Paq

Forumowicze
  • Zawartość

    1328
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Paq wygrał w dniu 2 Luty

Paq posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

341 Excellent

O Paq

  • Urodziny 01.05.1990

Contact Methods

  • Website URL
    http://paq-studio.com
  • GooglePlus
    +AdrianPakulski

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Koszalin

Ostatnie wizyty

7552 wyświetleń profilu
  1. Mapy są wynikiem organicznym, bo nie są AdWordsem. Ale agencje różnie je rozliczają, tj. część agencji uznaje, że jeśli klient zajmuje w mapce 3 wynik, to powinien zapłacić za TOP 3. A część w ogóle nie uwzględnia ich w rozliczeniu i monitoruje tylko pozostałe SERP'y.
  2. Wpina link site-wide w sidebar i gra gitara. Katalogi AA idealnie spisują się na zaplecze najniższego rzędu. Automaty dodają same wpisy, seo'wcy sami do podlinkowują. Szkoda tylko, że dzisiaj mniej chętnie niż jeszcze kilka lat temu, ale zawsze coś.
  3. Ah, widać chłopaki API nie zaktualizowali. Pewnie kwestia czasu, aż to naprawią. Ale takich checkerów jak ten, to od metra jest.
  4. Ręcznie przerzucaj sobie akapity do Googla, albo wrzuć do: http://www.wp-kat.net/unikalnosc-tekstow
  5. Zgoda. Wiesz, @kamilp7 generalizuję, bo jakby rozwinąć ten temat, to trzeba byłoby 10 stron A4 zapisać. Tak samo jak ktoś mógł np. usunąć treści z serwisu i to też mogło być powodem spadków, albo wrzucenie noindexu na wszystkie podstrony, bo ktoś stawiał nową templatkę i robił błąd. Ale to i tak margines w ogólnym rozrachunku.
  6. Możesz też sprawdzić historyczną widoczność domeny w Senuto albo w SemStormie. Jeśli widoczność domeny gwałtownie stopniała jeszcze zanim domena weszła w stan wygasania, to może wskazywać, że coś jest nie tak.
  7. Im więcej BL (co nie jest tożsame z pojęciem dobrego profilu, bo domena może mieć i duży BL, ale być upalona), tym lepiej. Nawet jeśli domena wygasła ma te 100 BL, to jest i tak lepsza od świeżaka, który ma tych BL 0. A i tu jest 14 zł za rejestrację, i tu.
  8. 1. Nie, nie muszą, bo widoczność domeny zapleczowej w Google nie determinuje tego, jak dużą moc nadaje stronie docelowej. 2. Kilka miesięcy też się nadają.
  9. Ile czasu zajmuje Ci zredagowanie unikalnego opisu produktu, dodanie zdjęć, przyporządkowanie produktu do kategorii? Bo nam ok. 15 minut. Opisanie 1 buta crossowego to czasami nawet pół godziny czasu. A butów 1 producent ma np. 5 serii, w każdej po 10 różnych par (nie wariantów kolorystycznych), a producentów jest 10. Więc masz np. 500 par butów do pisania. Czyli mamy 500 par butów do crossu, a jest jeszcze ATV, hard i soft enduro. W sumie 2000 produktów i to dopiero 1 segment mamy w 100% zagospodarowany. A co dopiero mówić o podzespołach mechanicznych, których są dziesiątki, setki tysięcy. Masz po prostu inny proces zakupowy, bo jak się domyślam - 90% ruchu sprowadzasz na stronę główną i to ona generuje konwersje. A my robimy tak, żeby działała i strona główna i długi ogon. Kwestia priorytetów.
  10. A co to za różnica, czy Google zlicza znaki czy słowa? To taka sama różnica, jak liczenie odległości w kilometrze i milach. Odcinek drogi jest ten sam, tylko wyrażony w innych jednostkach. Zasada jest za to prosta - im więcej treści, tym lepiej. O tym, jak wiele objętościowo materiału musisz zredagować decyduje przede wszystkim otoczenie konkurencyjne. Jeśli bijesz się o frazę, np. Kosiarka do trawy, Twoja konkurencja ma fest podlinkowane sklepy i każdy z nich ma po 2.000 znaków unikalnego opisu, to sprawą oczywistą jest, że jeśli będziesz miał 500 znaków i słabo podlinkowany sklep, to w TOP nie będziesz. Więc albo walisz 4.000 znaków i liczysz, że wygrasz samą optymalizacją, albo robisz przynajmniej to samo co konkurencja (2.000 znaków) i dopychasz linkami. Mocno to uprościłem.
  11. Inkubowanie działu SEO wewnątrz struktury nie jest proste. Tzn. wiesz, jeśli masz kompetencje i czas, to możesz sobie kogoś trzymać - z tym, że strategia linkowania strony docelowej będzie i tak na Twojej głowie, bo osoba bez doświadczenia nie będzie w stanie ocenić np. parametru toksyczności miejscowki, z jakiego ten link pochodzi (z kolei zatrudnienie osoby z doświadczeniem to będzie porównywalny koszt do obsługi kampanii przez zewnętrzną agencję SEO). A jeśli masz linkować samo zaplecze, to chyba łatwiej to outsource'ować, nawet marną szeptanką z forów. Miałem klienta, który wypowiedział mi umowę w 12 dni od jej podpisania, bo znalazł sobie informatyka z ogłoszenia o pracę, który miał mu ogarniać SEO na miejscu; uznał, że tak będzie szybciej i lepiej. Skończyło się tak, że w kontekście SEO przy domenie nic nie było zrobione od 1,5 roku. Jest różnie.
  12. Nie miej mi za złe, ale takie przedwdrożeniowe skonsultowanie struktury sklepu motoryzacyjnego to dobrych kilka dni roboty z właścicielem. Linkbuilding możesz zrobić sam, ale jak przytniesz na budowie, to to się w perspektywie kolejnych kilku miesięcy będzie drastycznie mściło. Wiem, bo sam rok temu ruszyłem z drugą firmą, sklepem z częściami enduro + cross i do dzisiaj ciągnie się za nami kilka niedopatrzeń - a uwierz, że teraz niełatwo już się nam manewruje, bo mamy już drzewo, w które wchodzi ponad 1500 produktów, więc ruszenie czegokolwiek generuje nam duże koszty operacyjne. Moto w ogóle chyba największe wyzwanie, jakie można przed sobą postawić w e-commerce, a pracuję stale nad kilkunastoma sklepami klientów. A propos wyzwania przed jakim się postawiłeś, to wspomę tylko, że moja konkurencja ma w swojej bazie ledwie 5 milionów 747 tys. produktów. Jak kiedyś szacowaliśmy ze wspólnikiem, dodanie tylu produktów zajęłoby 100 pracownikom 2,5 roku pracy. Dzisiaj śmieję się ze wspólnikiem, że gdybyśmy raz jeszcze usiedli do tematu e-commerce, to chyba władowalibyśmy się w jakieś krzesła, meble, albo inny - powtarzalny, prosty asortyment, którym da się w relatywnie krótkim czasie wypełnić sklep, zagospodarować kilkanaście, góra kilkadziesiąt fraz i robić dużą sprzedaż. To nieprawda. Produkt może się nazywać np. Amortyzator przedni Ohlins C261, mieć odpowiadający mu adres URL i nic nie stoi na przeszkodzie, aby w sklepie pojawiła się jego kopia ze zmodyfikowanym tytułem, np. Nowy amortyzator do BMW E90 116d ze zoptymalizowanym opisem, tytułem, nazwami .jpg, alt, title itd. Ale też musisz wiedzieć, jak przypisać taki produkt do kategorii, jaki eksponować (i w jaki sposób użytkownikowi), a jaki powinien być dostępny wyłącznie dla robota Google. I w sumie to nie ma się za bardzo na kim wzorować. I tak np. iParts mimo że ma względnie optymalną strukturę, to u nich ścieżka wejścia z Google i tak kończy się najdalej na kategoriach, bo produkty nazywają w taki sposób, że w 90% klient i tak musi przejść przez wewnętrzną wyszukiwarkę. Anchor text powinien przynajmniej częściowo odzwierciedlać zawartość podstrony, na jaką kieruje. Problem robi się tylko, jak np. masz - Tłumik Akrapovic P19 Rally Series - a w treści masz, że pasuje do: BMW E60, Audi A4 D3, Opel Insignia I, a linkujesz do tego produktu np. na anchor text Tłumik Akrapovic Opel Insignia I. Bo jeśli takich backlink będzie odpowiednio mocny, to może zrobić syf i utrudniać pozycjonowanie tego produktu na kolejne marki. No generalnie dużo by pisać. Pozdrawiam Paq
  13. https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
  14. Mnie za to dziwi, że SSL nakładane są na całe domeny. Skoro tylko np. koszyk pośredniczy w komunikacji z klientem i ew formularz kontaktowy, to po co SSL na wszystkich podstronach? Np.na stronie głównej?
  15. Ja też nie mówię o cukiereczkach @Arkaszka Raczej próbuję uświadomić @Marudny, że sama aktualizacja zaplecza nie idzie w parze za wynikami. Równie dobrze można postawić one-page i w miarę potrzeb dokleić do niego kilka podstron z jakąś treścią i wszyć w nie BL, niż pilnować, żeby zaplecze miało aktualne treści. Bo myślę, że Marudny pytał o uzupełnianie zaplecza w nowe treści "żeby wyglądało". Część osób boi się zaplecza, bo czuje w tym jakieś kosmiczne koszty. Bo przecież, jak będę miał 10 stron to ich aktualizacja zajmie mi 2 godziny. A jak będę miał 20 stron, to robią się 4 godziny itd. Zaplecze nie musi być aktualizowane żeby przekazywało moc. No chyba, że ja pytania Marudnego nie zrozumiałem.