Skocz do zawartości

Mikro sklep SEO z naciskiem na produkt czy kategorię ?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Grey Ronin,

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie po długich latach :)

Mam problem myślowy i potrzebuję pomocy. Buduję mały sklep do własnego biznesu.
Z żoną wykonujemy nadruki / grawery na dosłownie ~20 produktach z goła różnych od siebie, nie powiązanych tematycznie (kubeczki / poduszki / piersiówki / filiżanki / skarbonki / bidony sportowe / koszulki ... ect) ciężko je pogrupować w kategorie 😵‍💫


Mam problem z architekturą strony bo rozsądek SEO podpowiada by tworzyć kategorię (np. Kubki z własnym nadrukiem) i w niej powinien być Kubek 330ml (sęk w tym, że wykonujemy nadruki tylko na 2 rodzajach kubów - standard i powiedzmy kubek zmieniający kolor)

Czy mając 2 produkty ściśle pasujące do jednej kategorii - ją tworzyć ? Tworzy to dla usera dłuższą drogę do klikania.

 

Kolejny przykład "Bidon sportowy z nadrukiem" - mamy jeden konkretny model bidona na którym drukujemy - czy jest sens tworzenia kategorii "Bidony sportowe z nadrukiem" (i pozycjonować na pochodne frazy) czy po prostu wrzucić to w jedną kategorię np Gadżety z nadrukiem i w niej umieścić wszystkie produkty (i wtedy w H1 TITLE  produktu na maksa upychać słowa kluczowe - kłaść nacisk na konkretnie ten produkt - nie kategorię). 


 

Robimy nadruki na kubkach, poduszkach i innych gadżetach - alenadruk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej będzie to rozdzielić, dlatego że w taki sposob lepiej odpowiadasz na potrzeby wyszukiwania. "Gadzęt z nadrukiem" to bardzo ogólna nazwa to może być bluza, długopis czy cokolwiek.  Przy tak małym menu raczej ta długa nie jest zbyt długa ktoś klika w Kubki i wyświetlaja mu się propozycje to raczej dzisiaj standard już jest.

informacje ze świata SEO: dawidnawrocki.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @stania.info,

2 Produkty to trochę mało żeby specjalnie tworzyć kategorię imo. Niepotrzebne rozszerzanie sklepu. Dlaczego nie rozważasz kategorii "Do picia" (przykład) i wrzucić tam kubki i bidony? Oczywiście kategoria powinna mieć opis nawiązujący.

Pomogłem->

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy z czasem nie będzie to rozwijane. Często bowiem apetyt rośnei w miarę jedzenia. :)  A może ja to źle rozumiem? Bo Ty masz 2 produkty, czy po jednym produkcie z wielu przedmiotów - trochę sie zgubiłem w tym poście :)

Edytowane przez dawidsk

informacje ze świata SEO: dawidnawrocki.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadruki to lepiej rozdzielić na produkty i kategorie.

Głównie ma to uzdatnienie jeśli chodzi o target klientów

  • kubek z własnym nadrukiem — klient indywidualny
  • kubek z Kaczyńskim — tematyka gotowych nadruków
  • kubki z nadrukiem — klient firmowy

Ogólnie nie wiem, na jakiej klienteli się skupiasz. Dla gotowych propozycji nadruków np wg śmiesznych prezentów możesz rozmnożyć pozycje do sporej ilości produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Dziękuję Wam za zainteresowanie
 

W dniu 31.03.2024 o 16:13, Grey Ronin napisał(a):

Nadruki to lepiej rozdzielić na produkty i kategorie.

Głównie ma to uzdatnienie jeśli chodzi o target klientów

  • kubek z własnym nadrukiem — klient indywidualny
  • kubek z Kaczyńskim — tematyka gotowych nadruków
  • kubki z nadrukiem — klient firmowy

Ogólnie nie wiem, na jakiej klienteli się skupiasz. Dla gotowych propozycji nadruków np wg śmiesznych prezentów możesz rozmnożyć pozycje do sporej ilości produktów.


Do tej pory handlujemy na alle... i tam podział klientów jest 70% indywidualny klient (zakup 1-3 szt) ale sporo zamówień wpada od firm (zakup powyżej 100szt) - Nie ukrywam, że chciałbym "upiec dwie pieczenie na jednym ogniu"


Po głębszym zastanowieniu jednak pójdę w tworzenie każdej kategorii (nazwa kategori, title, h1-h3 i teksty będą w liczbach mnogich - np kubki z własnym nadrukiem ... etc /  produkty w tej kategorii zaś w liczbie pojedynczej - kubek złoty, kubek czarny ).
W kategoriach gdzie mam tylko jeden produkt (np skarbonka) będzie 1 główny produkt pod swój nadruk i dorzucę kilkanaście ogólnych wzorów np skarbonka dla elektryka, skarbonka dla taty ... etc.
Czy to dobre podejście ??
W załączniku wrzucam jak obecnie wygląda drzewo kategorii (jeżeli będzie chciało się Wam rzucić okiem i ew coś doradzić - będę wdzięczny.)

 

Robimy nadruki na kubkach, poduszkach i innych gadżetach - alenadruk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2024 o 17:04, stania.info napisał(a):

Czy to dobre podejście ??

Dla skarbonki tak. Dla kubków już nie bardzo tz kolor jest zwykle ostatnim kryterium podziału.

Strzelam, ale kubki dzielimy najpierw wg wzoru, pojemności, materiału, właściwości. Jak masz możliwość wprowadzić podział wg tych kryteriów, to staraj się nie korzystać z podział tych samych kubków tylko wg kolorów. Już lepiej wprowadzić podział np wg nadruków typu nadruk jednokolorowy, nadruk fullcolor, kubek z napisem, kubek z grafiką, kubek ze zdjęciem itp. Mówiąc wprost moim zdaniem, twoim głównym kryterium podziału produktów w kategorii nie jest materiał, tylko rodzaj nadruku na danym materiale oraz gotowe wzory lub propozycje (jak w przypadku skarbonki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor to jest atrybut i tak powinien być traktowany dla produktu.
Tak samo dal tego samego modelu :  pojemności, materiału, właściwości.

 

Czyli jeden produkt z uniwersalnym opisem kolory rozmiary a przy zakupie lista atrybutów tego produktu do wyboru.

Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym
Paq Studio - agencja SEO
https://youtu.be/1bl-CpoMg5Q?si=f9A3L3zeDdegVKIE


https://www.youtube.com/shorts/avL_K4H4S7w
https://www.youtube.com/watch?v=37vuW-KSTH0&t=1s

itd...

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2024 o 09:30, Mion napisał(a):

Tak samo dal tego samego modelu :  pojemności, materiału, właściwości.

To sa wszystko zasady dla sklepów z gotowym asortymentem. Tutaj mamy do czynienia z usługami nadruku więc nie do końca to będzie tak wyglądać.

Nie powinieneś powielać jednego wzoru samego kubka np wg koloru, ale swobodnie możesz powielać przykłady nadruków, pod warunkiem że proponujesz jeden konkretny na daną okazję. Czyli masz np jedną propozycję kubka na dzień nauczyciela, a nie 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grey Ronin napisał(a):

To sa wszystko zasady dla sklepów z gotowym asortymentem.

To są uniwersalne zasady.

 

10 godzin temu, Grey Ronin napisał(a):

Czyli masz np jedną propozycję kubka

Jeśli kubek różni się nadrukiem, to nie ma sensu robić (n) wariantów tego kubka, ale w opisie odpowiednio dodać

Kubek do kawy :

  • na dzień nauczycielka
  • dzień motocyklisty
  • dzień konnego lotnika
  • itd...

Dzięki temu ma jedną stroną produktu docelowego do podlinkowania i dobry SEO tekst z konkretnym opisem.

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mion napisał(a):

jedną stroną produktu

która nie będzie za Chiny Ludowe w top na żadną istotną frazę.

Uniwersalne zasady możesz sobie stosować dla tych przypadków, dla których wszyscy stosują uniwersalne zasady.

W przypadku nadruków, czyli personalizowanych produktów wszyscy różnicują produkty wg rodzaju nadruków. Opcjonalnie tworzą kategorie lub wpisy na blogu ze zbiorczymi propozycjami.

https://www.google.com/search?q=kubek+dla+nauczyciela+z+imionami+dzieci
https://illu.pl/kubek-dla-nauczycielki-imiona-dzieci-id-56

Nawiasem mówiąc, znam akurat ten temat — nie szczegółowo dla wszystkich fraz, ale znam. Jak zrobiłeś research i możesz poprzeć swoje tezy przykładami, to możemy podyskutować.

Edytowane przez Grey Ronin
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grey Ronin napisał(a):

W przypadku nadruków, czyli personalizowanych produktów wszyscy różnicują produkty wg rodzaju nadruków.

JASNE. Jestem ciekaw zatem jaki dasz opis dla tego samego  kubka tylko z z innym nadrukiem na

- dzień matki
- dzień  babci
- dzień dziadka
- i pierdylion innych dni ...

 

Będzie maił ten sam kubek powielony an (n) stronach z potężnym duplicate content  🙃

 

Godzinę temu, Grey Ronin napisał(a):

poprzeć swoje tezy przykładami,

Moje tezy popieram zdrowym rozsądkiem i ogólnym SEO

Tu masz o tym ciekawe nagranie Paq Studio

Duplikacja treści to typowa przypadłość dla większej części sklepów internetowych w Polsce

https://youtu.be/nPGHVk5Jc58?si=4HeECuLO5kbW6HOt

https://youtu.be/xRnCOlEVUNQ?si=frVDFqA1iPTzofcG

 

https://youtu.be/1bl-CpoMg5Q?si=SR44uMvbqjwhkV-R&t=33

 

Edytowane przez Mion
Dodano linki

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciało mi się odpisywać tutaj, bo trzeba się trochę wysilić, ale widzę różne podejścia, nie do końca moim zdaniem poprawne.

 

Po pierwsze, nie skupiałbym się na karcie produktu jako na miejscu gdzie ma trafić użytkownik organika (nie mylić tego z olaniem zrobienia porządnych podstron produktowych, po prostu nie zakładać, że będzie na nie wchodził bezpośredni ruch z organika tylko ścieżka użytkownika będzie taka: organik -> kategoria -> produkt). Na Twoim miejscu zrobiłbym porządną analizę fraz kluczowych gdzie wyjdzie Ci na pewno, że ludzie szukają w sposób - "kubek dla babci/dziadka/mamy/taty", "kubek czerwony/zielony/niebieski", "kubek z napisami/nadrukiem/grawerem/whatever" etc. 

Robisz tak dużo kategorii jak dużo masz sensownych fraz kluczowych i do każdej z nich dajesz X standardowych nadruków dla każdej kategorii jako osobne produkty. OPRÓCZ tego, robisz ładny landing page dotyczący nadruków indywidualnych i starasz się na nie kierować klientów z innych podstron w sklepie.

Duplikacje w opisach produktów po prostu olej, ważny jest ładny render + informacje techniczne - wymiary, pojemność, materiał itp. Sensowne opisy produktów możesz sobie nawet w excelu wygenerować na podstawie tego w jak wielu kategoriach będzie produkt np. "Czerwony kubek na dzień dziadka 330 ml". 

 

To, że robisz rzeczy teoretycznie pod zamówienie nie znaczy, że nie możesz sobie wygenerować 1000 różnych produktów, które będą wariacjami gołego projektu, a które ładnie napompują Ci sklep tak, że będziesz mógł zbierać faktyczny ruch organiczny.

 

@Mion, jesteś programistą, tego bym się na Twoim miejscu trzymał, bo doradzasz powiedziałbym gorzej niż średnio, tak samo promujesz tego paq od bardzo dawna i to dość bezrefleksyjnie.

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Aleksiejs napisał(a):

Twoim miejscu trzymał, bo doradzasz powiedziałbym gorzej niż średnio, tak samo promujesz tego paq od bardzo dawna i to dość bezrefleksyjnie.

Ale powiedz co konkretnie wniosłeś do tematu poza " zrobiłbym porządną analizę fraz kluczowych" 😁

47 minut temu, Aleksiejs napisał(a):

Robisz tak dużo kategorii jak dużo masz sensownych fraz kluczowych

Ale jakie on na sensowne frazy kluczowe jak ma kubki z nadrukiem. Kubek jest kubkiem jedynie zmienia się nadruk. Zastanów się co sam proponujesz. Ma dodać opis, że nadruk zawiera dziadka z wąsami lub postać podobną do Kaczyńskiego 🤨

 

50 minut temu, Aleksiejs napisał(a):

Sensowne opisy produktów możesz sobie nawet w excelu wygenerować na podstawie tego w jak wielu kategoriach będzie produkt np. "Czerwony kubek na dzień dziadka 330 ml". 

Jasne ktoś szuka czarownego kubka na dzień dziadka o pojemności 330 ml

 

I właśnie to omawia Paqu studio w nagraniu  by tak nie robić z czym się zgadam  🤠

 

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mion nie bardzo mamy tu nad czym dyskutować, bo nie rozumiesz co i dlaczego trzeba tu zrobić żeby taki sklep miał sens.

  • Like 1
  • Haha 1

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności