JaneSmith

Strona pojawia się i znika w wynikach. Filtr algo?

9 postów w tym temacie

Od 04.05 zauważyłam dziwną przypadłość w wynikach wyszukiwania wiodącej dla mnie frazy (obrazek poniżej). Sprawdziłam google search console:
- brak informacji o działaniach ręcznych :huh:, więc wykluczam bana lub filtr ręczny.

- komenda site:www.wwwww.pl „fraza” - wyświetla stronę na 1 pozycji wyników Google


Zastanawiam się czy to nie filtr algorytmiczny na daną frazę, bowiem tylko na tę frazę strona nie wyświetla się aktualnie w Google. Na wykresie z ostatnich 28 dni widać (zielona linia) że fraza wyświetlała się w wynikach na przemian / wraz ze spadkami poniżej 100 pozycji.


Jakie są wasze doświadczenia w tego typu objawów? :wacko:

 

 

aaa.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@JaneSmith nic dziwnego, że komenda site:www.wwwww.pl „fraza” Ci wyświetla ją na 1 stronie :) 

 

Przyczyny mogą być różne (choćby "przemianowanie" frazy na inną podstronę przez Gugla); sprawdź profil linków, czy w obrębie domeny nie występuje kanibalizacja lub... poczekaj po prostu parę dni i zobacz, czy sytuacja nie wróci do "normy". Z tego co widzę - skakanie tej frazy w Twoim przypadku to nic nowego. Jeśli nadal będzie występować taka sytuacja - przyłóż odpowiednio nieco linków i zobacz, czy się ustabilizuje wtedy.


Rzetelny audyt SEO strony internetowej poszukiwany? Sprawdź na http://www.inter-web.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Filip Traum

Masz rację - skakanie frazy trwa od początku maja 2017. Takie anomalie jednak nigdy wcześniej nie maiły miejsca, stąd nie wiem jak to odczytać. Grzebałam w forum PiO i Google - jak rozpoznać filtr algorytmiczny, ale konkretów na ten temat jest niezwykle mało, po za tym, że bardzo trudno go rozpoznać.

 

Dodam jeszcze, że główna fraza która poleciała do czeluści, nigdy nie była pozycjonowana SWL, jak również linkowana jako "pojedynczy anchor". Chociaż jak, to bywa z wiodącymi na stronie frazami, nie sposób aby nie była "upchnięta" w większości fraz long tail.

 

Najbardziej boli mnie jednak to, że od początku roku 2017, praktyczne wcale jej nie pozycjonowałam. No nic, będę czekać jeszcze 2 tyg, zobaczymy czy wróci do top 10. W przeciwnym razie, wezmę się za analizę linków i wrzucę najgorsze jakościowo z tą frazą do disavow .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@JaneSmith nie idź drogą DT - tylko w naprawdę sporadycznych przypadkach warto cokolwiek tam wrzucać; zamiast tego - zbadaj profil linków, zrównoważ go odpowiednio i po sprawie. Nawiasem - "pojedynczy anchor" też jest przydatny, by nie rzec - wręcz konieczny. Oczywiście "z głową". 


Rzetelny audyt SEO strony internetowej poszukiwany? Sprawdź na http://www.inter-web.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia frazy pojawiały się i znikały w momencie gdy była zduplikowana treść na stronie, która wyświetla się pod dana frazę. Ja bym poszedł w tym kierunku. Ewentualnie po update algorytmu odindeksowało Ci linki, które prowadziły do Twojej witryny. Sprawdź czy Twoje backlinki są zaindeksowane. Gdy to nie zadziała to ostatnim moim pomysłem jest zbyt duże nasycenie słowa kluczowego na tej stronie. Zadbaj  o to by było na poziomie 1,5-2,2 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@LatajaceKrzesloZaglady

Nasycenie słowem kluczowym (tym które "upadło") - 6.39% :huh:

Backlinki są w indeksie bez większych zmian.

Treść na stronie od 3 lat jest niezmiennie taka sama.  Dziwne jest właśnie to, nie wprowadzałam w ostatnim czasie zmian w opisie jak również nie pozycjonowałam agresywnie podstrony która poleciała w dół. To nasycenie ponad 6% jednak nie daje mi spokoju. Myślę, o tym czy nie pozmieniać (poodmieniać, zastąpić synonimami) frazy której dotyczy spadek. W każdym razie dzięki za rady.
 

@Filip Traum  DT - rozwiązanie ostateczne, zrozumiano :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JaneSmith napisał:

@LatajaceKrzesloZaglady wprowadziłam zmiany w opisie wg. wcześniejszego planu. Teraz pozostaje tylko czekać. Pytanie jak długo :blush:

Fraza może teraz "skakać" po pozycjach, trzeba dać jej trochę czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez ciocia_hela
      Chciałbym poradzić się Was w następującej sprawie.
       
      Czy zamieszczanie na większości stron zapleczowych jednego kodu AdKontekst albo OnetKontekst zwiększa Waszym zdaniem realnie szanse powiązania ze sobą stron zapleczowych przez Google? Warto to robić, czy lepiej nie? Z jednej strony dobrze byłoby, aby zaplecze na siebie zarabiało, z drugiej ważne jest bezpieczeństwo pozycjonowania. Dotychczas nie zamieszczałem reklam na zapleczówkach.
       
    • Przez AdamBoganD
      Domena przejęta na aftermarket 04.04, następnego dnia pojawił się zonk:
       
      Wczoraj zgłoszona prośba (na domenie nie ma serwisu tylko jest 301) a dziś odpowiedź:
       
      I jak nie kochać google 


    • Przez albwikesl
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważam wahania pozycji strony w google: link. To filtr, czy tylko przejściowe wahania pozycji?
    • Przez albwikesl
      Witam wszystkich. Jedna z moich domen została dotknięta filtrem od google. Na tej domenie były dobrej jakości teksty, które chciałbym wykorzystać jeszcze raz na nowej domenie. Czy jeśli kompletnie usunę/wyindeksuję stronę z filtrem to czy teksty z tej strony będą nadawały się do ponownego użycia? Nie będzie to przyczyna nałożenia filtra na nową domenę?
    • Przez Arnik
      Badgerbot, czyli nowy bot algorytmu Borsuk, analizuje grafikę znajdującą się na stronie. 
      https://www.artefakt.pl/blog/seo/borsuk-nowy-algorytm-google-czyli-smierc-goliznie-w-internecie