę w domenie i subdomenie, obie są wzajemnie podlinkowane, to Google prawdopodobnie rozpozna, że są ze sobą powiązane i nie będzie ich traktowało jak 2 niezależne strony. Owszem, dawniej można było nieźle namieszać w SERPach przez tworzenie masy subdomen i zajmowało się wtedy wiele pozycji w top 10, ale dobre kilka lat temu ustawili takie limity, przez które rzadko kiedy warto z tego korzystać. To może być kwestia miesięcy lub lat, aby te ustalenia się zmieniły. Już kilka zmian tego typu było i z dnia na dzień mieszało się w SERPach.
  11. Lexy

    Wyniki skuteczności w GSC

    Masz rację co do tego, że liczba wyświetleń jest nabita przez roboty, również przez te do zliczania wzmianek o marce - one czasem (przy korzystaniu z ustawień zaawansowanych) mają dość nietypową formę albo są zapisane w cudzysłowie. Zazwyczaj w takich przypadkach dzienna liczba wyświetleń jest mocno zbliżona, tyle że jest problem z kliknięciami i tym samym z CTR. Sprawdź, jakie frazy sam monitorujesz i wejdź osobno w wykresy wyświetleń tych mniej popularnych, a zobaczysz, że są do siebie zbliżone. Robotowi pokaże wyniki dostosowane do ustawień narzędzia. Co do danych w GSC, to głównie do wyświetleń trzeba podejść z mocnym dystansem, ale pozycje pokaże prawidłowe, tyle że są one uśrednione dla wszystkich ludzi i robotów, którzy wyszukiwali danych fraz.
  12. Z okazji zbliżających się Świąt, ustawiłam promocję -20% na wszystkie kursy i ebooki dostępne na stronie https://www.lexy.com.pl/blog/sklep Promocją objęte są następujące materiały: kurs pozycjonowania dla początkujących kurs pozycjonowania dla średnio zaawansowanych pakiet kursów SEO (kurs pozycjonowania dla początkujących + dla średnio zaawansowanych) szkolenie „Zarabiaj na audytach SEO” SEO case study Słownik pojęć SEO Promocja trwa od dzisiaj, 12 kwietnia, do 30 kwietnia 2019 r.
  13. Lexy

    Problemy audytowe

    Mnie osobiście Yoast nie przekonuje, więc to tylko moja propozycja.
  14. Lexy

    Problemy audytowe

    1. Chyba bardziej pytasz o wtyczki do WordPressa? Ja na wielu stronach używam (i te pod SEO, i inne przydatne): All in One SEO Pack; Disable Gutenberg Google XML Sitemaps; No Category Base (WMPL) - kasuje "category" z adresów; Redirection - zarządza przekierowaniami; Exclude Pages from Menu - jeśli w ustawieniach menu masz ustawione dla wygody, aby nowo tworzone podstrony z automatu dodawały się do menu, ta wtyczka pozwoli na wykluczenie pojedynczych stron, co pozwoli lepiej kontrolować przepływ mocy przez linki wewnętrzne; Link Checker - po uruchomieniu skanu wyświetla szczegóły na temat nieprawidłowych lub przekierowanych linków. 3. Od: wyeksponowania danych kontaktowych - ja osobiście polecam dodać w stopce albo przynajmniej na stronie głównej i podstronie "kontakt" zarówno pełne dane firmy (z wykorzystaniem danych strukturalnych), jak i mapę dojazdu, chyba że to firma o zasięgu ogólnokrajowym; utworzenia wizytówki w Google Moja Firma; dodania linka do strony firmowej do wszystkich profilów społecznościowych, w stopkach forów, na których systematycznie bywasz; dodania wpisów w kilku większych katalogach firm; publikowania wpisów gościnnych lub artykułów sponsorowanych z pełną stopką autorską z linkiem do strony. To tak na początek, bo o tym jak linkować można pisać godzinami.
  15. Spóźniona, ale dziękuję za życzenia