Skocz do zawartości

Dziwna sytuacja w Google


WebReklama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastaliśmy dziwną sytuację w Google i zastanawiamy isę co mogło by być przyczyną lub czy ktoś się z takim zjawiskiem spotkał.

A mianowicie - mamy dwie strony / domeny costa.pl oraz costam.com.pl

Jedna z ww domen jest zweryfikowana w Webmastertools - załóżmy, że domena .pl ponieważ dla niej pojawiają się dodatkowe linki witryny, ale kod weryfikacyjny taki sam pojawia się na obu domenach.

Na obu stronah jest dokłądnie ta sama treść - prawdopodobnie nawet jest tak, że domena .com.pl jest zaparkowana na domenie .pl

Wszystkie linki na stronie są względne - tz. kierują do podstron w domenie w której się znajdują oprócz linki do sklepu który wskazuje explicite na domenę costam.pl/sklep

Pozycjonowana była domena costam.com.pl ale od pewnego czasu zamiast niej pojawia się domena costam.pl na mniej-więcej zbliżonych pozycjach jakie osiągała domena costam.com.pl

Czy to możliwe, że:

1) Google wyświetla domenę .pl ponieważ jest wyżej w hierarchii domen niż .com.pl?

2) Ponieważ obie strony są takie samy, wyświetla tą zweryfikowaną w webmastertoolsach?

3) Inne przyczyny?

----

Edit: Domena costam.pl nie była pozycjonowana.

Edytowane przez WebReklama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym poznać tego magika który na 2 różnych domenach stawia taką samą stronę, weryfikuje jedną w gwt i sie dziwi, że google uznał tą zweryfikowaną za wiarygodniejszą... aż dziwne że jeszcze nie zafiltrowało tej domeny...

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastaliśmy dziwną sytuację w Google i zastanawiamy isę co mogło by być przyczyną lub czy ktoś się z takim zjawiskiem spotkał.

Każdy kto choć minimalnie zajmuje sie SEO spotkał sie z takim zjawiskiem :)

Zjawisko to nazywa się wedle Google " niezgodność z wytycznymi dla webmasterów "

Znane tez pod nazwa " duplicate content "

Reasumując lepiej zrobić coś z jedna z domen, bo prędzej czy później pewny filtr.

Best military dog tags in the world.  :peace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co i jak zrobić to wiemy. Sytuacje odkryliśmy przypadkowo. Pytania były o przyczynę takiego zachowania Google i wasze opinie (punkty 1-3).

Zgadzam się, że przekierowanie musi iść bo sytuacja chwilowo jest dobra, ale nie ma gwarancji, ze taka pozostanie.

To, ze jest duplikat to oczywista oczywistość. Chodziło o fakt, ze Google zamiast domeny która była pozycjonowana wybrał (domniemanie) zweryfikowaną w Wemtoolsach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi poszukaj sobie tutaj: https://cdn.dejanseo.com.au/wp-content/uploads/2012/11/peng.pdf :)

W skrócie: w przypadku znalezienia 2 identycznych dokumentów, google przypisuje wszystkie linki prowadzące do obydwu do jednego dokumentu. W teorii do tego, który ma wyższy PR. W praktyce może to wyglądać różnie i robot może się pomylić.

W tym wypadku zapewne kluczowa była weryfikacja w webmaster toolsach - google uznało zweryfikowaną stronę jako oryginał i dla tego zaczęło ją wyżej wyświetlać, uznając niejako na jej rzecz, linki przypisane do pozycjonowanej strony.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności