Jump to content

pawelek

Forumowicze
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

pawelek last won the day on January 24

pawelek had the most liked content!

Community Reputation

51 Excellent

About pawelek

  • Birthday 01/25/1976

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    fotografia, pozycjonowanie - algorytm, siatkówka

Recent Profile Visitors

2,221 profile views
  1. Prośba: czy ktoś dostał maila z tego forum o GoodContent? Bo administrator mówi, że wysłał, ale nie odczuliśmy tego... Ważne sprawy 1. Dla klientów: opisaliśmy nowe funkcje dla sklepów internetowych w artykule: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/657/goodcontent-dostarcza-opisy-produktow-dla-sklepow-internetowych W kwietniu będziemy mocno działali w temacie pozyskiwania sklepów internetowych jako klientów GoodContent. 2. Dzisiaj idzie mailing do wszystkich klientów GoodContent zachęcający do zamówień i o nowych funkcjach. Ten na pewno da efekt. 3. Od wczorajszego popołudnia zleceń jest mniej niż zwykle (150 zamiast 200 wczoraj). Według nas wynika to z zamieszania biznesowego (ostatnie godziny ciężkiego miesiąca i trudne decyzje dla firm). 4. Do dwóch dni wprowadzimy zapowiadaną zmianę dotyczącą zgłoszeń nieprawidłowych zleceń przez copywriterów. Z tym, że przy takiej dynamice ich znikania jak teraz, może ona nie być potrzebna w kolejnych tygodniach. Paweł Strykowski CEO WhitePress & GoodContent
  2. Na dzisiaj sytuacja jest taka, że liczba zleceń nie zmieniła się. Analizujemy codziennie statystyki i w dni robocze jest to około 200-220 zamówień. Z drugiej strony liczba aktywnych copywriterów wzrosła ponad trzykrotnie. I to wpływa na to, że: ogłoszenia bardzo szybko znikają popyt na teksty obniża cenę. To co my będziemy robić w kolejnych dniach to mocno promować GoodContent, aby zwiększyć podaż zleceń. Dzisiaj idzie pierwszy mailing, które Państwo dostaniecie (do osób i firm zarejestrowanych na tym forum).
  3. Dzień dobry, rzeczywiście podaż zleceń spada, a popyt na teksty wzrósł i w naturalny sposób to wpływa na cenę. Chcemy temu zaradzić, to co zrobimy w tym tygodniu to: kampania mailingowa do wszystkich odbiorców tego forum, żeby korzystali z GoodContent (to dobra grupa docelowa, choć większość zamówień to teksty SEO) przygotowaliśmy nowe funkcje dla klientów - czyli możliwość pobierania tekstów w formacie .DOC, a także grupy tekstów jako plik .ZIP i dodatkowo w formacie XML (dokładny opis wrzucę jutro) to oznacza, że dzięki wprowadzeniu kodów do tekstów i plików XML mamy ofertę dla ecommerce (sklepy internetowe) i będzie w najbliższych tygodniach do nich kierowali promocję GoodContent. Paweł Strykowski
  4. Jak dokładnie widzisz taką kategoryzację, poza pomysłem o niższej prowizji (co niewiele zmieni w cenie dla klienta)? Na podstawie czego miałaby być przeprowadzona, jak aktualizowana? Jak miałaby wpłynąć na funkcję platformy? Trzeba zauważyć, że pewna forma oceny copywiterów już jest i oni dostają lepsze teksty (od 9 zł).
  5. Wątek i moja odpowiedź dotyczyła nie tego czy cena jest wysoka czy niska (jest niska). Wypowiedź pierwotna (od Nochance) miała dwie tezy: a) że dany klient obniżył stawki, b) że wynika to z kategoryzacji. Proszę tylko o nie podawanie nieprawdziwych informacji, bo mamy tutaj rozmawiać merytorycznie w oparciu o prawdziwe dane.
  6. Sprawdzam 3 poprzednie zlecenia dokładnie tego klienta (z przed kategoryzacji) - poniżej screeny z cenami brutto klienta: Stawki jak łatwo policzyć: 2 zł, 3 zł, 5 zł (ten był nazwany "wysokiej jakości") brutto za 1000 znaków, czyli odpowiednio 1.15, 1.72 i 2.87 zł wynagrodzenia na rękę. Wniosek: cena wzrosła. Oczywiście nie mówię, że nikt nie obniża cen. Ale w tym przypadku klient podwyższył.
  7. Dzień dobry, temat kategoryzacji został wprowadzony na prośbę copywriterów i reklamodawców. Takie pomysły były zgłaszane do nas przez wiele kanałów (codziennie odbieramy kilkadziesiąt maili, z czego część dotyczy różnych pomysłów i usprawnień). Jeżeli ktoś ma merytoryczne uwagi do kategoryzacji to prosimy o kontakt na kontakt@goodcontent.pl. To co chcemy wprowadzić w kolejnej iteracji to dwie rzeczy: 1. Możliwość pobierania tekstów w formacie WORD, także grupowo (ZIP) - to ukłon w stronę reklamodawców. Dodatkowo chcemy dla ecommerce dodać możliwość pobrania treści w formie XML (użycie kodów treści, które wprowadziliśmy 3 tygodnie temu). 2. Chcemy dodać możliwość oznaczania przez copywriterów zleceń, które są: - zaniżone - źle opisane - nie pasujące do kateogorii - nieetyczne - niezgodne z prawem. Takie oznaczenie będzie powodowało (jeszcze myślimy o skali) naszą weryfikację. I jeżeli będzie uzasadnione to będziemy cofali (zawieszali) je. Jeżeli ktoś ma uwagi do tej funkcjonalności, to jest to najlepszy moment. Proszę zrozumieć że naszym celem nie jest zaniżanie stawek, ale podwyższanie. Wynika to z prostej matematyki - czym większa cena bazowa tym większa nasza prowizja. Aktualnie sytuacja jednak jest taka, że bardzo wiele firm próbuje optymalizować koszty (czasami bez uzasadnienia, ale to inny temat) kosztem usług zewnętrznych i pracowników. Jesteśmy przekonani, że to nie potrwa długo. Paweł Strykowski
  8. Dzień dobry, wprowadziliśmy kilka zmian do GoodContent, na które czekali copywriterzy i klienci: 1. Klient otrzymuje informacje o tym jaką stawkę płaci za 1000 znaków i to ile zarobi copywriter na rękę za 1000 znaków. Tak to widzi klient: "Dymek" z wyjaśnieniem skąd bierze się kwota wynagrodzenia dla copywritera: 2. Wprowadziliśmy blokadę anulacji zamówienia podczas pisania, nie będzie już sytuacji, że realizowane zamówienie zostanie anulowane w trakcie pisania. 3. Od teraz wszystkie uwagi wpisywane przez klienta, związane z odrzuconymi treściami oraz ocenami poniżej 5, muszą zawierać rzeczowy powód (odrzucenia, niższej oceny) oraz minimum 50 znaków. Wprowadzone zmiany mają na celu większą ochronę autorów tekstów i świadomość klientów jakie wynagrodzenie dostają. Po raz kolejny informujemy, że pracujemy na stałej marży - 17.5%. Dziękujemy za sugestię dotyczące zmian - te powyższe wynikają ze zgłoszeń copywriterów. W razie problemów, pytań, niejasności prosimy o maila na adres: kontakt@goodcontent.pl Paweł Strykowski CEO WhitePress & GoodContent
  9. karolajna: usuniemy za chwilę to zlecenie. My nie przeglądamy zleceń na etapie dodawania (dlaczego - już pisałem), ale po takim zgłoszeniu możemy to zrobić. Tutaj klient wyraźnie co innego wpisuje w zamówieniu (liczba znaków i wartość), a co innego w opisie, dlatego to "przeszło". Informuję, że podnieśliśmy stawki domyślne i minimalne (1000 znaków) w wielu kategoriach. Wierzymy, że to dobry ruch. Aktualnie tabela wygląda jak poniżej:
  10. Dzień dobry, na dzień dzisiejszy wprowadzone kategorie i szablony wytycznych mają ułatwiać uzupełnianie treści przez klientów. Wytyczne te są rozbudowane z prostego powodu: chcemy uniknąć sytuacji w których wytyczne przygotowane przez klientów są niejasne, a potem teksty odrzucane bo strony myślały co innego. Klient ma prawo usuwać / zmieniać wytyczne. Może zupełnie nie korzystać z szablonów. Szablony do wytycznych nie są ich definicją - raczej mają ułatwiać tworzenie jasnych oczekiwań przez klienta. Tak czy inaczej przejrzymy jeszcze raz wytyczne i: podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów) spróbujemy trochę okroić wzory wymagania (ale nie uważamy, że dodanie dwóch nagłówków robi z precla tekst specjalistyczny). Do 20.03.2020 wprowadzimy zmiany: wprowadzimy ponownie przeliczanie wartości 1000 znaków będziemy informowali klientów ile copywriter dostaje na rękę w momencie kiedy klient wyceni zamówienie według ceny minimalnej zamiast domyślnej pojawi się ostrzeżenie o niskiej jakości wykonania za tą cenę i wydłużonym czasie oczekiwania na tekst. Chciałbym jasno zaznaczyć, że celem naszych działań jest podwyższenie cen ale także i jakość treści. To wymaga czasu. Nie jesteśmy w stanie weryfikować wytycznych do każdego zlecenia, ponieważ: - przedłużałoby to bardzo proces - rodziłoby to długie dyskusje i mogło powodować odpływ klientów - byłoby to kosztowne (koszt pracownika, a obiecaliśmy że nie zmieniamy prowizji) - ideą platformy jest równowaga popytowo - podażowa. Paweł Strykowski , CEO WhitePress & GoodContent Nie boję się trudnych pytań. Skontaktowaliśmy się z 3 klientami, którzy rzeczywiście obniżyli w tym tygodniu ceny. Jednak oni (wykonaliśmy telefony lub pisaliśmy z nimi) jasno powiedzieli że nie ma to nic wspólnego z kategoryzacją. Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty". Nie widzę powodów dla których kategoryzacja miałaby obniżać ceny, ona wyraźnie narzuca dość przyzwoite ceny domyślnie i często podwyższa minimalne. I pomaga tworzyć jaśniejsze wytyczne. Nie da się na dzisiaj dodać zlecenia tańszego niż 3 zł brutto za 1000 znaków. Ale jest to cena klienta brutto, więc cena dla copywritera (którą to teraz widzi) jest odpowiednio niższa. Pragnę zaznaczyć że nie zmienialiśmy i nie będziemy zmieniali naszej prowizji, która wynosi 17.5% i to jeżeli klient nie ma rabatu (wtedy jest niższa). Za to po drodze mamy 3 różne podatki. Jeżeli gdzieś są zlecenia z kwotą około 1 zł /1000 znaków dla copywritera to muszą to być bardzo stare zlecenia. Paweł Strykowski
  11. Będzie na 100% w tym miesiącu. Nie widzę powodów dla których nie mamy być transparentni.
  12. Dzień dobry, tematu kategoryzacji jeszcze nie komunikowaliśmy, gdyż proces zmian jest w trakcie. Jednak widać jest potrzeba, bardzo przepraszam za opóźnienie. Zadaniem kategoryzacji jest przede wszystkim podwyższenie cen i jaśniejsza informacja do copywriterów! Zleceniodawcy uzyskali dostęp do gotowych wytycznych i możliwość zapamiętania własnych. Do czego sprowadziły się zmiany (do dzisiaj): zleceniodawca podczas dodawania tekstu musi wybrać kategorię (1 sekunda czasu) jest kilkanaście kategorii, które mają szablony wytycznych, cenę domyślą, cenę minimalną oraz domyślą długość (grafika poniżej) zleceniodawca może dodać wytyczne z szablonu jednym klikiem do opisu zlecenia (poniżej przykład takich wytycznych z szablonu) do momentu wprowadzenia zmian cena minimalna wynosiła 3 zł (podwyżka w listopadzie z 2 zł), teraz ceny minimalne dla wielu tekstów są wyższe, a domyślne dużo wyższe zleceniodawca może zapisywać w pamięci platformy swoje wytyczne (dopasowane do danej kategorii). Rozumiemy, że na jak to zwykle niektórzy zleceniodawcy próbują naciągać temat, żeby operować na niższych stawkach. Jednak wprowadzenie kategorii ma to utrudniać. Do tego modułu będziemy wprowadzali jeszcze zmiany - będziemy o tym pisali. Aktualne kategorie, ceny domyślne i minimalne: Poniżej podaję przykładową treść wytycznych (szablon) do kategorii jaką może się posłużyć zleceniodawca. Takie wytyczne są przygotowane (i inne) dla każdej kategorii. Niestety musimy dać możliwość edycji tych wytycznych przy zleceniu, gdyż każde jednak jest inne (odnosząc się do uwag użytkownika "Pawig"). ARTYKUŁ ŚREDNIEJ JAKOŚCI - WYTYCZNE Prosimy o przygotowanie artykułu tematycznego o standardowym poziomie merytorycznym i atrakcyjnej treści, z podlinkowaniem. Oczekiwania ogólne: artykuł powinien być unikalny, na temat i z zachowaniem odpowiedniej struktury, napisany w stylu publicystycznym, tekst ma być w pełni poprawny ortograficznie i stylistycznie, bez powtórzeń i potocznego słownictwa, artykuł powinien być napisany w 3. osobie liczby pojedynczej, prosimy stworzyć treść w oparciu o informacje ze wskazanej strony internetowej. Struktura treści: tytuł: powinien oddawać tematykę artykułu i zawierać frazę kluczową. Może mieć formę zapytania, lead – pod tytułem proszę umieścić pogrubione wprowadzenie, do 500 znaków ze spacjami, w tekście oczekujemy min. 2 śródtytułów w formacie nagłówków H2, ewentualnie także H3 (hierarchicznie), prosimy o wstawienie w treści listy lub wypunktowania. Słowa kluczowe: prosimy równomiernie umieścić w treści podane słowa kluczowe, w sposób naturalny i poprawny językowo, prosimy o pogrubienie fraz kluczowych użytych w treści. Linkowanie: w artykule proszę umieścić nawiązanie do firmy wraz z odnośnikiem do strony, w treści należy umieścić link(i) w anchorach. W lutym 2020 roku w platformie pojawiło się najwięcej zleceń w historii (wzrost rok do roku o 70%). Paweł Strykowski CEO WhitePress & GoodContent
  13. Dzień dobry, do wczoraj copywriter, który nie przeszedł (ze względu na niską jakość tekstu testowego) był odrzucony na zawsze. Musimy się przyznać, że nawet nie był o tym powiadamiany (mail systemowy nie działał w tej funkcji). Wprowadziliśmy kilka zmian do tego procesu: dużo szybciej weryfikujemy teksty próbne niż wcześniej (zwykle do paru godzin), w każdym przypadku copywriter dostaje informacje, czy rejestracja się udała czy nie, po 3 miesiącach copywriter może ponownie spróbować swoich sił i uzupełnić tekst próbny (wystarczy wejść na adres: https://panel.goodcontent.pl/re-verification). Dotyczy to także copywriterów, którzy już dawno próbowali swoich sił. Informujemy, że w najbliższych dniach wyślemy maila do wszystkich copywriterów podsumowującego zmiany w GoodContent jakie miały miejsce od 09.2019. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem: Jak zostać copywriterem w GoodContent.pl. Paweł Strykowski CEO WhitePress
  14. Dzień dobry, oficjalnie ogłaszamy kolejną zmiany dla copywriterów (choć widzimy, że niektórzy już ją znaleźli). Teraz na liście zleceń możemy: ukrywać wybrane zlecenie ukrywać wszystkie zlecenia od danego klienta. Przyciski do tej funkcji są widoczne w szczegółach ogłoszenia (załącznik 1): Domyślnie, jeżeli ukryjemy zlecenia (pojedyncze lub wszystkie od klienta) to ich nie widzimy, ale może to zmienić używając przycisku "Pokaż ukryte" na liście zleceń, wtedy widzimy także ukryte zlecenia - ale z czerwoną kropką (załącznik 2):
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy