Skocz do zawartości

MaxPan

Moderatorzy
  • Postów

    19025
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    685

Ostatnia wygrana MaxPan w dniu 20 Grudnia

Użytkownicy przyznają MaxPan punkty reputacji!

3 obserwujących

O MaxPan

  • Urodziny 08.11.1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Polska

Ostatnie wizyty

100456 wyświetleń profilu
  1. Zostaw tę wiedzę dla siebie — ona warta jest więcej niż milion, chyba… A tak na serio, na przykład sklepy postawione „z głową” na WooCommerce mają się nawet lepiej od tych postawionych na platformach. Co do blogów: 10 artykułów na krzyż z linkami — nie wiem, nie stawiałem już od dawna, więc się nie wypowiem.
  2. Ogólnie zgadzam się z tym, co powiedziano wcześniej, ale chciałbym odnieść się do „stron” testowych. Niestety algorytm obecnie reaguje na bodźce SEO, takie jak linki, content i optymalizacja, ale już nie w taki sposób jak kiedyś. Jeszcze kilka lat temu stawiało się stronę testową byle jaką — głównie z unikalnym contentem i podstawową optymalizacją — i można było na niej testować np. sposoby i schematy linkowania. Teraz to nie działa, chyba że postawimy kopię strony docelowej z innym contentem i na tej kopii będziemy testować. Ale i to się nie uda, bo domena, jej wiek i historia również mają znaczenie. W efekcie stawianie stron testowych do stron docelowych niestety dziś nie działa tak, jak działało wcześniej. Reszta jednak — jak wyżej — nadal ma znaczenie: linki, ich ilość i jakość, anchory, optymalizacja i content na stronie docelowej, ale również na donorach, czyli stronach, z których linkujemy. W zasadzie wiele się nie zmieniło poza algorytmem wyszukiwarek, który — co oczywiste — staje się coraz bardziej skomplikowany i zawiera coraz więcej zmiennych.
  3. To są wyjątkowe pod wieloma względami święta. Ciesze się, że zarejestrowałem tu konto, przeżyliśmy i przeżywamy dalej ciekawą przygodę. Nie zawsze się zgadzamy, nie zawsze mamy takie same poglądy zawodowe, społeczne czy polityczne, ale to, co w mojej ocenie jest wyjątkowe w PIO, to fakt, że — poza jakimiś pojedynczymi przypadkami nieadekwatnych ludzi — ta społeczność przynajmniej stara się trzymać jakiś poziom. Nie powiela nagannych zachowań, które teraz są dość powszechne w internecie, w życiu i w relacjach międzyludzkich. Wszystkim, kogo znam osobiście i kogo znam tylko wirtualnie, wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku. Dużo zdrowia, wytrwałości, pokoju ducha oraz pokoju na świecie. Niech Bóg albo los — kto w co wierzy — będzie dla Was przychylny oraz niech Wasze rodziny, koledzy i koleżanki, współpracownicy niosą Wam tylko radość i pozytywne emocje. Wesołych Świąt.
  4. ChatGPT sprawdza ortografie
  5. Ogólnie rzecz biorąc, własne zaplecze to teraz jedno z głównych miejsc do linkowania — poza linkami sponsorowanymi i publikacjami. Co do blogów: ja jako zaplecze nie stawiam już blogów od jakiegoś czasu. Wydaje mi się, że mam lepsze pomysły. A co do treści i stwierdzenia „Jestem copywriterką, mój zawód, a przynajmniej to, co ja robiłam, umarło”, to powiem tak: nie wiem, jak inni, ale ja już nie korzystam z usług copywriterów. Jest naprawdę dużo narzędzi oraz źródeł darmowego contentu i w zupełności mi to wystarcza. Większość tekstów piszę sam, a ChatGPT sprawdza tylko stylistykę i ortografię — według specjalnego, stworzonego przeze mnie promptu. Nie pamiętam, kiedy ostatnio płaciłem za treści pisane.
  6. W tej naszej rzeczywistości, która nas otacza, ten poradnik naprawdę poprawia humor. Czekam na kolejne wydanie.
  7. W dobie kiedy podstawowa wersja elemntora jest za darmo, nawet prostota może być estetyczna ;D Ale to serio ma być twój blog, czy chodzi o zaplecze?
  8. Kiedy różne modele AI stały się powszechnie dostępne, myślałem, że content w internecie stanie się bardziej wartościowy, a wspomniane wyżej „precle” będą na wyższym poziomie. Ale wyszło tak, że teraz większość twórców zapleczowych idzie na łatwiznę: zadaje pytanie w ChatGPT i po prostu wkleja odpowiedź jako gotowy „artykuł”. Mam wrażenie, że teksty preclowe pisane „z palca” za 3 zł za 1000 znaków są lepsze od tego, co widać teraz. Dlaczego? Bo „specjalistom” nie chce się pisać ambitniejszych promptów, redagować tego, co AI wypluwa, zmieniać, łączyć różnych modeli. Dostajemy teraz mnóstwo contentu, ale poziom ChatGPT to nie jest poziom „do poczytania”, jeśli robi się kopiuj-wklej ze zwykłego zapytania. Moim zdaniem, to, co miało być narzędziem postępu, staje się narzędziem cofania się. Bo ChatGPT zaczyna cytować sam siebie, swoje wcześniejsze posty i artykuły podaje jako źródła. To droga donikąd.
  9. Ciekawy przypadek. 18 postów pisanych przez ChatGPT, wysłano w ciągu 7 minut ale niektóre ucięte po środku zdania.
  10. MaxPan

    Czy to juz koniec?

    SEO, czyli działania mające na celu zwiększanie pozycji w wyszukiwarkach, ruchu i konwersji, nie skończyły się — i nie skończą. SEO ewoluuje razem z serwisami, technologiami oraz preferencjami użytkowników. Po prostu dziś nie wygląda to już tak, jak kiedyś: kupowało się spamiarkę, bazę, robiło się projekt, wciskało się „start” — i miało się jakieś tam TOP-y. Obecnie linki wciąż są kluczowym elementem algorytmów. Powiem więcej — wraz z rozwojem AI unikalny content nie jest już tak istotny, jak jeszcze kilka lat temu. SEO nadal istnieje i nadal przynosi pozytywne rezultaty, ale dziś stało się udziałem nielicznych. Dlaczego? Bo działania te nie ograniczają się już tylko do spamowania linkami, ale obejmują wiele różnych czynności, które trzeba dobrze przemyśleć, przetestować i wybrać skuteczne sposoby łączenia wielu technik i źródeł.
  11. MaxPan

    Admitad.com.pl

    Dość stary sposób spamowania, ale jak widać, ktoś jeszcze próbuje z niego korzystać.
  12. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?" To są skutki całkowitego i bezwzględnego monopolu — i nikt nic im nie zrobi, chyba że uznają, że jest im to wygodne. Wtedy coś zmieniają, niby pod naciskiem wydawców. Ale generalnie każdy, nawet największy wydawca kontentu w Sieci, obecnie jest bezpośrednio uzależniony od G — ich serwisów i usług.
  13. Po pierwsze, AI bardzo często się myli – i może nie dlatego, że znajduje źródła, które już zawierają błędy, ale zauważyłem, że błędy często powstają, kiedy łączy informacje z różnych źródeł. Jeśli chodzi o wyniki AI, to oczywiście wyszukiwarki odbierają zarobki właścicielom stron, co chyba dla każdego jest oczywiste – bo i źródła, z których korzysta AI/wyszukiwarka, nie są ani oczywiste, a to okienko po prawej nie zachęca do klikania. Ale jestem pewien, że ekran wyświetlania – ten pierwszy – będzie się zmieniał, również pod naciskiem twórców treści. Jak na razie wygląda to jak kolejny skok na kasę wydawców – i tyle
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności