Skocz do zawartości

Czy jestem w ciemnej... niewiedzy?


groby785
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesięcy zajmuję się pozycjonowaniem, a więc jestem dopiero na początku poznawania tej magicznej wiedzy ;) Większość dotychczasowych problemów udawało mi się rozwiązywać, trochę ogólnodostępnej wiedzy, trochę metod "na chybił trafił" i efekty były całkiem satysfakcjonujące. Do czasu, aż nie otrzymałem strony, która nie chce ze mną (i Googlem) współpracować. 

 

 

Otóż sprawa dotyczy strony utworzonej dla frazy i strony głównej. Google szaleje. Powiedzmy, że chodzi o frazę hmmm... bułka z masłem? Według seostation raz w Google wyświetla się domena.pl/bulkazmaslem, a raz strona główna. W pierwszym wypadku strona leci w górę, w drugim szoruje po dnie. Z głównej została usunięta każda, nawet najmniejsza wzmianka o słowie kluczowym. W ostatnim miesiącu Google zrozumiało swój błąd i w końcu prawidłowo kierowało ruch z frazy bułka z masłem na domenę domena.pl/bulkazmaslem. Ale wraz ze wrześniem, Google dance zaczęło się od nowa. Nie mam już na to pomysłu. Wszystkie internetowe poradniki o "kanibalizacji" mam już ogarnięte i żaden nie przyniósł ratunku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domena, która jest już online, jest zaindeksowana, ma swój wiek, swoje odleżała już w organiku, jest trudniejsza w ułożeniu architektonicznym od tej, która jeszcze nie wystartowała. Wobec tego - to co wynika z poradników o kanibalizacji, ma prawo nie działać tak, jak gdyby ten problem nie został rozwiązany/przewidziany przed wpuszczeniem po raz pierwszy robota na stronę. To m.in. z tego powodu turbo-dobrze pracuje się ze stronami, które są jeszcze offline i są na etapie deweloperskim, a wyjątkowo źle pracuje się na dużych sklepach, gdzie nikt przy SEO nigdy nie pracował. Zabawy onsite'owej jest na kilka albo naście miesięcy.

 

Ale do rzeczy.

 

 Scenariusz, o jakim piszesz, tj. kiedy mimo zubożenia podstrony X o zawartość Y, nie staje się wystarczającym powodem dla zmiany ekspozycji to wypadkowa na ogół:

 

1. Tego, że domena ma nazwę keywordu w sobie, np. bulkazmaslem.pl/bulkazmaslem

 

To częsty case, gdzie mimo nawet turbo optymalizacji, trudno przekonać robota do porzucenia ekspozycji bulkazmaslem.pl na rzecz bulkazmaslem.pl/bulkazmaslem

 

2. Nad wyraz mocnego profilu linków, prowadzących do strony głównej - szczególnie, jeśli są w nim linki EMA, albo partiale. Czyli jeśli do strony głównej prowadzą mocne linki z anchorami "bułka z masłem", to już sam ten fakt może być wystarczający dla bota, żeby nie potrafił zdecydować, którą z podstron eksponować na zapytanie "bułka z masłem" (tak, nawet jeśli fraza "bułka z masłem" na stronie głównej już nie wisi).

 

3. Upewnij się, że linkujesz do tej podstrony site-wideowo (ze wszystkich podstron) z anchorem exact match'owym przy uwzględnieniu first link count. Tj. upewnij się, że link wewnętrzny do podstrony /bulka-z-maslem ma anchor "bułka z masłem" i czasami nie jest podlinkowany gdzieś wcześniej w kodzie źródłowym jakimś przypadkowym anchorem, albo bitmapą (jakąś np. bitmapą ze slidera, bo to też częsty temat).

 

4. Pamiętaj zarazem, że im większa dysproporcja między profilem linków (zewnętrznych) strony głównej, a postrony /bulka-z-maslem (tj. jeśli 90% mocy napływającej do całej domeny leci na stronę główną, a tylko np. 5% na /bulka-z-maslem), to sam fakt tego, że na stronie głównej w anchorze odnośnika pada słowo "bułka z masłem", też może być powodem, dla którego to główna "łapie" pozycje, a nie podstrona.

 

Rozwiązaniem mogłoby być po prostu wypięcie linku wewnętrznego do podstrony /bulka-z-maslem ze wyłącznie z tej strony głównej (bo anchor linku wewnętrznego jest takim samym fragmentem kodu źródłowego <body>, jak zwykły tekst w paragrafie, div'ie, czy czymkolwiek innym.

 

To takie pomysły na szybko.

 

  • Like 1

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: mega wielkie dziękuję za tę odpowiedź. Raczej spodziewałem się pojazdu za braki w wiedzy. Jeszcze raz dzięki za taką merytoryczną odpowiedź! 

 

Po drugie: co prawda nie wszystko jest dla mnie od razu jasne, ale ogarnę na spokojnie punkt po punkcie. Zobaczymy, chociaż już widzę, że może to być związane z przypadkiem opisanym w punkcie nr 2. W poprzedniej wersji strony, problemowa fraza prowadziła do strony głównej, a nie do dedykowanej podstrony.

 

Po trzecie: to zdanie sobie wydrukuję "Upewnij się, że linkujesz do tej podstrony site-wideowo (ze wszystkich podstron) z anchorem exact match'owym przy uwzględnieniu first link count." Jeżeli będę je rozumiał to znaczy, że umiem w SEO :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, pytaj, od tego tu jesteśmy.

 

Jeśli chodzi o "po trzecie", to:

 

Zasada jest taka, że są 3 główne determinanty położenia podstrony /bulka-z-maslem w wynikach organicznych:

 

1. Zawartość tej podstrony, jej długość, nasycenie słowem kluczowym, jej pochodnymi, liczbą i jakością bitmap i szeroko pojętą atrakcyjnością (np. czy na tej podstronie jest osadzony unikalny materiał wideo z Twojego kanału itd.)

 

2. Profil linków zewnętrznych, jakie prowadzą do tej podstrony, czyli np. z forów dyskusyjnych, blogów, katalogów itd. (zarówno jeśli chodzi o moc tych linków, jak ich tytuły, czyli anchory)

 

3. Profil linków wewnętrznych, jakie prowadzą do tej podstrony w obrębie samego serwisu - ich: ILOŚĆ oraz ZAWARTOŚĆ, czyli anchory.

 

I teraz a propos "3", to:

 

A: im więcej linków wewnętrznych do podstrony /bulka-z-maslem, tym jej większy potencjał w Google

B: ale te linki muszą mieć odpowiedni anchor, czyli np. dosłownie "bułka z masłem" i musi ich być odpowiednio wiele. Z kolei najprostszym sposobem jest po prostu wpięcie odnośnika "bułka z masłem" do elementu, który jest osadzony na każdej podstronie Twojego serwisu (site-wide = na każdej z podstron w obrębie serwisu).

 

A jeśli chodzi o first link count, to po prostu upewnij się, że pierwszy link w kodzie źródłowym, jaki prowadzi do /bulka-z-maslem ma właśnie anchor "bułka z masłem" (i jest linkiem tekstowym). Bo gdybyś nawet wrzucił link do /bulka-z-maslem z anchorem "bułka z masłem", ale np. w stopce serwisu, to przy założeniu, że istnieje jakikolwiek inny link do tej podstrony, który pojawia się w kodzie źródłowym wcześniej niż stopka, to właśnie on będzie determinował przekazanie mocy do /bulka-z-maslem, a nie ten link ze stopki (czego nie chcemy). Stąd też podałem przykład slidera, bo często zdarza się, że klienci linkują z niego TOP'owe produkty, które chcą pozycjonować organicznie, a ten slider słabo oddaje moc jako mechanika linkowania wewnętrznego, bo 1. są to bitmapy i 2. na ogół źle osadzone w kodzie (mają randomowe nazwy np. ghu9erh395t.jpg, brak w nich parametrów alt oraz title).

 

Pozdrawiam

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodać do tego trzeba również zmiany w algorytmie. Ja w tej chwili też widzę, że niektóre podstrony z niewiadomych przyczyn zyskują pomimo tego, że to akurat powinna rankować inna.

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://forum-natryskowe.pl a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G potrafi zaskakiwać, ostatnio postawiłem stronkę, nie miałem czasu ani weny, teksty nawet nie mizerne, cześć tekstów to szablon stronki, linki, tylko url, w ilości 20 może 30 aby się zaindeksowała, a strona weszła na w miarę konkurencyjne frazy przed wbijane setkami linków stronki. Dlaczego kij wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności