Paq

Forumowicze
  • Zawartość

    1498
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    20

Paq wygrał w ostatnim dniu 18 Wrzesień

Paq ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

434 Excellent

O Paq

  • Urodziny 01.05.1990

Contact Methods

  • Website URL
    http://paq-studio.com
  • GooglePlus
    +AdrianPakulski

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Koszalin

Ostatnio na profilu byli

10159 wyświetleń profilu
  1. Wobec tego wypadałoby zrobić analogiczną kategorię (np. komputer do gier), 301 zrobić na taką kategorię (wcześniej wypełnić kategorią w kilka tys. dobrze nasyconych znaków treści) i potem będzie z górki, bo 301 i tak częściowo wytraci pozycję, ale przynajmniej zaczniesz pozycjonować zbiór produktów i jak wrócisz z pozycją, to będziesz miał nieporównywalnie większą sprzedaż z tego.
  2. Szybki komentarz: https://www.youtube.com/watch?v=o3JvssSebx0
  3. Paq

    Sukces Trivago

    Kapitalizacja spółki na poziomie 4 miliardów dolarów, a tutaj pada pytanie - skąd mają na to pieniądze. Trivago to nie jest kolejny serwis ogłoszeniowy na CMS'ie kupionym na Allegro popychany płatnościami SMS z Dotpay za 2,46 zł z VAT, tylko regularny biznes.
  4. Domena matka nie dziedziczy żadnych wartości po jej subdomenach i odwrotnie. Jedyna zależność, jaką po sobie "dziedziczą" to fakt, że kiedy domena matka zostaje usunięta z indeksu, to pociąga za sobą subdomeny. Nic więcej, nic mniej.
  5. @dpx Tutaj odpowiedź: https://www.youtube.com/watch?v=CYQPpzSodeM
  6. @Armo87 Tutaj masz odpowiedź na swoje pytanie: https://www.youtube.com/watch?v=ZTW05_A8IKQ @Armo87 Tutaj masz materiał uzupełniający do swojego pytania: https://www.youtube.com/watch?v=FEMoDhBcF0w
  7. Nie napisałeś, jaka jest różnica w zawartości obu podstron, więc nic konkretnego nie powiem (a to ma znaczenie dla linkowania wewnętrznego). A rozwiązaniem Twojego problemu być może będzie stosowanie miniatur w wypisach na stronie blogowej, skoro blog jest "ciężki" (bo niektóre templatki są napisane w taki sposób, że w wypisach są zeskalowane w CSS bitmapy o rozdzielczościach wynikowych). Blog to góra 10 wpisów na stronie głównej + kilka fotografii i góra 3 MB, więc nie wiem, czy jest się czym przejmować.
  8. Paq

    Wizytówki NAP

    1. Liczy się link, a co tam w adres wpiszesz, to bez znaczenia; grunt żeby to moderator klepnął. 2. Niskie. To, że wyślesz do katalogu (który ma OBL na poziomie 50 tys. linków i duplikację zewnętrzną bliską 90%) unikalny opis nie będzie powodem, dla jakiego taki wpis będzie miał zauważalnie większą moc. W kontekście NAP lepszy jest podlinkowany duplikat, niż niepodlinkowany unikat.
  9. Eset NOD32 na większości kompów mamy i spoko, nie muli, a robi co ma robić. Na kilku mamy Kaspersky'iego i też spoko. W przypadku Kaspersky głównie decydowała już cena. Kaspersky kosztuje połowę tego, co trzeba zapłacić za Eset'a (Kaspersky jest na "wyprzedaży" związanej z aferą rzekomego dostarczania danych do rosyjskich władz sprzed bodaj roku, dwóch lat).
  10. A kiedyś nie były? Linki nofollow ostatnio nawet świeżych domen nie chcą indeksować, więc czy to taka dobra technika, to nie wiem. Czy nofollow mają wysoki TR, trudno powiedzieć. Linki z komentarzy na blogach to dziś prawdopodobnie najszybsza technika pozyskiwania BL, a co za tym idzie - mocno zdewaluowana. Ale to wynika nie z tego, że linki z komentarzy WP są zapisane w algo jako te o niższej wadze, tylko z postępującego osłabiania nofollow; w tej chwili nofollow to tylko pod dywersyfikację profilu BL. Choć i to pewne nie jest, bo nie wiadomo, czy czasami rozkład anchorów nie jest liczony wyłącznie przy udziale dofollow (albo wagowo np. 80% "siły" w rozkładzie anchorów przypada linkom dofollow, a 20% to nofollow i redirecty). Szkoda czasu. Google ma co crawlować i nie jest nim FB, w którym parametry social'owe łatwiej zmanipulować niż na web'ach. Dwa - część zasobów social mediów jest niedostępna dla robotów Google, więc próbka, na jakiej pracowałby algorytm Google byłaby mocno sfragmentowana (a co za tym idzie - zaburzałoby to wyniki organiczne). I ostatecznie - Google mocno się opiera FB w kontekście rywalizacji o powierzchnię użytkową/reklamową/przepływ kapitału z Zuckerbergiem. Więc to, że social media nie są czynnikiem rankingowym (a przynajmniej nie takim, którego manipulacja jest w jednoznaczny sposób odczuwalna w organiku w Google) to kilka składowych zasobowo-politycznych. Na to bym nie liczył. Nie jesteśmy w latach 90', gdzie bloga na darmowej subdomenie miała co druga pryszczata szesnastolatka, klepiąca na nim miłosne perturbacje. Sieć jest skomercjalizowana, linkami handluje się jak pomidorami na bazarze i wszyscy węszą $.
  11. Paq

    Teorie spiskowe w google

    Oni mają jeszcze wiele innych technologii i usług, po których Cię śledzą, więc gdyby chcieli zbanować zaplecze, to zrobiliby to już dawno. Ale nie robią tego. Ludzie robią paranoję z ukrywaniem się za IP, WHOIS itd. w przekonaniu, że "jak kupię Rocket IP, to są w 100% anonimowy". G*wno prawda za przeproszeniem. Na poziomie prostego algorytmu, który tylko powierzchownie mierzy takie wskaźniki rzeczywiście ukryjesz powiązanie domen (bo prawdą jest, że jak podlinkujesz domenę X z zaplecza, które ma to samo IP i DNS, co X, to moc takiego linka jest znacznie niższa niż powinna), ale na pewno nie uchroni Cię to przed ewentualnymi bananami, gdyby im na tym zależało (dane jakimi zarządza SQT są naprawdę obszerne). Anyway, polityka Google się mocno zmieniła w ostatnich latach; oni teraz już nie polują na takie płotki, jak my tutaj i ludzie, którzy klepią zaplecza pod SWL'e, tylko pracują szerzej nad algorytmem, żeby systemowo rozwiązywać problemy SPAM'u i z góry klasyfikować, co moc powinno przekazywać, a co nie.
  12. Od czasu zamknięcia Republiki minęło trochę czasu i zasięgów kilku domen klienckich, które miały mocne wsparcie z tamtejszego zaplecza jeszcze w 100% nie odbudowaliśmy, więc tak - korekta była. Może to kwestia skali, bo trochę tego mieliśmy, ale to tylko dowodzi, jak mocnymi subdomenami zarządzała Republika. Może cache Ci trzymało, bo nic się nie ostało: https://www.google.pl/search?q=site%3Arepublika.pl&oq=site%3Arepublika.pl&aqs=chrome..69i57j69i58.4447j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
  13. Nie zgadzamy się. Adres URL jest jednym z czynników determinujących ułożenie wyniku w SERP'ach.
  14. Dedykowany sklep na starcie? Strzelanie do muchy z armaty. Chyba, że ktoś ma to upalenia 50 klocków i potem lubi bujać się z jedyną słuszną deweloperką (bo kod w dedykach jest często napisany tak, że potem nikt nie chce przejąć deweloperki, bo np. brak jasnej dokumentacji technicznej). W spółce pilnuję 4 sklepów, z czego 2 Presty, 1 WP bez modułu WooCommerce, 1 WP z WooCommerce. Kilka wniosków. Presta jest mocniej obciążająca sprzętowo od Woo Presta jest bardziej rozbudowana od Woo, więc daje perspektywę budowy dużego sklepu Presta ma mniejsze wsparcie deweloperskie; jest droższa i trudniejsza wdrożeniowo Presta wymaga łatania dziur, bo na starcie - chce indeksować dosłownie wszystko. Patrz tutaj. Generalnie Woo obsłuży nawet niskiej klasy deweloper, Prestę niekoniecznie. Woo jest tanie, szybkie we wdrożeniu, Presta odwrotnie. Woo jest z drugiej strony na ogół rozwiązaniem tymczasowym, bo jednak ma mniej rozwiązań typowo stosowanych w e-commerce od Presty albo Magento (ale od Magento raczej trzymaj się z daleka, bo jest to skrypt jeszcze trudniejszy do ogarnięcia i pod względem użytkowym i do ogarnięcia w kontekście SEO od czegokolwiek innego). Anyway, wszystko byle nie SaaS, bo wyssą Cię z ostatnich oszczędności.