Jump to content
GoodContent.pl

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska

Recommended Posts

W dniu 4.03.2020 o 15:20, kluskaKRK napisał:

Trzymam za słowo!

Już przestałam mieć nadzieję, bo od dwóch lat o tym mowa jest. Poprzedni właściciel się przed tym wzbraniał rękami i nogami :D

Będzie na 100% w tym miesiącu. Nie widzę powodów dla których nie mamy być transparentni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzień dobry,

 

na dzień dzisiejszy wprowadzone kategorie i  szablony wytycznych mają ułatwiać uzupełnianie treści przez klientów. Wytyczne te są rozbudowane z prostego powodu: chcemy uniknąć sytuacji w których wytyczne przygotowane przez klientów są niejasne, a potem teksty odrzucane bo strony myślały co innego. 
Klient ma prawo usuwać / zmieniać  wytyczne.
 Może zupełnie nie korzystać z szablonów. 

 

Szablony do wytycznych nie są ich definicją - raczej mają ułatwiać tworzenie jasnych oczekiwań przez klienta.

 

Tak czy inaczej przejrzymy jeszcze raz wytyczne i:

  • podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów)
  • spróbujemy trochę okroić wzory wymagania (ale nie uważamy, że dodanie dwóch nagłówków robi z precla tekst specjalistyczny).

Do 20.03.2020 wprowadzimy zmiany:

  • wprowadzimy ponownie przeliczanie wartości 1000 znaków
  • będziemy informowali klientów ile copywriter dostaje na rękę 
  • w momencie kiedy klient wyceni zamówienie według ceny minimalnej zamiast domyślnej pojawi się ostrzeżenie o niskiej jakości wykonania za tą cenę i wydłużonym czasie oczekiwania na tekst.

Chciałbym jasno zaznaczyć, że celem naszych działań jest podwyższenie cen ale także i jakość treści. To wymaga czasu. 


Nie jesteśmy w stanie weryfikować wytycznych do każdego zlecenia, ponieważ:

- przedłużałoby to bardzo proces

- rodziłoby to  długie dyskusje i mogło powodować odpływ klientów

- byłoby to kosztowne (koszt pracownika, a obiecaliśmy że nie zmieniamy prowizji)

- ideą platformy jest równowaga popytowo - podażowa.

 

Paweł Strykowski , CEO WhitePress & GoodContent

 

W dniu 4.03.2020 o 15:33, Nochance napisał:

A czy ja Panie Pawle ( @pawelek) także otrzymam odpowiedź, czy nie odpowiada się tutaj na niewygodne pytania?

 

Dlaczego Zleceniodawcy, którzy do tej pory płacili więcej, po dokonaniu ostatnich zmian płacą znacznie mniej i jak to ma się do rzekomych wyższych stawek dla copywriterów? Zadaniem kategoryzacji miało być podniesienie cen oraz sprecyzowanie oczekiwań Klientów, jednak zrobił się jeszcze większy bałagan, a stawki za teksty ewidentnie zmalały, więc nie wiem, dla kogo wprowadzane są te zmiany.. na pewno nie dla osób piszących, ale oczy są mydlone jak zwykle.

 

Te minimalne progi chyba niezbyt dobrze funkcjonują, ponieważ nadal widoczne są zlecenia z niebotycznymi wymaganiami za bagatela 1-2 zł, więc jak to jest? Gdzie te stawki? Gdzie ten ład?

 

Nie boję się trudnych pytań.

 

Skontaktowaliśmy się z 3 klientami, którzy rzeczywiście obniżyli w tym tygodniu ceny. Jednak oni (wykonaliśmy telefony lub pisaliśmy z nimi) jasno powiedzieli że nie ma to nic wspólnego z kategoryzacją. Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

 

Nie widzę powodów dla których kategoryzacja miałaby obniżać ceny, ona wyraźnie narzuca dość przyzwoite ceny domyślnie i często podwyższa minimalne. I pomaga tworzyć jaśniejsze wytyczne.

 

Nie da się na dzisiaj dodać zlecenia tańszego niż 3 zł brutto za 1000 znaków. Ale jest to cena klienta brutto, więc cena dla copywritera (którą to teraz widzi) jest odpowiednio niższa.  Pragnę zaznaczyć że nie zmienialiśmy i nie będziemy zmieniali naszej prowizji, która wynosi 17.5% i to jeżeli klient nie ma rabatu (wtedy jest niższa). Za to po drodze mamy 3 różne podatki.

Jeżeli gdzieś są zlecenia z kwotą około 1 zł /1000 znaków dla copywritera to muszą to być bardzo stare zlecenia.

 

Paweł Strykowski

 

 

 

Edited by pawelek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, pawelek napisał:

Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

To jest to o czym pisałem wcześniej -  dopóki my sami nie zaczniemy wyżej się cenić to nikt nam więcej nie zapłaci.

  • Like 3
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, pawelek napisał:

 "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

Może warto uświadomić pana Zleceniodawcę, że rynek nie funkcjonuje w ten sposób? Już widzę jak podwyższa ceny, kiedy ktoś bierze ochłapy i robi mu zlecenie za pół darmo..

Skoro nie kategoryzacja była powodem, to dlaczego wraz z jej wejściem ceny drastycznie spadły? Bo nikt nie chciał pisać dobrze płatnych zleceń i Klienci postanowili nas ukarać? Gdzie tu logika?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, pawelek napisał:

Dzień dobry,

 

na dzień dzisiejszy wprowadzone kategorie i  szablony wytycznych mają ułatwiać uzupełnianie treści przez klientów. Wytyczne te są rozbudowane z prostego powodu: chcemy uniknąć sytuacji w których wytyczne przygotowane przez klientów są niejasne, a potem teksty odrzucane bo strony myślały co innego. 
Klient ma prawo usuwać / zmieniać  wytyczne.
 Może zupełnie nie korzystać z szablonów. 

 

Szablony do wytycznych nie są ich definicją - raczej mają ułatwiać tworzenie jasnych oczekiwań przez klienta.

 

Tak czy inaczej przejrzymy jeszcze raz wytyczne i:

  • podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów)
  • spróbujemy trochę okroić wzory wymagania (ale nie uważamy, że dodanie dwóch nagłówków robi z precla tekst specjalistyczny).

Do 20.03.2020 wprowadzimy zmiany:

  • wprowadzimy ponownie przeliczanie wartości 1000 znaków
  • będziemy informowali klientów ile copywriter dostaje na rękę 
  • w momencie kiedy klient wyceni zamówienie według ceny minimalnej zamiast domyślnej pojawi się ostrzeżenie o niskiej jakości wykonania za tą cenę i wydłużonym czasie oczekiwania na tekst.

Chciałbym jasno zaznaczyć, że celem naszych działań jest podwyższenie cen ale także i jakość treści. To wymaga czasu. 


Nie jesteśmy w stanie weryfikować wytycznych do każdego zlecenia, ponieważ:

- przedłużałoby to bardzo proces

- rodziłoby to  długie dyskusje i mogło powodować odpływ klientów

- byłoby to kosztowne (koszt pracownika, a obiecaliśmy że nie zmieniamy prowizji)

- ideą platformy jest równowaga popytowo - podażowa.

 

Paweł Strykowski , CEO WhitePress & GoodContent

 

 

Nie boję się trudnych pytań.

 

Skontaktowaliśmy się z 3 klientami, którzy rzeczywiście obniżyli w tym tygodniu ceny. Jednak oni (wykonaliśmy telefony lub pisaliśmy z nimi) jasno powiedzieli że nie ma to nic wspólnego z kategoryzacją. Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

 

Nie widzę powodów dla których kategoryzacja miałaby obniżać ceny, ona wyraźnie narzuca dość przyzwoite ceny domyślnie i często podwyższa minimalne. I pomaga tworzyć jaśniejsze wytyczne.

 

Nie da się na dzisiaj dodać zlecenia tańszego niż 3 zł brutto za 1000 znaków. Ale jest to cena klienta brutto, więc cena dla copywritera (którą to teraz widzi) jest odpowiednio niższa.  Pragnę zaznaczyć że nie zmienialiśmy i nie będziemy zmieniali naszej prowizji, która wynosi 17.5% i to jeżeli klient nie ma rabatu (wtedy jest niższa). Za to po drodze mamy 3 różne podatki.

Jeżeli gdzieś są zlecenia z kwotą około 1 zł /1000 znaków dla copywritera to muszą to być bardzo stare zlecenia.

 

Paweł Strykowski

 

 

 

 W takim razie proszę się odnieść do tego zlecenia. Po przeliczeniu stawka na rękę za 1000 zzs to 93 gr xD. Pomijając już fakt, że typ kupuje opinie. Psuje to rynek i nie jest etyczne. Dlaczego takie zlecenia są publikowane? 

 Pamiętaj, że w tym zamówieniu Klient oczekuje tekstów najwyższej jakości! 


 

- Opinie w kontekście serwisu / naprawy (część może być pozbawiona kontekstu)

 

- Krótkie, zwięzłe, ale sensowne 

 

- Tylko pozytywne opinie

 

- Poprawne gramatycznie, ortograficznie

 

- Można angażować imiona męskie

 

- Można angażować atuty: płatność kartą, szybki termin, wysoka kultura osobista, szybka realizacja, rezerwacja on-line, miła / sprawna obsługa klienta, fachowość, doświadczenie, profesjonalny sprzęt, faktura VAT po naprawie, bezpłatny dojazd, niska cena, dobre wyposażenie.

 

- Można używać synonimizacji mocno zmieniającej zdanie (więcej niż 2 elementy).

 

 

 

Dla wygody zrobiłem paczki po 100. W razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Minimalna długość tekstu:
100 znaków ze spacjami
Na konto otrzymasz:
8.11 zł/tekst
Jeśli wystawiasz faktury:
9.39 zł netto/tekst

Tekst synonimizowany:
Nie
Czas na napisanie tekstu:
06:00
Ukryj zlecenie 

Nie płaci za 100 znaków 8,11 zł, a za paczkę opinii czyli 100 po 100 znaków ;) co w przeliczeniu daje 0,81 zł za 1000 zzs, powinien jasno określić taką stawkę w wytycznych, zamiast kombinować. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

karolajna: usuniemy za chwilę to zlecenie. My nie przeglądamy zleceń na etapie dodawania (dlaczego - już pisałem), ale po takim zgłoszeniu możemy to zrobić.

Tutaj klient wyraźnie co innego wpisuje w zamówieniu (liczba znaków i wartość), a co innego w opisie, dlatego to "przeszło". 

 

 

 

Informuję, że podnieśliśmy stawki domyślne i minimalne (1000 znaków) w wielu kategoriach. Wierzymy, że to dobry ruch.

 

Aktualnie tabela wygląda jak poniżej:

Screenshot_2.jpg

Edited by pawelek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, pawelek napisał:

karolajna: usuniemy za chwilę to zlecenie. My nie przeglądamy zleceń na etapie dodawania (dlaczego - już pisałem), ale po takim zgłoszeniu możemy to zrobić.

Tutaj klient wyraźnie co innego wpisuje w zamówieniu (liczba znaków i wartość), a co innego w opisie, dlatego to "przeszło". 

No właśnie, nie musicie wszystkiego weryfikować, ale niech przy każdym zleceniu będzie przycisk "zgłoś" i wtedy będziemy mogli zgłaszać zlecenia, w których coś nam nie będzie pasowało. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, KamiX napisał:

No właśnie, nie musicie wszystkiego weryfikować, ale niech przy każdym zleceniu będzie przycisk "zgłoś" i wtedy będziemy mogli zgłaszać zlecenia, w których coś nam nie będzie pasowało. 

Wszystkie naruszenia regulaminu można zgłaszać na adres mailowy kontakt@goodcontent.pl

Na maile odpowiadamy bardzo szybko. 

 

Edited by GoodContent.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieńcie tekst w polu "Zarezerwuj i wyślij tekst", bo od dawna jest nieaktualny ;)
 

Cytat

Następnie na stronie zamówienia musisz zarezerwować 1 tekst, po czym otrzymasz 6 godzin na jego realizację.
Po przesłaniu tekstu przez system możesz przejść do realizacji następnego tekstu!

Pamiętaj, że możesz ponowić rezerwację, jeśli nie wyrobisz się w 6 godzin!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.03.2020 o 21:00, pawelek napisał:

 

  • podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów)
  •  

 

 

 

Panie Pawle - z całym szacunkiem: WSZYSTKO ostatnio podrożało, włącznie z prądem, bez którego - niezależnie od wszystkiego - nie mamy jak realizować zleceń i może warto o tym i klientom przypominać. Założę się, że jeżeli zlecają nam teksty osoby, które same zarabiają na pisaniu i robią z nas podwykonawców, to uwzględniają w swoich cenach inflację. TANIOŚĆ TEŻ MA SWOJE GRANICE! I to z kolei będzie się spotykało z niezadowoleniem drugiej strony, czyli wykonawców. My też płacimy rachunki.

 

Druga sprawa - może też warto napomknąć, czy też przypomnieć stałym / uświadomić nowym klientom, że jak zleca się tekst na konkretną liczbę znaków (a tak jest tu od zawsze),  to właśnie za tyle znaków mamy płacone. Dlatego napisanie w zleceniu, że "tekst ma mieć MINIMUM daną liczbę znaków", a później ewentualny zwrot do poprawy, bo "temat można było lepiej rozwinąć i napisać dłuższy tekst" jest po prostu nie na miejscu. Klient dostaje tyle znaków, za ile płaci, ewentualnie + kilkadziesiąt, jeśli wymaga tego zakończenie tekstu (za które jednak dodatkowych groszy już nie dostajemy). No chyba, że wprowadzone zostaną widełki znakowe, a więc i wynagrodzeniowe - np: tekst na 1000 -1500 znaków (czyli nie mniej, niż 1000 i nie więcej, niż 1500) i cena albo też w pewnych widełkach (zależy, ile nam znaków wyjdzie) albo konkretna, ale taka, żeby nikt nie poczuł się pokrzywdzony, jeżeli dobije do maksimum znaków - czyli nie uzależniona sensu stricte od liczby znaków, a od zlecenia. 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 7.03.2020 o 19:00, jatosia napisał:

Klient dostaje tyle znaków, za ile płaci, 

 

Celna uwaga. Nawet dziś jeden z klientów ustawił zlecenie na 3500 zzs, a w opisie dodał niepozorny plusik. Dlaczego nie ustawił zlecenia na 4000 zzs w takim razie? To nie jest instytucja charytatywna..

 

Jak dotąd zmiany wyszły tak na dobre, że Klienci nadal mają problemy z określeniem, jakiego tekstu faktycznie potrzebują, a do tego dzięki nowemu cennikowi poobniżali sobie ceny (bo po co przepłacać). Oczywiście wszystko z myślą o nas ❤️ (przypomnę- średnio cena za 1000 zzs artykułu blogowego na platformie, czy tekstu średniej jakości to 2,90 zł za 1000 zzs)

No ale skoro Klienci twierdzą, że będą wystawiać dobrze płatne zlecenia, jak te nisko płatne będą im schodzić, to nic mnie już w tej branży nie zdziwi :D 

 

Dziwne jest tylko to, że nie tylko nam powinno przecież zależeć na tym, żeby Zleceniodawcy podnieśli ceny, bo im wyższa stawka, tym wyższe zyski z prowizji od zleceń dla platformy, więc to nie tylko nasz zarobek.

 

Wprowadźcie jeszcze giełdę, to zlecenia znikną zupełnie, bo Klienci, widząc, że ktoś wystawia teksty za gorsze (a jak wiemy, osób piszących za te głodowe stawki jest dużo), będą woleli kontaktować się z nimi w wiadomościach, bo będą wiedzieli, że ktoś poczuje się wyróżniony i za przysłowiową miskę ryżu zlecenie wykona.  

 

Drodzy Forumowicze, którzy piszecie także dla Klientów z zewnątrz- jak to jest, że podobno niektórzy nie podejmują w ogóle zleceń za mniej, niż 15 zł za 1000 zzs, a my mówimy tutaj o zleceniach, gdzie stawka to 3 zł? Bo skoro pisanie za mniej, niż 10 zł to psucie rynku, to w takim razie pisanie za 3 zł czym jest?  :D 

Edited by Nochance
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nochance oznaczenie z plusem to znaczy nie mniej niż i tyle...

Zdarzają się takie przypadki gdzie tekst musi mieć dokładnie określoną wartość.

 

To co ludzie piszą o stawkach to jest trochę naciągane. Faktycznie są osoby, które mają wysokie stawki a nawet bardzo wysokie, ale oni piszą parę tekstów w miesiącu a nie kilka dziennie


dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, kluskaKRK napisał:

Nie ma to jak opis oceny:

.

:D

 

Dokładnie :P powinna być wprowadzona jakaś minimalna ilość znaków w tej ocenie, żeby nie można było czegoś takiego robić. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By seo-synonimy
      [Wykonam] Zlecenia na synonimy/teksty SEO! [PL i ENG] Tanio, precyzyjnie i szybko


       
      Dzień dobry!
      Dziękuję za zainteresowanie moim ogłoszeniem. Jako doświadczony copywriter (w branży od 2008 roku) chętnie podejmę się realizacji zleceń dotyczących tworzenia treści - pisania nowych, unikalnych i zoptymalizowanych tekstów na: strony firmowe/sklepy (opisy kategorii i produktów), pod zaplecza SEO, na witryny typu landing page, na portale (artykuły sponsorowane), blogi, wizytówki firmowe lub teksty reklamowe z najróżniejszymi słowami (frazami) kluczowymi. Dostarczam zoptymalizowane teksty pod wskazane w zleceniu słowa kluczowe, z odpowiednim formatowaniem, nagłówkami i nasyceniem oraz odmianami fraz (istnieje również możliwość zamówienia researchu fraz pod artykuły/stronę).
      Specjalizuję się również w synonimizacji (teksty z klamrami pisane od podstaw lub dodawanie synonimów do przesłanych przez Klienta artykułów, możliwe wielokrotne zagnieżdżanie) i redagowaniu/optymalizacji gotowych tekstów. Piszę artykuły w języku polskim i angielskim - również synonimy. Wszystko na potrzeby oraz pod dyktando klienta. Zapewniam fachowość, profesjonalizm i terminowość.
      Gwarantuję rzetelne podejście do tematu oraz szybkość wykonania zleceń za rozsądne pieniądze. Szukam zamówień pojedynczych lub stałej współpracy. Copywritingiem zajmuję się zawodowo, w branży od 2008 roku.

       
      Realizuję zlecenia na:

      - opisy produktów, kategorii i firm (teksty na strony firmowe i sklepy internetowe),
      - teksty wyższej jakości (poradniki, recenzje, artykuły blogowe/branżowe),
      - artykuły sponsorowane i reklamowe,
      - wpisy do katalogów, wpisy na blogi, teksty na fora internetowe,
      - zwykłe teksty (precle),
      - teksty na zaplecza SEO,
      - teksty na e-mail (newsletter),
      - teksty w języku angielskim (zarówno teksty zapleczowe, jak i firmowe/wyższej jakości),
      - synonimy (dodawanie synonimów do gotowych tekstów lub tworzenie tekstów z synonimami od podstaw, również wielokrotnie zagnieżdżonych; synonimy w języku PL i ENG),
      - tłumaczenia z języka angielskiego na polski i odwrotnie,
      - pisanie newsów i ich publikacja, prowadzenie blogów,
      - opowiadania, e-booki,
      - redagowanie tekstów, przygotowywanie napisanych tekstów pod kątem kampanii SEO (optymalizacja gotowych tekstów).

       

       
      Cechuje mnie:

      - komunikatywność,
      - dyspozycyjność,
      - terminowość,
      - profesjonalizm,
      - doświadczenie,
      - kreatywność (nie boję się żadnego tematu, piszę unikalne, ciekawe teksty zarówno poradnikowe, jak i wpisy na strony firmowe i opisy produktów a także teksty na potrzeby SEO – dla mnie każde zlecenie to nowe wyzwanie),
      - precyzja i dokładność synonimizacji tekstów (każdy synonim jest gruntownie sprawdzany, aby idealnie pasował do kontekstu zdania i całego tekstu – w efekcie po wygenerowaniu tekst jest logiczny i spójny),
      - dbanie o unikalność i dokładność realizacji zleceń (piszę teksty tylko i wyłącznie unikalne, spełniające wszystkie wymagania Zamawiających).

       

       
      W ofercie również tworzenie stron w oparciu o CMS (WordPress), publikacja i optymalizacja gotowych artykułów, administracja witryn, audyty SEO, wdrożenia optymalizacyjne SEO i wiele więcej!

       
      Zapraszam do kontaktu na e-mail: damian@seo-synonimy.pl w celu zapoznania się z cennikiem oraz portfolio a także przetestowania moich umiejętności. Przy większych zamówieniach lub dla stałych Klientów udzielam atrakcyjne rabaty! Zapraszam do współpracy - Damian.
    • By kasiamarketing
      Dzień dobry,
       
      Od ponad 10 lat pracuję w szeroko pojętym marketingu. Z wykształcenia jestem magistrem filologii polskiej. Na codzień tworzę teksty branżowe, opisy produktowe, zapleczowe, seo, a także posty do mediów społecznościowych.

      Stawki zaczynają się od 4 zł netto za 1000zzs.
       
      Rozliczenie na podstawie umowy o dzieło lub FV (useme).
       
      W przypadku zainteresowania mogę podesłać próbki gotowych tekstów lub ewentualnie podejmę się napisania przykładowego materiału.
       
      Zapraszam do kontaktu,
      Katarzyna Żukowska
      zuqowska@gmail.com 
    • By jahmat
      Nawiążę współpracę lub przyjmę zlecenia na teksty do portali internetowych, blogów itp (copywriting). Ponad 200 sprzedanych artykułów. Interesują mnie artykuły, najchętniej o tematyce technicznej np. panele fotowoltaiczne.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy