Jump to content
GoodContent.pl

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska

Recommended Posts

Just now, Baba Jaga said:


Nasze propozycje
1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów
2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)
3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC
4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)
5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"
6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców
7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)
8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań
9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)
10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia
11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów
12. Giełda tekstów

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wileu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

16. Przelew w 1 dzień.

Punkt 16 zrealizowany już. Czas na akceptację tekstu już wynosi 7 dni :)

Osobiście uważam punkt 14 za najpilniejszy do zrealizowania. No i 15 też by się przydało :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, kluskaKRK napisał:

Punkt 16 zrealizowany już. Czas na akceptację tekstu już wynosi 7 dni :)

 

 

No tak, skrót myślowy. Dyskusja była o tym, że ten czas powinien zostać skrócony do 4 dni ;) . Mój błąd ... idę się biczować 👽😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

W związku z tym, że od 1 października wchodzi obniżka podatku dochodowego z 18 na 17 procent: czy zlecenia dodane przed tym terminem, które sobie nadal wiszą i są jeszcze w starej stawce podatku, zostaną automatycznie zmienione na nową? Co ze zleceniami przyjętymi i zrealizowanymi przed 1 października, ale zaakceptowanymi przez zleceniodawcę po 1 października, czyli nadal w starej stawce podatku, chociaż fizycznie pieniądze wpływają na konto copy już po wprowadzonej zmianie? Jak to będzie rozwiązane na GC?

  • Like 2
  • Thanks 1

Konto współdzielone. Kup teksty przez GT i z fakturą VAT.

Potrzebujesz tekstów? Pisz na PW albo zajrzyj, a na pewno coś wymyślimy ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, sindirus napisał:

W związku z tym, że od 1 października wchodzi obniżka podatku dochodowego z 18 na 17 procent: czy zlecenia dodane przed tym terminem, które sobie nadal wiszą i są jeszcze w starej stawce podatku, zostaną automatycznie zmienione na nową? Co ze zleceniami przyjętymi i zrealizowanymi przed 1 października, ale zaakceptowanymi przez zleceniodawcę po 1 października, czyli nadal w starej stawce podatku, chociaż fizycznie pieniądze wpływają na konto copy już po wprowadzonej zmianie? Jak to będzie rozwiązane na GC?

Obniżka podatku dochodowego będzie dotyczyć copywriterów, którzy będą rozliczać się po 1 .10. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest oczywiste, że nie zastosujecie stawki 17% do copywriterów, którzy zlecą wypłatę przed 1 października. Byłoby to z deczka nielegalne w świetle prawa. Dlatego ja nie pytam o rzeczy oczywiste i o potencjalne łamanie przepisów, tylko o to, jak ta zmiana podatku zostanie rozwiązana w kwestii formalnej oraz technicznej i podałem dwie przykładowe sytuacje, w których dochodzi do zderzenia z betonem. Może dla jasności opiszę to prościej.

 

A. Klient zleca teksty dzisiaj. Od zapłaconej przez niego sumy odejmowany jest VAT, prowizja i podatek wedle aktualnej stawki 18%. Ale zlecenie sobie wisi, nikt go nie realizuje. Dopiero powiedzmy w połowie października znajduje się copy, który je wykonuje. Czyli zarabia w październiku pieniądze za zrealizowanie tego zlecenia. W październiku obowiązuje już stawka 17%, ale jego zarobek jest objęty cały czas starą stawką. Dlatego zapytałem: "czy zlecenia dodane przed tym terminem, które sobie nadal wiszą i są jeszcze w starej stawce podatku, zostaną automatycznie zmienione na nową?"

 

B. Klient zleca teksty dzisiaj. Od zapłaconej przez niego sumy odejmowany jest VAT, prowizja i podatek wedle aktualnej stawki 18%. 30 września copy je realizuje i oddaje do sprawdzenia, ale klient ich nie sprawdza od razu, lecz dopiero 2 października. Lub w ogóle nie sprawdza i system sam je akceptuje. Albo też klient sprawdza, ale oddaje do poprawki i tak mija sobie ustawowy termin zmiany stawki opodatkowania. Copy zarabia więc swoje pieniądze już po 1 października, gdy obowiązuje nowa stawka 17%. Wtedy też pieniądze fizycznie wpływają na jego konto w serwisie; wcześniej ich nie ma, bo wykonanie tekstu nie jest równoważne z otrzymaniem za niego zapłaty, a zlecenie uznaje się za zakończone, gdy klient zaakceptuje artykuł. Takie są zasady w GC. No tylko jest problem - mamy 2 października, stawka podatkowa powinna być o 1 procent mniejsza, a jednak wynagrodzenie dla copy jest wedle starego przelicznika. Stąd moje drugie pytanie: Co ze zleceniami przyjętymi i zrealizowanymi przed 1 października, ale zaakceptowanymi przez zleceniodawcę po 1 października?

 

Jeśli nie będzie automatycznej zmiany w starych zleceniach z 18 na 17 procent, to gdzie zniknie ten 1 procent różnicy? Ja wiem, że to są groszowe sprawy dla copy w przeliczeniu na jedno zlecenie. Ale groszowe sprawy razy X zleceń to już może być konkretna suma, która... no właśnie, co się z nią stanie? Copy nie dostanie tego procenta w swoim zarobku netto. Urząd skarbowy go nie dostanie w zaliczce, bo przecież będziecie się już rozliczać po nowej stawce. Więc gdzie zawędrują pieniądze z tej różnicy w przypadku, gdy zlecenia dodane przed 1 października a zrealizowane lub zatwierdzone po tym terminie nie otrzymają zmienionej stawki?

 


Konto współdzielone. Kup teksty przez GT i z fakturą VAT.

Potrzebujesz tekstów? Pisz na PW albo zajrzyj, a na pewno coś wymyślimy ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wygląda czasem tak, że ten podatek jest dokładnie naliczany w momencie wygenerowania umowy? Za każdym razem moja wypłata różni się o parę groszy w jedną lub drugą stronę od tego, co powinienem dostać, zależnie od tego, jak zaokrąglił się podatek. 

Wydaje mi się, że problemu nie będzie, gdyż wszystkie wygenerowane po 1.10 umowy będą miały po prostu inny przelicznik i nasze zarobki będą odpowiednio większe w stosunku do tego, co jest napisane w zakładce "Finanse"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam poczytać o tym w jaki sposób rozliczane są umowy o dzieło... 

Bo czytając post wcześniej kolegi mam wrażenie, że ktoś myśli, że jest kwota brutto, od tego odejmuję się 17/18% i wychodzi kwota netto :) Także warto odrobić lekturę i poczytać chocby o kosztach uzyskania przychodu w umowach o dzieło itp. Może coś się rozjasni :)

Edited by pawig

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Baba Jaga napisał:

 

Mieliśmy sporo. Któregoś pięknego wieczoru usiadłam i zebrałam. Zamieszczam poniżej nieco przeredagowane. Jeśli coś pominęłam, forumowicze dopiszą.

Cieszy wyciągnięcie wniosków i kontakt. Mam nadzieję, że teraz to już ' z górki" :)


Nasze propozycje
1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów
2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)
3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC
4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)
5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"
6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców
7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)
8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań
9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)
10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia
11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów
12. Giełda tekstów

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu powinien zostać skrócony do 4 dni

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wielu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

16. Przelew w 1 dzień.

Jeśli chodzi o pkt. 4 to było tak, że na teksty do 6 tys zzs. 6 godzin, a potem dodatkowa godzina na każdy tysiąc, czyli 7 tys - 7h itd. Pkt 9 - nie chodziło tylko o dużo piszących, a o dobrych, czyli takich z wysoką średnią i niewielką ilością odrzuconych tekstów. Natomiast pkt 14, tu chodziło o dwa problemy, mianowicie multikonta to raz, a dwa ludzie rezerwujący wielokrotnie jeden tekst. Tutaj trzeba by zablokować takie osoby, które mimo ostrzeżenia nie usuną swoich multikont i wprowadzić możliwość rezerwowania np. do 5 tekstów jednocześnie, przy czym ustalić np. czas rezerwacji 24h, żeby zarezerwowanych tekstów ludzie nie trzymali znowu w nieskończoność. Drugi problem rozwiązałoby wprowadzenie przepisu umożliwiającego tylko dwukrotną rezerwację tego samego tekstu. Wydaje mi się, że priorytety oprócz oczywiście giełdy to pkt 14, 11, 9, 8, 7 i 2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, kluskaKRK said:

Wprowadzić możliwość rezerwowania np. do 5 tekstów jednocześnie to moim zdaniem słaby pomysł :)

Też tak uważam. Ja jestem za tym, żeby rezerwować dwa. Daje to pewne pole manewru. Przy większej liczbie zacznie się masowe przetrzymywanie zleceń moim zdaniem.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, ellses napisał:

Też tak uważam. Ja jestem za tym, żeby rezerwować dwa. Daje to pewne pole manewru. Przy większej liczbie zacznie się masowe przetrzymywanie zleceń moim zdaniem.

Nie będzie przetrzymywania jeśli wprowadzi się limit czasowy rezerwacji. Jeden tekst mógłby być zarezerwowany tylko na 24 h. Kiedy ktoś w jednym momencie zarezerwuje 5 tekstów, będzie musiał napisać je w 24 h. Kliknięcie "rezerwuj" oznacza tylko zarezerwowanie, a kliknięcie w zarezerwowany tekst oznacza rozpoczęcie pisania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarezerwuje 5 tekstów na 24h i nie napisze, żadnego - głupota totalna. Teraz jest dobrze, rezerwujesz jeden tekst to najpierw go napisz, a jak skończysz to możesz kolejny.

  • Like 6

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, noupe napisał:

Zarezerwuje 5 tekstów na 24h i nie napisze, żadnego - głupota totalna. Teraz jest dobrze, rezerwujesz jeden tekst to najpierw go napisz, a jak skończysz to możesz kolejny.

Zgadzam się! Wprowadzenie możliwości zarezerwowania kilku tekstów na raz tylko wydłuży ich realizację. Już teraz są osoby, które rezerwują teksty dla samego faktu zarezerwowania, jednocześnie nie zamierzając ich pisać. Wyobraźcie sobie, co się będzie dziać, jeśli będą mieć możliwość zarezerwowania 5 tekstów. Dla osób, które faktycznie chcą pisać, nie zostanie już nic. Zleceniodawcy prawdopodobnie też nie będą zadowoleni z takiego obrotu sprawy.

Edited by oryginalny nick

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, oryginalny nick said:

Zgadzam się! Wprowadzenie możliwości zarezerwowania kilku tekstów na raz tylko wydłuży ich realizację. Już teraz są osoby, które rezerwują teksty dla samego faktu zarezerwowania, jednocześnie nie zamierzając ich pisać. Wyobraźcie sobie, co się będzie dziać, jeśli będą mieć możliwość zarezerwowania 5 tekstów. Dla osób, które faktycznie chcą pisać, nie zostanie już nic. Zleceniodawcy prawdopodobnie też nie będą zadowoleni z takiego obrotu sprawy.

Dokładnie. Już jest portal, na którym można rezerwować bardzo dużo zleceń i jest walka jak... :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, noupe napisał:

Zarezerwuje 5 tekstów na 24h i nie napisze, żadnego - głupota totalna. Teraz jest dobrze, rezerwujesz jeden tekst to najpierw go napisz, a jak skończysz to możesz kolejny.

Tylko kolejnego już nie będzie, bo ktoś inny zdąży sobie wziać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Normx
      Dzień dobry
       
      Jestem doświadczonym copywriterem, który działa w branży od długiego czasu. Współpracowałem z wieloma klientami przy różnych projektach. Dzięki temu posiadam wiedzę na temat tworzenia treści dostosowanych do potrzeb. Tworzyłem również teksty w ramach kampanii content marketingowych. 
       
      Tworzę zarówno teksty seo, zapleczowe, opisy produktów, jak teksty specjalistyczne. Stawki zaczynają się już od 5 zł netto za 1000 zzs.
       
      Rozliczenie na podstawie faktury VAT. 
       
      Zapraszam do kontaktu pod adresem email: kontakt@twojcopywriter24.pl (dla zainteresowanych mogę podesłać przykłady moich realizacji).
       
      Dane firmy:
      Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp"
      ul. Żurawia 6/12, lok. 766
      00-503 Warszawa
      NIP: 5213641211
    • By seo-synonimy
      [Wykonam] Zlecenia na synonimy/teksty SEO! [PL i ENG] Tanio, precyzyjnie i szybko


       
      Dzień dobry!
      Dziękuję za zainteresowanie moim ogłoszeniem. Jako doświadczony copywriter chętnie podejmę się realizacji zleceń dotyczących tworzenia treści - pisania nowych, unikalnych i zoptymalizowanych tekstów na: strony firmowe/sklepy (opisy kategorii i produktów), pod zaplecza SEO, na witryny typu landing page, na portale (artykuły sponsorowane), blogi, wizytówki firmowe lub teksty reklamowe z najróżniejszymi słowami (frazami) kluczowymi. Dostarczam zoptymalizowane teksty pod wskazane w zleceniu słowa kluczowe, z odpowiednim formatowaniem, nagłówkami i nasyceniem oraz odmianami fraz (istnieje również możliwość zamówienia researchu fraz pod artykuły/stronę).
      Specjalizuję się również w synonimizacji (teksty z klamrami pisane od podstaw lub dodawanie synonimów do przesłanych przez Klienta artykułów, możliwe wielokrotne zagnieżdżanie) i redagowaniu/optymalizacji gotowych tekstów. Piszę artykuły w języku polskim i angielskim - również synonimy. Wszystko na potrzeby oraz pod dyktando klienta. Zapewniam fachowość, profesjonalizm i terminowość.
      Gwarantuję rzetelne podejście do tematu oraz szybkość wykonania zleceń za rozsądne pieniądze. Szukam zamówień pojedynczych lub stałej współpracy. Copywritingiem zajmuję się zawodowo, w branży od 2008 roku.

       
      Realizuję zlecenia na:

      - opisy produktów, kategorii i firm (teksty na strony firmowe i sklepy internetowe),
      - teksty wyższej jakości (poradniki, recenzje, artykuły blogowe/branżowe),
      - artykuły sponsorowane i reklamowe,
      - wpisy do katalogów, wpisy na blogi, teksty na fora internetowe,
      - zwykłe teksty (precle),
      - teksty na zaplecza SEO,
      - teksty na e-mail (newsletter),
      - teksty w języku angielskim (zarówno teksty zapleczowe, jak i firmowe/wyższej jakości),
      - synonimy (dodawanie synonimów do gotowych tekstów lub tworzenie tekstów z synonimami od podstaw, również wielokrotnie zagnieżdżonych; synonimy w języku PL i ENG),
      - tłumaczenia z języka angielskiego na polski i odwrotnie,
      - pisanie newsów i ich publikacja, prowadzenie blogów,
      - opowiadania, e-booki,
      - redagowanie tekstów, przygotowywanie napisanych tekstów pod kątem kampanii SEO (optymalizacja gotowych tekstów).

       

       
      Cechuje mnie:

      - komunikatywność,
      - dyspozycyjność,
      - terminowość,
      - profesjonalizm,
      - doświadczenie,
      - kreatywność (nie boję się żadnego tematu, piszę unikalne, ciekawe teksty zarówno poradnikowe, jak i wpisy na strony firmowe i opisy produktów a także teksty na potrzeby SEO – dla mnie każde zlecenie to nowe wyzwanie),
      - precyzja i dokładność synonimizacji tekstów (każdy synonim jest gruntownie sprawdzany, aby idealnie pasował do kontekstu zdania i całego tekstu – w efekcie po wygenerowaniu tekst jest logiczny i spójny),
      - dbanie o unikalność i dokładność realizacji zleceń (piszę teksty tylko i wyłącznie unikalne, spełniające wszystkie wymagania Zamawiających).

       

       
      W ofercie również tworzenie stron w oparciu o CMS (WordPress), publikacja i optymalizacja gotowych artykułów, administracja witryn, audyty SEO, wdrożenia optymalizacyjne SEO i wiele więcej!

       
      Zapraszam do kontaktu na e-mail: damian@seo-synonimy.pl w celu zapoznania się z cennikiem oraz portfolio a także przetestowania moich umiejętności. Przy większych zamówieniach lub dla stałych Klientów udzielam atrakcyjne rabaty! Zapraszam do współpracy - Damian.

       
    • By bori79
      Wykonam teksty na zaplecza w oparciu o konkretne źródła wiedzy. Teksty będą napisane zgodnie ze sztuką seo.
      Mogę pisać bezpośrednio w surferseo na zlecenie klienta.
       
      Cena 5 zł netto/ 1000 znaków
       
      Preferowane tematyki: turystyka, nieruchomości i wnętrza, finanse
       
      Rozliczenie: F-VAT
       
      "SEO-Usługi" Krzysztof Borwik
      ul. Wieniawskiego 34
      51-611 Wrocław
      NIP: 898-178-35-65
       
      KONTAKT:
      krzysztof@borwik.pl
    • By Copywriter24pl
      Dzień Dobry
       
      Realizuję profesjonalne artykuły dla celów pozycjonowania:
       
      precle - od 1,50zł zaplecza - od 1.8zł, Opisy kategorii - od 2,20zł, Artykuły tematyczne i blogi - od 2.50zł
      Podane powyżej stawki dotyczą 1000 znaków ze spacją i są to kwoty netto.

      Wykonane przeze mnie artykuły cechuje:
      terminowość - najważniejsza rzecz w tej branży, sam prowadziłem copywriterów i wiem, jak irytujące jest wieczne "proszenie się" o wykonanie zlecenia, wysoka jakość - staram się "nie lać wody" w artykułach. W prostszych tekstach wolę wcześniej zapoznać się z tematem i poruszać się w nim. Przy artykułach bardziej wymagających przygotowuje się odpowiednio merytorycznie - mam dostęp do m.in baz naukowych, wydań profesjonalnych artykułów branżowych, unikalność - artykuły pochodzą spod mojej ręki lub ręki współpracowników, zero copy-paste lub bezmyślnego "przeredagowywania", zgodność ze standardami SEO - dbam o optymalną pod pozycjonowanie strukturę artykułu, staram się przygotowywać teksty tak, aby były przejrzyste.
      Zapraszam do kontaktu:
      copywriter24pl@gmail.com
         
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy