Skocz do zawartości

Podmiana domeny w Google Maps (Google Firmy)


snake76

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam dwie domeny, pierwsza z nich jest przeze mnie używana od 9 lat i jest dobrze wypozycjonowana. W mapkach Google jestem na 1 lub 2 miejscu w zależności od lokalizacji z której sprawdzam w mieście zamieszkania. Druga domena jest stosunkowo nowa, nigdy nie była pozycjonowana. Jeśli w Google Firmy (które są jak rozumiem zintegrowane z Google Maps) podmienię domeny z tej starej na nową to automatycznie zaliczę spadek w mapach? 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Rockstar napisał:

Domena podpięta do wizytówki nie powinna mieć wpływu na pozycję firmy na mapkach - tutaj w grę wchodzą inne czynniki (nie liczę tu ekstremalnych sytuacji, gdzie podpiąłbyś jakąś spamerską stronę).


jest to strona sklepu. Przykładowo:

blablasklep.pl dobrze wypozycjonowana i od dawien dawna na 1-2 miejscu w mapkach Google
blablabutik.pl nowa domena i nigdy nie pozycjonowana

Boje się, że jeśli podmienię domeny w Google Firmy, a co za tym idzie w mapkach to spadnę, a to może przełożyć się mocno na działalność sklepu stacjonarnego ;)

stąd pytanie czy podmienić domeny i tyle czy zostawić starą domenę w wizytówce Google i mapkach ale przekierować cały ruch z tej domeny na tą nową.

Pytałem kilku osób, które zajmują się Google AdWords ale umywają ręce i odpowiadają, że to temat dla osób od SEO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli tylko wyświetlanie wizytówek na mapkach Google to po podmianie wyłącznie adresu URL nie powinieneś zaliczyć spadku. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku wyników organicznych gdzie należałoby zrobić odpowiednie przekierowania. Nikt tutaj nie da 100% gwarancji, że pozycja (na mapkach) zupełnie się nie zmieni, ale z doświadczenia wiem, że zmiana samego adresu URL nie powinna spowodować żadnej szkody dla widoczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rockstar napisał:

Jeśli masz na myśli tylko wyświetlanie wizytówek na mapkach Google to po podmianie wyłącznie adresu URL nie powinieneś zaliczyć spadku. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku wyników organicznych gdzie należałoby zrobić odpowiednie przekierowania. Nikt tutaj nie da 100% gwarancji, że pozycja (na mapkach) zupełnie się nie zmieni, ale z doświadczenia wiem, że zmiana samego adresu URL nie powinna spowodować żadnej szkody dla widoczności.

 

dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Domena podpięta do wizytówki ma niebagatelne znaczenie ponieważ na podstawie treści są ustalane pozycje i wyświetlenia na te słowa - jeśli jakichś słów nie będzie na nowej domenie a na starej byly będzie bujało. Spojrz na jeden drobny element.

 

 

 

Oczywiście jeśli to mus to trudno - musisz się pogodzić z faktem, że część słów wyleci. Mocna domena w wizytówce jest cholernie ważną sprawą. Wiec jak nei musisz - to ni rusz.

 

 

 

image.png

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności