Skocz do zawartości

usunięcie kampani i dodanie nowej obniży śr CPC ?


niewolnikG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Obserwuje stale rosnące śr CPC (wiem to normalne) ale koszty zaczynają być znaczące.

Czy usuwając kampanie która generuje największe koszty i posiada np 2 frazy, a po kilku dniach założenie nowej z takimi samymi frazami spowoduje że śr CPC będzie od początku niższy i z biegiem czasu znów zacznie rosnąć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

to czy wyłączysz czy usuniesz kampanię i założysz nową po kilku dniach nie ma znaczenia. Każda nowa kampania korzysta z historycznych danych konta. Jeśli w nowej kampanii wykorzystasz ponownie te same frazy one i tak rozpoczną się na danych historycznych dlatego radzę zacząć optymalizację kampanii, a nie kombinować w ten sposób.

Jeśli stawki CPC idą w górę to musi być tego przyczyna. Sezonowość produktu, słaba ilość kliknięć, a wysoka wyświetleń czyli słabe reklamy...lepiej znaleźć przyczynę i ją wyeliminować.

Napisz coś więcej o kategorii produktów, kiedy stawki zaczęły iść w górę to może na forum uda Ci się jakoś pomóc.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż chodzi mi generalnie o jedną frazę która generuje największy koszt i która jest w nawiasie [ ] ale wpisują ją też użytkownicy szukający czegoś podobnego w tej branży.

Powiedzmy wynajem i zakup.

W każdym razie, sr CPC idzie do góry gdyż cenę za jedno kliknięcie mam w okolicach 5zł ze wzgl. na konkurencje.

Na początku wystarczyło 1zł i miałem pierwszą pozycję teraz konkurencja wpadła na pomysł że też będzie korzystać z adwords więc musiałem podnieść koszt jednego kliknięcia żeby utrzymać 1 pozycję.

W tym momencie sr CPC jest w okolicach 2,8zł.

Konkurencja jeszcze sprawdza sobie kilkanaście razy dziennie z różnych IP jak tam się mają wyniki, nie klika na siebie ani na nas, obniża wartość i tym samym podnosi sr CPC

Prawdopodobnie zmniejszenie stawki do 1,5zł spowodowało by spadek na 2 pozycję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zmniejszenie stawki do 1,5zł spowodowało by spadek na 2 pozycję

Napisz do konkurencji by zeszli ze stawka bo sami sobie strzelacie w kolano!

Prowadze bardzo, bardzo szczegolowa analize klikniec i google nalicza ci nawet jak ktos wpie... 3 klikniecia w ciagu 5-15minut (bo sobie cos szuka i nie wie/ma w du**e ze za to bulisz). Czasami jeden du***ek kliknie nawet 5 razy w ciagu dnia - i nic nie kupi a ty jestes ponad 10zl do tylu. Na ulicy tez wywalasz 10zl?

Ludzie na google to czasami jak malpy w skladzie porcelany, wejda wszedzie i rozwala wszystko (twoj budzet). Trzeba sie od nich odciac czyli mega duza lista hasel wykluczajacych, dopasowania scisle (w zadnym wypadku luzne bo cie to zje) no i nie korzystac z reklam "w sieci google" (adSense). No i konkurencja z mozgiem. Wpisac wiecej latwo - problem w tym ze na plus wychodzi tylko google bo zarabia zawsze, nawet jak klient kliknie i pojdzie do konkurencji :)

Podbijanie CPC to idiotyzm i wspieranie amerykanskiego giganta. Napisz im to zrozumieja, chyba ze maja kopalnie zlota albo kupon od google na milion $ :(

Edytowane przez Krzysztof_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Frazy w dopasowaniu ścisłym czyli [] są najdroższe. Zmień dopasowanie do wyrażenia "" lub na zmodyfikowane czyli z +. Stawki na pewno pójdą w dół, ale nie od razu.

Na konkurencję i odświeżanie strony nic nie poradzisz. Staraj się nadrobić to trafnymi reklamami i odpowiednimi stronami docelowymi reklam. Poza tym zwiększ ilość słów kluczowych, odmian, dopasowań. Dobrze jest znać swój produkt i grupę docelową, ale warto też docierać do nowych osób i rynków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło już rozwiązanie Twoich problemów.

Skonstruuj listę fraz wykluczających by Ci poboczni użytkownicy nie widzieli Twojej reklamy. dopasuj odpowiednio teksty reklamowe by jasno komunikowały tylko do tych użytkowników, których chcesz widzieć na stronie www.

dodatkowo możesz śledzić słowa, które dodatkowo generują kliknięcia w reklamę w raporcie wyszukiwanych fraz kluczowych.

Pod wykresem przycisk wyszukiwane słowa kluczowe - zalecam często zaglądać i wykluczać zbędne frazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności