Skocz do zawartości

Czy jest sens tworzenia stron z domeną pod wybraną lokalizację?


aleksiej

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ostatnio wróciłem trochę bardziej do SEO i zauważyłem, że bardzo dobrze rankują domeny które są tworzone typowo pod frazę kluczową i daną lokalizacje. 

Mam pytanie do ekspertów. Czy warto tworzyć takie strony czy lepiej jedną główną domenę rozszerzyć i powalczyć o pozycje na wszystkie frazy lokalne? 
Albo może tworzyć po prostu subdomeny w ramach głównej domeny w których zawrzemy frazę kluczową lub jej składową?

 

Podam przykład, by zobrazować. Oczywiście to są takie moje pierwsze testy po powrocie, ale może ktoś z forum już to przetestował i ma odpowiedź. :)

 

Jest sobie fraza kluczowa lubiana przez handlarzy samochodów - "skup aut". Na główna fraza "skup aut Warszawa" rankują głównie firmy i strony brandowe.

 

Ale gdy już pójdziemy w okoliczne miasta to zauważymy, że w wynikach w TOP10 pojawia się sporo domen typowo dopasowanych do frazy. Jeden z bardziej jaskrawych przypadków jest dla frazy "skup aut Piaseczno"

 

skup aut Piaseczno (dodaje bez .pl)
1 pozycja - skup-aut-piaseczno
2 pozycja - skupautpiaseczno
4 pozycja - skup-samochodow-piaseczno
6 pozycja - piaseczno.pl-auto-zlom(subdomena)
 

Daje mi to do myślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aleksiej napisał(a):

Albo może tworzyć po prostu subdomeny w ramach głównej domeny w których zawrzemy frazę kluczową lub jej składową?

 

Czy widzisz na tych frazach wiele subdomen? Głównie są to domeny główne lub podstrony. 

 

Na mniej konkurencyjne frazy możesz stosować różne tego typu rozwiązania. Na trudniejsze frazy kluczowe jest moc domeny, rankujące linki aby być wysoko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @aleksiej

Odpowiadając na pytanie: to zależy :D

  • Exact Match Domain (EMD), czyli domeny typu skup-aut-piaseczno[dot]pl w mało konkurencyjnych miastach szybciej wskakują do topki na lokalne frazy ale nie budujesz marki i pasuje mieć wiele takich domen jeśli celujesz w więcej niż jedna lokalizację
  • Subdomeny mogą być dobrym pomysłem. Kiedyś mówiło się, ze Google traktuje subdomeny jako nową domenę - z technicznego punktu widzenia wszystko się zgadza ale praktycznie Google może powiązać główną domenę z subdomeną pod warunkiem, że (subdomena) tematycznie pasuje do głównej domeny (rozumiesz? 😆)
  • Główna domena z podstronami lokalnymi (/piaseczno/ , /warszawa/ , etc.) ma przewagę pod kątem linkowania wewnętrznego i budowy topical authority ale nie zdominujesz łatwo lokalnych wyników, bo brakuje EMD :D

Dlatego "to zależy" ale moim skromnym zdaniem obecnie warto iść w budowanie marki aniżeli robić spamerskie EMD. Patent Google "Text classification and transformation based on author" opisuje techniki rozpoznawania stylu konkretnego autora, a drugi patent pt. "Generating author vectors" skupia się na przypisywaniu tekstów do charakterystycznych wektorów autora. To niuanse ale imo mają znaczenie. Uważam, że w przyszłości marka (osobista / firmy) będzie odgrywała ważną rolę w cytowaniu przez AI. Z resztą Google wprowadziło EEAT z jakiegoś powodu :D 

 

Na koniec, o budowaniu marki mówi też @zgred 

 

Mam nadzieję, że chociaż ciut pomogłem :D 

Pozdrawiam

  • Like 1

Pomogłem? Podziękuj punktem reputacji ->

kliknij o tutaj, dzięki    
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w tym temacie głównie chodzi właśnie o frazy mało i średnio konkurencyjne, które wcześniej spokojnie się pozycjonowało longtailem z głównej domeny do top3.

 

Analizując widzę jednak że "lepsze domeny" które posiadają podstrony kontekstowe nie trafiają już do topek na longtail lokalny. W serpach często obsadzone jest top3 domenami jak to Harry słusznie nazwał EMD trafiającymi w frazę kluczową jak w przypadku który opisałem, zajmując top 1,2 i 4 czyli zapewne 80-90% kliknięć. Fakt faktem, takie domeny nie mają wartości "marki", ale mimo wszystko zgarniają użytkowników. 

 

Sam jestem ciekaw, stworzyłem na test taką stronę EMD, stworzę subdomenę i podstronę na stronie brandowej. Podlinkuje podobnie, zobaczymy jaki będzie efekt. :)

 

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o budowanie seo jak dotychczas - tu chodzi o to aby oprzeć się na wamiznkach brandu. EMD brandem nigdy nie było i nie bedzie.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zgred napisał(a):

Tu nie chodzi o budowanie seo jak dotychczas - tu chodzi o to aby oprzeć się na wamiznkach brandu. EMD brandem nigdy nie było i nie bedzie.

 

Wszystko jasne. Ale co z tego, że będę miał stronę brandową skoro będzie na pozycji 6 za EMD ? Mi chodzi o zgarnięcie ruchu.

Zgadzam się z Tobą w pewnym stopniu zgred, że EMD nie będzie nigdy najlepszym sposobem na rozwój brandu. Ja widzę jednak pewne możliwości powiązania z brandem, np. spójna identyfikacja graficzna - czy to za mało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności