Jump to content

Lexy

Forumowicze
  • Posts

    3,760
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Lexy last won the day on November 25 2021

Lexy had the most liked content!

About Lexy

  • Birthday 01/28/1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.lexy.com.pl/blog/
  • Twitter
    https://twitter.com/Lexy_82

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Olsztyn

Recent Profile Visitors

27,784 profile views

Lexy's Achievements

  1. W ramach tegorocznego Black Friday przygotowałam kupon o treści BW_30 obniżający cenę dowolnego kursu SEO czy poradnika ze strony https://www.lexy.com.pl/blog/sklep o 30%... ... a także kupon o treści ALL_IN_ONE obniżający o 40% kompletny zestaw kursów ze strony https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/all-in-one-lexys-box
  2. Muszę Ci powiedzieć, Zgredku, że nie wiedziałam, że z Ciebie taki fit chłopak. Fajnie było poczytać o Twojej codzienności i tym, jak na każdym etapie dnia dbasz o siebie
  3. Podrzucam jeszcze link do wpisu podsumowującego wszystkie zebrane wypowiedzi. Osadziliśmy w nim pełną prezentację: https://www.seostation.pl/wiedza/ebook-typowy-dzien-seowca
  4. Zazwyczaj nazwę marki wrzucam na podstronach na sam koniec tytułu, ale nigdy nie jest to pełny tytuł strony głównej, bo to się mija z celem. Jeśli robisz to we wtyczce do WP, na pewno możesz na sztywno wpisać nazwę brandu w szablonie tytułów podstron.
  5. Zastanawiałam się nad tym, czy to odpowiedni dział, czy nie lepszy będzie ten z dowcipami Ale w końcu to pogaduszki, więc myślę, że tu pasuje. W ostatnich tygodniach zaprosiliśmy SEOwców do udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące codziennej pracy, ale także sposobu na spędzenie czasu wolnego. Udało nam się zebrać wypowiedzi 17 osób, które przeplatamy komentarzami. Moim zdaniem wyszedł z tego ciekawy materiał i to napisany w dość humorystyczny sposób Ze względu na jego obszerność, podzieliliśmy całość na 3 części. Pierwsza z nich zatytułowana "Typowy dzień SEOwca - trudne poranki" jest już opublikowana i można się z nią zapoznać we wpisie https://www.seostation.pl/wiedza/typowy-dzien-seowca-trudne-poranki Kolejne zostaną opublikowane na raty do końca przyszłego tygodnia. Zapraszam do lektury.
  6. Fakt, aby przekazać jakąś moc, podstrona jakąś musi posiadać. Ja się skupiłam na temacie zastosowania noindex i tego, czy jest on tutaj decydujący. orzech_85 pisał z jednej strony o tym, że podstrona profilowa nie posiada linków wewnętrznych (zazwyczaj jednak są tworzone jakieś listingi), z drugiej strony wspomniał o wrzuceniu tych URLi do narzędzi indeksujących. Równie dobrze mógłby pozyskać dla nich jakieś linki z zewnątrz i w takim przypadku moim zdaniem noindex nie powinien przesądzać o tym, że takie działania nic nie dadzą.
  7. Właściwie to noindex nie zezwala jedynie na wyświetlenie danego adresu w Google, ale to nie to samo co robots.txt, więc Googlebot nadal ma tam wstęp. Dlatego właśnie noindex nie jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku chęci ograniczenia aktywności Googlebota na podstronach, które nie mają znaczenia pod kątem SEO, bo chodzić po nich i tak dalej będzie. Wiem, że to bardzo dawne czasy, ale dostałam kiedyś filtr za linki wychodzące i został on zdjęty dopiero po dodaniu nofollow do linków wychodzących z podstron artykułów z ustawionym noindex, filtr został zdjęty. Nie mam 100% pewności, że to dzięki temu, bo być może nawet bez dodatkowych zmian, za którymś razem rozpatrzyliby zgłoszenie pozytywnie. Szczegóły opisałam na https://www.lexy.com.pl/blog/filtr-za-linki-z-niezaindeksowanych-stron.html To był jeden, jedyny przypadek filtra, przy którym głównym podejrzanym były linki ze stron z ustawionym noindex. Z tego co pamiętam, Googlebot dotychczas normalnie zliczał linki ze stron z noindex i znaczenie dla tego, czy link zostanie zliczony, czy nie, miało wyłącznie zastosowanie nofollow albo jego brak. Nie mogę sobie tylko przypomnieć konkretnych przykładów z tym związanych. W ramach dość szybkiego testu można ustawić noindex w kilku nowo opublikowanych artykułach i albo wrzucić w nich linki z unikalnymi anchorami, albo po prostu sprawdzić w logach stron podlinkowanych, czy bot przeszedł na nie po tych linkach. Na pewno temat z logami przerabiałam.
  8. 301 warto stosować, jeśli te podstrony mają jakąś moc, linki i pozycje. Wtedy powinno się udać je przenieść na docelowy adres. Raczej nie przekierowuje się wszystkiego, jak leci na stronę główną, tylko na jak najbardziej zbliżone odpowiedniki. Noindex stosuje się wtedy, kiedy chce się uniemożliwić indeksację jakichś podstron albo po fakcie, aby rozpocząć proces stopniowego ich usuwania. Szybciej będzie zgłosić je do wyindeksowania przez GSC pod warunkiem, że nie ma ich zbyt wiele. Ciężko mi sobie wyobrazić, co masz na myśli, pisząc o podstronach generowanych prawie automatycznie, ale "nie aż tak śmieciowych". Generalnie ciężko coś więcej powiedzieć bez przykładu.
  9. "Dodatkowo www ma przekierowanie na wersję bez www już po stronie serwera." A czy przypadkiem to nie jest przekierowanie 302 zamiast 301? W GSC faktycznie nie ma już tej opcji i zazwyczaj przekierowanie 301 jest wystarczające, aczkolwiek przy rozbudowanych serwisach wymaga to trochę czasu. Miałam jednak kilka nietypowych przypadków, w których Google uparcie indeksował adres przekierowywany i wtedy pomogło połączenie 301 z rel="canonical". Canonical powinien zostać zamieszczony na wszystkich podstronach (niezależnie od tego, które są zaindeksowane z www, a które bez) i kierować do odpowiednika danej podstrony w takim formacie, jaki wybierzesz. Możesz zauważać pewne różnice w pozycjach w zależności od tego, czy Google wyświetli ją z www czy bez.
  10. Chodzi Ci o to, że w Google wyświetlają się oba adresy, czy masz je osobno dodane do Google Search Console? Przede wszystkim między tymi adresami powinieneś zastosować przekierowanie 301 - z wersji z HTTP na tę z HTTPS.
  11. Dzisiaj, tj. 24 marca 2021 r. mija 10 lat od wydania "Kursu pozycjonowania dla początkujących", który od tej pory przeszedł ponad 20 aktualizacji. Z tej okazji przede wszystkim zaktualizowałam zarówno ten kurs, jak i jego kontynuację na poziomie średnio zaawansowanym. Przygotowałam także 10-dniową promocję: czas trwania: 22-31 marca 2021 r.; wszystkie materiały są objęte obniżką cenową -20%; gwarantowanym dodatkiem do "Pakietu kursów pozycjonowania" zakupionego w trakcie promocji jest wersja PDF "Słownika pojęć SEO (angielsko-polski; polsko-angielski)" od SeoStation; dodatkiem do 10 pierwszych zamówień "Pakietu kursów pozycjonowania" jest papierowa wersja* "Kursu pozycjonowania dla początkujących". Aby skorzystać z tej możliwości, w koszyku należy wpisać kupon o treści "ksiazka". Kupon przestanie działać po 10 zamówieniach. Jeszcze kilka zostało do wykorzystania Adres sklepu: https://www.lexy.com.pl/blog/sklep Załączam też historię powstania i rozwoju kursu.
  12. Powiem tak. Skoro tekst będzie odpowiedniej jakości dla klienta (a z tego co piszesz, to właśnie tak będzie), to tym bardziej Googlarka powinna go zaindeksować Słabe teksty to przede wszystkim te, których wstydziłbyś się pokazać klientom. Odpowiadając wprost - tak, indeksuj te wpisy.
  13. Proponuję stworzenie listy zbiórek na 29. Finał WOŚP, w ramach których są licytowane albo przekazywane w ramach nagród produkty lub usługi SEO. Zaczynam od swojej stworzonej wraz z SeoStation (wspólne nagrody): czas trwania: 24.01.2021 - 1.02.2021; lista nagród: zestaw książek w wersji papierowej ("Kurs pozycjonowania dla początkujących" + "Słownik pojęć SEO"), dowolny z moich płatnych materiałów ze strony https://www.lexy.com.pl/blog/sklep (tam gdzie oferta nie obejmuje pakietu Pro w SeoStation, nagroda zostanie poszerzona o miesięczny pakiet Webmaster w SeoStation), nagroda gwarantowana w postaci niespodzianki; link do zbiórki na Siepomaga: https://www.siepomaga.pl/lexy-seostation
  14. W ramach Black Week (23-30 listopada 2020 r.) przygotowałam promocje cenowe na wszystkie kursy pozycjonowania do 30%: - Kurs SEO dla początkujących (głównie dla stron firmowych): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych za 144 zł zamiast 180 zł; - Kurs SEO dla średnio zaawansowanych (dot. serwisów e-commerce i blogów): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-srednio-zaawansowanych za 176 zł zamiast 220 zł; - Pakiet kursów SEO (2 powyższe): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/pakiet-kursow-pozycjonowania za 230 zł zamiast 270 zł; - "Zarabiaj na audytach SEO" (umożliwia również samodzielne wykonanie audytu na własne potrzeby): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/zarabiaj-na-audytach-seo za 245 zł zamiast 350 zł; a także na pozostałe ebooki do 50%: - SEO Case Study: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/seo-case-study za 48 zł zamiast 97 zł; - Słownik pojęć SEO (ang<->pl): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/slownik-pojec-seo za 8 zł zamiast 10 zł - warto dorzucić do dowolnego zamówienia, bo to symboliczny koszt Pełna oferta dostępna jest pod adresem https://www.lexy.com.pl/blog/sklep UWAGA: Dla użytkowników PiO przygotowałam kupon rabatowy (do wykorzystania w koszyku), który obniża ceny promocyjne o dodatkowe 10%: bw_pio
  15. Skoro współpracujesz już z jakąś firmą, to na pewno najlepiej zacząć od rozmowy z nią. Jeśli nie będzie chciała/mogła dostarczyć więcej tekstów, to może przygotować ogólne zalecenia lub tematy do zlecenia copywriterowi. Wtedy działania będą spójne.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy