Skocz do zawartości

Wahanie pozycji vs nadgorliwy klient


Maenal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam taki problem.

W skrócie. Pozycjonuję powiedzmy większą ilość serwisów. Korzystam z panelu, do którego wgląd maja również moi klienci. W panelu zapisywane są codziennie pobierane pozycje. I teraz: są jakieś wahania, zmiany w algo, aktualizacja PR- dowolnie wybrany czynnik, który wpływa na to, że pozycja skacze. Ruchy niewielkie- 2-3 pozycje. Sytuacja trwa już od pewnego czasu. Dzwoni klient i pyta dlaczego jego pozycja skacze. Za pierwszym razem określam dlaczego może się tak dziać. Klient akceptuje to, ale nie na długo. Po dwóch trzech dniach dzwoni znowu i pyta dlaczego sytuacja się nie zmieniła i kiedy się zmieni. Ja powtarzam to samo co poprzednio dodając, ze musi się uzbroić w cierpliwość . Okazuje się, ze cierpliwość to cecha, której nie posiada ów klient Oczekuje konkretnego terminu. A ja mu tego terminu dać nie mogę oczywiście bo przecież wróżką ani jasnowidzem nie jestem. czasami mam ochotę powiedzieć, ze moja szklana kula szwankuje a dar jasnowidzenia wymaga doładowania...

Co robić w takich sytuacjach, kiedy ludziom się wydaję, że pozycjonowanie polega na wciskaniu magicznych guziczków i tajnych układach z Google?

Co zrobić z klientem, który pół dnia spędza na sprawdzaniu pozycji swojego serwisu i dzwoni jak tylko pozycja nieco się różni od tej w panelu?

Maenal

Specjalny przewodnik po krakowskim Kazimierzu. Imprezy, knajpy, restauracje - Kazimierz bez tajemnic

Fantastyczny Gabinet kosmetyczny Kraków

Menopauza - objawy, przyczyny, leczenie w serwsie dedykownym problematyce kobiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu

- żadne pozycjoner nie da gwarancji na to co robi, bo nie robi tego u siebie na podwórku

- doświadczenie powinne Cie nauczyć ze pozycje mogą się zmieniać i 3 razy dziennie

- o wszyskim nalezy uprzedzić klienta także o spadkach, skokach czy czkawkach google a przedwszyskim o możliwosci wpadniecia w filter

potem jest łatwiejsze życie

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wiem, Klient tez się dowiedział w rozmowie wstępnej... czasami jednak klient ma bardzo krótką pamięć i zwyczajnie nie ma nic innego do roboty tylko śledzi pozycje. Jak rozumiem Ty byś nie wyskoczył z siebie gdyby klient dzwonił do ciebie co trzy dni celem uzyskania informacji o konkretnym terminie zmian.

Pytanie jest takie: co mówić, żeby klienta uspokoić ostatecznie?

Specjalny przewodnik po krakowskim Kazimierzu. Imprezy, knajpy, restauracje - Kazimierz bez tajemnic

Fantastyczny Gabinet kosmetyczny Kraków

Menopauza - objawy, przyczyny, leczenie w serwsie dedykownym problematyce kobiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałam o tym i im więcej mam takich sytuacji tym bardziej się przekonuje do tej opcji

Specjalny przewodnik po krakowskim Kazimierzu. Imprezy, knajpy, restauracje - Kazimierz bez tajemnic

Fantastyczny Gabinet kosmetyczny Kraków

Menopauza - objawy, przyczyny, leczenie w serwsie dedykownym problematyce kobiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie zajmuję się pozycjonowaniem zawodowo, ale również mam pracę związaną z obsługą klienta.

Kilka prawd na temat klientów:

Klient nigdy ale to nigdy nie zrozumie co do niego mówisz- mów mu konkretnie co da się zrobić, a czego nie, w jakim czasie, itd. (zamieść to na umowie koniecznie) w razie pretensji można mu to pokazać.(i tak jak powiesz ze białe jest białe klient stwierdzi że czarne byłoby lepsze, mało tego stwierdzi że białe jest czarne)

Klient i tak pomimo tej umowy którą podpisał będzie miał pretensje:Wytłumacz grzecznie że inaczej się nie da, trzeba czekać, był uprzedzony, podpisał taką umowę.

Klient pomimo tego i tak nie zrozumie:Jak Ci na nim nie zależy pogoń go, jak Ci zależy musisz cierpieć.

A teraz mały przykład z moich sytuacji w pracy:

Przychodzi klient, chce kupić ubezpieczenie samochodu.

Ja:Jaka marka?

Klient:Volkswagen

Ja:model?

Klient:biały

W końcu wyszło na to że klient nie wiedział jaki model samochodu posiada, obraził się ze nie kupił ubezpieczenia i jeszcze negatywa wysmarował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xann bardzo trafnie napisał w pierwszym wątku - musisz byc cierpliwy. A jak Klient zaczyna "wydziwiać", to ... albo będziesz dalej cierpliwy, albo z niego zrezygnujesz. Ja osobiście kilka razy podkreślam, że są wahania, spadki/wzrosty to rzecz normalna, bo algorytmu nikt nie poda na tacy. Jak na razie to wystarcza..

Raz Klient dzwonił juz drugiego dnia i narzekał na brak efektu. Ponieważ być z branży szkoleniowej (nauka jazdy), zadałem mu pytanie: "Czy nauczył kursanta w jedną godzine tak, aby zdał egzamin" No i miałem spokój :D No ale ten argument padł, jak inne nie pomogły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie w takich sytuacjach powinniśmy mieć przewagę ... bo podczas rozmowy z takim Klientem potrzeba sporo cierpliwości ;)

Polecałbym rozmawiać, na spokojnie, podając przykłady zrozumiałe dla Klienta, że jesteś tylko pośrednikiem. Nie do każdego dotrze, że Google to w gruncie rzeczy firma, niektórzy widzą wyszukiwarkę = stronę internetową, coś co nie myśli i się nie zmienia ... ma jakąś bazę / wpisuję hasło / a ktoś to zaprogramował tak, że działa ... my musimy wiedzieć więcej, inni nie muszą i w większości nie wiedzą !!!

Przykłady z samochodem (Klient) - seriwsem (Ty) - producentem (Google) ... takie sprawy częściej docierają niż tłumaczenie o SandBox'ie, DC'kach, co to są SERP'y ... o "niebezpieczeństwach" Klient musi wiedzieć, ale pytanie czy te informacje w ogóle zapamiętuje :)

Cierpliwość i odpowiednie techniki ... a można przysłowiowemu Eskimosowi lód sprzedawać ;)

Pozdrawiam i powodzenia B) ... takie rozmowy do najłatwiejszych nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności