@kuba1110001,
Tak, zależy, lecz wzrost site nie koniecznie oznacza wzrost ceny, bowiem w trakcie określania ceny dla serwisu brany pod uwagę jest cały kompleks parametrów. Jak wiemy, rozbudowa serwisu nie polega tylko na dodawaniu nowych stron, ale także należy zatroszczyć się, aby te strony posiadały wartościową, unikalną treść, były odpowiednio zoptymalizowane oraz wypozycjonowane (zdobywanie BL, itd). Tak więc za ilością zawsze powinna iść jakość. Dobrą treść zawsze warto dodawać, PR już dawno nie jest absolutnym wyznacznikiem jakości, wszyscy to wiemy tak więc tylko kompleksowa ocena, czasami także testownie, pozwala ocenić na ile dany serwis, strona jest wartościowa.
Fakt, że wydawcy nie widzą zmian, (wyszukiwarka nie informuje o zmianach) nie oznacza że PR nie jest aktualizowany wewnętrznie.
Dokładnie, “Proście, a będzie Wam dane”
Nie mamy zamiaru, lecz już to robimy praktycznie od początku, a mianowicie oceniamy wszystkie serwisy kompleksowo, nie traktując żadnego wskaźnika jako dominującego, gdyż każdy parametr można “nakręcić” - w tym także PR, który długo był uznawany za najbardziej reprezentatywny, gdyż pochodzi od “źródła”.
Wskaźnik PR można porównać z behawioralnymi wskaźnikami, które były brane pod uwagę przy tworzeniu rankingu wyników, gdy wyszukiwarki były jeszcze w zarodku. Wtedy na pozycje duży wpływ miała odwiedzalność, przejścia itp. Sprytni internauci szybko opracowali metody “nabijania” klików, co stało się powodem dla którego wyszukiwarki odstapiły od tego typu wskaźników, ale czy całkowicie zrezygnowały?
“Wujek” obecnie twierdzi, że czynniki behawioralne (zachowanie użytkowników, tj. odsłony, wejścia, przejścia, czas na stronie, współczynnik odrzuceń itp) nie wpływają na tworzenie rankingu wyników, liczy się tylko “wartość” serwisu i jego rozwój, czy na pewno - na to pytanie trudno odpowiedzieć z pewnością?
Trudno sobie wyobrazić, że blog z unikalną treścią lecz niską odzwiedzalnością będzie tak samo cenny lub bardziej jak taki sam blog lecz posiadający wysoką odwiedzalność. Działania zmierzające do przyciągnięcia internautów na stronę oraz ciekawa treść która generuje ruch nie mogą być niedocenione, w tym odpowiednio wyższą pozycją.
Podobną sytuacje mamy obecnie z wskaźnikiem PR, wyraźnie stracił on na swojej wartości, gdyż można nim manipulować, podkreśla to też sam “Wujek” poprzez zaniechanie regularnej aktualizacji w formie update-ów, lecz czy to oznacza że nie jest on już w żaden sposób brany pod uwagę przy tworzeniu rankingu stron? Nie ma na to jednoznacznych dowodów, są natomiast poszlaki mówiące o tym że PR nadal ma znaczenie, np: tzw “zerowanie PR” dalej jest stosowane, jako sposób karania stron, które rzekomo uczestniczą w niezgodnych z zasadami wyszukiwarek praktykach przekazywaniu “link juice”. Narzuca się kolejne pytanie, czy może być coś niezgodne z zasadami, jeśli nie ma znaczenia?
Podsumowując, jedna rzecz jest niezmienna, aby pozycjonwanie przynosiło efekty, należy linkować z wartościowych, zaufanych stron, zmieniają się natomiast metody ich znajdowania, choć tak między nami laikami:) dobrą stronę doświadoczny pozycjoner gołym okiem może ocenić czy przedstawia ona wartość z punktu widzenia SEO czy nie, różnorakie wskaźniki pełnią tylko rolę wspomagającą i potwierdzającą.