Jump to content
kmiciu

Wyniki skuteczności w GSC

Recommended Posts

Czy też tak macie, że w raporcie skuteczności w GSC dla danej frazy jest np. 3000 wyświetleń i 10 kliknięć?

W efekcie masakrycznie niski CTR=0,3%, przy raczej wysokiej pozycji średniej 3,7.

To wręcz jest nie do uwierzenia, że człowieki wyszukiwali słowo kluczowe a nie roboty sprawdzarek pozycji, senuto, webpozycja, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że jednak to w dużej części roboty. Na wielu frazach widzę takie CTR, w różnych branżach. Są też frazy co do których wiem, że nikt tego nie wyszukuje poza monitoringiem pozycji i ilość wyświetleń się zgadza (około 30/mc).

 

Tych systemów monitorujących jest sporo więc mogą generować taki efekt.


Boże, widzisz a nie grzmisz a jak grzmisz to nie trafiasz;)
-----

polinfor.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roboty to jedno, a druga sprawa to sama fraza i wygląd wyników. Na pewno roboty stanowią jakąś część wyszukań ale inne kwestie też mają znacznie. Dla przykładu:

  • Przy ogólnych, wieloznacznych frazach gdzie jest 4 wyniki Google Ads + czasami reklama produktowa + 3-pak lokalny + wyniki z obrazkami, może się zdarzyć taki wynik.
  • Jeśli masz wynik z obrazka to Google też Ci pokazuje jako pozycję (poprawcie mnie jeśli się mylę), a CTR będzie wtedy mizerny
  • Jeśli Twój wynik jest kompletnie nie trafiony do tego co szukają użytkownicy + konkurencja przyciąga uwagę to możesz mieć niski CTR.

Ogólnie warto zobaczyć na swój snippet w wyszukiwarce i przyjrzeć się ogólnie wynikom (w tym konkurencji). Optymalizacja wyglądu w wyszukiwarce czasami może dać całkiem fajne efekty :)


specjalista-googleads.pl - prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)

www.smart-seo.pl - skuteczna reklama w Google :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grzegorz Cz. Wyniki z wyszukiwarki grafik z GSC mają osobne statystyki.

Mnie chodzi o statystyki w zakładce Web.

Jestem przekonany, że Impressions nabijają roboty. Google tutaj sobie nie radzi, albo specjalnie tak robi.

Mam teraz na jednej ważnej frazie z ostatnich 7 dni 3000 Impressions, pozycja średnia 3,35 oraz zero kliknięć.

Czyli pięknie działa mechanizm dostarczania użytkownikowi dopasowanych wyników wyszukiwania. Tzn. robotowi.

Z tego wnioskuję, że raporty z dostępnych narzędzi sprawdzania pozycji to można wyrzucić do kosza. Łącznie z tym co pokazuje GSC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację co do tego, że liczba wyświetleń jest nabita przez roboty, również przez te do zliczania wzmianek o marce - one czasem (przy korzystaniu z ustawień zaawansowanych) mają dość nietypową formę albo są zapisane w cudzysłowie. Zazwyczaj w takich przypadkach dzienna liczba wyświetleń jest mocno zbliżona, tyle że jest problem z kliknięciami i tym samym z CTR. 

 

Sprawdź, jakie frazy sam monitorujesz i wejdź osobno w wykresy wyświetleń tych mniej popularnych, a zobaczysz, że są do siebie zbliżone. 

 

Dnia 22.05.2019 o 13:00, kmiciu napisał:

Czyli pięknie działa mechanizm dostarczania użytkownikowi dopasowanych wyników wyszukiwania. Tzn. robotowi.

Z tego wnioskuję, że raporty z dostępnych narzędzi sprawdzania pozycji to można wyrzucić do kosza. Łącznie z tym co pokazuje GSC.

Robotowi pokaże wyniki dostosowane do ustawień narzędzia. Co do danych w GSC, to głównie do wyświetleń trzeba podejść z mocnym dystansem, ale pozycje pokaże prawidłowe, tyle że są one uśrednione dla wszystkich ludzi i robotów, którzy wyszukiwali danych fraz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

taka sytuacja może też mieć miejsce, gdy ktoś użył np.  mojego szablonu do zennopostera "multi google walker" i przesadził ze zwiększaniem CTR czyli wejściami z tej frazy na swoją stronę - zaburzając trochę wyniki na innych stronach na tą frazę. Jednak głównie to chyba programy do monitorowania fraz tworzą taki efekt. Googlowi jest to chyba na rękę, bo przy adworsach mogą pokazać wyższe liczby wyszukań ;)


 Szablony do zennopostera - ZenBLOG, ZenSocialBot, ZenOgłoszenia, Szeptacz, ZenFles, ZenReview, szablony do poczty i inne). Tylko profile VIP proszę zamawiać przez priv lub email

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy patrzysz na ogólny wyrkes czy filtrujesz po słowach kluczowych i wtedy patrzysz na statystyki? Żeby było jasniej: jesli zakładasz filtr na słowo to Google nie wyświetla pełnych statystych w GSC - jest to podyktowane ich podejściem bodajże w sierpniu 2018 roku wdrozyli takie ograniczenie podyktowane #rodo


Blog seo.zgred.pl przestał istnieć, teraz wszystko jest na www.zgred.pl

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zgred To znam. Tylko moim zdaniem, to nie chodzi o to, czy filtrujesz raport po query. Tylko o to, że wartości Total w nagłówku raportu zawierają także zapytania zanonimizowane, a reszta ich nie zawiera.

 

Swoją drogą anonimizacja, to pewnie taka sama ściema jak z keywords dawno temu w analytics. Z GA usunęli raport słów kluczowych, ale w Adwords jak najbardziej te dane prezentują. Selektywna ochrona prywatności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni juz dawno spieprzyli GSC - w ogol ciesze się, że sa jakiekolwiek danee. A jak patrze na to Discovery - to mnie cisnie. Jak opublikuje artykuł, to statystyki z ruchu AMP lądują własnie tam ... #urwa !


Blog seo.zgred.pl przestał istnieć, teraz wszystko jest na www.zgred.pl

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy