Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

Pani Justyno,

 

Coś w tym jest - faktycznie ostatnie dwie zmiany mogły godzić w krótkim horyzoncie czasowym w interesy copywriterów...

Obawiam się jednak, że obie te zmiany były konieczne - jestem pewien, że przyniosą w dłuższym terminie bardzo pozytywne efekty wszystkim (copywriterom, klientom i nam). Już wyjaśniam czemu tak myślę :)

 

Bez podwyżki prowizji nie bylibyśmy w stanie dalej rozwijać platformy (zostałaby w takim stanie, w jakim jest teraz)... Wiadomo, jeśli ktoś się nie rozwija, to tak naprawdę się cofa ;) Konkurencja nie śpi, a cały projekt powoli zacząłby obumierać.

 

Z kolei w przypadku wprowadzenia systemu ocen chodzi nam o to, żeby zachęcić do powrotu na platformę zleceniodawców, którzy zlecali teksty wysokiej jakości (wiadomo - zarabiamy i my, i Państwo, a klienci mają teksty wysokiej jakości), jednak ze względu na ich nieproporcjonalną do ceny jakość byli zmuszeni przenieść się gdzie indziej. Straciły wszystkie 3 strony... Teraz chcemy dostarczyć klientom teksty o najwyższej jakości, której zwyczajnie nie wszyscy copywriterzy są w stanie dostarczyć - stąd właśnie potrzeba "selekcji". Z naszej platformy korzysta wielu początkujących copywriterów, którzy mieli dostęp do najlepiej płatnych zleceń tak samo, jak copywriterzy z największym stażem i doświadczeniem - nie może tak być, bo nikomu to w dłuższym terminie nie służy. Jeśli klienci zobaczą, że faktycznie dostają u nas treści wysokiej jakości, będą zlecać ich więcej - co przełoży się z kolei na wzrost zarobków copywriterów :)

 

Bardzo cenię sobie zdanie zarówno moich współpracowników, jak i klientów - mam nadzieję, że Pani rozumie, że muszę "zawiadywać" platformą w ten sposób, żeby wszyscy byli zadowoleni :) 

 

Może ma Pani jakieś sugestie odnośnie zmian, które mogłyby być pozytywne dla copywriterów? Dłuższy czas realizacji, udogodnienia techniczne czy coś innego? Zobaczę, co da się zrobić :) 

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obawiam się, że ponownie będzie problem z zaniżaniem ocen. Z doświadczenia wiem, że wiele osób nie daje najwyższej noty, bo nie i już (tak było np. poprzednim razem). Także w praktyce uzyskanie oceny 5 może nie być niestety takie łatwe.

Rozumiem argumentację, ale jeśli platforma pozwala na odrzucenie tekstu, który nie spełnia wymagań czy nie jest zgodny z oczekiwaniami to nie wiem, czy wprowadzanie po raz kolejny systemu punktowego ma sens :( (2 razy poprzednie w końcu  się nie sprawdził).

Nie wiem również czy średnia 4,7 nie jest zbyt restrykcyjna :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

@kluskaKRK - dzięki za sugestię! :)

Oczywiście będziemy obserwować, jakie oceny przyznają zleceniodawcy - jeśli faktycznie bez większych powodów będą one zaniżane, to pomyślimy nad np. obniżeniem progu :)

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kluseczkę :) . Bo od razu mówię, że jak ktoś mi za precel wystawi 3 lub 4 to może się Pan spodziewać maila przy każdym takim tekście. Czuję, że wtedy nie będzie czasu nawet na rozwijanie platformy ;]

 

Co do starego systemu - było widać idealnie, że Pan go NIE CHCE, a wprowadzono go tylko po to, by nas uciszyć. 25 tekstów to śmiech na sali, bo tyle można napisać w jeden dzień. Proponowałem 100, albo i więcej, to mieliśmy sprawdzać jak to wszystko będzie wyglądać po czasie i ewentualnie modyfikować. No, ale "nie sprawdziło się" i wracamy po raz kolejny do ocen, na temat których wypowiadałem się już tyle razy, że teraz sobie podaruję. Już nie będę przypominał, że również się nie sprawdziły, no ale trzeba przecież jedyną słuszną wizję portalu przepychać.

 

Edytowane przez WDK2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, WDK2 said:

Popieram kluseczkę :) . Bo od razu mówię, że jak ktoś mi za precel wystawi 3 lub 4 to może się Pan spodziewać maila przy każdym takim tekście. Czuję, że wtedy nie będzie czasu nawet na rozwijanie platformy ;]

 

Co do starego systemu - było widać idealnie, że Pan go NIE CHCE, a wprowadzono go tylko po to, by nas uciszyć. 25 tekstów to śmiech na sali, bo tyle można napisać w jeden dzień. Proponowałem 100, albo i więcej to mieliśmy sprawdzać po czasie. No, ale "nie sprawdziło się" i wracamy po raz kolejny do ocen, na temat których wypowiadałem się już tyle razy, że teraz sobie podaruję. Już nie będę przypominał, że również się nie sprawdziły, no ale trzeba przecież jedyną słuszną wizję portalu przepychać.

 

No tutaj zgadzam się na pewno z jednym. Jeśli dostęp do lepiej płatnych zleceń mieli początkujący copywriterzy, jeszcze bez doświadczenia i umiejętności to rzeczywiście trzeba było może podnieść liczbę  z tych 25 tekstów do tej 100 albo jeszcze i większej liczby. Wysoka liczba zaakceptowanych tekstów chyba sama w sobie jest już rekomendacją dla zleceniodawcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo nieprzyjemna niespodzianka z samego rana. Decyzja podjęta bez żadnej konsultacji...  A raczej konsultacja już była kilka tygodni temu i pomysł został zmieszany z błotem, ale widać właśnie jak się liczy zdanie piszących. Nie rozumiem na jakiej zasadzie ktoś kto się nie zna (bo inaczej sam by sobie napisał) ma mi przyznawać ocenę.  Jest to stresujące i niepotrzebne. Jeśli tekst się nie podoba można odrzucić albo zgłosić do poprawy. Oczywiście mam już ocenę 4 i brak dostępu do dobrych zleceń. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Wiem, że ta zmiana jest kontrowersyjna - obawiam się jednak, że gdyby nie została ona wprowadzona, wkrótce na platformie zostałyby same zlecenia na precle/zapleczówki po 3 zł brutto za 1000 znaków ze spacjami...

 

A tego przecież nikt z nas nie chce - jak wspomniałem, aktualna minimalna średnia (4.7) może zostać zmieniona :) Wszystko zależy od tego, jak rozwinie się sytuacja.

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kaja78 napisał:

Nie rozumiem na jakiej zasadzie ktoś kto się nie zna (bo inaczej sam by sobie napisał) ma mi przyznawać ocenę.  

 

Na takiej samej zasadzie, jak np. restaurację. To, że ktoś idzie do niej nie oznacza, że nie potrafiłby sobie w domu sam ugotować :) Do oceny dania tekstu nie potrzeba jest ścisła wiedza na każdy temat, bo przecież copy też nie zna się na wszystkim.

  • Thanks 1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale nie wydaje mi się że klient weźmie pod uwagę istotne czynniki jak na przykład rodzaj zleconego tekstu i stawkę. Niektórzy chcą precel za grosze, a oczekują Pana Tadeusza. Ja jak idę na kebab to nie spodziewam się porcelanowej zastawy i nie zjadę za to miejsca w internecie. Już pomijając fakt, że kucharzowi najtaniej wystawia oceny, którzy odbierze mu dostęp do "lepiej płatnych zleceń". 

Przed chwilą, Kaja78 napisał:

No dobra, ale nie wydaje mi się że klient weźmie pod uwagę istotne czynniki jak na przykład rodzaj zleconego tekstu i stawkę. Niektórzy chcą precel za grosze, a oczekują Pana Tadeusza. Ja jak idę na kebab to nie spodziewam się porcelanowej zastawy i nie zjadę za to miejsca w internecie. Już pomijając fakt, że kucharzowi najtaniej wystawia oceny, którzy odbierze mu dostęp do "lepiej płatnych zleceń". 

"nikt nie wystawia oceny, która" 

 

Przepraszam, autokorekta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GoodContent.pl napisał:

Pani Justyno,

 

Coś w tym jest - faktycznie ostatnie dwie zmiany mogły godzić w krótkim horyzoncie czasowym w interesy copywriterów...

Obawiam się jednak, że obie te zmiany były konieczne - jestem pewien, że przyniosą w dłuższym terminie bardzo pozytywne efekty wszystkim (copywriterom, klientom i nam). Już wyjaśniam czemu tak myślę :)

 

Bez podwyżki prowizji nie bylibyśmy w stanie dalej rozwijać platformy (zostałaby w takim stanie, w jakim jest teraz)... Wiadomo, jeśli ktoś się nie rozwija, to tak naprawdę się cofa ;) Konkurencja nie śpi, a cały projekt powoli zacząłby obumierać.

 

Z kolei w przypadku wprowadzenia systemu ocen chodzi nam o to, żeby zachęcić do powrotu na platformę zleceniodawców, którzy zlecali teksty wysokiej jakości (wiadomo - zarabiamy i my, i Państwo, a klienci mają teksty wysokiej jakości), jednak ze względu na ich nieproporcjonalną do ceny jakość byli zmuszeni przenieść się gdzie indziej. Straciły wszystkie 3 strony... Teraz chcemy dostarczyć klientom teksty o najwyższej jakości, której zwyczajnie nie wszyscy copywriterzy są w stanie dostarczyć - stąd właśnie potrzeba "selekcji". Z naszej platformy korzysta wielu początkujących copywriterów, którzy mieli dostęp do najlepiej płatnych zleceń tak samo, jak copywriterzy z największym stażem i doświadczeniem - nie może tak być, bo nikomu to w dłuższym terminie nie służy. Jeśli klienci zobaczą, że faktycznie dostają u nas treści wysokiej jakości, będą zlecać ich więcej - co przełoży się z kolei na wzrost zarobków copywriterów :)

 

Bardzo cenię sobie zdanie zarówno moich współpracowników, jak i klientów - mam nadzieję, że Pani rozumie, że muszę "zawiadywać" platformą w ten sposób, żeby wszyscy byli zadowoleni :) 

 

Może ma Pani jakieś sugestie odnośnie zmian, które mogłyby być pozytywne dla copywriterów? Dłuższy czas realizacji, udogodnienia techniczne czy coś innego? Zobaczę, co da się zrobić :) 

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Miałabym wiele sugestii, ale widząc w jakim stopniu są uwzględniane (a raczej nie uwzględniane), myślę, że ich ujawnianie nie ma sensu. Życzyłabym sobie jednak informacji na mailu odnośnie PLANOWANYCH, a nie DOKONANYCH zmian. Takie praktyki są standardem nawet na zwykłych forach społecznościowych czy grach, a goodcontent działa w tej chwili na wzór władzy państwowej ;) Z zaskoczenia. Rodzi to z pewnością większe zamieszanie, negatywne emocje, których można uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już propozycję odnośnie zwiększenia transparentności serwisu, w postaci dodania zakładki, w której będziemy informowani o zmianach. Wspomniany przez poprzedniczkę pomysł z wysyłaniem maili to także dobry sposób. Tymczasem zmiany są wprowadzane i info o tym wrzucane tutaj po fakcie. Ile osób z grona piszących tu wchodzi? 20%? Pewnie nawet mniej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności