Jump to content

Nazwy produktów - dlaczego duże sklepy nie dają popularnych keywordów


Recommended Posts

Witajcie, potrzebuję porady jak najlepiej tworzyć nazwy produktów pod kątem SEO.

 

Do tej pory zawsze sądziłem, że tworząc nazwę produktu najlepiej robić wykorzystując popularne keywordy np.

  • Smartfon Samsung Galaxy S9 różowy
  • Rower stacjonarny Sapphire Smart SG--250b niebieski 
  • itp

 

Duże sklepy jak np. x-kom, komputronik nie dają generycznych keywordów do nazw i dają nazwy w stylu:

  • Samsung Galaxy S9 różowy
  • Sapphire Smart SG--250b niebieski 

 

Zastanawiam się dlaczego. Czy ktoś może wyjaśnić jaka logika kryje się za takim schematem?

Link to post
Share on other sites

No i frazy ogólne takie jak np. rowerek stacjonarny siedzą pewnie w kategorii nadrzędnej produktowi ;) 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - http://zyczeniowo.pl/ 

Czy zastanawiasz się nad tym gdzie możesz kupić spinki do koszuli? Odwiedź sklep internetowy https://riwia.pl/spinki-do-mankietow gdzie znajdziesz największy wybór spinek do koszuli. Większość osób uważa spinki do mankietów za dodatek tylko dla mężczyzn, ale my wykraczamy poza utarte schematy i przedstawiay Wam świat niezwykłych dodatków.

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, o2xlc napisał:

Zastanawiam się dlaczego. Czy ktoś może wyjaśnić jaka logika kryje się za takim schematem?

Keywords "smartfon" występuje 5 x w teksie strony

https://www.komputronik.pl/lp/samsung-galaxy-s9/

 

HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL
- Full Stack Developer - :chatownik:

 

Link to post
Share on other sites

Powodów może być kilka:

 

1. Oszczędności operacyjne. Czyli moderatorzy nie mają bezpośredniego kontaktu z działem SEO, który musiałby do każdego produktu przypisać unikalną cechę w 100% skorelowaną z zapytaniami do wyszukiwarki, co przy takiej liczbie produktów jest nie do zrobienia.

 

2. Brak zgody na zawężanie produktów do intencji zakupowych klientów.

 

Nie każdy e-commerce godzi się na segmentację produktów zgodnie z SEO.

 

Czyli, że nie chcą zawężać intencji zakupowej klienta.

 

Bo tak np.: http://enduro7.pl/sklep/ubrania-cross-i-enduro/3355-plecak-na-crossa.html - ten produkt, mógłby jednocześnie nazywać się "Plecak na enduro", "Plecak na wyprawy motocyklowe", "Plecak do offroadu", "Plecak motocross" itd.

 

I teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób pogodzić intencję SEO z budową sklepu. Bo przecież ten produkt można sprzedać w organiku z kilkudziesięciu różnych fraz. Jak to ogarnąć? Przecież nie da się zoptymalizować 1 produktu do 20 względnie podobnych, ale różnych na poziomie semantycznym fraz. A z drugiej strony nie może być tak, że jak klient wejdzie na kategorię  - plecaki motocyklowe - to zobaczy, 30 kopii tego samego produktu pod różnymi nazwami.

 

Tutaj scenariusze są różne - musiałbym nad tym wpisem spędzić kilka godzin.

 

2. Budują swoją strategię SEO w oparciu o sprowadzenie ruchu na kategorie i podkategorie, a same produkty mają już tylko nazwy brandowe - to częsta strategia w kontekście sklepów, gdzie klient jest wyedukowany i szuka konkretnego produktu.

 

3. Zdarza się też, że to celowe zagranie, aby uniknąć kanibalizacji długiego ogona z krótkim, o czym pisałem tutaj https://redseocopy.pl/blog/adrian-pakulski/czy-nazwa-produktu-w-sklepie-internetowym-moze-zawierac-fraze-z-kategorii-nadrzednej-dla-niej/ Co prawda wnioski zawarte w w tym materiale prawdopodobnie nie będą dotyczyły branży hardware, ale może wyciągniesz kilka wniosków dla siebie.

 

Pozdrawiam

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Beckson
      Cześć,
       
      Tak się złożyło, że wracam na forum po +/- 10 latach przerwy  
      Pracuję obecnie nad sklepem postawionym na Shoplo. Rynek dość konkurencyjny, bo kosmetyki, z naciskiem na kosmetyki koreańskie (głównie pielęgnacja twarzy).
       
      Przez te 10 lat w pozycjonowaniu zmieniło się sporo, nie jest jeszcze do końca 'zaktualizowany'. 
      Macie może jakieś porady, biorąc pod uwagę że działam na Shoplo? 
       
      Zacząłem linkować w katalogach, w produktach i kategoriach są dodane meta. Sklep jest online około 3 tygodnie, widzę że jeszcze nie został dobrze zindeksowany. Z góry dzięki za wszelkie porady!
       
      PS. sklep dostępny tutaj >> kosmetyki do twarzy
    • By rokko
      Sprzedam domenę: konopie-lecznicze.pl
       
      Domena pod sklep w tej tematyce.
      Aukcja BCM od 1 PLN.
      Sprzedaż za pośrednictwem Aftermarket. FV od Aftermarket.
       
      Szczegóły: https://www.aftermarket.pl/domena/konopie-lecznicze.pl/
       
      Kontakt za pośrednictwem Aftermarket lub poprzez e-mail: kontakt(małpa)socialtrends.pl
       
      Zobacz również inne aukcje od 1 PLN - https://bit.ly/aukcje_od_1_pln
       
      Pozdrawiam,
      Mariusz
    • By MSP_2020
      Witam,
      Sklep jest postawiony na skrypcie EPROshop .
      Firma-matka już nie świadczy wsparcia dla swojego produktu.
      --
      Poszukuję programisty PHP który "ogarnia" skrypt sklepu internetowego EPROshop (www.epro.com.pl) bądź jest w stanie rozeznać się w skrypcie
      na tyle, aby wykonać trochę prac.
      Prac programistycznych jest sporo (od koniecznych, przez dalsze usprawnienia - zależy na ile uda się rozwiązać podstawowe problemy i będzie sens iść dalej).
      Graficznych prac raczej nie ma.
      --
      Sprawy podstawowe:
      1) naprawa pewnego błędu (przy edycji zamiast pojedyńczego cudzysłowia w kodzie umieszcza \") ---- problem zostanie dokładnie opisany
      2) aktualizacja do bieżących wersji PHP (aktualnie zgodność z PHP 5.3) ------- WYCENA
      3) wiele innych zleceń i ile uda się rozwiązać ad1, a najlepiej ad1+ad2.
       
      KONTAKT:
      max_off@o2.pl
    • By herbit
      Zleecę przygotowanie tekstów na potrzyby sklepu internetowego. De facto chodzi o fachowe przerobienie istniejących już artykułów, zaczerpniętych z różnych stron internetowych, blogów i publikacji. Zależałoby mi na ciekawych, angażujących potencjalnych klientów opisach produktów.
       
      Istnieje możliwość nawiązania dłuższej współpracy, dlatego mile widzana byłaby opcja otrzymywania faktur VAT za kolejne zlecenia.
       
      Oferty proszę kierować na adres: aftercoma@wp.pl
    • By fenna
      Witam,
      Zlecę pozycjonowanie sklepu z branży bhp.
      Adres: sklep.techemznaki.pl
      Interesują mnie wyłącznie oferty z rozliczeniem w modelu efektywnościowym.
      Proszę o kontakt na adres: kwiniewska(małpa)techem.com.pl
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy