Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.06.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Co jakiś czas ktoś ogłasza koniec SEO, ale SEO "żyje" nadal. SEO się zmienia i to bardzo. Niestety, albo stety nie wszyscy nadążą za zmianami. Niektórzy widzą AI jako zagrożenie dla SEO a to nie jest zagrożenie tylko nowe możliwości. SEO to ciągła nauka, nadążanie za zmianami. Dziś np odchodzi się od copywriterów na rzecz AI. Zero-click search to nie zagrożenie tylko nowe wyzwanie. Kto będzie dalej robił SEO jak 10 lat temu, ten przegra. Kto dostosuje strategię do nowego sposobu wyszukiwania – zyska przewagę.
    1 punkt
  2. Kilka razy już wypowiadałem się na forum w podobnym tonie. Moim zdaniem, to po prostu kolejna ewolucja, coś do czego Google dąży od grubo ponad dekady, dlaczego tak uważam? Musimy się cofnąć aż do 2003 roku, gdzie Google złożył wniosek o patent, który dzisiaj mógł śmiało służyć jako fundament dla AI Overviews. Patent wygasł 7 stycznia 2025 roku ale nic to nie zmienia, ponieważ może nadal być mocnym fundamentem koncepcyjnym i technicznym dla systemów takich jak AI Overviews ...później długo nic albo po prostu ja nie trafiłem w bazie kilku tysięcy patentów aktywnych i wygasłych Czym bym się wcale nie zdziwił, chociaż po drodze mieliśmy kilka "mniejszych" rzeczy: W 2012 mamy graf wiedzy W 2013 wszedł Koliber ze swoim semantycznym wyszukiwaniem W 2015 RankBrain, który zaczyna używać przestrzewni wektorowej (czegoś o czym wielu seowców dopiero zaczeło słyszeć po ChatGPT a przynajmniej z tego co można zauważyć. Podstawa czatów v1) W 2018 BERT, czyli technologia oparta o NLP (podstawy czatów v2 ) W 2021 mamy MUM oraz "Passage Ranking" W 2023 roku Google wypuszcza BART W marcu 2023 roku mamy nowy patent "Generative summaries for search results" - 4 miesiące PO wypuszczeniu na świat ChatGPT 3 W 2024 mamy kolejny patent "Search with stateful chat", który z samej nazwa wiele zdradza Biorąc pod uwagę te wszystkie informacje widać, w którym kierunku zmierza Google. Dlatego jeśli pytasz czy to "koniec seo" takiego typowego, napchać keywordów w niskiej treści i kupić linki, to zdecydowanie masz rację Poza tym - z całym szacunkiem - ale SEO to nie tylko Google, mamy jeszcze Bing, Yandex, Seznam, a nawet Baidu Dla przykładu, strona na której Google mi uciął ruch do kilkuset UU... z Binga mam go 3x więcej. Wiesz, staram się patrzeć szerzej niż tylko z poziomu "użytkownik ma odpowiedź to nie klika = SEO umiera". Te zmiany w Google nie są pierwszymi, bo zero-click search rośnie od lat. Direct answer, featured snippets, people also ask, lokalne packi - te udogodnienia miały ubić SEO i zmniejszyć ruch. Dla przykładu są case'y gdzie PAA zwiększa CTR dla stron, które się tam znajdują, a AIM czy AIO to tylko kolejna warstwa i potencjalne zwiększenie ruchu - chociaż może lepszym stwierdzeniem będzie -> zwiększenie konwersji. Zwróć uwagę, że są też case'y gdzie w AIO pojawiają się strony na pozycji 50. Zwykły user aż tak daleko nie zagląda, więc AIO daje szanse stronom, które są słabo wypozycjonowane ale dają wartość i są zoptymalizowane pod kątem LLM'ów. Uważam, że Google nie chce ubić stron, a uzależnić od swojej infrastruktury - to jest znacząca różnica - dlatego będzie wspierać tych, którzy są zgodni z ich modelem biznesowym i właśnie tych, którzy zintegrują się z ich produktami, API, feedami i całą resztą "około-guglowską". Traktuję Google jako duży katalog stron, a nie coś co ma generować content i zastąpić internet #aio. Jedyne co zastąpi, to słabe agencje, słabych freelancerów i słabych seowców, którzy stoją w miejscu nie rozwijając się w tak bardzo dynamicznej branży jak marketing. SEO zmienia się z tekstowego na multimedialność, semantykę, intencję i dystrybucję, a nie tylko klasyczne serpy. Całą wypowiedź mogę opisać jednym obrazem Zmień moje myślenie jestem otwarty na wszelkie konstruktywne rozmowy, być może twój pogląd / wiedza / doświadczenie / punkt widzenia mnie przekona
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności