Jump to content

Beltan

Forumowicze
  • Content Count

    150
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

Recent Profile Visitors

1,107 profile views
  1. @Aleksiejs Dzięki, próbuję wyklikać co się da w tych adsach. Produkty 200-300zł. Wszystko w analytics co się da zrobiłem, pomoc techniczna Google pod telefonem. Próbuję się tego nauczyć - inaczej niż bycie ekspertem sprzedającym gruszki na wierzbie Szewc co chodzi we własnych butach. Co to będzie.
  2. No właśnie próbuję standardowej kampanii Google Ads - produktowej, wygenerowana lista produktów, podpięte pod konto "Adwords". Ale słabe są z tego konwersje. Prowizje też nie za duże mam (max 30%) ale znane marki. Konto Analytics w miarę wyświechtane, próbuję łatać ustawienia - cele inteligentne itd. ehhh, słabo to idzie. Może spróbuję standardowych słów kluczowych, no i SEO trzeba mocno puścić w ruch to umiem akuratnie. Tylko tak eksperymentuję z Ads czy to można odpalać dla nowego sklepu - zazwyczaj jest to w standardzie działań na początku zanim "wejdzie SEO". No i takie trochę spore straty jak na razie
  3. No właśnie. Czy postawienie sklepu internetowego + włączenie Google Ads np. kampania produktowa, mają jakiś sens i prawo powodzenia? Macie z tym jakieś swoje doświadczenia?
  4. Umowę trzeba dostosować, aneks, albo nowe założenia - zmiana słów kluczowych, czy innych motywów przewodnich jakie tam były. Diabeł zawsze tkwi w szczegółach, czasami to klient sam wie lepiej i decyduje zamiast poprosić o to specjalistę i w tym tkwi problem, a innym razem jest na odwrót i to się sprawdzi. Nie ma złotego środka i jednej recepty, moim zdaniem. Ja mam klientów którzy mówią że mało liczę bo się im poszczęściło, a drugim jest mało. Nie zawsze ma to związek z samym SEO tylko z jakąś sytuacją niezależną - klient ma za wysokie ceny niekonkurencyjne, albo słabo opisaną ofertę na stronie internetowej - albo wręcz przeciwnie, zbyt tanie ceny wzbudzające podejrzliwość i nieufność czy zbyt upstrzoną ofertę z której wynika zmieszanie klientów. Ile tu można wymieniać takich domysłów, gdzie leży pies pogrzebany i kto powie jak ma być że będzie lepiej?
  5. Moim zdaniem trzeba mieć zgodność z firmą pozycjonującą, co jak i za ile, umowa według polskiego prawa wymaga zgodności obu stron przy jej zawieraniu. Jeśli coś się nie zgadza (stawka, wyniki, oczekiwania obu stron) wychodzi tłumaczenie stanu rzeczy i racjonalizacja, dlaczego jest jak jest i pewnie wypada to przedyskutować z tym z kim masz układ. Myślę że nie rozmawia się o nieobecnych i do tej dyskusji powinien być przydzielony pracownik tej firmy, rozmawiamy anonimowo nie trudno tu o trolling, nie ma "sędziego". No bo jak to obiektywnie załatwić, trzeba wysłuchać obu stron i tego co było przedmiotem umowy na piśmie itd. Najlepiej rozmawiaj bezpośrednio z tym z kim masz układ z SEO, zamiast plotkować. Nie wiemy czy są zrobione frazy które miały być zrobione, albo czy ten układ jakoś inaczej miał wyglądać i kto co miał robić albo nie robić ani za co, kto bierze odpowiedzialność za wyniki i w jakim zakresie.
  6. Mnie się to tak śmiesznie skojarzyło, to co to są te "ogólnopolskie wyniki"? Przecież każdy ma firmę w jakiejś miejscowości, chyba że mówimy o kosmitach których siedziba firmy mieści się "wszędzie", taki latający spodek... i "to oni rankują na ogólnopolskie topy", a reszta lokalnie...
  7. Bo do tanga trzeba dwojga... Jak działalność jest bardzo dobra, to ruch będzie miał znakomite konwersje.
  8. Miałem przypadek kanibalizacji fraz łącząc domenę z subdomeną, z tym że sklep był na osobnej domenie, strona firmowa na osobnej, obie pozycjonowane niezależnie a później przyszedł pomysł żeby przenieść i przekierować sklep na subdomenę sklep.firma.pl i zrobić z tego dobre rozwiązanie. Mocniej pozycjonowany sklep zakosił praktycznie wszystkie wyniki dla fraz gdzie domena główna przestała się wyświetlać w wynikach. Tak że tutaj prawdopodobnie wyjdzie na odwrót, ciężko będzie się wyświetlał świeży sklep na subdomenie pod tymi samymi frazami i albo jedno albo drugie. Choć to pewnie różnie może być, na pewno nie spodziewał bym się zbyt wielu duplikatów domena+subdomena razem pod spodem jedno pod drugim, chyba że bardzo mało popularne niszowe frazy. Tak bym obstawiał.
  9. Mnie zastanawia tylko skąd u nich takie wnioski. Podali przyczynę? Widzę że na jakieś frazy się pojawiasz w Google, np. "Michał Tarnowski" na dalszej pozycji jest strona, ale jest. Jakieś możliwości nawet jeśli ograniczone z powodu braku kompatybilnych podstron/przyjaznych url czy innych przyczyn - są. Widziałem różne przepowiednie w kwestiach SEO, one na ogół sprawdzają się w wykonaniu specjalistów którzy sami je wypowiadają? Zawsze jak były by większe trudności można albo spróbować poprawić stronę, albo założyć nową domenę z innym systemem, skopiować zawartość starej, przekierować stary adres i pozycjonować dalej bez większych strat. Powiało taką "dziwną ścianą". Miałem już sytuacje, nawet na tym forum, że czegoś się nie da, a ja zrobiłem i żebym zrobił jeszcze raz to o grube pieniądze zakład że się nie da. Rozsądek nakazuje przyznać jakieś prawdopodobieństwo temu, kto tak wyrokuje (a może ostatnio wprowadzili nową aktualizację i to już nie działa), tylko że diabeł zawsze tkwi w szczegółach.
  10. Jak wyceniacie efekty swojego pozycjonowania? Ile dobrze, to dobrze? Cennik? Analytics? Porównanie z Google Ads? Robię SEO na takim sklepie 3-4x taniej niż z Adwords/Kampania Produktowa już 3 lata. Tyle z tego wychodzi Przychodów, taka jest konwersja. Chciałem tak zagaić i zapytać, jak to jest u Was?
  11. Przejmują się też tacy którym ruch organiczny nagle spada lotem pikującym w dół, a sprzedaż na np. sklepie o połowę. Google penalizuje strony najgorzej zoptymalizowane pod urządzenia mobilne. Nagłówki w stylu: Już od dłuższego czasu krążą po sieci. Google zawsze miało fioła, a dokładnie Larry Page, odnośnie szybkości działania wszystkiego.
  12. To już dłuższy czas tak jest, u mnie stało się przyczyną rewolucji optymalizacyjnych z powodu tych niskich wyników mobilnych na stronach które SEOuję. Udaje mi się wycisnąć ok. 78-85/100 na Wordpressach przy obecnym hardcorowym settingu PSI, to jest do zrobienia. Gorzej ze starymi nieaktualizowanymi i nie rozbudowywanymi pod responsywność/płynność systemami; jest więcej roboty. Obawiam się że to nie coś w systemie padło ale poprzeczka postawiona wyżej niż zwykle.
  13. Zależy jak dobrze masz podstawy, ja się rozczarowałem kursami gdy już miałem opanowane podstawy. Lepiej inwestować w coś o czym nie masz zielonego pojęcia, a jest z tym związane np. kurs Wordpress'a
  14. "Jedna domena oddaje jeden głos na inną" zatem bez względu na liczbę odnośników.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy