Skocz do zawartości

Nazwy produktów - dlaczego duże sklepy nie dają popularnych keywordów


o2xlc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, potrzebuję porady jak najlepiej tworzyć nazwy produktów pod kątem SEO.

 

Do tej pory zawsze sądziłem, że tworząc nazwę produktu najlepiej robić wykorzystując popularne keywordy np.

  • Smartfon Samsung Galaxy S9 różowy
  • Rower stacjonarny Sapphire Smart SG--250b niebieski 
  • itp

 

Duże sklepy jak np. x-kom, komputronik nie dają generycznych keywordów do nazw i dają nazwy w stylu:

  • Samsung Galaxy S9 różowy
  • Sapphire Smart SG--250b niebieski 

 

Zastanawiam się dlaczego. Czy ktoś może wyjaśnić jaka logika kryje się za takim schematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i frazy ogólne takie jak np. rowerek stacjonarny siedzą pewnie w kategorii nadrzędnej produktowi ;) 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, o2xlc napisał:

Zastanawiam się dlaczego. Czy ktoś może wyjaśnić jaka logika kryje się za takim schematem?

Keywords "smartfon" występuje 5 x w teksie strony

https://www.komputronik.pl/lp/samsung-galaxy-s9/

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być kilka:

 

1. Oszczędności operacyjne. Czyli moderatorzy nie mają bezpośredniego kontaktu z działem SEO, który musiałby do każdego produktu przypisać unikalną cechę w 100% skorelowaną z zapytaniami do wyszukiwarki, co przy takiej liczbie produktów jest nie do zrobienia.

 

2. Brak zgody na zawężanie produktów do intencji zakupowych klientów.

 

Nie każdy e-commerce godzi się na segmentację produktów zgodnie z SEO.

 

Czyli, że nie chcą zawężać intencji zakupowej klienta.

 

Bo tak np.: https://enduro7.pl/sklep/ubrania-cross-i-enduro/3355-plecak-na-crossa.html - ten produkt, mógłby jednocześnie nazywać się "Plecak na enduro", "Plecak na wyprawy motocyklowe", "Plecak do offroadu", "Plecak motocross" itd.

 

I teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób pogodzić intencję SEO z budową sklepu. Bo przecież ten produkt można sprzedać w organiku z kilkudziesięciu różnych fraz. Jak to ogarnąć? Przecież nie da się zoptymalizować 1 produktu do 20 względnie podobnych, ale różnych na poziomie semantycznym fraz. A z drugiej strony nie może być tak, że jak klient wejdzie na kategorię  - plecaki motocyklowe - to zobaczy, 30 kopii tego samego produktu pod różnymi nazwami.

 

Tutaj scenariusze są różne - musiałbym nad tym wpisem spędzić kilka godzin.

 

2. Budują swoją strategię SEO w oparciu o sprowadzenie ruchu na kategorie i podkategorie, a same produkty mają już tylko nazwy brandowe - to częsta strategia w kontekście sklepów, gdzie klient jest wyedukowany i szuka konkretnego produktu.

 

3. Zdarza się też, że to celowe zagranie, aby uniknąć kanibalizacji długiego ogona z krótkim, o czym pisałem tutaj https://redseocopy.pl/blog/adrian-pakulski/czy-nazwa-produktu-w-sklepie-internetowym-moze-zawierac-fraze-z-kategorii-nadrzednej-dla-niej/ Co prawda wnioski zawarte w w tym materiale prawdopodobnie nie będą dotyczyły branży hardware, ale może wyciągniesz kilka wniosków dla siebie.

 

Pozdrawiam

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności