Skocz do zawartości

Koszt administracji kontem Adwords


Tom.H
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od kilku miesięcy prowadzę u swojego pracodawcy kampanie na koncie AdWords, obecnie 2 branże. 1 branża to 80% budżetu reszta druga. Mam miec placone prowizje za te dzialania, ponieważ jest to tylko jeden z moich obowiazkow na stanowisku. Tylko zupelnie nie wiem jak mam sie z tego rozliczac, co zaproponować, pracodawca tez nie wie i poprosił mnie abym zaproponował jakies rozwiazanie...

Od przejecia konta (czerwiec) wykonalem dosc powazne zmiany, totalna reorganizacja konta, rozdzielenie kampani na wyniki wyszukiwania i siec reklamowa, stworzenie kilku grup reklam z dopasowanymi slowami kluczowymi (wczesniej byla jedna z wrzuconym workiem słów), dziesiatki wykluczeń robionych na bieżąco na poziomie grup i calych kampanii, tworzenie nowych tresci reklam, nie ma juz slow kluczowych ponizej Wyniku Jakosci 4 (a tych jest zaledwie garstka) i wiele innych wedle zaleceń google. Kilkukrotne polepszenie skuteczności.

Problem jest jeden, strona jest we flashu i nie mozliwym jest wklepanie analyticsa ani kodu konwersji. Zlecilem juz postawienie zupelnie nowej strony ale obecnie nie ma jak sprawdzic zwrotu.

Miesięcznie budżet wychodzi ok 10 tys. zł za wszystko.

Zdaje się, że nikt mi nie napisze wprost ile bieże i jak sie rozlicza ale możecie w jakikolwiek sposób mnie naprowadzić ?

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki nie bedzie modulu ecommerce w analyticsie najlepszym z Twojego punktu widzenia bedzie rozliczanie sie w systemie prowizyjnym uzaleznionym od budzetu. W miedzyczasie pracuj nad jeszcze lepszym zoptymalizowaniem kampanii, wtedy mozesz zaczac rozliczac sie za transakcje.

Alkowiki - dla większego relaksu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są jeszcze inne opcje ?

Jakies sugestie co do cen za slowo kluczowe ? np. mam wyniki z market samuraja na kilka najwazniejszych fraz , czy np. na podstawie miesięcznej ilosci wyszukiwań albo SEOT moge wycenic administracje slowem kluczowym ? Tylko jak mam to wycenić ? Czy to jest tajemnica branżowa ?

A może na podstawie obecnych wyników na koncie adwords np. CTR, tylko znowu nie mam pojecia jakei stawki

>> dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Edytowane przez Tom.H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ryzykowałbym takich porównań. Nawet w obrębie tej samej branży liczy się różnie stawki. Obstawiam że przy flashu cpc będzie wyższe niż przy innych konstrukcjach. Teraz zaczynam drugą kampanię z nową firmą i przez pierwszy miesiąc bierze 19% od wielkości budżetu (mniejszy niż Twój), Po miesiącu przechodzimy na rozliczanie za konwersje wiele/klikniecie (ustalamy kilka progów, gdzie stawka zwiększa się przy lepszych wydnikach) przy jednoczesnym dopaleniu budżetu. W Twoim przypadku mogło by się jeszcze sprawdzić rozliczenie za roboczogodzine, ile ci na tym schodzi to już sam wiesz najlepiej.

Alkowiki - dla większego relaksu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 20% budżetu by mnie bawiło ;-) ale wiem że to nei realne u mojego pracodawcy przy takim budżecie. Dlatego też chcialem sie dowiedziec czy czasem nie robie np. pół darmo bo bardzo wiele czasu poświęciłem temu i nadal poświęcam.

Dzieki to rzuca jakieś światło, czy mógłbys napisac np. najniższą cene *ten najnizszy próg) za 1 konwersję ? Jeśli nie, to napisz proszę że nie i już - abym nie czekał :-) Po prostu jak juz bede mial nową witrynę i analytics łatwiej mi bedzie jakos to obmyśleć na podstawie twojego najnizszego progu. No i obniżyłbym cenę. Dziękuję gmod.

Zgred: "od ilości slow kluczowych" czy w ten sposob nie moglbym sobie nabijac kasy ? ;p Bardziej mi chodzi o to, że nie mam pojecia jak wycenićw takim systemie koszt zarządzania jednym słowem. Ale z tego co zauważyłem nikt mi raczej tak szczegółowych informacji nie poda :) liczyłem na jakieś wskazowki co do wyceny, ale dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że pracujesz o tego Pana :) Agencja wzięłaby minimum 10% za prowadzenie tego budżetu miesięcznie.

Przez to, że to Twój szef po prostu chce w ramach wynagrodzenia, żebyś dodatkowo robił to bo się znasz. Tutaj ciężej będzie Ci uzyskać kompromis.

Możesz przedstawić szefowi realia, żę agencja wzięłaby 20% od takiego budżetu. Ty proponujesz x...

bądź jak już sugerowali możesz rozliczać się za leady - do momentu uruchomienia nowej strony możesz mniej wicej zorientować się (o ile już tego nie wiesz) ile Klientów pozyskujesz przez adwords - jak to rozkłada się w porównaniu z poprzednią kampanią i wtedy przeliczyć co Ci się opłaca. Czy na tyle jest tych Klientów bo możesz wyjść gorzej jak jest teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Z tym że właśnie mam mieć dodatek do wypłaty od skuteczności prowadzonego konta, a niedługo też kolejnych kont.

Rozumiem już, że bez kodu konwersji czy w ogole analyticsa ciężko będzie cokolwiek ustalić ;> Mogę jedynie zaobserwować, że jest ruch na telefonach bądź nie, ale liczyć trzeba by ręcznie a to dość uporczywe, bo trzeba by każdego pytać skad sie dowiedział o naszej ofercie i tak samo w e-mailach :))

Dziękuje za odpowiedzi, myślę, że jakos sobie poradzę, ewentualnie jak bede miał pytania gdy zaimplementuje już kody to napiszę.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgred: "od ilości slow kluczowych" czy w ten sposob nie moglbym sobie nabijac kasy ? ;p Bardziej mi chodzi o to, że nie mam pojecia jak wycenićw takim systemie koszt zarządzania jednym słowem. Ale z tego co zauważyłem nikt mi raczej tak szczegółowych informacji nie poda :) liczyłem na jakieś wskazowki co do wyceny, ale dziękuję.

popatrz jak wycenia to konkurencja np zarządzanie miesięczne do 5 słów 300 netto....

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki caprea.com.pl - zobaczymy co wyjdzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa, wielkie dzięki Veal !

Sam nie mogłem znaleśc takich artykułów a dzięki temu mam jeszcze kolejne.

Dla przyszłych poszukiwaczy:

https://www.ittechnology.us/jak-rozliczac-sie-z-klientem-w-dzialanich-sem/

https://www.goldenline.pl/forum/227408/rozliczanie-klientow-za-adwords

https://polinfor.pl/19,piekielnie-drogie-adwords.html no tutaj troche naciągane, selektywna sugestia ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim skromnym zdaniem rozliczanie się w formie % od spalanego budżetu jest bezsensowne, bo skrajnie demotywuje zarządzającego kampanią do jakiejkolwiek optymalizacji tej kampanii - przecież przy takim modelu im więcej się "spali" i im drożej klient zapłaci za klik tym dla zarządzającego (agencji) lepiej. Powinienem doprecyzować - bezsensowne dla klienta, dla agencji taki klient to miód.

Może miałoby to jakiś sens, gdyby narzucić dodatkowy warunek w postaci ROI nie wyższego niż xx zł, ale to tylko w przypadku mierzenia konwersji.

Jakimś rozwiązaniem jest rozliczanie od ilości fraz, a raczej od stopnia sfragmentaryzowania kampanii - faktycznie kampania mocno sfragmentryzowana zajmuje dużo więcej czasu przy obsłudze niż kilka fraz w dopasowaniach ogólnych wrzuconych do jednej grupy reklam, ale tu też trzeba dodatkowych warunków, żeby motywacja operatora kampanii nie skończyła się na jej utworzeniu.

Tom H.: w Twoim przypadku, jeśli nie ma możliwości śledzenia konwersji i rozliczania za nie najlepszym (dla Twojego pracodawcy) modelem byłoby rozliczanie za obniżenie (optymalizację) CPC - problem polega jednak na tym, że jeśli zoptymalizowałeś te kampanie już dosyć dobrze to niewiele zarobisz. Chyba, że za punkt wyjścia do obliczenia Twojej prowizji przyjmiecie najwyższe CPC jakie było na tym koncie. Ewentualnie (wiem, hardcorowe rozwiązanie) niech Twój szef zleci prowadzenie tej kampanii na 3 miesiące jakiejś dużej agencji, zobaczy ile zyska mając Ciebie i podzieli się tym zyskiem później z Tobą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berseker a nie sądzisz, że dla mnie, czyli dla osoby rozliczającej się za % lepiej jest poprowadzić więcej niż jedną kampanię dla Klienta (wiążę się z Klientem tylko na jedną kampanię - później może zrobić co chce). Dla mnie poprowadzona dobrze kampania to kolejna kampania zlecona od Klienta. Po co mam zarobić na jednym miesiącu prowadzenia kampanii, jak mogę to zrobić po prostu dobrze i Klient zechce skorzystać ze mnie ponownie.

Lepszym rozwiązaniem i motywacją jest fakt dobrze prowadzonej kampanii i zadowolenie Klienta, który poleca mnie dalej. Dla mnie to wystarczająca motywacja do dobrze prowadzonych kampanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

To zależy od tego czy jesteś małą agencją, która pozyskuje klientów z polecenia i każdy nowy klient/zlecenie jest dla Ciebie wartością relatywnie wysoką czy jesteś big agencją z wieloosobowym działem telemarketingu i sprzedaży oraz reklamami we Wp... i nie tylko, dla której, ponieważ ma setki zadowolonych klientów, każdy klient jest wartością relatywnie niższą niż dla Ciebie - łatwiej go zastąpić.

Nie pisałbym tego, gdybym nie widział paru przykładów kampanii rozliczanych za % budżetu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności