Jump to content
euPe

Prestashop Vs Shoper Vs Woocommerce

Recommended Posts

Witam. Wiem, że wiele podobnych wątków było, jednak chciałbym pomóc komuś w doborze skryptu sklepu strickte pod jego działalność/możliwości.

- mała firma

- 1-2 os bez doświadczenia informatycznego

- nie będą w stanie sami nic zmienić w kodzie, wszystko będzie leżeć w rękach firmy, która wykona taki sklep

- produktów zapewne kilkaset, z upływem czasu może być więcej

- zapewne jeszcze nie wiedzą do końca jakie funkcjonalności/moduły będą chcieli

- przyjazny panel użytkownika z prostym wprowadzaniem produktów

Oferta Presty i Wordpressa przygotowanego opiewa z szablonem na kilka tysięcy + płatny support liczony od roboczogodziny.

Moim zdaniem dla kogoś bez jakiegokolwiek doświadczenia presta, czy skrypt na wordpressie może być zbyt trudna do opanowania. Dodatkowo poza bramkami nie ma chyba w nich żadnych integracji w ofercie, więc kolejne moduły to kasa+kasa za pracę. Firmy oferujące raczej małe.

Mam doświadczenie w konfiguracji Presty i WP (Woo,SleekStore) - shopera jednak znam od kilku dni, nie wiem jak wygląda support i jak wygląda kwestia tego sklepu w np. abonamencie platynowym 19zł/mc (jakieś ukryte koszta? )

Chciałbym poznać wasze zdanie, w szczególności użytkowników shopera.

Pozdrawiam


...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po roku użytkowania shopera mogę powiedzieć tyle, że drugi raz bym na niego nie postawił. Mam złe doświadczenia z polskimi softami sklepów, naprawdę. Jakoś z darmową aplikacją PrestaShop lub Magento takich akcji nie miałem. Zamiast płacić za shopera teraz kupiłbym drugi storefront do CS-Cart. Jeśli chodzi o shopera to jakość supportu jest bardzo słaba. Może i odpisują szybko, ale co mi po ich odpisywaniu, jeśli na poprawki rażących błędów trzeba czekać miesiące lub lata? Ponad rok temu opłaciłem shopera (licencja wolnostojąca), więc okres aktualizacji się właśnie kończy, a do tej pory nie działają rzeczy, które miały poprawnie działać we wrześniu ubiegłego roku. Prawie dwa miesiące temu zgłosiłem ważny błąd, niebawem ma wyjść aktualizacja, ale nie będzie zawierać poprawki na wspomnianego błędu. Zaproponowano mi hotfix polegający na własnoręcznej modyfikacji wartości w MySQL. Żart jakiś. W sklepie naprawdę masa rzeczy nie działa lub działa błędnie. Na zamkniętym forum użytkowników ludzie żalą się, że ich propozycje, prośby, zgłoszenia są olewane, a pomysły zmian/poprawek są kompletnie olewane.

A teraz ciekawostka w kwestii ważnej funkcjonalności. Chodzi o rabat kwotowy. W shoperze musiał wymyślać/kodować ją ktoś niespełna rozumu. Otóż chcąc dać rabat 100 PLN klient nie otrzyma rabatu 100 PLN tylko coś w okolicach. Shoper bowiem oblicza sobie najpierw procent, który stanowi to 100 PLN z całości kwoty produktu/koszyka i mnoży wartość produktu/koszyka razy otrzymany procent, dzięki czemu rabat wyjdzie np. 99,96 lub 100,08, ale nie wyjdzie 100 PLN. Na moje pytanie do pracownika supportu, czy on osobiście uważa, że ta funkcja działa prawidłowo i czy rabat kwotowy powinien działać tak jak u nich, czy jak w normalnym sofcie, otrzymałem odpowiedź, że powinien działać inaczej niż obecnie. Jednak nic z tym nie jest robione. Ja osobiście nie polecam tego softu z uwagi na wiecznie opóźniające się, źle działające poprawki/aktualizacje. Shoper nawet nie podaje w zamówieniu informacji o źródle zamówienia, nie wiadomo skąd klient wszedł. Wiem, że są od tego statystyki (np. Piwik), ale łatwiej na szybko takie rzeczy sprawdzić bezpośrednio w sklepie.

Moim zdaniem lepiej przeznaczyć pieniądze na sklep na PrestaShop, Magento lub jakiś płatny, ale zagraniczny. Poważnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie Prestashop firmy stawiają średnio od 3 do 6 tyś.
Chyba, że jest masa indywidualnych funkcjonalności to nie ma co się dziwić.


Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zwolennikiem aby mieć kontrole nad oprogramowaniem w przypadku sklepów i wybór Shopera według mnie jest zły. Lepiej wykup hosting - za 19 miesięcznie spokojnie coś na początek znajdziesz. Zainstaluje "preste" lub inny open sorce sklep. Gotowe skórki do takiego sklepu kupisz za rozsądne pieniądze i będziesz bardziej zadowolony.

Zawsze jak czegoś brakuje w systemie to możesz:

  • poszukać dodatku
  • poszukać firmy co go dla Ciebie napisze

A w zamkniętym oprogramowaniu (Shoper) będzie to trudniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yasumi

Dzięki ze właśnie dziś sie zarejestrowałeś i wyraziłem swoją opinie

Tak jak w pozostałych wątkach , podawały odpowiedzi, wszystko zależy czego potrzebujesz, oczekujesz i jaki masz budżet, np. Wordpress według mnie nie nadaje sie jako sklep z wielu względów, ale jak masz 10 produktów i nie duże wymagania to jest to najlepsze i najtańsze rozwiazanie


2_tani_hosting_www.jpg

MyDevil.net chyba najlepszy hosting dla Dev i nie tylko ref
Najwartościowsze kursy online

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otóż chcąc dać rabat 100 PLN klient nie otrzyma rabatu 100 PLN tylko (...)rabat wyjdzie np. 99,96 lub 100,08

MASAKRA


Z perspektywy SEO/SEM wg. mnie shoper najlepszy.

Możesz rozwinąć temat, wskazać jakies konkretne rozwiązania?


MarketingAD.pl - Agencja Reklamowa Gdańsk. Najlepszy serwis AGD Gdańsk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmr88 pewnie ma na myśli na przykład fakt, że na stronie producenta nie można dodać żadnego tekstu, gdyż strona producenta generowana jest automatycznie i zawiera jedynie produkty danego producenta. Dodatkowo nie można zmienić jej URL, jest on z góry nadany przez oprogramowanie (sklep.pl/pl_PL/producer/Nazwa-Producenta/id). Między innymi dlatego shoper jest taki "najlepszy".

Share this post


Link to post
Share on other sites

My stawiamy sklepy na Preście i woocommerce.

Osobiście lepiej mi leży ten drugi ostatnio, ale to zależy od wielu rzeczy, dla bardziej rozbudowanych sklepów z integracjami i większą ilością produktów już Presta.


Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna sprawa odnośnie Shopera - nie działa zapamiętywanie koszyka. Nie wiem na jak długo i gdzie przechowywany jest koszyk, ale dodając produkty do koszyka jako gość wystarczy zamknąć przeglądarkę, uruchomić raz jeszcze sklep i koszyk jest pusty. Jakiś czas temu zostałem poinformowany, że zapamiętywanie koszyka działa nie dla gości, a dla zalogowanych użytkowników. Idiotyzm.

Postanowiłem co jakiś czas dorzucać tu po jednym błędzie, dopóki nie zostaną poprawione błędy zgłoszone przeze mnie kilka miesięcy temu. Minął ponad rok od zakupienia licencji samodzielnej i błędy, które były rok temu nadal występują, a support albo nie reaguje na błędy zgłaszane na forum, albo odpisuje, że przy kolejnej aktualizacji zostaną naprawione. Tradycyjnie, z kilkumiesięcznym poślizgiem wychodzi aktualizacja i błędy nie są poprawiane. Czasami też twierdzą, że zgłaszany błąd nie jest błędem (patrz rabat kwotowy, o którym pisałem już wcześniej). Przestrzegam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno pierwszy raz postawiłem Prestą + szablon z Themeforest. Jestem zachwycony prostotą obsługi i konfiguracji. Sklep ma ok 5k produktów (integracje z 4 hurtowniami), wszystko na razie jest bezproblemowe i szybkie. Koszt łączny z modułami integracyjnymi i templatką to ok 500 zł netto + serwer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shoper wali błędami już przy czystej instalacji. Ponieważ instalacja przebiega jakoś do końca to support sobie nic nie robi z wyskakujących przy instalacji błędów MySQL.

Wyszła w międzyczasie kolejna aktualizacja, ale oczywiście poprawki zgłoszonego przeze mnie błędu nie ma. Błąd dotyczy wybierania kategorii w kuponach rabatowych. Załóżmy, że chcę przypisać kupon rabatowy do wybranych kategorii - to w shoperze nie działa. Dzięki tamu udało nam się już sprzedać ze stratą, gdyż kupon rabatowy albo działa na wszystkie produkty, albo na produkty z kategorii, do której przypisany jest produkt o ID=1. Błąd został zgłoszony w sierpniu, do tej pory go nie naprawiono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lesiu weź się w garść i migruj na cokolwiek innego. Zamiast tracić czas na upierdliwe męki z lipnym skryptem zrobisz raz migrację i będziesz miał spokój. Bez sensu walić łbem o mur bez przerwy...


Integracja Sensoryczna | Góra Kalwaria | Integracja Sensoryczna Piaseczno

"Mam wielką łatwość w mówieniu innym co mają robić" - król Julian

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeki, mam też sklepy na innych softach, miałem na jeszcze innych, o których już nawet słyszeć nie chcę. Przed shoperem ten sam sklep stał na KQS, więc skok jest i tak na plus, choćby przez otwarty kod i możliwość jakiegokolwiek naprawienia/zmiany czegokolwiek. Ten jeden sklep sobie stoi na shoperze i na razie będzie tak stać, gdyż brak czasu na i sensu migracji. Lekko ponad rok jest na shoperze, nie chcę po raz kolejny migrować, wolę działać z kolejnym sklepem (inny soft, też płatny, choć jeden ze sklepów działa na prestashop i jakoś sobie radzi).

4play, nie płacę abonamentu, kupiłem licencję wolnostojącą, dlatego już nic im nie dopłacam, z tzw. "asysty" też zrezygnowałem i nie przedłużyłem tego, gdyż przez 12 pierwszych miesięcy nie doczekałem się naprawienia zgłoszonych i potwierdzonych przez nich błędów. Nie widzę więc sensu płacenia dodatkowych 736,77 zł brutto za kolejne 12 miesięcy braku naprawiania zgłoszonych błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By simpleideas
      Dzień dobry,
       
      Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w branży informatycznej, zachęcamy do skorzystania z szerokiego wachlarzu profesjonalnych usług.
       
      Migracje sklepów i oprogramowania między systemami oraz serwerami, migracja poczty, Optymalizacja pod Google Pagespeed Insights z gwarancją wyniku 85/100 (zwykle wyniki osiągają 95-100/100) dla dowolnego CMS, sklepu lub statycznej strony, Optymalizacje wydajnościowe serwisów internetowych oraz serwerów WWW - przyspiesz swój serwis internetowy, Optymalizacje SEO, Usuwanie wirusów ze stron internetowych, odwirusowywanie, Serwery SEO z dużą ilością adresów IP przygotowane "pod klucz", Modyfikacje serwisów i sklepów funkcjonujących na platformach Prestashop, Shoper, Wordpress (+WooCommerce) i innych, Instalacja pełnego środowiska pod hosting stron i poczty w oparciu o i-MSCP (lub dowolny inny panel - np. ispconfig, vesta itd). Instalacje wykonywane na i-MSCP uzupełniam na życzenie o wsparcie dla LetsEncrypt oraz możliwość zmiany wersji PHP, Instalacja rozwiązań pod storage - owncloud itd., wraz z doborem optymalnego cenowo serwera, Przygotowanie mailingów, kreacji mailingowych oraz całych rozwiązań do wysyłki profesjonalnych mailingów i newsletterów, Pełen nadzór oraz interwencje z gwarantowanym czasem reakcji w przypadku wystąpienia problemów z Twoim serwerem.  
      Jako, że jesteśmy pewni rozwiązań, które wdrażamy - do każdej usługi zapewniamy pełne bezpłatne wsparcie posprzedażowe przez określony czas. 
       
       
       
      Podmiotem świadczącym powyższe usługi jest:
      simpleideas.pl Łukasz Nowak
      ul. Konstytucji 3go Maja 37/2, 42-450 Łazy
      tel: 327970707 / 733191111
      biuro@simpleideas.pl
      NIP 6492196784, REGON 243585475
    • By Lesiu
      Nie znalazłem wątku, do którego mógłbym dołączyć moje spostrzeżenia. Pracuję z różnymi sklepami na różnych aplikacjach. Wszystkie z otwartym kodem oczywiście i instalowane u siebie, nie żadne SaaS. Z polskich wynalazków mam do czynienia obecnie jedynie z oprogramowaniem Shoper. Nie będę się rozpisywać odnośnie możliwości samego oprogramowania, ale mam co nieco do powiedzenia w kwestii ich supportu. Przy licencji standalone roczna asysta, czyli support to koszt 499 PLN netto. Za te pieniądze nie oczekuję, że ktoś mi na bieżąco będzie wprowadzał nowe funkcjonalności, ale chciałbym choć w miarę sprawnego naprawiania zgłoszonych błędów lub niedociągnięć. Jeśli nie pomyliłem aplikacji to był u nich na stronie swego czasu system do zgłaszania uwag i błędów. Zgłoszenia te były widoczne dla wszystkich właścicieli oprogramowania Shoper (SaaS oraz standalone). Roiło się od ticketów, które wisiały w systemie miesiącami bądź latami. Nie mówię tutaj o jakichś bzdurach, były tickety z ważnymi funkcjonalnościami i wisiały sobie bardzo długo (chyba przez lata). Chyba ktoś doszedł do wniosku, że trzeba ten publiczny system zamknąć, bo widać jak IMHO powolne jest tempo prac programistów. Teraz można zgłosić samemu błąd lub pomysł na funkcjonalność. Przychodzi odpowiedź, że ticket zarejestrowany. I wtedy zaczynają się schody...
       
      Przytoczę ostatni przykład zgłoszonej niedoróbki. Formularze do opinii/komentarzy mogą być zabezpieczone przy pomocy CAPTCHA. I w przypadku opinii do produktów to działa - spam nie przychodzi. Natomiast ktoś chyba zapomniał o tym, że są jeszcze komentarze w dziale blogowym. Zapomniano tam zaimplementować CAPTCHA. W listopadzie zaczęło przychodzić multum spamu z farmaceutykami - https://prnt.sc/iidbod - tutaj widać, o co chodzi. Zadzwoniłem do supportu ze zgłoszeniem. Chciałem telefonicznie, bo szybciej. Zanotowano zgłoszenie i powiedziano, że poprawka zostanie wprowadzona, choć prawdopodobnie nie przy najnowszej aktualizacji, bo ta jest już niemal gotowa do wydania. Dobrze - pomyślałem - poczekam. No i tak czekałem do dziś. W międzyczasie ponownie zgłosiłem ten błąd, bo zauważyłem, że wychodzą kolejne aktualizacje z IMHO mniej ważnymi poprawkami niż zalewający sklepy spam. I dostałem odpowiedź
       
       
      Postanowiłem samemu dodać reCaptcha2 do formularza komentarzy na blogu sklepowym. Pół godziny. Tyle max potrzebowałem, by to dodać nie znając w ogóle kodu oprogramowania Shoper. Nie wiem, kto w tej firmie decyduje o priorytetach wprowadzanych poprawek/zmian/nowych funkcji, ale najwyraźniej ten temat kuleje. Nie twierdzę, że opłacanie asysty jest bezsensowne, ale uważam, że opłacona asysta powinna być inaczej realizowana. Ja na razie asysty nie opłacam. Bo dlaczego mam płacić za coś, co nie jest de facto realizowane? Poczekam, aż pojawią się jakieś sensowne poprawki. Nie widzę sensu, by płacić 499 PLN netto i samemu naprawiać coś, co programiście znającemu dany soft powinno zająć kilka minut.
       
      Kolejny sklep na oprogramowaniu Shoper? Dziękuję, postoję.
      Z darmowych wybieram PrestaShop/Magento. Z płatnych CS-Cart (ale bezpośrednio od producenta, a nie polskiego dystrybutora).
    • By Ricci
      Jak wiadomo Google od 14 lutego wprowadza nową politykę jeśli chodzi o wyświetlanie reklam w Google Zakupy. Wszystkie sklepy, które chcą reklamować swoje produkty w wyszukiwarce muszą obowiązkowo dodać kod EAN-13 do karty produktu. Nasz sklep posiada w sprzedaży obuwie w różnych rozmiarach. Dany model dodany jest jako produkt i posiada do wyboru rozmiar w formie wariantów. Każdy rozmiar z danego modelu posiada swój indywidualny kod EAN-13. Niestety na karcie produktu w panelu Shoper jest możliwość podania tylko 1 kodu EAN-13. Nie ma możliwości podania kodów dla wariantów produktu. Również w pliku XML, który Shoper generuje do integracji z Google Merchant Center pojawia się miejsce na 1 taki kod. Co powinniśmy zatem zrobić, aby dalej wyświetlać reklamy w Google?  Dodatkowo część producentów posiada kod ITF-14 - Shoper nie ma możliwości dodania takiego kodu.
      Co zatem zrobić, aby móc dalej wyświetlać reklamy w Google?
      Dodać 1 kod EAN-13 dla dowolnego rozmiaru? Czy ty przejdzie? 
      Dodanie każdego rozmiaru z każdego modelu jako osobny produkt jest rozwiązaniem niemożliwym ze względu na liczbę produktów. 
       
      Bardzo proszę o pomoc.
    • By derdalukasz
      Witam, 
      mam problem z sklepem SHOPER i hostingiem home.pl ponieważ chcąc zainstalować aplikacje z 'Appstore - dodatki i aplikacje dla Twojego sklepu' wyskakuje błąd:
      "Na Twoim hostingu aplikacje i dodatki do Shoper nie są obsługiwane, skontaktuj się z firmą hostingową by dodała obsługę API REST (PUT i DELETE) lub przenieś swój sklep na hosting który wspiera obsługę API"
       
      Dzwoniąc do shopera nic się nie dowiesz, tyle że potrzeba zmienić hosting (przed aktualizacją powinni powiadomić o takiej sytuacji). 
      Co mam zrobic ?
       
      http://fs5.directupload.net/images/160210/jxqlb3tf.png
    • By dioen
      Witam.
      Mam takie pytanie, ponieważ zacząłem się zastanawiać. Mianowicie chodzi o to, że w wyszukiwarce wyświetlane wyniki mają drzewo kategorii, czyli:
      domena.pl->akcesoria->samochod->drzwi
      Podany jest wyłącznie "abstrakcyjny" przykład. W tej kategorii znajduje się multum części, typu: szyby, lusterka itd.
      Pozycjonując np. lusterka z tejże podkategorii powinienem zająć się linkiem ogólnej kategorii, czy tej już najgłębszej, tj. URL, pod którym znajdują się już tylko lusterka?

      Nurtuje mnie to ponieważ ten sklep, jako jedyny z moich www, którymi się zajmuję, nie reaguje na linki, optymalizację itd.

      Za pomoc serdecznie dziękuję
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy