Jump to content

nieuczciwa konkurencja w metatagach - wyrok sądu


Recommended Posts

Panowie dawno nie zaglądałem ale znalazłem ciekawy artykuł związany z pozycjonowaniem.

Użycie w metatagach strony internetowej cudzych znaków towarowych narusza prawa do tych znaków, a także zasady uczciwej konkurencji.

Tak orzekł Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych w Warszawie(sygn. XXII GWzt 8/09).

cały artykuł

Link to post
Share on other sites
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

przperaszam ale to normalna sprawa ... jeslibys sie pozycjonował na google albo coca cola to podobnie. jest to zastrzeżony znak towarowy. podobnie nazwami patentów.

przyklad inny: zobaczcie jak APPLE sciga za uzycie jakiegokolwiek symbolu przypominającego jabłko

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, teraz wszystko jest na Zgred.pl no i powstał Semgence

 

 

Link to post
Share on other sites
Panowie dawno nie zaglądałem ale znalazłem ciekawy artykuł związany z pozycjonowaniem.

Użycie w metatagach strony internetowej cudzych znaków towarowych narusza prawa do tych znaków, a także zasady uczciwej konkurencji.

Tak orzekł Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych w Warszawie(sygn. XXII GWzt 8/09).

cały artykuł

Użycie gdziekolwiek cudzych znaków towarowych narusza prawa do tych znaków.

MG

Link to post
Share on other sites
Panowie dawno nie zaglądałem ale znalazłem ciekawy artykuł związany z pozycjonowaniem.

Użycie w metatagach strony internetowej cudzych znaków towarowych narusza prawa do tych znaków, a także zasady uczciwej konkurencji.

Tak orzekł Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych w Warszawie(sygn. XXII GWzt 8/09).

cały artykuł

Użycie gdziekolwiek cudzych znaków towarowych narusza prawa do tych znaków.

MG

1. Czy tag <title> to też metatag?

2. Czyli nie mogę napisać na stronie że uprawiam "pozycjonowanie w G...le" ?

Pytam bo to częste praktyki

Link to post
Share on other sites

<title> to tytul ;] a meta to <meta ... > ale w danym kontekscie nie ma znaczenia. Prawo mowi jasno, ze cudzego znaku towarowego nie mozna uzyc bez pozwolenia. Kwestia inna, ze ciezko scigac kazdego kto takiego znaku uzyje, chociazz sa firmy zajmujace takimi rzeczami.

Raz skontaktowal sie ze mna ktos w sprawie uzycia zastrzezonego znaku towarowego... Ktory uzylem jako nazwe klanu w grze MMO i ktory znalazl sie na jakims forum jako podpis w stopce jednego z czlonkow klanu ;] Sprawe udalo sie zalatwic polubownie ;D

Edited by Good spam is a good spam

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Link to post
Share on other sites
2. Czyli nie mogę napisać na stronie że uprawiam "pozycjonowanie w G...le" ?

Pytam bo to częste praktyki

Formalnie nie. W praktyce problem zaczyna sie dopiero wtedy,

kiedy uzywa sie znakow towarowych na szkode ich wlasciciela.

A poczucie szkody jest bardzo subiektywne.

MG

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

zabawię się w archeologa :P

Dziś dostałem list polecony z NASKu, iż podano moje dane jako właściciela domeny zgred.pl kancelarii. Chodzi o zwalczanie nieuczciwej konkurencji i posługiwanie się zastrzeżonym znakiem/nazwą na mojej witrynie (mam płonną nadzieję, że sprawa nie dotyczy mnie). Sprawdziłem w UPRP i rzeczywiście fraza dwuczłonowa jest zastrzeżona. Zgredek wyskakuje gdzieś pod tę frazę i daje w wynikach dwie strony firmy, która tę frazę wpisała jako słowo kluczowe.

Sprawę opisuję, bo z tego co widzę dotyczy to chyba kilku katalogów. Jakieś sugestie w tej kwestii czy czekać na list z kancelarii ?

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, teraz wszystko jest na Zgred.pl no i powstał Semgence

 

 

Link to post
Share on other sites

Hehe chodzi o jakieś słodkie upominki czy jakoś tak? Jeśli tak to witamy w klubie. Takie listy dostali chyba wszyscy właściciele "większych" katalogów:)

Link to post
Share on other sites

tak MKS ... to jesli charakter świadka to spoko - jak w charakterze pozwanych to taniej bedzie na jednego dobrego prawnika :P

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, teraz wszystko jest na Zgred.pl no i powstał Semgence

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy