Skocz do zawartości

Zdjęcia publikowane na wizytówce w Mapach Google


Toto
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SzlafRock,

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy jakość zdjęć może mieć wpływ na pozycję w mapach.

A w dalszym kroku nazwa tego zdjęcia.

A potem - czy może mieć znaczenie jakim telefonem było robione, czy telefony od Pixel będą lepsze do tego zadania ? 
Takie cuda słyszałem 🙃

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://docieplanie-poddaszy.pl/  a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
54 minuty temu, Toto napisał(a):

czy telefony od Pixel będą lepsze do tego zadania ? 

 

Tylko iPhone 15 PRO lub wyższy model.

  • Like 1

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

  1. Jakość zdjęć ma ma znaczenie pośrednie. Google korzysta z algorytmów rozpoznawania obrazu (Cloud Vision API - https://cloud.google.com/vision), więc algorytm "widzi" co jest na zdjęciu.
    • Lepsze zdjęcia = teoretycznie więcej kliknięć i interakcji. Wysoki CTR i zaangażowanie użytkowników są całkiem silnym sygnałem rankingowym dla Google
  2. Nazwa pliku - zamiast robić wrzucać IMG16062420112025.jpg, lepiej zmienić nazwę na slowo-kluczowe-miasto.jpg. Nie ma jasnych dowodów na to, że to pomaga ale algorytmy to złapią imo
  3. Marka telefonu 😆 Google nie faworyzuje żadnej marki chociażby z tego względu, że byłoby to całkiem ryzykowne pod katem monopolu

Nie ma dowodów na to ale raczej warto korzystać:

  • Dane exif - metadane obrazu, które mogą zawierać geolokalizacje, co poniekąd mogłoby algorytmowi potwierdzić z kilku źródeł, że zdjecie to nie fejk z ejaja
    • Cloud Vision + Nazwa pliku + exif = 3 źródła niepowiązanych ze sobą danych tworzące jakaś część

Ogólnie to są setki innych czynników rankingowych niż samo zdjęcie, więc nie warto nad tym się zbytnio skupiać. Największym i najważniejszym czynnikiem jest - jak to nazywam - UGC, czyli User Generate Content. Termin pożyczyłem sobie z terminologii Google :D 

  • oceny (negatywne i pozytywne)
  • komentarze, w tym twoje odpowiedzi
  • pytania
  • odpowiedzi
  • interakcje w FAQ
  • kliknięcia, czyli penetracja twojej wizytówki przez niepowiązane konta i urzadzenia
  • czas przebywania na twojej wizytówce
  • konta z poziomem lokalnego przewodnika (na wysokich poziomach robią robotę!)

Pozdrawiam

Pomogłem? Podziękuj punktem reputacji ->

kliknij o tutaj, dzięki    
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie ci uwierzyłem 😆 a tak serio, to nie. Chociaż faktycznie czasem się łapię na nadużywaniu słowa "kluczowe" :D Jednak codzienna praca z AI ma duży wpływ na wypowiedzi. Może kiedyś będę się wypowiadał semantycznymi trójkami, póki co mi to nie grozi :D 

 

Szukałem wątku na forum właśnie w kontekście fotek, w którym wypowiadałem się o nazewnictwie ale nie mogłem znaleźć. Na pewno gdzieś w odmętach forum leży moja wypowiedź, ale nie chce mi się szukać. Poza tym, no ktoś musiał mu odpowiedzieć. Chociaż przyznam, że Google też mi nie przyjmuje fotek z 3310.

 

...a dobra już widzę dlaczego tak napisałeś - wcześniejszą wypowiedź pisałem na szybcika, bo chciałem wysłać, a asap musiałem zrobić coś innego 😇

Edytowane przez Harry

Pomogłem? Podziękuj punktem reputacji ->

kliknij o tutaj, dzięki    
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności