Skocz do zawartości

Harry

Forumowicze
  • Postów

    289
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    29

Ostatnia wygrana Harry w dniu 19 Listopada

Użytkownicy przyznają Harry punkty reputacji!

Profile Information

  • Interests
    SEO, marketing, zarabianie przez neta, cyberbezpieczeństwo

Ostatnie wizyty

6352 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Harry

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Very Popular Unikat
  • Conversation Starter Unikat
  • One Year In Unikat
  • Dedicated Unikat
  • First Post Unikat

Najnowsze odznaki

200

Reputacja

  1. @trim zbyt dużo zmiennych. Podaj 2 przykładowe strony do porównania i wtedy można jakieś wnioski próbować wyciągać. Póki co mogę jedynie śmiało napisać, że CMS nie ma wpływu na pozycjonowanie
  2. Prawie ci uwierzyłem a tak serio, to nie. Chociaż faktycznie czasem się łapię na nadużywaniu słowa "kluczowe" Jednak codzienna praca z AI ma duży wpływ na wypowiedzi. Może kiedyś będę się wypowiadał semantycznymi trójkami, póki co mi to nie grozi Szukałem wątku na forum właśnie w kontekście fotek, w którym wypowiadałem się o nazewnictwie ale nie mogłem znaleźć. Na pewno gdzieś w odmętach forum leży moja wypowiedź, ale nie chce mi się szukać. Poza tym, no ktoś musiał mu odpowiedzieć. Chociaż przyznam, że Google też mi nie przyjmuje fotek z 3310. ...a dobra już widzę dlaczego tak napisałeś - wcześniejszą wypowiedź pisałem na szybcika, bo chciałem wysłać, a asap musiałem zrobić coś innego
  3. Cześć, Jakość zdjęć ma ma znaczenie pośrednie. Google korzysta z algorytmów rozpoznawania obrazu (Cloud Vision API - https://cloud.google.com/vision), więc algorytm "widzi" co jest na zdjęciu. Lepsze zdjęcia = teoretycznie więcej kliknięć i interakcji. Wysoki CTR i zaangażowanie użytkowników są całkiem silnym sygnałem rankingowym dla Google Nazwa pliku - zamiast robić wrzucać IMG16062420112025.jpg, lepiej zmienić nazwę na slowo-kluczowe-miasto.jpg. Nie ma jasnych dowodów na to, że to pomaga ale algorytmy to złapią imo Marka telefonu Google nie faworyzuje żadnej marki chociażby z tego względu, że byłoby to całkiem ryzykowne pod katem monopolu Nie ma dowodów na to ale raczej warto korzystać: Dane exif - metadane obrazu, które mogą zawierać geolokalizacje, co poniekąd mogłoby algorytmowi potwierdzić z kilku źródeł, że zdjecie to nie fejk z ejaja Cloud Vision + Nazwa pliku + exif = 3 źródła niepowiązanych ze sobą danych tworzące jakaś część Ogólnie to są setki innych czynników rankingowych niż samo zdjęcie, więc nie warto nad tym się zbytnio skupiać. Największym i najważniejszym czynnikiem jest - jak to nazywam - UGC, czyli User Generate Content. Termin pożyczyłem sobie z terminologii Google oceny (negatywne i pozytywne) komentarze, w tym twoje odpowiedzi pytania odpowiedzi interakcje w FAQ kliknięcia, czyli penetracja twojej wizytówki przez niepowiązane konta i urzadzenia czas przebywania na twojej wizytówce konta z poziomem lokalnego przewodnika (na wysokich poziomach robią robotę!) Pozdrawiam
  4. Harry

    Test katalogów

    Ok, pomysł wydaje się dobry na mały test ale metodologicznie to trochę dziurawe sito. Zmienne - jeśli dowalasz linki i jednocześnie optymalizujesz treści, to wynik nie jest jednoznaczny Nie wiesz czy skok z 20 na 7 pozycje to zasługa katalogów, czy po prostu Google doceniło content. Żeby test był wiarygodny, musiałbyś najpierw zrobić content, odczekać pewien czas bez linkowania i dopiero wtedy odpalić katalogi Konkurencja i skala - inaczej wbija się frazę w mieście 50k mieszkańców, a inaczej w 500k Przy małej konkurencji nawet sama optymalizacja techniczna potrafi wbić w TOP10 bez żadnego linka Czy konkurencja ma w ogóle jakiekolwiek linki, czy są tam z zasiedzenia? Lokalność vs linki - katalogi działają pewnie bardziej jako cytowania NAP niż jako przekazanie mocy czyli NAP'y działają głównie dlatego, że potwierdzają dane firmy, a to buduje zaufanie ale niekoniecznie jest "link buildingiem" Sprawdzałeś czy wzrosty korelują z poprawą widoczności w mapach Google (GMF), czy tylko w organicu? Katalogi mają to do siebie, że często wylatują z indeksu albo tracą moc po apdejtach Monitorujesz indeksację tych wpisów? bo "złota lista" dzisiaj, za rok może okazać się tylko farmą spamu Ogólnie trzymam kciuki, bo chętnie poznam więcej szczegółów. Póki co, trudno tak naprawdę powiedzieć co zadziałało w twoim przypadku
  5. Kopiuj / wklej z czata. Nawet nie przeczytali tekstu
  6. dhosting jest super dopóki są pieniądze na wirtualnym portfelu aby zasilać "elastyczny hosting". Jak się kończą, to nagle cała wydajność spada niżej poziomu "darmowych hostingów" Swoją drogą mam zagadkę: jeden wordpress zużywał zasoby, a DNS wskazywały na inny hosting. Cron nie był włączony W skrócie: złe doświadczenia w 2023 roku i od tamtej pory omijam z daleka. Nie jestem zainteresowany praktyką: "płać dodatkowo albo zdusimy ci wydajność", bo taniej wychodzi zwykły VPS / hosting współdzielony
  7. To nic nie zmienia dopóki Google może indeksować twoją stronę. SSL nie jest aż tak ważnym czynnikiem, ale na pewno jest miłym dodatkiem Kiedyś byli TOP1, może dalej są u kogoś ale przez personalizację "u mnie spadli" Dodanie SSL'a to kwestia minut, więc - żeby nie było - zawsze warto mieć niż nie mieć
  8. O tym tez pisałem w zalinkowanym poście. Google to firma, firma ma na celu zarabiać. Google zarabia głównie na danych, więc wszystko co robią, to personalizacja i dopasowanie oferty reklamowej do jak najbardziej spersonalizowanej grupy odbiorców. Dosłownie WSZYSTKIE rozwiązania od Google mają na celu personalizacje - jeśli ktoś sądzi inaczej, to... no cóż, powodzenia @Mion jakby tak wymieniać... szybciej będzie z czego mogą nie zbierać informacji, bo z 99,9% rozwiązań guglowskich na milion % jest dostosowana do zbierania informacji o userach. Mniej lub bardziej ale jest
  9. no właśnie, dlatego nie wspominałem. Jednak twarde dane do mnie zawsze przemawiają Zgadzam się z tobą w 100% ale dopóki nie ma konkretnych informacji w tym zakresie, a jedynie "jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie" - nie ma sensu dywagować na ten temat imo. Trochę spóźniłem się z odpowiedzią bo @Mion mnie wyprzedził ale już wspominałem na forum o czcionkach. Cytat troszkę wyrwany z kontekstu Cytat zdarłem z mojego komentarza -> https://www.forum.optymalizacja.com/topic/344005-test-linkowania-ze-stron-glownych-pbn/#comment-1689918 Dla zainteresowanych podrzucam "politykę czcionek google" -> https://developers.google.com/fonts/faq/privacy?hl=pl Jak wspomniałem z Chrome na milion % zdzierają jakieś informacje do ustalania rankingu, a najlepszym przykładem może być CrUX (Chrome User Experience Report)
  10. @okazwłoka ale wiesz, czy się domyślasz bo to są dwie różne kwestie Mnie interesują tylko twarde dane i dowody, a nie domysły dlatego ten wątek całkowicie pominąłem Tak samo jak pominąłem, że być może jakieś tam informacje ma z Chrome ale też nie ma jak sprawdzić
  11. @frajer Jeśli user znajdzie twoją stronę w google.com i kliknie, to Google wie o tym ale co user robi dalej na twojej stronie nie wie, bo nie ma jak tego realnie śledzić
  12. Oczekiwałem "kompletny przewodnik", a dostałem jedynie ogólny content dla juniora. Autor nawet nie przeczytał co AI wypluło Najlepsza sekcja to "Statystyki i fakty", bo całkowity brak statystyk i faktów Bałbym się wrzucać taki content na stronę firmową PS. nie mam nic do "autora" ale treści są tragiczne. Krytykuję efekt, nie osobę.
  13. No to jeszcze poproszę wygenerowany artykuł o GEO, LLMO, AAIO, AIO, NEO i VEO
  14. CLICKBAIT ALERT! Artykuł wyjaśnia CZYM są te metryki i DLACZEGO moga być ważne Artykuł nie wyjaśnia JAK zmierzyć Do wartości merytorycznej nie można się przyczepić. Jest solidnie ale nie zostało opisane "jak zmierzyć spójność tematyczną serwisu" zgodnie z zadanym pytaniem w tytule, a szkoda. Miałem ogromną nadzieję, że przeczytam coś więcej...
  15. Nie podzielam twojego zdania, że zaszaleli. Historyczne dane pokazują, że w tym samym okresie czasu: 2024 = 3 algorytmy 2023 i 2022 = 3 algorytmy jeśli liczyć "Reviews Updates" 2021 = 6 algorytmów jeśli liczyć "Reviews Updates" 2020 był jedynym, w którym do sierpnia wypuścili 2x Core Update. Łącznie cały rok miał tylko 3x core
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności