Jump to content
mlers

Pozycjonowanie Woocommerce przez początkującego - czy dobrze się za to zabieram?

Recommended Posts

Witajcie, 

od jakiegoś czasu zajmuje się po godzinach robieniem nieskomplikowanych stron i sklepów na wordpressie, głównie dla znajomych i znajomych znajomych z polecenia, właśnie ukończyłem sklep na woocommerce i zaproponowałem koledze celem nauki bezpłatne pozycjonowanie, nie ukrywałem że nie mam większego doświadczenia i to zaakceptował, co mnie bardzo cieszy bo mogę dzięki temu działać na żywym projekcie, nie chce niczego zepsuć i spalić domeny na starcie, stąd kilka pytań, nie obraźcie się, jeżeli niektóre pytania wydadzą się wam banalne, dla mnie to bardzo cenna wiedza i będę za nią bardzo wdzięczny:)

 

Pacjent to sklep w średnio konkurencyjnej branży, wybraliśmy wspólnie 6 Polskich fraz globalnych które są jednocześnie kategoriami na sklepie

dla przejrzystości wszystkie moje pytania i wątpliwości w punktach poniżej:

 

1. Czy na "rozruszanie" nowego sklepu z nowo utworzoną domeną w google poprzez linki z pageSEO / SEOsklep24 / backlink24 ma jakiś sens? Trochę czytałem i opinie są różne, jedni mówią że to prosta droga do zepsucia reputacji domeny bo z reguły to są śmieciowe linki, inni, że na początek się sprawdza, jeżeli faktycznie to coś daje to którą z tych trzech powyższych platform byście polecili? Jakie konkretnie pakiety? Co omijać? Czy jedyny słuszny wybór to pakowanie się w whitepressa i stosunkowo drogie pojedyncze linki?

 

2. Kolejny temat który bardzo mnie ciekawi to to, jak zapatrujecie się na moją strategię, wszelkie sugestie i krytykę biorę na klatę.
2.1 Planuje zlecić copywriterowi na stronę główną około 12 tys. zzs tekstów SEO podzielonych headingami na stronę główną, po 2tys. zzs na każde słowo kluczowe, czyli heading w formie słowa kluczowego i niżej opis kategorii produktu, zastanawiam się czy dobrze do tematu podchodzę? Nie za dużo tekstu?
2.2 W kolejnym etapie chciałbym skupić się na stronach kategorii na sklepie, dla każdej kategorii na sklepie planuję zlecenie po 2-3 tys. zzs z opisem kategorii.

2.3 Kolejnym etapem będzie uruchomienie bloga i dodawanie na niego treści (2 wpisy seo w miesiącu) linkując przy okazji wewnętrznie do strony kategorii i strony głównej, ile takich linków w jednym artykule polecacie? 2 linki wewnętrzne na artykuł, jeden do strony głównej a drugi do kategorii produktu będzie okej?

2.4 Dalej gruntowna analiza wszystkich podstron wtyczką yoast i zastosowanie się do wskazówek, czy dodatek do yoasta w postaci modułu "yoast woocommerce" będzie pomocna na tyle żeby w nią zainwestować?
2.5 Następnie linkowanie backlinkami z jednej z trzech powyższych platform z punktu 1.

Jeżeli napisałem jakąś kompletną bzdurę bardzo proszę o wyprowadzenie mnie z błędu :)

 

3. Czy w mojej strategii z punktu drugiego coś ważnego pominąłem?

 

4. Z jakich narzędzi powinienem korzystać według Was? Uprzedzam, że nie za bardzo mam budżet na topowe usługi. Wiem, że podstawą jest GSC i jakaś usługa od raportowania serpów, ale chodzi mi o jeszcze większe wgłębienie się w stronę, poznanie konkurencji, podpowiedzi słów kluczowych w niskiej cenie lub najlepiej za darmo? :)
 

5. Czy pisząc jednocześnie teksty SEO na strony kategorii sklepu powinienem także dla każdej z kategorii sklepu, które są jednocześnie słowami kluczowymi które chcę pozycjonować stworzyć podstrony? Czy to wzmocni SEO czy wręcz przeciwnie? Może tak się nie robi?

 

Z góry dziękuję za pomoc!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.1 Strony głównej nie pozycjonuje się na żadne money keywords. Co najwyżej na brand. Jeśli wypełnisz stronę główną w content związany z zapytaniem, które tak naprawdę powinno zepchnąć użytkownika na zbiór produktów, to będziesz szarpał się z kanibalizacją.

2.2. Content wypełnia się w oparciu o liczby i korelację, a nie sztywno narzucone wartości liczbowe. To, ile treści potrzebujesz, w jakim zagęszczeniu, ile exactów, ile partial keywords itd. policzysz korzystając z Surfera SEO i zestawiając te dane z Ahrefs.

2.3. A blog będzie miał osobną architekturę informacji dla siebie, czy będzie dziedziczył architekturę informacji po sklepie? 

2.4 Odpuść sobie Yoasta na rzecz All in One SEO Pack - ten drugi pewnie też będzie wymagał miejscami dopisania czegoś ręcznie, ale przynajmniej nie ma jakichś dziwnych akcji - tj. przy aktualizacjach nigdy nie zdarzyło się, żeby w All in One SEO Packu rozjechały się canonicale, noindexy albo inne tematy. A w Yoast tak. Inna sprawa, że Yoast ma fatalne, nietechniczne tłumaczenie i trzeba się doszukiwać, która funkcja tak naprawdę co wstrzykuje do kodu źródłowego.

 

A po drugie - Yoast jest tylko wtyczką, a nie narzędziem data driven. To, że w Yoast spełnisz jakieś tam z góry zaprojektowane przez kogoś zagęszczenie słów kluczowych nijak ma się do SERP'ów. Nie myśl o tym w tych kategoriach.

 

Cytat

5. Czy pisząc jednocześnie teksty SEO na strony kategorii sklepu powinienem także dla każdej z kategorii sklepu, które są jednocześnie słowami kluczowymi które chcę pozycjonować stworzyć podstrony?

 

Tego nie rozumiem.

 

Cytat

1. Czy na "rozruszanie" nowego sklepu z nowo utworzoną domeną w google poprzez linki z pageSEO / SEOsklep24 / backlink24 ma jakiś sens?

 

Weź na start pakiety Pozycjonusza: https://www.pozycjonusz.pl/pakiet-trustrank/ (pakiet 2) + to https://www.pozycjonusz.pl/pakiet-sklepowy/

 

Wiele nie poczujesz, ale przynajmniej bot po tym crawluje, penalizacji za to nie dostaniesz; no na start coś tam jest.

  • Like 1

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej @Paq mam do Ciebie kilka pytań

 

13 godzin temu, Paq napisał:

2.1 Strony głównej nie pozycjonuje się na żadne money keywords. Co najwyżej na brand. Jeśli wypełnisz stronę główną w content związany z zapytaniem, które tak naprawdę powinno zepchnąć użytkownika na zbiór produktów, to będziesz szarpał się z kanibalizacją.


Czyli zatem na stronie głównej nie powinno być w ogóle odniesień do kategorii, fraz? Nie może być produktów? Co zatem na stronie głównej sklepu umieścić? Strona główna ma formę informacyjną w aktualnym układzie.

 

13 godzin temu, Paq napisał:

2.2. Content wypełnia się w oparciu o liczby i korelację, a nie sztywno narzucone wartości liczbowe. To, ile treści potrzebujesz, w jakim zagęszczeniu, ile exactów, ile partial keywords itd. policzysz korzystając z Surfera SEO i zestawiając te dane z Ahrefs.

 

Czy masz może wiedzę o jakiś tańszych zamiennikach tych narzędzi?

 

13 godzin temu, Paq napisał:

2.3. A blog będzie miał osobną architekturę informacji dla siebie, czy będzie dziedziczył architekturę informacji po sklepie? 

 

 

Mógłbyś trochę prościej zapytać? Nie do końca rozumiem.

 

13 godzin temu, Paq napisał:

Tego nie rozumiem.

 

 

Chodziło mi tam o to, czy mając sklep i chce pozycjonować jedynie na frazy które jednocześnie są kategoriami w sklepie, każda kategoria ma produkty i teksty seo to czy mam poza kategoriami produktów stworzyć osobne podstrony pod każde słowo kluczowe już bez produktów z samym tekstem.

13 godzin temu, Paq napisał:

Weź na start pakiety Pozycjonusza: https://www.pozycjonusz.pl/pakiet-trustrank/ (pakiet 2) + to https://www.pozycjonusz.pl/pakiet-sklepowy/

 

 

Trochę drogo, czyli wszystko z 1 punktu nie jest godne polecenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Paq napisał:

2.2. To, ile treści potrzebujesz, w jakim zagęszczeniu, ile exactów, ile partial keywords itd. policzysz korzystając z Surfera SEO i zestawiając te dane z Ahrefs.

 

Tutaj się nie zgadzam. To, że konkurencja, która jest wysoko robi coś w sposób X nie znaczy, że nie da się tego zrobić lepiej na sposób Y.

 

9 godzin temu, mlers napisał:

Czy masz może wiedzę o jakiś tańszych zamiennikach tych narzędzi?

 

Google keyword planner + własna głowa + np. trial z Senuto

@mlers jeśli pakiety linków za łącznie 1000 zł są dla Was (Ty pozycjonujący za darmo + właściciel sklepu, który powinien to w takiej sytuacji opłacić) zbyt drogie to znaczy, że powinieneś jeszcze raz przemyśleć co i po co chcesz robić.


Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - http://zyczeniowo.pl/ 

Czy zastanawiasz się nad tym gdzie możesz kupić spinki do koszuli? Odwiedź sklep internetowy https://riwia.pl/spinki-do-mankietow gdzie znajdziesz największy wybór spinek do koszuli. Większość osób uważa spinki do mankietów za dodatek tylko dla mężczyzn, ale my wykraczamy poza utarte schematy i przedstawiay Wam świat niezwykłych dodatków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Czyli zatem na stronie głównej nie powinno być w ogóle odniesień do kategorii, fraz? Nie może być produktów? Co zatem na stronie głównej sklepu umieścić? Strona główna ma formę informacyjną w aktualnym układzie.

 

Linkowanie wewnętrzne tak; produkty - jeśli chcesz, też mogą być. Chodzi o content; Ty chciałeś upychać tam jakieś treści, a nie powinieneś tego robić, bo strony główne b. często kanibalizują kategorie. A to typowe, bo wiadomo, że główna przyjmuje na siebie 80% wszystkich linków zewnętrznych, więc czasami nawet 2-, 3-krotne powtórzenie jakiegoś słowa może powodować, że strona główna będzie wypychała kategorię w SERP'ach. A z kolei strony główne mają wyższy współczynnik odrzuceń w porównaniu do kategorii, więc paradoksalnie dochodzi do sytuacji, w której nie dość, że robot będzie wypychał na zapytanie "X" stronę główną niż kategorię, to po drugie - strony głównej w TOP 10 docelowo nie utrzymasz.

 

Sprawdź sobie, jak wyglądają SERP'y dla zapytania "X" i zbadaj, jakiego rodzaju URL'e są w nim eksponowane. Jeśli wpiszesz jakiś money keyword, np. kosiarki spalinowe (nie ma ani 1 URL'a, który byłby stroną główną).

 

Tak doprawdy - nie jestem w stanie omówić Ci wszystkich procesów, bo to, co wcześniej napisałem, czyli: "Linkowanie wewnętrzne tak; produkty - jeśli chcesz, też mogą być. Chodzi o content" - to też duże uproszczenie, bo anchory linków wewnętrznych produktów, jakie wyświetlasz na stronie głównej też mogą prowadzić w skrajnych scenariuszach do kanibalizacji.

 

Obejrzyj sobie stary materiał na naszym kanale, może coś Ci się rozjaśni: https://youtu.be/OLQ5n_xChJo123 - mówię w nim w oparciu o przykład sklepu internetowego, ale przykład jest analogiczny.

 

Zwróć uwagę, jak wygląda sklep https://dodukata.pl - co prawda w nim nie ma typowej architektury informacji, ale zwróć uwagę, że strona główna jest tylko landing page'm spychającym użytkownika do właściwej podstrony, czyli https://dodukata.pl/czesci-ducati/

 

Gdyby strona główna zwierała słowa "Ducati części", "Częśći Ducati" i podobne, to miałbym trudność w poprowadzeniu robota tak, jak tego chciałem. Dzięki temu, że strona główna jest zubożała w zawartość jako taką, nigdy nie będzie kanibalizowała właściwych podstron, które docelowo mają zbierać ruch.

 

To też nie znaczy, że każdy sklep ma tak wyglądać, tj. jego strona główna musi być tak płaska, zubożała w content, ale powinieneś sobie pomyśleć o tym szerzej. Za każdym razem kontekst jest nieco inny, grunt, żebyś zdawał sobie sprawę z problemu. 

 

Cytat

Czy masz może wiedzę o jakiś tańszych zamiennikach tych narzędzi?

 

Nie. Możesz ew sprawdzić, czy Majesticseo jest tańszy od Ahrefs, ale nie ma dzisiaj już na rynku darmowych toolsów, które wnosiłyby jakikolwiek value.

 

Cytat

Mógłbyś trochę prościej zapytać? Nie do końca rozumiem.

 

Obejrzyj materiał na temat osadzania bloga w katalogu - tam masz przedstawiony też wątek skonsolidowanej, albo osobnej architektury informacji: https://youtu.be/ltiREh6VYTQ

 

 

Cytat

Chodziło mi tam o to, czy mając sklep i chce pozycjonować jedynie na frazy które jednocześnie są kategoriami w sklepie, każda kategoria ma produkty i teksty seo to czy mam poza kategoriami produktów stworzyć osobne podstrony pod każde słowo kluczowe już bez produktów z samym tekstem.

 

Nie. Nadal nie rozumiem, skąd w ogóle wpadłeś na ten pomysł, co on miałby implikować, ale niezależnie od tego, jak na to wpadłeś, odpowiedź brzmi - nie,

 

Cytat

Trochę drogo, czyli wszystko z 1 punktu nie jest godne polecenia?

 

Pytałeś, co można Ci polecić, więc podrzuciłem co mamy przepracowane. Miejscówek jakie są sprzedawane przez sklepy, które wymieniłeś nie znam, więc nie mam jak się do nich ustosunkować. I pełna zgoda do tego co napisał kolega wyżej - jeśli w kontekście e-commerce ten koszt startowy jest zbyt wysoki, to będzie Wam trudno zrobić jakieś wyniki. A te pakiety to są i takie, że wrzucasz, zapominasz i lecisz dalej, bo jeśli miałbyś czekać na jakieś zauważalne efekty z tych pakietów, to zbyt wielu się nie spodziewaj. Ale indeksację Ci poprawią, więc zawsze coś.

 

Cytat

Tutaj się nie zgadzam. To, że konkurencja, która jest wysoko robi coś w sposób X nie znaczy, że nie da się tego zrobić lepiej na sposób Y.

 

Żeby zrobić coś lepiej, to trzeba wiedzieć, co wymaga poprawy. Przecież nie chodzi o to, żeby powielać mechaniki, content i BL pierwszych 3 domen z SERP'ów na zapytanie "X", tylko zbadać czy biznes ma zasoby, żeby zbliżyć się do czołówki.

 

Jeśli zbadasz analizą ilościową i jakościową korelację między BL a contentem i pozycjami w SERP'ach (+ wiek domen + rotację wyników organicznych), to masz już na czym pracować.

 

Z takiej analizy wykluczasz tuzy - czyli np. nie pomijasz w tej analizie Allegro, albo OLX, bo to, że Allegro np. nie ma na zapytanie X dużo contentu będzie zaburzało próbkę i analizę.

 

Paq

 


paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy