Jump to content

pawelek

Forumowicze
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

pawelek last won the day on October 10

pawelek had the most liked content!

Community Reputation

30 Excellent

About pawelek

  • Birthday 01/25/1976

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    fotografia, pozycjonowanie - algorytm, siatkówka

Recent Profile Visitors

2,110 profile views
  1. Dzień dobry, w dniu dzisiejszym zmieniliśmy minimalną stawkę za 1000 znaków z 2 zł do 3 zł (budżet, czyli kwota brutto jaką płaci klient). Zdaję sobie sprawę, że 3 zł to nadal mało, jednak nie chcemy wprowadzać od razu drastycznych zmian, gdyż nie możemy dopuścić do "odejścia" klientów. Widok "Finanse" ma już formę prawie docelową. Osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej są informowane o danych na umowie o dzieło, a osoby, które rozliczają się w oparciu o fakturę widzą dane jakie mają wpisać na fakturze przy wypłacie. Będziemy niebawem wprowadzali dalsze poprawki. Paweł Strykowski CEO WhitePress Czy mogę prosić o dokładny, konkretny opis sytuacji? Czy serwis nie wypłaca środków? Od miesiąca realizujemy wypłaty do 1 dnia roboczego. Proszę napisać na pawel@whitepress.pl. Rzeczywiście zmienił się sposób prezentacji danych. Wprowadzona zmiana została wdrożona z powodów formalnych oraz aby wszyscy copywriterzy mogli skorzystać z obniżenia stawki podatku dochodowego (Ci co mieli na moment 01.10.2019 środki na koncie). Aktualnie podstawą ustalania wypłaty jest kwota brutto za rachunku do umowy o dzieło (wynika to z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do której się dostosowaliśmy). "Kwota na rękę" to szacunkowa kwota wynikająca z operacji w której nie robimy zaokrągleń (po prostu mnożymy kwotę brutto razy 0,864. Jest to jednak uproszczenie). Nie możemy zaokrąglać "kwoty na rękę" gdyż przy małych kwota (do 10 zł) różnice byłyby bardzo duże. "Kwota do wypłaty" to dokładna kwota jaką wypłacamy (trzeba uzbierać minimum 100 zł). Tutaj mają miejsce zaokrąglenia aż dwa razy po drodze (https://goodcontent.pl/aktualnosci/rozliczenia-copywriterow-i-podatki-w-platformie-goodcontent/) co wynika z wspomnianej ustawy. To co ważne, to fakt, że kwota "do wypłaty" czasami jest większa, a czasami mniejsza od sumy "kwot na rękę" i te różnice nigdy nie przekraczają 2 zł przy dużych wypłatach.
  2. Dobry wieczór, postaram się tutaj odpowiedzieć na wszelkie uwagi. 1. Rzeczywiście w tym artykule nie ma nic odkrywczego, ale są pewne osoby, które nie rozumieją jak się liczą podatki i dlaczego otrzymują tylko niecałe 60% z "budżetu brutto". Więc to bardziej materiał edukacyjny. 2. Na dzisiaj pracujemy bardziej nad tym co widzi copywriter, chcemy do tygodnia te widoki zakończyć i wtedy przejdziemy do widoków reklamodawcy. Myślę, że do poniedziałku skończymy okno "Finanse", potem w kolejnych dniach poprawimy widok zleceń i archiwum. Ma być tak, żeby już na liście twórca widział ile zarobi netto (szacowana kwota, bez zaokrągleń) oraz żeby ten widok był zależny od tego czy ma działalność gospodarczą czy też nie ma. 3. Na pewno zrobimy tak, że Zamawiający będą widzieli ile zarabia copywriter i posługiwali się kwotą netto (bez VAT, tak to jest wśród firm), jestem przekonany, że to też wpłynie na ceny. Taka poprawka planowana jest jeszcze w tym miesiącu. Przy okazji zmienimy inne rzeczy w widoku Zamawiającego, np. kreator zamówienia tak, żeby opisy i wytyczne do tekstów były jaśniejsze i wyczerpujące. 4. Będziemy wszystkie zmiany do platformy komunikowali w ten sposób jak dzisiaj, czyli wpis blogowy, facebook i tutaj. Raz na miesiąc wyślemy email (unikamy tej formy, bo się kojarzy ze spamem). 5. Z inne rzeczy, które może nie wszystkich interesują to: poprawiliśmy wygląd fanpage (https://www.facebook.com/goodcontentpl/) poprawiliśmy graficznie sekcję blogową strony glównej (grafiki i wstępna korekta tekstów) https://goodcontent.pl/blog/ przejrzeliśmy wszystkie starsze zalegające ogłoszenia i zwróciliśmy się do reklamodawców o wyraźne powiększenie stawki wynagrodzenia (to będzie stała procedura). Paweł Strykowski CEO WhitePress
  3. Zapraszamy na wpis informujący o rozliczeniach w platformie GoodContent. Temat rozliczeń wzbudza wiele dyskusji, bo z każdego przelewu klienta copywriter dostaje „na rękę” ledwo ponad połowę z całości przelanej kwoty. W artykule wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje, jakiej wysokości jest marża platformy i co się zmienia w platformie w zakresie rozliczeń i komunikacji. Więcej: https://goodcontent.pl/aktualnosci/rozliczenia-copywriterow-i-podatki-w-platformie-goodcontent/
  4. GC honoruje fakturę z useme, ale to się nie opłaca, gdyż useme pobiera dodatkową prowizję "za formalności" a my nie.
  5. Dzień dobry, dzisiaj w nocy nastąpią drobne zmiany w działaniu platformy związane z pokazywaniem kwoty zarobionej przy zleceniach. Zgodnie ze zmianą ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zmienia się stawka podatku z 18% do 17%. To dobra wiadomość dla wykonawców, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej (ten wpis ich dotyczy). Żeby z tej zmiany mogli skorzystać wszyscy autorzy, musieliśmy zmienić w systemie moment ustalania podatku i kwoty netto na umowach o dzieło, tak aby liczyć te wartości na dzień wypłaty, a nie na dzień zatwierdzania tekstów. Oznacza to, że osoba która w dniu 30.09.2019 weszła do systemu i miała do wypłaty np. 856 zł "na rękę" (i nie dokonała wypłaty), to już w dniu 01.10.2019 ma 864 zł "na rękę". Technicznie (trochę skomplikowane): Od dzisiaj oprogramowanie opiera obliczenia na wartości brutto na umowie o dzieło (która to jest zarazem wartością netto dla twórców wystawiających faktury i samodzielnie płacących podatek). Wartość netto do wypłaty ("na rękę") jest obliczana od sumy wartości brutto wynagrodzeń za wszystkie nierozliczone teksty. To może powodować rozbieżności, gdy porównamy ostateczną wartość "na rękę" do sumy wartości "na rękę" liczonych dla każdego zlecenia osobno. Rozbieżności te nie są duże i wynikają ze sposobu liczenia podstawy opodatkowania oraz podatku (te wartości zgodnie z ustawą są zaokrąglane do pełnych złotych). Paweł Strykowski CEO WhitePress
  6. Dzień dobry, na bieżąco w forum udziela się Pani Renata, która jest opiekunem portalu. Ze swojej strony mogę obiecać to fakt, że będziemy jasno i czytelnie komunikowali wszystkie udoskonalenia / zmiany platformy. Na dzisiaj "zasypaliśmy" nimi programistę. Pierwsza seria poprawek będzie widoczna już we wrześniu. Część z tych 16 punktów rzeczywiście zostały wprowadzone, niektóre pomysły są super i na pewno je wprowadzimy, niektóre tematy są dyskusyjne. Baba Jaga - bardzo dziękuję za poświęcony na nie czas 🙂 Paweł Strykowski CEO WhitePress Zmiana 18% na 17% jest korzystna dla copywriterów. Zgodnie z ustawą moment rozliczania podatku zbiega się z momentem wystawienia rachunku / wypłaty. Tak więc jeżeli ktoś chce skorzystać maksymalnie na zmianie to warto poczekać do 1 października z wypłatą. Tak więc ten jeden procent otrzyma copywriter. Wbrew podejrzeniom nie przywłaszczamy go sobie. Zachęcam do zapoznania się z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych wraz późniejszymi zmianami. To co my musimy "ładnie" oprogramować to właśnie zmianę widoku listy zleceń, które nie zostały jeszcze wypłacone (i sumę do wypłaty), tak, żeby te dane się zaktualizowały z dniem 01.10.2019.
  7. Dzień dobry, przepraszam (w imieniu swoim i zespołu) za kłopot jaki wystąpił w ten weekend. To był problem czysto techniczny (związany z importem do systemu antyplagiatowego). Problem został zgłoszony i naprawiony w ciągu kilkunastu godzin w weekend przez programistów. Przyznaję, nasza reakcja mogła być szybsza. Ta sytuacja nauczyła nas paru rzeczy. W związku z tym wprowadzamy zmiany w obsłudze platformy: - będziemy w weekend oraz zwykłe dni w godzinach wieczorny wprowadzali "dyżury", które pozwolą szybciej reagować na takie sytuacje - od dzisiaj p. Renata będzie na bieżąco obserwowała to forum i odpowiadała na wszelkie wątpliwości. Pragnę zaznaczyć, bardzo szanujemy naszych partnerów (copywritetów, dziennikarzy, klientów). Myślę, że wiele problemów rozwiązujemy bardziej elastycznie i cześciej na Państwa korzyść niż Pan Bartek. Sytuacje takie jak w ten weekend to po prostu doświadczenie, które nas uczy i dzięki temu będziemy lepsi. Jeszcze raz przepraszam za niedogodności związane z systemem jakie miały miejsce w ten weekend. Paweł Strykowski CEO WhitePress
  8. Dzień dobry, w imieniu WhitePress potwierdzam, że w dniu dzisiejszym GoodContent został zakupiony przez naszą spółkę. W działaniu platformy nic się nie zmienia, w przyszłości chcemy omówić z użytkownikami platformy ulepszenia takie jak: dostęp poprzez API, usługi premium dla dedykowanych klientów, budowa giełdy gotowych tekstów, działania edukacyjne dla copywriterów, poprawa jakości treści i zarobków copywriterów. Opiekunem portalu zostaje Renata Kasperek. Która tak długo jak trzeba wspiera Bartek. Dane kontaktowe bez zmian, zmienia się tylko numer konta bankowego dla osób rozliczających się przelewem. Wszystkie wypłaty będziemy realizować natychmiastowo (do 24h) tak jak w najnowszej polityce GoodContent. Paweł Strykowski WhitePress
  9. W dniu dzisiejszym wyrzuciliśmy staruszka PR'anka z WhitePress na zawsze.
  10. Serwisy, które nie są preclami i mają potencjał zostaną w platformie. Wyznacznikiem jakości nie jest cena publikacji ale "realność" serwisu. W przypadku prawdziwych portali/blogów specjalistycznych, które same publikują autorskie materiały będziemy mniej restrykcyjni jeżeli chodzi o ruch (damy czas na rozwój / promocję). Kierunek jakości jest bardzo ważny i chociaż dla nas początkowo zmiany mogą być mało opłacalne to jednak idziemy w kierunku content marketingu, a jeżeli już SEO - to jak najbardziej bezpiecznego.
  11. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie nowe pytania. 1. Pobieranie contentu w formie docx ma ułatwiać właśnie przesyłanie materiałów wśród różnych pracowników wydawcy. Przykładowo panel whitepress jest obsługiwany przez dział reklamy wydawcy. Za publikację jest odpowiedzialna redakcja. Wtedy taki plik w formie word ułatwia przesyłanie contentu. Jednakże nie zawsze wystarczy gdyż, często treści są uzupełniane różnymi kodami, załącznikami, infografikami. Więc jakbyśmy wysyłali taki plik mailem w powiadomieniu o nowej publikacji to mogłoby to spowodować dużo problemów z jakością usługi. 2. nasza platforma sprawdza czy link jest w momencie kiedy wydawca wkleja URL do publikacji. jak go nie ma, to się nie da zatwierdzić takiego URL'a. potem sprawdzamy co około dobę wszystkie historyczne publikacje (do roku wstecz) i weryfikujemy linki. jak jest problem to sami zwracamy się do wydawcy. unikamy kontaktu reklamodawców z wydawcami, bo przynajmniej tych drugich to denerwuje. (więcej: www.whitepress.pl/faq) 3. po publikacji artykułu i jego zatwierdzeniu nie wspieramy i unikamy zmian w treści artykułu. wydawca nie musi takich zmian wprowadzać. i zwykle tego nie robi. Należy brać pod uwagę to, że aktualnie współpracujemy z wydawcami ponad 3000 portali. w tym z najważniejszymi w Polsce. każdy wydawca ma swoją politykę publikacji, inne wymagania. czasami np. wprowadzenie zmiany (małej) do artykułu musi przejść przez 5-6 osób u wydawców. więc WhitePress stara się ustawić procedury działań, opisy ofert, regulamin tak, aby takich sytuacji było najmniej. Prosimy też klientów o niekontaktowanie się z wydawcami w sprawie artykułów opublikowanych przez WhitePress. Wydawcy tego nie lubią i były sytuacje, że rezygnowali ze współpracy po takim zdarzeniu.
  12. enforces: w module artykułów eksperckich istnieje możliwość określenia jakie warunki musi spełnić wydawca, żeby pobrał artykuł ekspercki. Na dzisiaj jest około 400 takich artykułów do pobrania. Wśród wymagań jest tematyk, oglądalność, PR, nasza ocena merytoryczna i techniczna. Kliencie sami podejmują takową decyzję i wolimy ich w tym nie ograniczać. Jednakże zastanawiamy się na zniesieniem akurat warunku PR w tym module.
  13. WhitePress podaje bardzo wiele parametrów każdego portalu. Najważniejsze (i pierwsze) dwa to ruch (UU) zadeklarowany przez wydawcę (i poparty przesłanym raportem z GA) oraz SEM - u nas to wskaźnik ruchu organicznego z SemStorm (przykład: http://prntscr.com/87jemk ) Dopiero później kolejną są to: PR, Trust Flow, oceny merytoryczna i techniczna redakcji, alexa rank, google index, wskaźniki MOZ. Zakładamy, że każdy kieruje się tym co uważa za słuszne.
  14. W WhitePress dodaliśmy pierwsze funkcje modułu e-PR. Public relations wspomaga SEO, choć nie da się ukryć, że jest to White Seo w formie hard. Sami dużą część budżetu wydajemy na działania pr'owe i contentowe i przynosi to bardzo dobre efekty. Każda firma może zupełnie bezpłatnie stworzyć własne biuro prasowe. Informacje prasowe klientów są promowane na stronie www.biuroprasowe.pl oraz wysyłane do bazy dziennikarzy. Czym jest wirtualne biuro prasowe? Jest to specjalna strona internetowa, w której firma publikuje wszystkie informacje przeznaczone dla mediów. Mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki czy artykuły eksperckie. Jakie dodatkowe funkcje ma wirtualne biuro prasowe? Najważniejsza funkcja to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy. Taką bazę firma tworzy sama, potem jednak dzięki platformie wysyłka następuje automatycznie. By ułatwić sprawność obsługi lista dziennikarzy może być podzielona na grupy. Ważnym elementem platformy jest integracja z platformami social media. Dzięki temu post dodany na Facebooku lub Google+ pojawia się w biurze prasowym automatycznie. Taka funkcja to spora oszczędność czasu, a także zwiększenie atrakcyjności i naturalności komunikatów. Platforma potrafi także oceniać popularność poszczególnych informacji prasowych. Wewnętrzny system statystyk określa jak wiele razy i jacy dziennikarze zajrzeli do konkretnych informacji. Więcej na naszej stronie: https://www.whitepress.pl/epr.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy