Jump to content

Lexy

Forumowicze
  • Content Count

    3,737
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Lexy last won the day on June 2

Lexy had the most liked content!

Community Reputation

365 Excellent

About Lexy

  • Rank
    Addicted to SEO
  • Birthday 01/28/1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.lexy.com.pl/blog/
  • Twitter
    https://twitter.com/Lexy_82

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Olsztyn

Recent Profile Visitors

26,538 profile views
  1. Jeszcze do końca sierpnia obowiązuje promocja -30% na kursy. Na materiały, których nie wymieniłam w pierwszym poście, też ustawiłam drobne obniżki cen. Adres sklepu ze wszystkimi produktami: https://www.lexy.com.pl/blog/sklep
  2. Dałeś zbyt ogólne pytanie. Napisz kilka słów na temat sklepu, a w szczególności o branży, w jakiej chcesz zacząć działać. Czy masz już jakiekolwiek doświadczenie w działaniach marketingowych? Co do SEO, optymalizacja sklepu to jedno, ale do uzyskania efektów niezbędne są systematyczne i intensywne działania z zakresu link buidlingi połączonego czasem z typowymi działaniami promocyjnymi.
  3. Trochę złe podejście. Blog wykorzystuje się głównie pod long-taila ze względu na to, że jest najlepszym miejscem na zamieszczenie obszernych treści zawierających wiele odmian najważniejszych słów kluczowych, ich synonimy itp. Pod 1-2 popularne słowa optymalizuje się najwyższą strukturę strony, czyli stronę główną albo kategorie. Natomiast blog powinieneś wykorzystać do fraz składających się nawet z 4-5 słów, np. w formie pytań jakie internauci często wpisują w Google. Pamiętaj, że pomimo iż treści mogą być obszerne, to jednak wpisy są podlinkowane słabiej niż wyższa, ważniejsza struktura i dlatego właśnie wybiera się do nich mniej konkurencyjne frazy. Na przykładzie tarczycy, nie powinieneś skupiać się we wpisach na frazach w stylu "leki na tarczycę", tylko prędzej na "tarczyca - jakie są objawy niedoczynności", "Euthyrox czy Letrox", czy też cokolwiek związanego z badaniami TSH, FT3 i FT4, czyli wszystko wokół tego tematu. Temat kanibalizacji w szczególności. Niestety muszę się zgodzić. Samodzielnie można sobie działać na stronie hobbystycznej, ale jeśli od razu chcesz zajmować się komercyjnym serwisem, który de facto powinien Cię utrzymać, to szybko się zniechęcisz. Do tego potrzebny będzie niemały budżet i zaufana firma. Moim zdaniem musiałbyś już mieć za sobą pierwsze sukcesy chociaż w pozycjonowaniu mniejszych stronek, żeby podjąć się tak grubego tematu jak pozycjonowanie sklepu. Poza tym, skoro chcesz to zrobić sam, to wychodzę z założenia, że nie masz budżetu na współpracę z firmą. A jeśli nie masz takiego budżetu, to również na linki Ci nie wystarczy. Jeśli mimo wszystko chcesz to robić sam, to uzbrój się w sporo cierpliwości, nastaw się na spore wydatki i wyjątkowo dobrą organizację pracy, żeby systematycznie sporo się działo.
  4. W związku ze świeżą aktualizacją prowadzonych przeze mnie kursów pozycjonowania online, przygotowałam następujący harmonogram promocji: -50% od dzisiaj do 7 lipca br.; -40% od 8 do 31 lipca br.; -30% od 1 do 31 sierpnia br. Promocje dotyczą następujących materiałów: kurs pozycjonowania dla początkujących [PDF + EPUB + MOBI] zaktualizowany 25 czerwca 2019 r.: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych kurs pozycjonowania dla średnio zaawansowanych [PDF] zaktualizowany 3 lipca 2019 r.: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-srednio-zaawansowanych pakiet kursów pozycjonowania (obejmuje kurs dla początkujących i kurs dla średnio zaawansowanych): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/pakiet-kursow-pozycjonowania Materiały są udostępniane tuż po dokonaniu transakcji. Po pewnym czasie uczestnicy otrzymują link do testów wiedzy bazujących na informacjach w kursach, a na podstawie ich pozytywnego wyniku wystawiam zaświadczenia o udziale w kursach. Za zapis na kurs wystawiam faktury VAT (dane należy podać podczas składania zamówienia). Moje dane firmowe: INFEO Marta Gryszko ul. Dadleza 1/76 10-687 Olsztyn
  5. Nie, nie powinno być żadnych łańcuchów przekierowań. Prawdopodobnie masz albo nieaktualne linki wewnętrzne, albo nieprawidłowo ustawione przekierowania, przez które np. najpierw przekierowujesz z http://domena.pl na http://www.domena.pl, potem dopiero na wersję z HTTPS, ewentualnie w międzyczasie są jeszcze jakieś przekierowania wynikające z dawnej zmiany struktury adresów URL. Możesz wkleić tutaj wszystkie 4 przekierowania? To jednak dużo.
  6. Odsyłam do wpisu https://sprawnymarketing.pl/seo-checklista-po-wdrozeniu-ssl/ Jest tam wszystko po kolei wyjaśnione łącznie z odesłaniem do narzędzia umożliwiającego sprawdzenie łańcuchów przekierowań, sprawdzeniem czy faktycznie połączenie jest w pełni bezpieczne (często zostają jakieś obrazki albo pliki w HTTP) itp. W skrócie, wszędzie powinieneś korzystać tylko z jednego formatu adresu, czyli z HTTPS i albo z, albo bez www w zależności od tego, jak ustalisz. Jedynie w GSC nie ma możliwości wskazania "preferowanej domeny" w postaci tej z HTTPS (wybierasz ją jedynie pomiędzy adresami z i bez www), więc po prostu musisz mieć dodane do panelu 4 formaty: - http://domena.pl - http://www.domena.pl - https://domena.pl - https://www.domena.pl Nie zapomnij też o ustawieniach w zewnętrznych narzędziach, w tym w GA, a w artykule, do którego podałam linka, dokładnie przeczytaj jak po przepięciu analizować dane w GSC (będą początkowo niepełne na każdym formacie).
  7. Zweryfikuj w pierwszej kolejności, czy faktycznie na tych stronach masz ustawiony noindex (lub none). Komunikat jest właśnie po to, abyś mógł szybko zareagować na ewentualne błędy na stronie. Jeśli pozostaną na nie, z czasem Google zacznie je usuwać z indeksu.
  8. Różne DC Google mogą mieć zapisane różne wersje strony, więc to jeszcze może się zmieniać. Możesz sprawdzić to klikając w link "Kopia" przy danym wyniku. Pamiętaj też, że Google nie zawsze wyświetli opis z sekcji META i że to co wyświetli jest w dużym stopniu zależne od wpisanego zapytania. Raz pobierze opis z sekcji META, innym razem wyciągnie sobie fragment strony zawierający wyszukiwane wyrażenie.
  9. Sądzę, że tak. Po 1. żadnych testów nie robi się pojedynczo, tylko hurtowo i z próbą wykluczenia innych czynników mogących zaburzyć wynik. Po 2. to spadek zaledwie o 1 oczko. Po 3. zdarza się, że na 10 odświeżeń uzyskasz wiele różnych wyników, bo są one zależne od wielu czynników. PS Dla komplikacji przypomnę o zasadzie first link counts.
  10. Ale to nie o samą stronę chodzi, tylko również o konkretne frazy. Piszesz, że na regionalnych domenach masz wysoko w topach artykuły na ogólne frazy. Jeśli tak faktycznie jest (sprawdzałeś w różnych lokalizacjach w narzędziu podglądu reklam?), to znaczy, że te konkretne frazy nie mają charakteru lokalnego. Jednak te o charakterze lokalnym będą zawsze dostosowane do lokalizacji i ciężko tu mówić o pozycjonowaniu regionalnej strony na ogólnopolskie wyniki, bo czegoś takiego w rzeczywistości nie da się uzyskać.
  11. Jak miałam problemy z przekierowaniami u siebie (domeny zostały prawidłowo przekierowane, stare zniknęły z indeksu, a po kilku latach nagle się znowu pojawiły i na domiar złego zastąpiły nowe), to połączyłam 301 z canonicalem i po chwili wszystko wróciło do normy. To było zalecenie Muellera, bo wrzucałam temat na działające wtedy G+.
  12. Takie zmiany były już dawniej wprowadzane. Kiedyś można było za pomocą samych subdomen (np. lokalnych) zgarnąć sporo miejsca w top 10. Ciekawa była też możliwość podbicia pozycji drugiej z podstron dzięki wysokiej pozycji pierwszej - np. jeśli jedna podstrona zajmowała 3. pozycję, a druga była na kilkunastej, wystarczyło wbić ją do dziesiątki, żeby podkleiła się pod tę na 3. pozycji i wtedy zajmowało się pozycje nr 3 i 4. Potem w 2013 r. był Domain Crowding Update mający na celu ograniczenie liczby wyników z tej samej domeny. Z czasem Google zaczęło zmniejszać liczbę wyników dla zapytań brandowych, które zazwyczaj były pełne wyników z tej samej domeny. Ciekawie obserwowało mi się moją wizytówkę firmową i wizytówkę męża - obie w tej samej domenie, tyle że jedna w głównej domenie, a druga w subdomenie. Na część fraz przez większość czasu widać było rotację wyników - albo jedna, albo druga wyświetlała się w top 100, ale nie obie naraz. W ostatnim czasie widziałam, że problem zaczął znikać, bo oba wyniki się wyświetlają obok siebie. Mam wrażenie, że właśnie w temacie ograniczeń w liczbie wyników z tej samej domeny jest najwięcej zmian w obie strony. Myślę, że przy brandowych zapytaniach niewiele powinno się zmienić, a przy sprzedażowych i tak nie spodziewam się aż takiej rewolucji.
  13. Wylicz ilość roboczogodzin, przygotuj kosztorys comiesięcznych kosztów dodatkowych (linki, artykuły, teksty, podzlecanie na zewnątrz), dopasowując wszystko do potrzeb konkretnej strony. Wylicz swoją stawkę za godzinę pracy biorąc pod uwagę Twoje umiejętności, doświadczenie i czas, jakim dysponujesz. Uwzględnij koszta wspólne ponoszone w ramach prac nad wieloma klientami - hostingi, domeny, narzędzia, generalnie utrzymanie zaplecza.
  14. Może to być ciężko, chociaż to zależy od fraz. U mnie na jednej z domen jest problem tego rodzaju, że raz pokazuje się domena główna, a raz subdomena, ale tylko dla niektórych fraz. Jeśli wskakuje domena, to subdomeny raczej nie da się znaleźć w top 100. Są takie, które pokazują więcej wyników - zarówno domenę, subdomenę, jak i dodatkowe podstrony i to ma miejsce zazwyczaj dla nazwy firmy, bo to mocno brandowa fraza, w której są mniejsze limity na wyniki z tej samej domeny. Absolutnie nie można tego przyjmować za pewnik. Jeśli prowadzi stronę w domenie i subdomenie, obie są wzajemnie podlinkowane, to Google prawdopodobnie rozpozna, że są ze sobą powiązane i nie będzie ich traktowało jak 2 niezależne strony. Owszem, dawniej można było nieźle namieszać w SERPach przez tworzenie masy subdomen i zajmowało się wtedy wiele pozycji w top 10, ale dobre kilka lat temu ustawili takie limity, przez które rzadko kiedy warto z tego korzystać. To może być kwestia miesięcy lub lat, aby te ustalenia się zmieniły. Już kilka zmian tego typu było i z dnia na dzień mieszało się w SERPach.
  15. Masz rację co do tego, że liczba wyświetleń jest nabita przez roboty, również przez te do zliczania wzmianek o marce - one czasem (przy korzystaniu z ustawień zaawansowanych) mają dość nietypową formę albo są zapisane w cudzysłowie. Zazwyczaj w takich przypadkach dzienna liczba wyświetleń jest mocno zbliżona, tyle że jest problem z kliknięciami i tym samym z CTR. Sprawdź, jakie frazy sam monitorujesz i wejdź osobno w wykresy wyświetleń tych mniej popularnych, a zobaczysz, że są do siebie zbliżone. Robotowi pokaże wyniki dostosowane do ustawień narzędzia. Co do danych w GSC, to głównie do wyświetleń trzeba podejść z mocnym dystansem, ale pozycje pokaże prawidłowe, tyle że są one uśrednione dla wszystkich ludzi i robotów, którzy wyszukiwali danych fraz.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy