Jump to content

marek_____

Forumowicze
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

marek_____ last won the day on October 6 2019

marek_____ had the most liked content!

Community Reputation

52 Excellent

Recent Profile Visitors

585 profile views
  1. To przykład firmy, która bazuje na taniej sile roboczej, skrajnym wyzysku i kompletnym braku szacunku do copy a jednoczesnym całowaniu tyłków klientów przy każdej okazji (TB zapomina, że oni przynoszą kasę nie dlatego, że mają taki kaprys, tylko dlatego, że ktoś jeszcze realizuje te zlecenia — i to praca wykonywana przez copy jest podstawową wartością). Polecam tylko i wyłącznie ludziom niemającym absolutnie żadnej alternatywy.
  2. Skoro te opisy do katalogów mają być "zwięzłe i ciekawe" to wypadałoby za nie płacić nieco więcej niż wartość precla + ok. 20%.
  3. Problem nie leży w kategoryzacji, tylko w pilnowaniu wymagań przez moderację. Jakoś na konkurencji precel jest preclem i nie ma praktycznie żadnych wymagań — i się da.
  4. Problem nie jest w kategoriach tekstów (wiele osób życzyło sobie takich zmian, np. ja), ale w braku kontroli nad dopasowaniem tych kategorii do faktycznych wymagań klientów i tym administracja musi się zająć. Przykładowo, powinno być jasne, że w preclach klient nie ma prawa żądać nawet średniej jakości merytorycznej oraz ozdobników tekstu jak śródtytuły, wypunktowania itp.
  5. Na konkurencji najtańszy tekst 3,00 zł brutto i copy dostaje z tego 58%. Na TB to odpowiednio 2,82 zł i 48%. Różnica znaczna, ale zarząd TB udaje, że nie widzi niezadowolenia copy ze stawek. Jak nie ma czym konkurować, to się konkuruje tanią siłą roboczą, jak w Trzecim Świecie.
  6. Rozumiem, że po tych "zmianach" precle i katalogi są płatne tak samo żenująco nisko, nie będzie żadnej podwyżki, trzeba dla "najwyższej stawki" cały czas zachowywać absurdalny próg oceny > 5.51, a klient może sobie masowo wystawiać zaniżające średnią oceny "5" - "bo tak" i nic nie można mu zrobić, bo "5 to bardzo dobra ocena". Fajnie.
  7. Dobrze by było, by TB odniosło się też w końcu do tego (choć się nie łudzę), dlaczego copywriterowi wypłaca tylko 48% kwoty brutto, skoro konkurencja wypłaca 58%? Skąd biorą się 10 procent wyższe koszty utrzymania serwisu?
  8. Twoja sprzedaż -> Twoje artykuły -> przy każdym tekście po prawej stronie są 3 ikonki - dolna nazywa się "zmień kategorię tekstu oraz cenę".
  9. Na TB aktualnie wiszą opisy do katalogów na temat narkotyków do sklepu z dopalaczami. Fajnie, że TB pozwala na coś takiego.
  10. Możliwość zmiany jest (ręczna, co może być problemem przy wielu tekstach), natomiast ja bardzo chętnie powitałbym "automat", który sam (w zależności od ustawień) powiedzmy obniża cenę o 10% co tydzień.
  11. Jeżeli aplikujesz do jakiejś agencji SEO czy podobnej firmy, to i tak dużo bardziej niż doświadczenie na platformach typu TB będzie ich interesował poziom wykonania zadania próbnego/rekrutacyjnego, które zapewne Ci zaproponują.
  12. Skoro copywriter z 3 zł brutto dostaje netto 1,74 zł (58%), podatek dochodowy to ok. 13,5% (wiadomo, że 17%, ale odliczając koszty przychodu 20% wychodzi od całej sumy jakieś 13,5%), prowizja GC to 17,5%, to gdzie podziewa się pozostałe 11%? Wychodzi na to, że podatek VAT od obrotu płaci w połowie jeszcze dodatkowo copy ze swojej pensji, a nie w całości zamawiający teksty klient - dlaczego to copy jest obarczony tymi kosztami? Mało to znika mu po drodze?
  13. Bardzo proszę o usunięcie z wymagań dla "super autorów" konieczności wykonania 10 zleceń. Jak sama nazwa Waszego serwisu wskazuje, jesteście giełdą tekstów, gdzie autor powinien pisać takie teksty, w jakich się dobrze czuje i tak je wyceniać, jak uzna to za stosowne. Brak wykonywania zleceń z narzuconymi przez klientów tematami, wytycznymi i stawkami w niczym nie ujmuje osobie, która chciałaby być uznawana za "super autora", skupiając się tylko i wyłącznie na własnej pracy. Druga sprawa dotyczy tego, że proponuję wymóg "30 dni bez odrzuconego tekstu przez klienta" zamienić albo na dużo krótszy okres 7-14 dni, albo jeszcze lepiej, dać wymóg nie przekraczania jakiegoś procentu odrzuconych tekstów. Kiedyś klient odrzucił mój dobrze napisany precel (na temat), wcześniej przyjęty przez moderatora, z lakonicznym i bezsensownym tłumaczeniem "chodziło mi o coś innego" i moderator odrzucenie przyjął. Trochę bez sensu, że starając się o status "super autora", wystarczy trafić na klienta, któremu nie spodoba się tekst "bo tak" i być tego statusu "super autora" pozbawionym przez 30 dni. Proszę, przemyślcie to. Poza tym, mam też takie info dla innych, bo sam bardzo się interesowałem i martwiłem tym, czy na giełdzie teksty w ogóle schodzą. Okazuje się, że jak najbardziej schodzą, piszę tam 2 miesiące i z 98 napisanych tekstów przez ten czas na bieżąco sprzedałem już 66, a więc ponad 2/3. Można więc pisać bez obaw, ale trzeba pisać na popularne tematy no i wyceniać teksty w zakresie 1-2 groszy za słowo, bo takie najbardziej schodzą.
  14. Właśnie odrzucono mi wszystkie zgłoszenia ocen "5" do moderacji (kilkanaście sztuk od wspomnianego klienta), mimo, że opisałem, iż klient wystawia je "hurtowo z góry na dół za wszystkie teksty". TB płaci najwyższą stawkę dopiero od średniej 5.51 (a więc za przewagę szóstek nad piątkami), a jednocześnie nie reaguje na widzimisię klienta, hurtowo walącego piątkami z góry na dół "bo tak" za w pełni poprawne teksty preclowe. "Brawo" administracja TB, traktujcie tak dalej copywriterów.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy