Jump to content

Grzegorz Cz.

Forumowicze
  • Content Count

    161
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Grzegorz Cz. last won the day on October 14

Grzegorz Cz. had the most liked content!

Community Reputation

31 Excellent

1 Follower

About Grzegorz Cz.

  • Birthday 02/11/1991

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.smart-seo.pl

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kraków, Jasło
  • Interests
    Reklama w Google Ads, pozycjonowanie stron :)

Recent Profile Visitors

1,548 profile views
  1. Przy automatycznej "Maksymalizacji kliknięć" również da się ustalić maksymalną stawkę CPC. Jak pisał kolega wyżej, musisz sprawdzić strategię i albo ustalić maksymalne CPC w ustawieniach albo bezpośrednio w kampanii jeśli masz samodzielne ustawianie stawek.
  2. Kiedyś spotkałem się z taką niepisaną zasadą na tym forum, że nie wyciąga się czyiś zaplecz ani linków. Myślę, że to bardzo niefajne, bo wiele osób z branży na to pracuje i robi sobie zaplecze dla siebie. Chcesz to patrz i analizuj ale nie koniecznie musisz wklejać to na forum. A odnośnie tematu to pokazywanie 3 domen z których prowadzą linki do kogoś i rozmowa na tej podstawie o skuteczności SEO nie ma sensu. Patrząc tylko na Ahrefs podana strona ma 569 domen odsyłających. Szybko licząc: 3 z nich to jakieś: 0,5% domen linkujących. O czym w ogóle więc ta dyskusja. Zaplecza mogły zadziałać i nie musiały. Tyle w temacie. Można robić zaplecze na różne sposoby. Dla jednej domeny coś może pomóc, dla innej domeny to samo mogłoby zaszkodzić. Jak chcesz robić SEO na kilka lat to pewne rzeczy nie mają sensu nawet jeśli działają. Trzeba zachować pewien margines bezpieczeństwa bo nie wiadomo co będzie jutro. Dlatego jedna osoba robi zaplecza tak, a druga inaczej i nikt nie powie Ci co jest najlepsze. Bo wczoraj dobre było coś innego niż dziś, a jutro będzie jeszcze coś innego.
  3. Masz na pewno pełne uprawnienia do tego konta/usługi/widoku w którym nie masz przycisku "+ CEL" ? To chyba jedyny powód poza jakimś bugiem od strony Analytics z powodu którego może tego przycisku nie być.
  4. Nie powinien. Tylko nie wszyscy klienci zdają sobie z tego sprawę kupując usługi SEO. Kolega co założył temat pyta o firmę. Chciałem zasugerować, że nawet jak wybierze w teorii "najlepszą" to może być kiepsko obsłużony bo ma za mały budżet. Może czasami lepiej wyjść wybierając troszkę "gorszą/mniejszą/mniej znaną" firmę w której będzie traktowany jako ważniejszy klient. Nie mówię, że zawsze tak jest ale jeśli już rozpatrujemy wybór usługi to nie jest to bez znaczenia.
  5. To jakaś weryfikacja jest ale też na to trzeba z dystansem patrzeć bo jeśli firma ma xxx klientów to jakąś stronę na pewno się udało wbić i nie koniecznie to świadczy o kompetencjach. W agencji może być duża rotacja klientów i to co się uda to zostaje, a to co się nie uda to odpada. Tak bywa. Inna sprawa jest taka, że często inaczej są traktowani "grubsi" klienci i takich mogą wbijać, a mniejszych zlewać. Długo by mówić ale w każdym razie niezawodnej metody wyboru najlepszej usługi nikt nie wymyślił.
  6. Spokojnie znajdziesz firmę, która zgodzi się na działanie przez 2-3 miesiące z możliwością przedłużenia. Ja najczęściej proponowałem 2 miesiące na "przetestowanie". Miesiąc to trochę za mało, a w 2 miesiące jak nie ma chociaż średnich efektów to najczęściej kampania nie ma sensu. No i klientów zawsze cieszył kupon promocyjny na 2. miesiąc kampanii Przy czym zgadzam się, że o FB przydałoby się zadbać. Nawet jeśli to strona miała by sprzedawać to fajny profil FB na którym będą zdjęcia może mieć znaczenie przy sprzedaży. Reklama może przyciągnąć użytkownika ale później trzeba mu jeszcze tą usługę/produkt sprzedać. A w uproszczeniu czym droższa usługa/produkt, tym bardziej liczy się to co zaprezentujesz użytkownikowi.
  7. Nie wiem co będzie lepsze bo nie wiem jak skuteczność reklam na FB. Mogę się wypowiedzieć na temat Google Ads. Z takim budżetem coś się da zrobić ale niezbyt wiele. Zakładając, że będzie to np. reklama lokalna w jakimś miasteczku to może być ok na początek. Problem z takimi budżetami polega na tym, że za zrobienie sensownej kampanii trzeba zapłacić np. 300 zł niezależnie od tego czy budżet to będzie pozostałe 500 zł czy np. 1000 zł. To sprawia, że reklama jest mniej efektywna. Jeśli już zrobisz tą kampanię to z budżetem ok. 500 zł (pozostała część to będzie obsługa) możesz uzyskać trochę kliknięć. Jak żona ma sensowną stronę i ofertę to jest szansa, że jakiś odzew będzie. Szału bym się nie spodziewał ale może uda się zdobyć jakieś zlecenia i pójść dalej. Zakładając kampanię na przynajmniej 2 miesiące (a tak trzeba aby to miało sens), dodatkowo można wykorzystać kupon promocyjny na 375 zł na 2. miesiąc Google Ads. Ostatecznie aby dowiedzieć się czy reklama zadziała trzeba spróbować przez np. 2 miesiące i później zastanawiać się co dalej. Może się udać, może się nie udać. Ostatecznie nikt nie zapewni Ci skuteczności - musisz przetestować. Jak znaleźć kogoś sensownego - tego niewiem. Poleciłbym siebie ale nie mam czasu na nowe zlecenia
  8. Teraz widzę, że masz rację i faktycznie nie ma możliwości płatności ręcznych. W takim wypadku pozostaje poprosić klientów o podpięcie karty. Z tego co się orientuję można ustalić limit płatności więc nie powinno być problemów z zbyt dużymi wydatkami "ponad stan". Jest to trochę problematyczne no ale cóż zrobić...
  9. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie można robić normalnie płatności za pomocą przelewu lub kartą przelewać konkretne kwoty. Nie trzeba podpinać płatności automatycznych.
  10. Umowa jest ważna... ale z drugiej strony nie bardzo rozumiem osoby współpracujące z firmami, które gołym okiem widać, że nie działają w dla dobra klienta. Nie wyobrażam sobie, żeby mój klient przyszedł tutaj kiedykolwiek na forum i pytał o to czy coś jest dobrze czy źle. To już samo świadczy, że współpraca nie jest taka jak być powinna. Odnośnie samego tematu: 1800 zł to jest kwota z którą najczęściej da się coś zrobić przy temacie lokalnym. Za równo przy pozycjonowaniu - tutaj 8 miesięcy to jest czas na "jakieś" wyniki. Także w Google Ads - wtedy tych kliknięć powinno być więcej i również w takim budżecie efekty powinny być znacznie bardziej widoczne. Dzielenie tej kwoty to może nie być najlepszy pomysł bo wydaje mi się, że lepiej zrobić albo pozycjonowanie dobrze albo Adsy z większym rozmachem. I ostatnia sprawa. Pójście do dużej firmy jeśli jest się małym klientem to bardzo często nie jest najlepszy pomysł.
  11. To nie takie proste, żeby ktoś napisał Ci w 5 minut jak najlepiej zoptymalizować opis w sklepie i gotowe. Możesz radami kolegów podpatrzeć u konkurencji. O optymalizacji powstała masa materiałów więc wiedzy nie brakuje. Własne testy i wyciąganie wniosków też nie zaszkodzi. Nikt Tobie gotowej, jedynej i najlepszej metody nie napisze bo takiej nie ma.
  12. Różne podejścia działają w praktyce. Dużo od biznesu zależy. Jasne, że nie każdy Cię oszuka. Tylko jak ocenić pracę gościa od SEO jeśli nie masz o tym zupełnie pojęcia? Nie wiesz za ile możesz się spodziewać efektów. Co to za efekty. Gdzie sprawdzić czy efekty są itp. itd. Nie trzeba wiedzieć wszystkiego ale jeśli masz zero pojęcia to ciężko Ci będzie porozmawiać z gościem od SEO, zrozumieć co SEO może, a czego nie może i jak do tego podejść. Lepiej też jak klient wie żeby się skonsultować np. przy zmianie całej strony i wyrzuceniu 90% treści itp. Generalnie z mojego doświadczenia wynika, że jak klient ma nawet niewielkie pojęcie o co chodzi i wykazuje trochę zaangażowania to współpracuje się o wiele, wiele lepiej i koniec, końców efekty są znacznie lepsze i szybsze. Przy czym nie mówię tu o mechaniku z miasteczka tylko o stronach gdzie trzeba pracować z zespołem w firmie, copy, grafikami czy coś. Przy mniejszych tematach to nie będzie różnicy robić. P.S. Niby skąd ktoś może wiedzieć co zawrzeć w umowie jak nie ma kompletnie pojęcia jakie działania w niej powinny być? Skąd ktoś może wiedzieć przed czym w umowie się zabezpieczyć jak nie ma pojęcia o SEO? Nie widzę tego, żeby umowa zabezpieczała kogoś kto nie wie czego się bać. Idąc też Twoim tokiem rozumowania, każdy powinien być prawnikiem Ale ok, nie kłucę się bo to też ma rację bytu w wielu przypadkach. Każdy pracuje jak lubi.
  13. Dodam tylko, że nawet jeśli masz w planach zlecić działania to dobrze jest mieć pojęcie o temacie. Może nie pod kontem tego jak robić pozycjonowanie ale przydałyby się ogólne podstawy pod kontem tego jak ocenić efekty, co powinno być zrobione itp. Dobrze też wiedzieć jak i o czym rozmawiać z potencjalnymi wykonawcami i ocenić ich oferty. Im więcej tym lepiej. Posługując się analogią do mechanika... jak nie masz pojęcia o co chodzi to łatwo wyjechać od mechanika z rachunkiem większym niż powinien być i autem zepsutym bardziej niż przed naprawą. Jeśli wiesz co się dzieje to szybciej ocenisz czy mechanik ma pojęcie, czy nie próbuje Cię oszukać i czy to co miało być zrobione na prawdę jest zrobione.
  14. Po 1. Nie zawsze google traktuje subdomenę jako integralną część domeny. Jest to raczej rzadka sytuacja - ale się zdarza. Po 2. Zaobserwowałem przypadek, który ewidentnie pokazuje, że czasami blog w subdomenie jest traktowany tak samo jak by był np. w katalogu strony, no więc się nim podzieliłem i dałem konkretny przykład jak to zaobserwowałem. Moimi danymi się nie podzielę ponieważ nie mogę ale jeśli ktoś pozycjonuje chociaż kilka stron to sobie tego typu dane znajdzie i sprawdzi to samodzielnie. Po 3. O czym pisał @Beerbant (dzięki!) J. Muller wielokrotnie o tym mówił i na początku mu nie wierzyłem ponieważ widzałem przypadki gdy po przeniesieniu bloga z subdomeny do katalogu pozycje bloga szły w górę. No ale zobaczyłem przypadek o którym pisałem w poprzednim poście więc zmieniłem zdanie. Czasami Google traktuje subodmenę tak jakby była częścią strony i tak też ją ocenia. Nie jest jednak tak zawsze. Nie widzę też problemu technicznego od strony Google aby połączyć sygnały subdomeny i domeny - tak jak np. dzieje się to podczas np. połączenia stron za pomocą przekierowania. Nie sądzisz chyba @Paq, że Google nie potrafi tego zrobić pod kątem technicznym? Co do Twojego nagrania @Paq na YouTube nie komentuje bo opowiadasz tam o rzeczach nie na temat i nic tam ciekawego ani merytorycznego nie ma. Rozmawiamy o SEO i przeczytaj wątek od początku o jakiej sytuacji pisałem i dlaczego uważam jak uważam.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy