Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, GoodContent.pl napisał:

Przepraszam za brak kontaktu na forum. Postaram się zmienić sytuację i nie pozostawiać Państwa pytań bez odpowiedzi.

 

Co do rozwoju: nasza firma zleciła około 20 poprawek programistycznych i ma kilka dużych zmian w planie, które powinny poprawić atrakcyjność platformy dla klientów i copwyriterów. Najważniejsze z nich dotyczą giełdy gotowych tekstów, ułatwienia związane z masowym pobieraniem i akceptacją tekstów, rozwój API itd. Poważniejsze zmiany będziemy wprowadzali w następnym roku, jak dobrze "poczujemy" platformę.

 

Pozdrawiam,

Renata Kasperek

GoodContent.pl

Witamy, pani Renato,

Fajnie, że ma pani dostęp do forum i kontakt z nami. Chcielibyśmy aby współpraca z panią przebiegała tak jak z panem Bartkiem. Miło by było, gdyby pani na bieżąco pisała nam tutaj o wprowadzanych zmianach, abyśmy wiedzieli kiedy i co zostało zmienione. Tutaj też dzielimy się między sobą propozycjami zmian czy "kwiatkami" wśród zleceń, których wg nas nie powinno być oraz informujemy tu też o problemach na platformie, typu jakieś spowolnienia czy coś. Forum jest bardzo ważną częścią portalu i potrzebną. Pomyślałam sobie nawet, że warto by było mieć całe, własne forum. Tutaj jesteśmy tylko wątkiem jednego wielkiego. Na własnym możnaby stworzyć oddzielne wątki do informowania o zmianach, dyskusji o zleceniach, zgłaszania problemów i zapytań, luźnej dyskusji, bo tu wszystko się miesza i trzeba zaglądać niemal codziennie, żeby się później nie pogubić. Na giełdę czekamy z ustęsknieniem już od paru ładnych miesięcy. Będzie fajną alternatywą dla zleceń, bo będziemy mogli dodawać teksty na giełdę wtedy, gdy na liście nie znajdziemy zleceń, które by nam odpowiadały. Chciałabym tylko przypomnieć o ważnej dla nas rzeczy, związanej z giełdą. Mianowicie chodzi o to, że chcielibyśmy, by teksty odrzucane przez klientów mogły być dodawane na giełdę, bo jednemu tekst nie spasował, ale innemu może i dzięki temu czas poświęcony na pracę nad tekstem może nie pójdzie na marne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, KamiX said:

Dokładnie. Kontakt niemal zerowy, zero odpowiedzi na wiadomości, podczas gdy pan Bartek odpowiadał najszybciej, jak tylko mógł. Jesteście dużo gorsi jak na razie niż on. 

Powiem tak, współpracę z GoodContent cenię i z panem Bartłomiejem rzeczywiście można było spraw załatwić, ale też nie idealizujmy. Sporo zmian przez nas postulowanych nie wprowadzono w życie m.in. klienci dalej widzą inną kwotę netto dla copy niż my, co podczas negocjacji cenowych sprawia wiele kłopotów. Nawet dzisiaj miałam taką sytuację.... Dodatkowo klient może w zasadzie bez żadnego uzasadnienia odrzucić tekst, bo mu się nie podoba, nie podając merytorycznych argumentów. Tak portal się nawet reklamuje.

Druga sprawa - Pan Bartłomiej też odpisywał na wiadomości, które mu pasowały. Potrzebowałam załatwić jedną sprawę powiedzmy "kredytową" i niestety jej już nie załatwię, bo portal sprzedano. Wszystko toczyło się ponad rok i przez to zwolniona z banku dyscyplinarnie zostanie jedna osoba.

Ale oczywiście liczę na dalszą owocną współpracę z GC po przejęciu portalu przez nową firmę :)

Edytowane przez kluskaKRK
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KamiX napisał:

Witamy, pani Renato,

Fajnie, że ma pani dostęp do forum i kontakt z nami. Chcielibyśmy aby współpraca z panią przebiegała tak jak z panem Bartkiem. Miło by było, gdyby pani na bieżąco pisała nam tutaj o wprowadzanych zmianach, abyśmy wiedzieli kiedy i co zostało zmienione. Tutaj też dzielimy się między sobą propozycjami zmian czy "kwiatkami" wśród zleceń, których wg nas nie powinno być oraz informujemy tu też o problemach na platformie, typu jakieś spowolnienia czy coś. Forum jest bardzo ważną częścią portalu i potrzebną. Pomyślałam sobie nawet, że warto by było mieć całe, własne forum. Tutaj jesteśmy tylko wątkiem jednego wielkiego. Na własnym możnaby stworzyć oddzielne wątki do informowania o zmianach, dyskusji o zleceniach, zgłaszania problemów i zapytań, luźnej dyskusji, bo tu wszystko się miesza i trzeba zaglądać niemal codziennie, żeby się później nie pogubić. Na giełdę czekamy z ustęsknieniem już od paru ładnych miesięcy. Będzie fajną alternatywą dla zleceń, bo będziemy mogli dodawać teksty na giełdę wtedy, gdy na liście nie znajdziemy zleceń, które by nam odpowiadały. Chciałabym tylko przypomnieć o ważnej dla nas rzeczy, związanej z giełdą. Mianowicie chodzi o to, że chcielibyśmy, by teksty odrzucane przez klientów mogły być dodawane na giełdę, bo jednemu tekst nie spasował, ale innemu może i dzięki temu czas poświęcony na pracę nad tekstem może nie pójdzie na marne. 

 

Oczywiście będziemy starali się, aby "giełda tekstów" była dla Państwa, abyście to Wy mieli możliwości sprzedania tekstów, które nie odpowiadały innym klientom.

Co do kontaktu, będę starała się na bieżąco odpowiadać na Państwa pytania na forum, poza tym jestem dostępna pod mailem kontakt@goodcontent.pl i również odpowiadamy na wszystkie wiadomości, aby nasza współpraca była na najwyższym poziomie - takim jaki oczekujecie.

Czekam na Państwa nowe propozycje, które mogłyby usprawnić pracę. Będziemy analizować wszystkie Państwa pomysły.

 

Pozdrawiam,

Renata Kasperek

GoodContent.pl

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, GoodContent.pl napisał:

Czekam na Państwa nowe propozycje, które mogłyby usprawnić pracę. Będziemy analizować wszystkie Państwa pomysły.

 

Pozdrawiam,

Renata Kasperek

GoodContent.pl

 

 

Mieliśmy sporo. Któregoś pięknego wieczoru usiadłam i zebrałam. Zamieszczam poniżej nieco przeredagowane. Jeśli coś pominęłam, forumowicze dopiszą.

Cieszy wyciągnięcie wniosków i kontakt. Mam nadzieję, że teraz to już ' z górki" :)


Nasze propozycje
1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów
2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)
3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC
4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)
5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"
6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców
7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)
8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań
9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)
10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia
11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów
12. Giełda tekstów

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu powinien zostać skrócony do 4 dni

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wielu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

16. Przelew w 1 dzień.

Edytowane przez Baba Jaga
literówka
  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Baba Jaga said:


Nasze propozycje
1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów
2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)
3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC
4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)
5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"
6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców
7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)
8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań
9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)
10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia
11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów
12. Giełda tekstów

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wileu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

16. Przelew w 1 dzień.

Punkt 16 zrealizowany już. Czas na akceptację tekstu już wynosi 7 dni :)

Osobiście uważam punkt 14 za najpilniejszy do zrealizowania. No i 15 też by się przydało :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że od 1 października wchodzi obniżka podatku dochodowego z 18 na 17 procent: czy zlecenia dodane przed tym terminem, które sobie nadal wiszą i są jeszcze w starej stawce podatku, zostaną automatycznie zmienione na nową? Co ze zleceniami przyjętymi i zrealizowanymi przed 1 października, ale zaakceptowanymi przez zleceniodawcę po 1 października, czyli nadal w starej stawce podatku, chociaż fizycznie pieniądze wpływają na konto copy już po wprowadzonej zmianie? Jak to będzie rozwiązane na GC?

  • Like 2
  • Thanks 1

Konto współdzielone. Kup teksty przez GT i z fakturą VAT.

Potrzebujesz tekstów? Pisz na PW albo zajrzyj, a na pewno coś wymyślimy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sindirus napisał:

W związku z tym, że od 1 października wchodzi obniżka podatku dochodowego z 18 na 17 procent: czy zlecenia dodane przed tym terminem, które sobie nadal wiszą i są jeszcze w starej stawce podatku, zostaną automatycznie zmienione na nową? Co ze zleceniami przyjętymi i zrealizowanymi przed 1 października, ale zaakceptowanymi przez zleceniodawcę po 1 października, czyli nadal w starej stawce podatku, chociaż fizycznie pieniądze wpływają na konto copy już po wprowadzonej zmianie? Jak to będzie rozwiązane na GC?

Obniżka podatku dochodowego będzie dotyczyć copywriterów, którzy będą rozliczać się po 1 .10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oczywiste, że nie zastosujecie stawki 17% do copywriterów, którzy zlecą wypłatę przed 1 października. Byłoby to z deczka nielegalne w świetle prawa. Dlatego ja nie pytam o rzeczy oczywiste i o potencjalne łamanie przepisów, tylko o to, jak ta zmiana podatku zostanie rozwiązana w kwestii formalnej oraz technicznej i podałem dwie przykładowe sytuacje, w których dochodzi do zderzenia z betonem. Może dla jasności opiszę to prościej.

 

A. Klient zleca teksty dzisiaj. Od zapłaconej przez niego sumy odejmowany jest VAT, prowizja i podatek wedle aktualnej stawki 18%. Ale zlecenie sobie wisi, nikt go nie realizuje. Dopiero powiedzmy w połowie października znajduje się copy, który je wykonuje. Czyli zarabia w październiku pieniądze za zrealizowanie tego zlecenia. W październiku obowiązuje już stawka 17%, ale jego zarobek jest objęty cały czas starą stawką. Dlatego zapytałem: "czy zlecenia dodane przed tym terminem, które sobie nadal wiszą i są jeszcze w starej stawce podatku, zostaną automatycznie zmienione na nową?"

 

B. Klient zleca teksty dzisiaj. Od zapłaconej przez niego sumy odejmowany jest VAT, prowizja i podatek wedle aktualnej stawki 18%. 30 września copy je realizuje i oddaje do sprawdzenia, ale klient ich nie sprawdza od razu, lecz dopiero 2 października. Lub w ogóle nie sprawdza i system sam je akceptuje. Albo też klient sprawdza, ale oddaje do poprawki i tak mija sobie ustawowy termin zmiany stawki opodatkowania. Copy zarabia więc swoje pieniądze już po 1 października, gdy obowiązuje nowa stawka 17%. Wtedy też pieniądze fizycznie wpływają na jego konto w serwisie; wcześniej ich nie ma, bo wykonanie tekstu nie jest równoważne z otrzymaniem za niego zapłaty, a zlecenie uznaje się za zakończone, gdy klient zaakceptuje artykuł. Takie są zasady w GC. No tylko jest problem - mamy 2 października, stawka podatkowa powinna być o 1 procent mniejsza, a jednak wynagrodzenie dla copy jest wedle starego przelicznika. Stąd moje drugie pytanie: Co ze zleceniami przyjętymi i zrealizowanymi przed 1 października, ale zaakceptowanymi przez zleceniodawcę po 1 października?

 

Jeśli nie będzie automatycznej zmiany w starych zleceniach z 18 na 17 procent, to gdzie zniknie ten 1 procent różnicy? Ja wiem, że to są groszowe sprawy dla copy w przeliczeniu na jedno zlecenie. Ale groszowe sprawy razy X zleceń to już może być konkretna suma, która... no właśnie, co się z nią stanie? Copy nie dostanie tego procenta w swoim zarobku netto. Urząd skarbowy go nie dostanie w zaliczce, bo przecież będziecie się już rozliczać po nowej stawce. Więc gdzie zawędrują pieniądze z tej różnicy w przypadku, gdy zlecenia dodane przed 1 października a zrealizowane lub zatwierdzone po tym terminie nie otrzymają zmienionej stawki?

 

Konto współdzielone. Kup teksty przez GT i z fakturą VAT.

Potrzebujesz tekstów? Pisz na PW albo zajrzyj, a na pewno coś wymyślimy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wygląda czasem tak, że ten podatek jest dokładnie naliczany w momencie wygenerowania umowy? Za każdym razem moja wypłata różni się o parę groszy w jedną lub drugą stronę od tego, co powinienem dostać, zależnie od tego, jak zaokrąglił się podatek. 

Wydaje mi się, że problemu nie będzie, gdyż wszystkie wygenerowane po 1.10 umowy będą miały po prostu inny przelicznik i nasze zarobki będą odpowiednio większe w stosunku do tego, co jest napisane w zakładce "Finanse"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam poczytać o tym w jaki sposób rozliczane są umowy o dzieło... 

Bo czytając post wcześniej kolegi mam wrażenie, że ktoś myśli, że jest kwota brutto, od tego odejmuję się 17/18% i wychodzi kwota netto :) Także warto odrobić lekturę i poczytać chocby o kosztach uzyskania przychodu w umowach o dzieło itp. Może coś się rozjasni :)

Edytowane przez pawig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Baba Jaga napisał:

 

Mieliśmy sporo. Któregoś pięknego wieczoru usiadłam i zebrałam. Zamieszczam poniżej nieco przeredagowane. Jeśli coś pominęłam, forumowicze dopiszą.

Cieszy wyciągnięcie wniosków i kontakt. Mam nadzieję, że teraz to już ' z górki" :)


Nasze propozycje
1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów
2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)
3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC
4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)
5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"
6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców
7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)
8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań
9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)
10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia
11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów
12. Giełda tekstów

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu powinien zostać skrócony do 4 dni

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wielu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

16. Przelew w 1 dzień.

Jeśli chodzi o pkt. 4 to było tak, że na teksty do 6 tys zzs. 6 godzin, a potem dodatkowa godzina na każdy tysiąc, czyli 7 tys - 7h itd. Pkt 9 - nie chodziło tylko o dużo piszących, a o dobrych, czyli takich z wysoką średnią i niewielką ilością odrzuconych tekstów. Natomiast pkt 14, tu chodziło o dwa problemy, mianowicie multikonta to raz, a dwa ludzie rezerwujący wielokrotnie jeden tekst. Tutaj trzeba by zablokować takie osoby, które mimo ostrzeżenia nie usuną swoich multikont i wprowadzić możliwość rezerwowania np. do 5 tekstów jednocześnie, przy czym ustalić np. czas rezerwacji 24h, żeby zarezerwowanych tekstów ludzie nie trzymali znowu w nieskończoność. Drugi problem rozwiązałoby wprowadzenie przepisu umożliwiającego tylko dwukrotną rezerwację tego samego tekstu. Wydaje mi się, że priorytety oprócz oczywiście giełdy to pkt 14, 11, 9, 8, 7 i 2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, kluskaKRK said:

Wprowadzić możliwość rezerwowania np. do 5 tekstów jednocześnie to moim zdaniem słaby pomysł :)

Też tak uważam. Ja jestem za tym, żeby rezerwować dwa. Daje to pewne pole manewru. Przy większej liczbie zacznie się masowe przetrzymywanie zleceń moim zdaniem.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, ellses napisał:

Też tak uważam. Ja jestem za tym, żeby rezerwować dwa. Daje to pewne pole manewru. Przy większej liczbie zacznie się masowe przetrzymywanie zleceń moim zdaniem.

Nie będzie przetrzymywania jeśli wprowadzi się limit czasowy rezerwacji. Jeden tekst mógłby być zarezerwowany tylko na 24 h. Kiedy ktoś w jednym momencie zarezerwuje 5 tekstów, będzie musiał napisać je w 24 h. Kliknięcie "rezerwuj" oznacza tylko zarezerwowanie, a kliknięcie w zarezerwowany tekst oznacza rozpoczęcie pisania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności