Skocz do zawartości

HotPay opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was korzysta może z usług Premium SMS w HotPay.pl? Dostaliśmy od nich kilka dni temu niepokojące zapytanie o powtarzające się numery telefonów, które korzystają podobno zbyt często z tej usługi, zagrożono nam, iż jeśli nie przedstawimy wyjaśnień nasze prefiksy wraz z kontem zostaną zablokowane. Przesłaliśmy stosowne wyjaśnienia i kontakt z HotPay się urwał nie odpowiadają na e-maile nie odbierają telefonów od kilku dni. Oby się nie okazało ze Firma przestanie wypłacać prowizje jak HomePay. W ogóle, co za pytanie, powtarzające się numery to zapewne Firmy SEO/SEM dodające hurtowo strony swoich Klientów. Od ponad 10 lat używamy usług Premium SMS (w różnych Firmach ostatnio w nieszczęsnym HomePay gdzie zniknęło nam prawie 10k z SMS) i nikt nigdy nie zadał podobnego zapytania.

 

Na bieżąco moderowany od 2009 roku katalog stron internetowych - dodaj-strone.com.pl. Nasze atuty: szybka moderacja, jakość oraz stabilność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 powtarzające się numery to zapewne Firmy SEO/SEM dodające hurtowo strony swoich

ale co to zabronione ich regulaminem? W ogóle nie rozumiem jaka im różnica czy 10 numerów płaci 10x4 zł, czy jeden numer 10 razy wysyła sms o wartości 4 zł..

Cytat

Czy ktoś z Was korzysta może z usług Premium SMS w HotPay.pl?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy to tzw. nieściągalnych należności, czy sztucznego ruchu i występuje w każdej firmie świadczącej usługi SMS. Na przykład DotPay:

https://www.dotpay.pl/wp-content/uploads/2016/04/dotpay_regulamin_uslug_premium_pl.pdf 

(paragraf 11, punkt 9):

Cytat

Partner przyjmuje do wiadomości, że Eurokoncept związany jest z Operatorami i Operatorami Telefonicznymi umowami i porozumieniami, w których zastrzeżona została możliwość dokonywania przez Operatorów i Operatorów Telefonicznych jednostronnych korekt danych w systemach teleinformatycznych i billingowych. W przypadku jednostronnego uznania przez Operatorów i Operatorów Telefonicznych przesłanych wiadomości SMS/MMS Premium Rate i/lub połączeń Pay Per Call jako wysłanych niezgodnie z Regulaminami Operatorów i Operatorów Telefonicznych i/lub uznaniawyżej wymienionych jako należności nieściągalne wyraża zgodę na wprowadzanie, w oparciu o tego rodzaju korekty, odpowiednich zmian w raportach, o których mowa w art.13oraz wysokości należnej Partnerowi prowizjii zobowiązuje się nie wnosić w stosunku do Eurokoncept żadnych roszczeń z tego tytułu.

 

Często sami operatorzy robią o to problem, gdyż mają wolną rękę w klasyfikacji ruchu jako fraud lub nie. Jestem zdziwiony, że od 10 lat działasz na SMS i nigdy nie miałeś z tym do czynienia (choćby w teorii).

 

Myślę, że to właśnie dobrze, że dana firma dba o jakość ruchu i usług, które ma pod sobą. HomePay tego nie robił i skończyli jak skończyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaxPan, ale co to interesuje operatora, który nie wie skąd jest kilkadziesiąt SMS o podwyższonej oplacie na danej karcie SIM o tej samej treści? Takie akcje są z góry uznawane za sztuczny ruch i potencjalne nieściągalne należności, o których pisałem wyżej. Później operator sobie zbiera takie salda i cofa środki z raportów. Nikt nie słyszał nigdy o odliczeniach, nawet siedząc 10 lat w branży? Niebywałe!

 

Wyciąg z regulaminu DP załączyłem po to, żeby uświadomić wam, że to nie jest kwestia dziwnych zapisów w regulaminie jakiegoś konkretnego serwisu tylko standard w tej branży. Niestety, operatorzy mają monopol na usługi dodane i z niego korzystają. Dodatkowo doskonale wiedzą, że na umowach B2B mają niemal nieograniczone pole do popisu. Najboleśniej można się o tym przekonać dostając odliczenie za jakiegoś cwaniaka, który wyczyścił sobie saldo twoim kosztem (a takie odliczenia przychodzą nawet do roku od wygenerowania obrotu).

 

Schemat jest prosty: ktoś wysyła dziesiątki SMS w celu zmonetyzowania swojego salda, a później nie płaci abonamentu. Operator próbuje windykować takiego delikwenta, ale po kilku miesiącach odpuszcza, gdyż dłużnik jest np. niewypłacalny czy w inny sposób trudny do windykacji. Operator cofa naliczone prowizje z bieżącego raportu (ucina sobie kwotę odliczeń) lub wystawia notę obciążeniową, jeśli nie ma z czego cofnąć.

 

I na prawdę operator nie wnika w to czy ktoś kupował produkt A czy B oraz czy użytkownik wysłał SMS na katalog stron z PageRank na poziomie 1 czy 6. Zasada jest prosta - widać ruch potencjalnie będący nadużyciem telekomunikacyjnym - są problemy i pytania, a w następstwie szereg tłumaczeń, a nawet odliczenia. Tak to niestety działa.

 

@logremonte, masz jakieś dodatkowe info? Udało się skontaktować z serwisem? Cofnęli Ci coś czy zablokowali jakąś płatność z tytułu tych prefiksów?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nikt nie słyszał nigdy o odliczeniach, nawet siedząc 10 lat w branży? Niebywałe!

Niebywałe, że ktoś myśli że sub sms lub sms premium to jakiś super temat, że każdy musi w tym siedzieć....niebywałe!

Jest wie innych, bardziej opłacalnych schematów do przyjmowania platnosci w internecie, niebywałe, że ktoś kto w tym siedzie lata o tym nie wie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaxPan oczywiście, że istnieją lepsze formy płatności i tutaj sie w pełni zgadzam - z resztą SMS ma swoje za uszami i nie dziwię się, że odchodzi do lamusa. Odnosiłem się do tego, że autor tematu jest zdziwiony tego typu zapytaniem, mimo, ze od 10 lat czynnie siedzi w branży SMS i oferuje usługi oparte na tych płatnościach. W czasie gdy ja oferowałem usługi na SMS - sam tępiłem ludzi wysyłających masowo SMS na moje usługi, gdyż takie zapytania (a nawet nie zapytania, a po prostu odliczenia wysyłane bez jakiejkolwiek informacji) były pospolite, no ale może temu, że miałem witryny o trochę innej tematyce.

Edytowane przez HardPlayer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HardPlayer napisał:

Jestem zdziwiony, że od 10 lat działasz na SMS i nigdy nie miałeś z tym do czynienia (choćby w teorii). 

 

Myślę, że to właśnie dobrze, że dana firma dba o jakość ruchu i usług, które ma pod sobą. HomePay tego nie robił i skończyli jak skończyli.

 

Nie rozumiem co w tym dziwnego,  nasi Klienci najzwyczajniej opłacają swoje rachunki, fraud'ów do tej pory mieliśmy może ze 30szt. (tak tak przez ponad 10 lat) i to w HomePay (nigdy w Dotpay) a gwoli ścisłości HomePay "padł" zupełnie z innego powodu.

HotPay zakwestionował numery Firm, które od wielu lat dodają hurtowo do naszych katalogów strony swoich Klientów, niektóre Firmy występują u nas o indywidualny kod inne używają SMS Premium (widać tak im wygodnie) ktoś widzi wzmożony ruch nie sprawdzi ani strony ani usługi i wysuwa teorie spiskowe z palca, cytuję niewielki fragment;

 
"(...)Państwa usługa nie uzasadnia takiej częstotliwości (SMSy wysyłane są co kilka minut od dłuższego czasu), dlatego prosimy o dostarczenie informacji o ruchu w trybie pilnym.
Brak informacji na temat ruchu będzie skutkował zablokowaniem zarówno prefiksów jak i konta.(...)"
 
No ja się pytam jak nie uzasadnia?
 
12 godzin temu, HardPlayer napisał:

masz jakieś dodatkowe info? Udało się skontaktować z serwisem? Cofnęli Ci coś czy zablokowali jakąś płatność z tytułu tych prefiksów? 

 

Telefonów nie odbierają dzwoniłem z kilku numerów po kilku dniach odpisali na e-mail, fragment:

 

"(...)dlatego jeśli nie macie Państwo możliwości dotarcia do klientów w celu redukcji ilości wiadomości z pojedynczych numerów - prosimy o rozpoczęcie poszukiwań innego operatora SMS Premium; w momencie gdy operator będzie zmieniony - prosimy o wiadomość, a wyłączymy prefiksy, które Państwo zarejestrowali.(...)

 

Także właśnie jesteśmy w trakcie przepinania do innego operatora.

 

Płatności wypłacili normalnie.

Edytowane przez logremonte

Na bieżąco moderowany od 2009 roku katalog stron internetowych - dodaj-strone.com.pl. Nasze atuty: szybka moderacja, jakość oraz stabilność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma prawo wypowiedzieć umowe co do której ma podejrzenia i tyle. Po prostu zwrócili uwage na bardzo duży ruch i zdecydowali o wyrzuceeniu klienta. Proste. Opcja: zewnętrzny audytor przyczepił sie akurat do tego (Twojego) konta.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Lencia.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • jimmi zmienił(a) tytuł na HotPay opinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności