Jump to content
Takietam

Pozycjonowanie subdomeny na te same frazy co domeny głównej

Recommended Posts

Cześć wszystkim! Mam pewien dylemat. Była sobie stronka, którą pozycjonowałem na różne frazy kluczowe. Poziom trudności coś pomiędzy łatwym a średnim. Wszystko wbite w topy. Teraz powstał sklep na subdomenie i logiczne jest aby przynajmniej część fraz się powtórzyła. Pytanie - czy jest opcja żeby zarówno subdomena jak i domena główna były w topach na te same frazy? Co o tym sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Takietam napisał:

Poziom trudności coś pomiędzy łatwym a średnim. Wszystko wbite w topy.

Jeżeli jest tak jak napisałeś to nie ma przeszkód, aby jedna i druga strona znajdowały się wysoko.


Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką cena - Poddasza i stropy. 

https://forum-natryskowe.pl a jeżeli wybierasz się na polowanie zobacz nowy Statut PZŁ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subdomena traktowana jest jak oddzielna domena, dlatego wkładanie wysiłku w wypozycjonowanie dwóch domen (na te same frazy) to podwójna praca.


Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 godzin temu, Takietam napisał:

Pytanie - czy jest opcja żeby zarówno subdomena jak i domena główna były w topach na te same frazy?

Może to być ciężko, chociaż to zależy od fraz. U mnie na jednej z domen jest problem tego rodzaju, że raz pokazuje się domena główna, a raz subdomena, ale tylko dla niektórych fraz. Jeśli wskakuje domena, to subdomeny raczej nie da się znaleźć w top 100. Są takie, które pokazują więcej wyników - zarówno domenę, subdomenę, jak i dodatkowe podstrony i to ma miejsce zazwyczaj dla nazwy firmy, bo to mocno brandowa fraza, w której są mniejsze limity na wyniki z tej samej domeny. 

2 godziny temu, Presta napisał:

Subdomena traktowana jest jak oddzielna domena

Absolutnie nie można tego przyjmować za pewnik. Jeśli prowadzi stronę w domenie i subdomenie, obie są wzajemnie podlinkowane, to Google prawdopodobnie rozpozna, że są ze sobą powiązane i nie będzie ich traktowało jak 2 niezależne strony. Owszem, dawniej można było nieźle namieszać w SERPach przez tworzenie masy subdomen i zajmowało się wtedy wiele pozycji w top 10, ale dobre kilka lat temu ustawili takie limity, przez które rzadko kiedy warto z tego korzystać. 

 

To może być kwestia miesięcy lub lat, aby te ustalenia się zmieniły. Już kilka zmian tego typu było i z dnia na dzień mieszało się w SERPach. 

Edited by Lexy
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem przypadek kanibalizacji fraz łącząc domenę z subdomeną, z tym że sklep był na osobnej domenie, strona firmowa na osobnej, obie pozycjonowane niezależnie a później przyszedł pomysł żeby przenieść i przekierować sklep na subdomenę sklep.firma.pl i zrobić z tego dobre rozwiązanie.

Mocniej pozycjonowany sklep zakosił praktycznie wszystkie wyniki dla fraz gdzie domena główna przestała się wyświetlać w wynikach.

Tak że tutaj prawdopodobnie wyjdzie na odwrót, ciężko będzie się wyświetlał świeży sklep na subdomenie pod tymi samymi frazami i albo jedno albo drugie.

Choć to pewnie różnie może być, na pewno nie spodziewał bym się zbyt wielu duplikatów domena+subdomena razem pod spodem jedno pod drugim, chyba że bardzo mało popularne niszowe frazy. Tak bym obstawiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy