Generalnie pełna zgoda. Tylko z tym bym polemizował @Anmato:
IMO naprawdę trudno zafiltrować dziś domenę exact match linkami * exact match. To m.in. pokłosie tych wszystkich linków brandowych, które obsiedli seowcy i webmasterzy w strachu przed anchorami sprzedażowymi.
Wiadomo, że Google na poziomie algorytmicznym nie ma pojęcia, jaki podmiot prowadzi, ale jeśli mamy markę Sklep MTB i domenę sklepmtb.pl, to szansa na zafiltrowanie takiej domeny na frazę "sklep MTB" jest * niska. Według mnie algorytm interpretuje anchor Sklep MTB jako nazwę marki, a że ona już zawiera jakąś intencję zakupową, to już swoją drogą.
I tak np. nie widziałem jeszcze ani 1 domeny zafiltrowanej na imię i nazwisko właściciela mimo że przecież domena nazywa się powiedzmy: imie-nazwisko.pl i 95% wszystkich linków prowadzących do takiej domeny to przecież Imię Nazwisko. Sam opiekuję się stronami, których domeny są na składają się z fraz okołosprzedażowych (powiedzmy sklep z kosiarkami, który ma nazwę Duże Kosiarki i domenę duzekosiarki.pl) i mimo że ich profil składa się w ponad 50% z anchoru Exact Match, to nic się z nimi nie dzieje.
Zresztą głupotą algorytmu byłoby np. zafiltrowanie domeny donaldtrump.pl na frazę Donald Trump, bo przecież linkujemy na anchor exact match, którym jest przecież Donald Trump.
* Zakładam, że nie napier*alamy linkami ze spamów, czyli nie mówię tutaj o domenach szybkietabletkinapotencje.pl, które są popychane czymkolwiek, na co wjeżdża Rumak.