Jump to content
piotrek

Jak się zwracać do Internautów?

Recommended Posts

Moim zdaniem w każdym tekscie zarówno tym na stronie internetowej jak i w dowolnej ofercie najważniejszą sprawą jest konsekwencja. Jeżeli już obierzesz swój styl zwracania się do swojego Gościa wypada się go trzymać do samego końca. Pamiętaj że nie znasz swojego Gościa, nie wiesz kim jest, ile ma lat itp..., nie wiesz też w jakim jest aktualnie nastroju.

Z wielkiej czy z małej litery?

Zdecydowanie z dużej, pomimo tego że w podpisach do filmów czy literaturze Pan, Pani, Ty, Wy.. itp pisane jest z małej, Twojemu Gościowi należy się szacunek. U osoby bardzo poważnej pisząc z dużej litery masz plus a zupełnemu luzakowi jest to zupełnie obojętne :)

Na Pan, Pani czy na Ty?

To zależy od samego charakteru strony oraz do kogo jest przede wszystkim kierowana. Moim zdaniem dopuszczalne jest przechodzenie z np. "dla Państwa firmy" na "dla Waszej firmy" ale przejście w jednym tekscie z "dla Pana firmy" na "dla Twojej firmy" już będzie się gryzło.

I chyba najtrudniejsze... On to czy Ona ;)

Wszelakie teksty muszą być tak zgrabnie układane żeby zarówno On jak i Ona była zadowolona. Da się z tego wybrnąć, wystarczy się tylko nad tym chwilę zastanowić.

Cieszę się że...

"To miło, że..." - są to zupełnie wystarczające grzeczne zwroty, którymi możesz przywitać swojego Gościa. Wszelkie przejawy przesadnej serdeczności i mdlącej życzliwości są ogólnie źle odbierane.

Konsekwencja o której wspomniałem a w zasadzie jej brak to po prostu "misz masz" źle dobranych zwrotów do swojego odbiorcy często jeszcze ujętych raz w liczbie pojedynczej raz w mnogiej itp.

To tyle co by mnie raziło, jak mi przyjdzie do głowy coś jeszcze to dopiszę ;)


- buduj content metodą drag&drop i łatwo zgarnij SEO backlinki z msDrop

- wideoporadniki jak korzystać z msDrop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam, że zdecydowanie należy używać zwrotów bezpośrednich, np Ty, Ciebie itp, ponieważ ofertę na stronie przegląda pojedyńcza osoba, a nie cała zbiorowość. Charakter tych zwrotów musi zależeć od grupy docelowej, do której kierowa jest strona. Poznanie grupy docelowej to jedna z najważniejszych spraw przy pisaniu każdego tekstu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miły tekst.

Tak btw, bardzo żałuję, że IRC kiedyś zepsuł moje obecne z ludźmi rozmawianie na komunikatorach i nie potrafię pisać do nich wielką literą tamże :/

Szy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie WWW zawsze można zrobić tak,

by gość mógł podać swoją płeć oraz imię...

Trochę roboty i już nie będzie problemu...

:wub:


Wywiad z UPR

Zapoznaj się, a może zmienisz swoje poglądy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam, że zdecydowanie należy używać zwrotów bezpośrednich, np Ty, Ciebie itp, ponieważ ofertę na stronie przegląda pojedyńcza osoba, a nie cała zbiorowość. Charakter tych zwrotów musi zależeć od grupy docelowej, do której kierowa jest strona. Poznanie grupy docelowej to jedna z najważniejszych spraw przy pisaniu każdego tekstu.

A co jesli dana osoba jest przedstawicielem jakiejs organizacji? Wtedy tresc jest skierowana na (adresowana do) zbiorowosc organizacji, a przedstawiciel jedynie to czyta. Pozatym, w tej czesci Europy zwracanie sie nawet do pojedynczej osoby w liczbie mnogiej nie jest bledem, a czesto wrecz objawem szacunku. Nie wszyscy jeszcze sie zamerykanizowali, wschodnie korzenie sa u nas silne.

BukMarek, to opcja tylko dla zarejestrowanych.

piotrek, bardzo Cie prosze - z wielkiej litery, nie z duzej :P


Oficjalna strona serii Football Manager ( FM 2005, FM 2006 ) - CM Revolution

Forza MLKS Woźniki Śląskie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podszedłbym raczej do zagadnienia bardziej analitycznie.

Jeśli strona którą przygotowałeś jest skierowana do klienta instytucjonalnego B2B to zdecydowanie powinieneś zachować Państwa Firma, Twoja Firma (raczej w hasłach reklamowych).

Jeśli masz stropnę skierowaną do cool ziomali i taka jest jej tematyka to zastosuj nawet hello ziomalu...

Generalnie - określ do kogo kierowana jest Twoja strona i dostosuj do niej zwroty.

Edited by kadzielawski

[*] Ku pamięci Pawła

 

Jeśli oceniam Twoją stronę to traktuj to jako uprzejmość.
Nie zadawaj mi szczegółowych pytań - za to mi płacą.

 

Prowadzisz newsletter? Poszerz bazę odbiorców!
Katalog Newsletterów i E-zinów - WWW.INFOMAIL.PL

 

E-mail marketing po mojemu
Wybierasz się do Krakowa? Kraków www.vivakrakow.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrek, bardzo Cie prosze - z wielkiej litery, nie z duzej

ok :D

jeśli ktoś miałby ochotę zgłębiać temat to polecam interesującą książkę p.t. "(...) boby było lepiej"

zdanie z wstępu: "Nie ma co ukrywać: Polacy, nawet ci najbardziej wykształceni, są na bakier z ortografią (a szczególnie z interpunkcją), nie zaglądają do słowników, używają języka na wyczucie, przeważnie źle[...]"

autor: Maciej Malinowski


- buduj content metodą drag&drop i łatwo zgarnij SEO backlinki z msDrop

- wideoporadniki jak korzystać z msDrop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmieszny tytuł:piwo:

Szkoda, że wszędzie jest "out of stock"...

Nieśmiało zapytam, jest też wersja online?;)


Polecam linki stałe w Seomatik.pl oraz dopalacz stron Gotlink.pl.

obrazek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesujące...

Spotkałem się już z zagadnieniem zwracania się do internauty.

Oferta usług skierowana do firm zawsze zawiera zwroty typu "dla Państwa firmy" - to na stronie www. Natomiast w mailu - "dla Państwa firmy" jeśli nie określono odbiorcy z imienia i nazwiska / "dla Pana/Pani" jeśli określono odbiorcę.

Ciekawym pomysłem jest pobieranie imienia i płci podczas rejstracji na stronie i personalizacja treści. Acz personalizacja dla każdego odwiedzającego nie jest najlepszą drogą - ma to sens wyłącznie jeśli dużo wnosi w "moc" tekstu. 90% ofert jakie czytałem na stronach www nie wymagało personalizacji dla każdego.

Zwrotów typu "Ty" używam na stronach dla "cool ziomali" lub... w ofertach persfazyjnych - jednak wtedy zachowuję konsekwencje i wprowadzam czytającego stopniowo, bez zbędnej poufałości.

W zwracaniu się do klienta najlepsza jest zasada złotego środka - żeby nie wyszło zbyt "urzędowo" albo zbyt poufale.

Dzięki za ciekawe linki i pozdro


Boże, widzisz a nie grzmisz a jak grzmisz to nie trafiasz;)
-----

polinfor.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ale jeśli chcemy się zwracać po imieniu do odbiorcy strony, to najpierw musiał by wypełniać jakieś formularze a formuarz na dzieńdobry jest troche odstraszający...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem (żartuję ;)) należy się do Internautów zwracać w sposób pełny miłości, wdzięki, zaufania i dobroci. Zupełnie w taki sposób w jaki ja to robię ;) Pozdrawiam Kochani :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
I chyba najtrudniejsze... On to czy Ona

Wszelakie teksty muszą być tak zgrabnie układane żeby zarówno On jak i Ona była zadowolona. Da się z tego wybrnąć, wystarczy się tylko nad tym chwilę zastanowić.

Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę. Chociaż zwroty typu "zarejestrowałeś się...". można odczytać dwuznacznie,

jako informację dla mężczyzny lub internauty (kobieta też się kwalifikuje ;))

piotrek, bardzo Cie prosze - z wielkiej litery, nie z duzej ;)

Elf, bardzo Cię proszę - wielką literą, nie z wielkiej litery :D

Edited by shaun_black

Najtańsze domeny w Polsce - 13685790121473354021 -3% kod na dowolny serwer wirtualny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy