Paq

Forumowicze
  • Zawartość

    1452
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    19

Ostatnia wygrana Paq w dniu 28 Listopad 2017

Użytkownicy przyznają Paq punkty reputacji!

Reputacja

405 Excellent

O Paq

Contact Methods

  • Website URL
    http://paq-studio.com
  • GooglePlus
    +AdrianPakulski

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Koszalin

Ostatnie wizyty

9414 wyświetleń profilu
  1. Porady w reklamowaniu portalu informacyjnego

    Edyta: Poniosło mnie, bo zasugerowałem się tematem, że chodzi o portal informacyjny lokalny, a nie gamingowy. Anyway, część wskazówek z poniższego posta można przypisać do wszystkich innych portali, więc treść pozwalam sobie zostawić, może się komuś przyda. W portale informacyjne można było wchodzić 5 lat temu, ale nie dzisiaj i to przy zerowym kapitale (wnioskuję po tym wątku). Na kolejny serwis z wrzutkami PR'owimi lokalnych firm i przeklejane sukcesywnie depesze policyjne nie ma miejsca. Głównym wyzwaniem, jakie stoi przed wydawcą portalu informacyjnego jest regularne dostarczanie treści. Powtarzam - regularne. Jeśli wejdziesz z serwisem i zdarzy się tak, że np. newsy nie wejdą któregoś dnia (a wiadomo, że są święta, wolne, choroby itd.), to stracisz cały ruch direct, a bez tego nie pociągniesz. Większość ruchu w serwisach regionalnych pochodzi albo z SM albo z bezpośrednich wejść. Ruchem z Google mógłbyś zbudować świadomość marki, ale potem czeka cała masa pracy. Przez 3 lata budowaliśmy we 2, 3 osoby (ja SEO, sprzedaż reklamy, kolega ze studiów treści i social media + z doskoku fotoreporter) serwis https://web.archive.org/web/20140327141953/http://infokoszalin.pl/ i mimo (IMO) wysokich kompetencji w tych latach, nie udało się tego spiąć finansowo. Przynajmniej nie do poziomu, z którego można byłoby żyć, a nie budować go po godzinach. Pomijam już fakt, że portal informacyjny to też wydarzenia offine i w 1-2 osoby ogarnięcie patronatem jakiegoś wydarzenia, zrobienie dobrych fot, spisanie tego na papier, zrobienie wideo to są wyzwania. IMO nie zdajesz sobie sprawy z bariery wejścia. Poza tym rynek będzie się konsolidował, większe grupy wydawnicze będą wykupowały z czasem mniejsze podmioty. A w tym segmencie albo jesteś liderem i masz $ z reklamy, albo nie ma Cię wcale.
  2. Nie będzie potraktowane jako spam, ale z czasem SEO przestaje się skalować, tj. każdy kolejny link z tej samej strony ma już niższą wartość. Słowem - to, że ja na tym forum mam 1500 linków ze stopki nie odpowiada mocy jaką miałoby 1500 linków z 1500 różnych domen. Ryzykownym scenariuszem byłoby np. kupienie linku site-wide w stopce forum w formie EMA dofollow, ale nie organiczne klepanie postów na forum i noszenie w sygnaturce odnośnika do strony.
  3. Przewijało się w innym temacie:
  4. Linuxpl.com i Futurehost.pl w rękach H88

    A kto jest regulatorem rynku hostingowego? To NASK wydaje zgodę na konsolidację wszystkiego, co ma większe niż 2-procentowe udziały?
  5. @Mariusz Nie wiem, czy pracowałeś ze sklepami po stronie agencyjnej. Jeśli cokolwiek wymaga grubszego nakładu pracy (czyt. nie optymalizacja treści, albo przesunięcia widgetu z prawej na lewą), to są na ogół 3 scenariusze: 1. Wdrożenia nie będzie, bo właściciel uważa inaczej. 2. Wdrożenia nie będzie, bo SaaS na jakim stoi sklep, liczy sobie 200 zł za godzinę roboczą, a zmianę 3 elementów na karcie produktu wyceniają na 8 godzin pracy. 3. Wdrożenie będzie, ale całość trwa 3 miesiące. Tak to wygląda. Przynajmniej w małym i średnim e-commerce. Nie wiem - być może giganci, potentaci rynkowi działają inaczej, ale ja nie mam ich w portfelu. Jeszcze. Pomijam w tym miejscu, że ja jako agencja SEO cały czas uczę się analityki, ale powiedzmy wprost - to nie są moje kluczowe kompetencje. Tym powinien zajmować się albo właściciel albo outsourcing. Płynna współpraca, gdzie właściciel jest w 100% wyedukowanym, świadomym partnerem i robi to, na co masz ochotę, to promil ogółu. I my też takich klientów mamy, ale oni są mimo wszystko w mniejszości. Ale dużo by pisać. Pewnie kwestia tego, żeby zaangażowana agencja SEO znalazła zaangażowanego klienta e-commerce. Tyle, że i tych pierwszych i tych drugich wiele nie ma. I albo zaangażowana jest agencja, albo klient.
  6. Wygrałem 1,5 miliona euro

    Ej, ten tytuł to clickbait! [: Już myślałem, że ktoś z PiO wygrał w Totka i wkleił do tematu foty z Miami w nowym Bentleyu, żeby popsuć nam humory.
  7. @SzlafRock Zadajesz pytanie, na które już wcześniej odpowiedziałem. I po raz kolejny pada słowo o ryczałcie, a ja słowa o tym nie napisałem. Pytanie było, co sądzicie o rozliczeniu SEO ze sprzedaży. Więc się odniosłem. Przedstawiłem też alternatywę w postaci ruchu mierzonego z organika z Keyword Hero i jeśli ktoś chce ułożyć się w modelu efektywnym, to jest to bardziej fair, bo to zadaniem właściciela e-commerce'u jest pilnowanie tego ruchu i jego spieniężanie, a nie agencji SEO. Brakuje jeszcze, żeby to agencja SEO przyjmowała zamówienia telefoniczne. No bo przecież jak klient wszedł z organika, a składa zamówienie przez telefon, to agencji SEO nie należy się nic! W końcu kur*a w panelu Analytics sprzedaży nie odnotowano. No nie? Jasne, zaraz moje zdanie będzie podważone, że danymi z organika można łatwo manipulować. Kwestia doboru agencji, niech każdy broni się sam. @SzlafRock To może umówmy się, że jutro postawię 4. sklep. Odpalam Ci 50% z mojej marży ze sprzedaży. Bierzesz? Ja będę tylko wysyłał paczki. W pół roku postawię kolejnych sześć. To właśnie m.in. z tego powodu, wolałem sobie znaleźć wspólnika i postawić swój sklep na swoich marżach, niż "dzierżawić" zyski ze sklepem klienta, na który nie mam wpływu. A nawet jakbym miał, to budżet klienta jest taki, że kończy się po 2 dniach analityki. A SEO nie byłoby kiedy zrobić. Pewnie, że nie jest, bo agencja to nie PKO BP i nie będzie kredytowała 10-, 12-miesięcznej perspektywy wzrostu, żeby po tym czasie miało się okazać, że klient ma nie takie ceny, a konwersja krąży wokół 0,5%. Ale co tam, kto lubi.
  8. @Mariusz Zarzucasz mi coś? Było pytanie o rozliczenie za sprzedaż, a ja uważam, że to patologia, bo sam prowadzę w drugiej spółce 3 sklepy z częściami motocyklowymi i widzę od środka, jak co wygląda, a jako agencja obsługujemy 17 małych i średnich sklepów, więc wgląd mam wystarczający.Rozliczać można się z ruchu liczonego np. w Keyword Hero, ale nie z konwersji.Coś Ci pokażę. Na jednym ze sklepów zacząłem rejestrować wideo sesje użytkowników. I teraz tak:Zbadałem, że 68% klientów pochodzących z wyszukiwarki, nie radzi sobie z górną wersją naszego głównego select-bar'a. Przesiedziałem 3 dni, nawpie*lałem się popcornu ze wspólnikiem i zastanawialiśmy się, co jest nie tak. Teraz wdrażamy ten drugi projekt bara i liczymy na zejście poniżej 50%. Niby 4 piksele w prawo, dwa w lewo i coś tam podświetlone, albo nie, a robi różnicę. Zasadniczą. I to jest tylko JEDEN z kilkuset czynników, które determinują, że sklep nie sprzedaje tyle, ile mógłby. A obniżenie współczynnika porzuceń na samym początku daje nieporównywalnie lepsze rezultaty na końcu. A teraz powiem Ci ze swojego doświadczenia, że ponad połowa e-commerce'ów, które przychodzi po SEO, sprowadza swoją pracę do dodawania produktów do sklepu i wymiany grafik promocyjnych w sliderze i robienia promocji na FB. Analityki zero. Nawet nie chodzi o to, żeby zlecali to na zewnątrz, ale uczyli się sami. Ale nie uczą się, a jak mają żal, że konwersje nie są takie, jak powinny, to winę przypisują małemu ruchowi z search. Jasne, można mieć i 500 UU dziennie i mieć 1 koszyk dziennie, a przy 1000 UU to będą nawet dwa. A mi nic do konwersji. Ruch dowożę, a to co z nim jest dalej robione, to już inna opowieść. Co innego rozliczać się za sprzedaż z potentatem e-commerce w swoim segmencie, który ma proces zakupowy dociśnięty do maksimum, bo ma zaplecze UI Design, atrakcyjne ceny, duże stany magazynowe itd. A co innego ułożyć się z początkującym sklepem, w który inwestuje się tylko tyle, ile wymaga do przetrwania. Tak to niestety najczęściej wygląda.
  9. Jeśli nie idzie za tym spadek BL, to TF i CF się utrzymają. TF i CF są bezwzględnymi wartościami wynikającymi z BL, a nie relacji profilu BL do zawartości strony, więc jeśli odzyskasz linki z błędów 404, to TF i CF zostają w miejscu. Nie wiem tylko, jak przeliczane są 301, tj. czy 301 z /podstrona na /nowa-podstrona osłabia przenoszenie TF i CF, ale mi to nie potrzebne, więc aż tak nie wnikałem.
  10. Nie znam żadnej agencji, która rozliczałaby się z samych obrotów sklepu. Bo to nie agencja decyduje o cenie produktu, optymalizacji karty, uptime hostingu, obsłudze klienta, promocjach, asortymencie. Można wymieniać w opór. Równie dobrze sklep mógłby mieć konwersję na poziomie 0.05%. Kto na to pójdzie? Ewentualnie podstawa + prowizja %, jeśli gra warta świeczki. Sklep to nie landing page ze środkami na potencję, jest za dużo zmiennych, które decydują obrotach i trudno obarczać nimi agencję SEO.
  11. Przyszłość SEO w perspektywie kilku lat

    I nadal część jest, co widzę po swoim zapleczu Statlinkowym.
  12. Przyszłość SEO w perspektywie kilku lat

    @Arkaszka Kwestia IMO rozmiarów biznesu i tego, co można ryzykować i ewentualnie stracić. Nawet jeśli agencja SEM obsługująca takie Leroy Merlin, Casto albo innego giganta z dowolnego sektora (tutaj w przykładzie budowlanka) w PL wyniuchałaby, że jakiś konkretny skrypt robiony przez Zenka albo Rumaka działa, to sądzisz, że ryzykowaliby długoterminową współpracę dla krótkoterminowych efektów? Nie wiem, ja sam do wielu tematów prowadzonych przez siebie już teraz podchodzę inaczej niż kilka lat temu.
  13. O pozycjonowaniu w przeglądarkach

    @jimmi Treść wpisu jest usunięta. Ale w web archive masz kopię.
  14. Przyszłość SEO w perspektywie kilku lat

    Dobra, dobra - za takie odpady to też nas nie mają. Prawda jest taka, że to dzięki nam, ich użytkownik ma wyniki, których wyszukiwarka nie musi się wstydzić pokazywać. Wysoka pozycja w wyszukiwarce jest na ogół wyrazem potencjału całej firmy, jej nakładów inwestycyjnych na produkt, opakowanie itd. Nie bez powodu TOP jest obsadzony przez podmioty z najlepszą ofertą, szybkimi stronami dostosowanymi do mobile, czytelnym procesem zakupowym itd. Im więcej ładujesz w content, linki, tym prawdopodobnie lepiej pilnujesz biznesu od tego, który tego nie ma. Proste. W dużym uproszczeniu mówię oczywiście, ale zobaczcie najmocniej obłożone frazy np. w handlu. W TOP 10 są liderzy, a w TOP 20 średnie i doganiające rynek podmioty. Hierarchia mniej więcej ułożona w kategorii od największego do najmniejszego.