Skocz do zawartości

Nieodprowadzany podatek - co teraz?

Mrj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Początkowo nie odprowadzałem podatku z Adsense gdyż były to nie wielkie kwoty. Pierwsze 100 euro dostałem po roku. Potem było co raz najlepiej, w następnych miesiącach zarabiałem kolejno: 150, 210, 260, 330, 290, 520, 550 euro.

Oczywiście żadnego podatku nie odprowadzałem, kompletnie nic nie robiłem, pieniądze przychodziły na konto i to wszystko. Co polecacie mi zrobić? Nagle zacząć płacić podatek (ile to? 23% aż?)

Wiem, że jest mnóstwo tematów ale chciałbym mieć w jednym miejscu.

Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.

P.S. Jestem studentem ;)

Pozdrawiam.

W jeden rok 100 euro, a w następnych miesiącach tak jak napisałem po przecinku.

W rozliczeniu rocznym... tylko że pierwszą wpłatę miałem we wrześniu (100 euro), w październiku następną itd, do teraz. Więc nie rozliczę się już z tamtych czterech miesięcy ubiegłego roku. To podatek ile %?

A i ja nie mam żadnych "kwitków" na moje przychody, więc mam wpisać w zaległych dochodach, sumę z moich własnych wyliczeń?

Sugeruję zapomnieć o tych wypłatach i zacząć płacić podatek regularnie od teraz.

P.S: Studentów w naszym kraju jest bodaj 1 czy też 2 miliony, więc to żaden szczególny przywilej a tym bardziej w konfrontacji ze skarbowym ;)

Jeśli chcesz spokojnie studiować to w rozliczeniu rocznym wpisz wszystkie zaległe dochody i zapłać od tego podatek. Oczywiście nie 23%, to jest VAT. Skarbówka ma 5 lat na zajęcie się takimi nieujawnionymi dochodami.

dodałbym że nawet więcej ;) bo liczy się 5 lat od 31 grudnia roku, w ktorym złożyłeś PITa :) czyli jak go złozyłeś w tym roku to na kontrole mają czas do 31.12.2016 roku ;)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO oraz Google Ads dla wielu firm małych i dużych.