Skocz do zawartości

Niezaindeksowane podstrony


twojazdobycz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mamy sklep internetowy (prestashop 1.7) pod adresem
https://twojazdobycz.pl

 

Kilkaset adresów URL nie jest zaindeksowanych, przynajmniej według panelu Google Search Console. Sklep pracował przez jakiś czas, a następnie wisiał przez dwa lata nieużywany. Ok. dwa miesięcy temu wznowiliśmy jego działanie, stawiając sklep kompletnie od nowa, wraz ze zmianą presty. Obecnie w panelu wyświetlają się 523 "wykluczone" podstrony. Skąd pojawił się problem, i jak go rozwiązać?
 
Screen z panelu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj każdy błąd i wykluczenie oddzielnie - podane są konkretne adresy URL. Na tej podstawie będziesz mógł stwierdzić dlaczego dany adres URL znajduje się na liście i co ewentualnie należy z nim zrobić. W zależności od błędu/wykluczenia (szczególnie przy duplikatach) warto skorzystać z narzędzia GSC "Sprawdzenie adresu URL", który wskaże Ci m. in. jaki adres kanoniczny Google wybrał do zaindeksowania, zamiast tego sprawdzanego.

pozycjonowanie-stron.png

Pozycjonowanie stron internetowych - https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z indeksowaniem, wyindeksowaniem itd. też bywa śmiesznie. Mam przypadek serwisu, który zmieniał domenę na inną. Zmiana nastąpiła 1,5 roku temu, a w indeksie dalej można spotkać stare adresy mimo poprawnych przekierowań :) 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, twojazdobycz napisał:

Dziękuję za odpowiedzi :) Zgłaszanie URLi do ponownej indeksacji może coś przyspieszyć?

 

Tak

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak. Proszę się zapoznać:

 

https://www.lexy.com.pl/blog/infografika-seo-checklista-po-wdrozeniu-ssl.html

 

https://www.zgred.pl/blog/przebudowa-serwisu-www-krok-po-kroku-czyli-jak-nie-sp*******c-sobie-seo/

 

Przede wszystkim przekierowania. Z drugiej strony czy RUCH w GSC wrócił/spadl/jest na takim samym poziomie/wzrósł?

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO oraz Google Ads dla wielu firm małych i dużych. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep był nieaktywny przez długi czas, więc nie mamy porównania. Można powiedzieć, że mieliśmy domenę, na której była stara instalacja presta, wraz z produktami. Wymieniliśmy wszystko, łącznie z protokołem, skórką i zawartością sklepu. W GSC mamy ponad 1k niezaindeksowanych, starych stron, na których są przekierowania na nowe podstrony sklepu.

 

W GSC mamy 727 prawidłowych stron, ale jak wrzucimy site:twojazdobycz, to jest tam 298 wyników, i ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi :) komenda site nigdy nei daje prawidłowych danych :) Zajmijcie sie lepiej promocja a reszta sama sie zrobi :)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO oraz Google Ads dla wielu firm małych i dużych. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przejdźcie sobie po kolei po poszczególnych statusach. W niektórych przypadkach (duplikaty / brak canonicali) strony po prostu pozostaną wykluczone. Tam gdzie jest 404 to chyba sytuacja jest jasna. W innych macie status Pobrano, ale jeszcze nie zindeksowano... No cóż, dzięki Google za cynk :) Niewiele się da z tym zrobić poza wzmocnieniem autorytetu strony "w oczach Google" czyli poprawą contentu i przede wszystkiem pozyskiwaniem jakościowych linków przekazujących link juice i ściągających googlebota. Innymi słowy - zacznijcie efektywnie pozycjonować serwis, to przyspieszy jego crawlowanie/indeksowanie.

Można jeszcze sprawdzić czy przypadkiem nie występują jakieś problemy w linkowaniu wewnętrznym (np. źle wdrożony lazy load na stronach kategorii, który nie wpuszcza googlebota na część stron produktowych).

Generalnie zadbajcie o higienę i konsekwencję w zakresie:

  • linków kanonicznych
  • unikalności treści (title, nazwa produktu / tekst na stronie kategorii)
  • linkowania wewnętrznego (wszystkie linki w HTML w DOM)
  • meta robots
  • sitemap.xml (zgłosić z listą URL, które odpowiadają statusem 200, są kanoniczne)

Plus zadbajcie o wydajność. Googlebot może po prostu was nieefektywnie crawlować. Można by było sprawdzić logi serwera i zobaczyć, czy bot w ogóle odwiedza te URL sam z siebie.

 

A reszta to podnoszenie jakości serwisu. Google ma ostatnio duże lagi i wszyscy to odczuwamy, gdy trzeba coś przeindeksować. Najgorzej mają mniej istotne (z perspektywy ich użytkownika; czyli mniej zaufane, gorzej wypromowane w sieci) serwisy, które Google odwiedza rzadko i tylko na chwilę (crawl budget).

Zajrzyj na moją stronę: https://www.szymonslowik.pl/ - znajdziesz tam blog z poradami dotyczącymi pozycjonowania i marketingu, a także informacje o tym, czym się zajmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy pięknie za szczegółową odpowiedź!

 

Chciałbym dowiedzieć się jeszcze o jedną kwestią. Wykonaliśmy import naszej oferty sklepowe 1:1 na allegro. W związku z czym posiadamy te same opisy (pisane przez nas), zarówno w sklepie, jak i na allegro. Czy to jest dopuszczalne? Czy są jakieś opcje, żeby łatwo uniknąć tego typu powielenia, korzystając z importów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
 
18 minut temu, twojazdobycz napisał:

Chciałbym dowiedzieć się jeszcze o jedną kwestią. Wykonaliśmy import naszej oferty sklepowe 1:1 na allegro. W związku z czym posiadamy te same opisy (pisane przez nas), zarówno w sklepie, jak i na allegro. Czy to jest dopuszczalne? Czy są jakieś opcje, żeby łatwo uniknąć tego typu powielenia, korzystając z importów?

 

 

Zrobiliście sobie porządne KUKU! Opisy muszą być unikalne. Tym samym zaszkodziliscie sobie maksymalnie. Należy mieć własne unikalne opisy.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO oraz Google Ads dla wielu firm małych i dużych. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności