Cześć @Farlicki
Czy w ogóle ktoś (człowiek / robot) wchodzi na adres http:// bo jeśli nie, to nie ma sensu się nad tym głowić.
Takie przekierowanie jest standardowe, ponieważ przekierowanie z http na https działa na różnych warstwach, ustala właściwą domenę i wymusza SSL. Następnie przekierowanie www i non-www to dwa różne byty. Obie wersje mogą mieć różne konfiguracje serwera, rekordy DNS, a nawet certyfikaty SSL.
Można to optymalizować ale osobiście sensu w tym nie widzę. Pod kątem Googlebota też nie ma żadnego znaczenia, bo wielokrotnie robiłem testy łańcucha przekierowań i Googlebot za każdym razem kończył na 20 przekierowaniu - pewnie dlatego, że działa jako "Headless Chromium", czyli z góry ustalony limit jak dla każdej przeglądarki. Ciekawostka: można to "obejść" przekierowaniem meta-refresh lub javascript zwiększając łańcuch w nieskończoność
Pozdrawiam