Jump to content

Wahania w wynikach wyszukiwania - pomoc w interpretacji


Recommended Posts

Witam,

Mam problem ze słowem kluczowym inne słowa, nawet trudniejsze pozycjonują się bez problemu ( nie mają takich wahań ), natomiast z tym konkretnym występuje problem jak na screenie:

 

spacer.png

 

Wahania odbywają się w często w ciągu dnia, przykładowo w nocy słowo kluczowe było na 15 miejscu ( tryb incognito chrome, bez lokalizacji ), natomiast dziś sprawdzane w południe już na 25 miejscu. Witryna jest stale linkowana z blogów tematycznych / lokalnych ( artykuły seo ) - 2k netto miesięcznie, wybierane na podstawie TF>30, analizy senuto i profilu linków konkurencji. Od czasu do czasu wlatują komentarze z for tematycznych ( bardziej w celach dywersyfikacji ), obecnie według ahrefs 73% dofollow. Serwis posiada bloga tematycznego, na którym umieszczanych jest około 20 artykułów tematycznych miesięcznie o długości około 8k znaków. Ponadto rozbudowywane są treści związane z pozycjonowanym ( ze screena słowem kluczowym ) w celu zwiększenia Topical Authority. Dodam, że witryna dobrze pozycjonuje się nawet na ogólnopolskie hasła powiązane tematycznie.

 

Potrzebuję wskazówek, pomysłów dlaczego serwis może odnotowywać takie wahania widoczności na przedstawione słowo kluczowe lub wyjaśnienia jeśli jest to naturalne.

 

Dodam również, że monitoring w senuto jak widać poniżej nie pokazuje tych wahań:

 

spacer.png

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze fluktuacje są czyms normalnym tym bardziej z dnia na dzień czy godziny na godzinę.

 

Po drugie jak napisał killer może masz kanibalizacje wiec sprawdziłbym jakie podstrony rankuja konkretnego dnia

 

image.thumb.png.fc89d8ab0c15b6a19aa98189101aa5af.png

 

 

Jeśli coś ma TF>30 to nie oznacza, że są to dobrze dobrane miejscówki. A tak w ogóle bez słowa kluczowego to można sobie gdybać i wróżyć ze szklanej kuli.

 

Nie wiemy:

* co to za słowo

* jak wyglada branża, konkurencja i linkbuilding

* jak wykonano linkowanie wewnętrzne

* jak wyglada kanibalizacja o ile wystepuje

 

Tyle w temacie.

 

 

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki audyt seo - zobaczymy co wyjdzie. M

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak mówi Pan Zgred, ale może być kanibalizacja, która często zdarza się np. przy pisaniu bloga.

 

Choć ja ostatnio u klienta miałem takie wahanie słów w TOP10 przestrzeń około 14 dni.

Zauważyłem je w senuciaku, narzędziu do monitoringu słów i wejściach na stronę po GSC

I do dziś nie wiem czym te wahanie zostało spowodowane 🙃

 

spacer.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 1.01.2021 o 12:20, zgred napisał:

Po pierwsze fluktuacje są czyms normalnym tym bardziej z dnia na dzień czy godziny na godzinę.

 

Po drugie jak napisał killer może masz kanibalizacje wiec sprawdziłbym jakie podstrony rankuja konkretnego dnia

 

image.thumb.png.fc89d8ab0c15b6a19aa98189101aa5af.png

 

 

Jeśli coś ma TF>30 to nie oznacza, że są to dobrze dobrane miejscówki. A tak w ogóle bez słowa kluczowego to można sobie gdybać i wróżyć ze szklanej kuli.

 

Nie wiemy:

* co to za słowo

* jak wyglada branża, konkurencja i linkbuilding

* jak wykonano linkowanie wewnętrzne

* jak wyglada kanibalizacja o ile wystepuje

 

Tyle w temacie.

 

 

 

1. Słowo kluczowe: catering dietetyczny Warszawa

2. Dość duża konkurencja.

3. Do działu artykuły leci przynajmniej 10 artykułów miesięcznie 7k+ znaków ze spacjami co przekłada się ładnie na tygodniowe wzrosty organiczne.

4. canonical ustawiony na podstronę stronę którą pozycjonuję na dane słowo, senuto na tą podstronę/hasło nie pokazuje kanibalizacji, albo jest ona dobrze 'zaszyta', że jej nie wykrywa.

 

Ponadto:

- Ogólnie słowa kluczowe: wzrosty 230 / spadki 190

- Top 10: około 130 ( wzrost około 20% od ubiegłego poniedziałku )

- Ogolnie słowa kluczowe około 1,5k

- ahrefs: DR: 11, Domeny: 90 ( 80% dofollow ), ogólnie linki 2900 ( 71% dofollow )

Dodam, że weekend 14-16 pozycja była, dziś 30+

Link to comment
Share on other sites

Mam szklaną kulę, szklana kula dzisiaj byla okrągła a wczoraj czarna. Dziś stoi na podlodze a wczoraj leżała na półce.

 

Skad do cholery mam wiedzieć co pomóc jak nie znam domeny ...

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki audyt seo - zobaczymy co wyjdzie. M

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ty w pół roku chcesz zrobić top10 na te frazę? :D

 

Masz kanibalizacje bo nazwy plików zawierają nazwy chyba wszystkich miejscowości: https://heroes-diet.pl/Content/Images/Icons/Heroes diet catering dietetyczny dieta pudełkowa Warszawa Siedlce Łuków Pruszków Otwock Mińsk Mazowiecki.png - nie wiem kto to wymyślił ale grubo poplynął :D Google potrafi czytac kod i może serwis rankować na frazę, która jest w kodzie a nie ma jej w treści - mam takie przypadki, że 3ba zmieniać nazwy plików.

 

Po drugie masz slabą domene i bardzo słabą jej historię na te chwilę ... a linki ... ehhh ...

 

Zrób prostą rzecz: porównaj swoją domenę i np mastercheifa czy innego - zrób porównanie w ahrefs i tam gdzie nie masz linków spróbuj je pozyskać - juz to da Ci odpowiedź, że masz tak słabe linkowanie, że Google teego nie dźwignie.

 

  • Like 1

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki audyt seo - zobaczymy co wyjdzie. M

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, zgred napisał:

Ty w pół roku chcesz zrobić top10 na te frazę? :D

 

Masz kanibalizacje bo nazwy plików zawierają nazwy chyba wszystkich miejscowości: https://heroes-diet.pl/Content/Images/Icons/Heroes diet catering dietetyczny dieta pudełkowa Warszawa Siedlce Łuków Pruszków Otwock Mińsk Mazowiecki.png - nie wiem kto to wymyślił ale grubo poplynął :D Google potrafi czytac kod i może serwis rankować na frazę, która jest w kodzie a nie ma jej w treści - mam takie przypadki, że 3ba zmieniać nazwy plików.

 

Po drugie masz slabą domene i bardzo słabą jej historię na te chwilę ... a linki ... ehhh ...

 

Zrób prostą rzecz: porównaj swoją domenę i np mastercheifa czy innego - zrób porównanie w ahrefs i tam gdzie nie masz linków spróbuj je pozyskać - juz to da Ci odpowiedź, że masz tak słabe linkowanie, że Google teego nie dźwignie.

 

Ok.. wszystko fajnie co mówisz ale np. Kalkulator kalorii o podobnym poziomie trudności wpadł po miesiącu do top3 tak samo inne mniejsze miejscowości.

Link to comment
Share on other sites

Nie słuchasz. Zrobisz jak uważasz. Porównaj sobie linki, ich rozkład i moc ... tylko tyle zrób i wyciągnij poprawne wnioski. Robiłem cateringi dwa, ktore są w topach ... doradzam trzeciemu. Linki to jedene z elementów, jeszcze internal linking, UX oraz odpowiednio ustawione treści.

 

jeszcze powiez, ze chcesz wbić kalkulator BMI na top1 to juz obiecuje, ze w wątku się nie odezwę.

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki audyt seo - zobaczymy co wyjdzie. M

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Mazzur napisał:

Kalkulator BMI to minimum kilkaset zaplecz :)

Kalkulator BMI nie generuje konwersji w cateringu.

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki audyt seo - zobaczymy co wyjdzie. M

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nigdzie nie pisałem, że chcę pozycjonować tą frazę.. Więc nie rozumiem skąd ta dyskusja..

 

7 minut temu, zgred napisał:

Kalkulator BMI nie generuje konwersji w cateringu.

 

Ale na świadomość marki już wpływa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy