kmiciu 15 Posted March 5 Czy też tak macie, że w raporcie skuteczności w GSC dla danej frazy jest np. 3000 wyświetleń i 10 kliknięć? W efekcie masakrycznie niski CTR=0,3%, przy raczej wysokiej pozycji średniej 3,7. To wręcz jest nie do uwierzenia, że człowieki wyszukiwali słowo kluczowe a nie roboty sprawdzarek pozycji, senuto, webpozycja, itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
polinfor 3 Posted March 6 Wygląda na to, że jednak to w dużej części roboty. Na wielu frazach widzę takie CTR, w różnych branżach. Są też frazy co do których wiem, że nikt tego nie wyszukuje poza monitoringiem pozycji i ilość wyświetleń się zgadza (około 30/mc). Tych systemów monitorujących jest sporo więc mogą generować taki efekt. Quote Boże, widzisz a nie grzmisz a jak grzmisz to nie trafiasz;)----- polinfor.pl Share this post Link to post Share on other sites
Grzegorz Cz. 31 Posted March 6 Roboty to jedno, a druga sprawa to sama fraza i wygląd wyników. Na pewno roboty stanowią jakąś część wyszukań ale inne kwestie też mają znacznie. Dla przykładu: Przy ogólnych, wieloznacznych frazach gdzie jest 4 wyniki Google Ads + czasami reklama produktowa + 3-pak lokalny + wyniki z obrazkami, może się zdarzyć taki wynik. Jeśli masz wynik z obrazka to Google też Ci pokazuje jako pozycję (poprawcie mnie jeśli się mylę), a CTR będzie wtedy mizerny Jeśli Twój wynik jest kompletnie nie trafiony do tego co szukają użytkownicy + konkurencja przyciąga uwagę to możesz mieć niski CTR. Ogólnie warto zobaczyć na swój snippet w wyszukiwarce i przyjrzeć się ogólnie wynikom (w tym konkurencji). Optymalizacja wyglądu w wyszukiwarce czasami może dać całkiem fajne efekty Quote specjalista-googleads.pl - prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords) www.smart-seo.pl - skuteczna reklama w Google Share this post Link to post Share on other sites
kmiciu 15 Posted May 22 @Grzegorz Cz. Wyniki z wyszukiwarki grafik z GSC mają osobne statystyki. Mnie chodzi o statystyki w zakładce Web. Jestem przekonany, że Impressions nabijają roboty. Google tutaj sobie nie radzi, albo specjalnie tak robi. Mam teraz na jednej ważnej frazie z ostatnich 7 dni 3000 Impressions, pozycja średnia 3,35 oraz zero kliknięć. Czyli pięknie działa mechanizm dostarczania użytkownikowi dopasowanych wyników wyszukiwania. Tzn. robotowi. Z tego wnioskuję, że raporty z dostępnych narzędzi sprawdzania pozycji to można wyrzucić do kosza. Łącznie z tym co pokazuje GSC. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lexy 366 Posted May 29 Masz rację co do tego, że liczba wyświetleń jest nabita przez roboty, również przez te do zliczania wzmianek o marce - one czasem (przy korzystaniu z ustawień zaawansowanych) mają dość nietypową formę albo są zapisane w cudzysłowie. Zazwyczaj w takich przypadkach dzienna liczba wyświetleń jest mocno zbliżona, tyle że jest problem z kliknięciami i tym samym z CTR. Sprawdź, jakie frazy sam monitorujesz i wejdź osobno w wykresy wyświetleń tych mniej popularnych, a zobaczysz, że są do siebie zbliżone. Dnia 22.05.2019 o 13:00, kmiciu napisał: Czyli pięknie działa mechanizm dostarczania użytkownikowi dopasowanych wyników wyszukiwania. Tzn. robotowi. Z tego wnioskuję, że raporty z dostępnych narzędzi sprawdzania pozycji to można wyrzucić do kosza. Łącznie z tym co pokazuje GSC. Robotowi pokaże wyniki dostosowane do ustawień narzędzia. Co do danych w GSC, to głównie do wyświetleń trzeba podejść z mocnym dystansem, ale pozycje pokaże prawidłowe, tyle że są one uśrednione dla wszystkich ludzi i robotów, którzy wyszukiwali danych fraz. Quote Arkusze do wykonania audytów SEO Monitor pozycji SeoStation Kurs SEO online [PDF + EPUB + MOBI] Share this post Link to post Share on other sites
sebau 72 Posted May 31 taka sytuacja może też mieć miejsce, gdy ktoś użył np. mojego szablonu do zennopostera "multi google walker" i przesadził ze zwiększaniem CTR czyli wejściami z tej frazy na swoją stronę - zaburzając trochę wyniki na innych stronach na tą frazę. Jednak głównie to chyba programy do monitorowania fraz tworzą taki efekt. Googlowi jest to chyba na rękę, bo przy adworsach mogą pokazać wyższe liczby wyszukań Quote Szablony do zennopostera - ZenBLOG, ZenSocialBot, ZenOgłoszenia, Szeptacz, ZenFles, ZenReview, szablony do poczty i inne). Tylko profile VIP proszę zamawiać przez priv lub email Share this post Link to post Share on other sites
zgred 1,258 Posted May 31 Czy patrzysz na ogólny wyrkes czy filtrujesz po słowach kluczowych i wtedy patrzysz na statystyki? Żeby było jasniej: jesli zakładasz filtr na słowo to Google nie wyświetla pełnych statystych w GSC - jest to podyktowane ich podejściem bodajże w sierpniu 2018 roku wdrozyli takie ograniczenie podyktowane #rodo Quote Blog seo.zgred.pl przestał istnieć, teraz wszystko jest na www.zgred.pl Share this post Link to post Share on other sites
kmiciu 15 Posted June 8 @zgred To znam. Tylko moim zdaniem, to nie chodzi o to, czy filtrujesz raport po query. Tylko o to, że wartości Total w nagłówku raportu zawierają także zapytania zanonimizowane, a reszta ich nie zawiera. Swoją drogą anonimizacja, to pewnie taka sama ściema jak z keywords dawno temu w analytics. Z GA usunęli raport słów kluczowych, ale w Adwords jak najbardziej te dane prezentują. Selektywna ochrona prywatności. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zgred 1,258 Posted June 8 Oni juz dawno spieprzyli GSC - w ogol ciesze się, że sa jakiekolwiek danee. A jak patrze na to Discovery - to mnie cisnie. Jak opublikuje artykuł, to statystyki z ruchu AMP lądują własnie tam ... #urwa ! Quote Blog seo.zgred.pl przestał istnieć, teraz wszystko jest na www.zgred.pl Share this post Link to post Share on other sites