Skocz do zawartości

Czy opłaca się reklamowanie linkami sponsorowanymi na frazy,


Zasoova

Rekomendowane odpowiedzi

Czy opłaca się reklamowanie linkami sponsorowanymi na frazy, na których i tak jesteśmy na 1szym miejscu wyników wyszukiwania? Można tą sytuację rozbić na dwie opcje:

1) jesteśmy na pierwszym miejscu wyników i nie ma żadnych obcych linków sponsorowanych

2) jesteśmy na pierwszym miejscu wyników i są inne reklamy na tę frazę

W przypadku 1) wydaje mi się, że oczywiste jest, że nie, w 2) bym się zastanowiła. Ale dla obu przypadków widziałam już prowadzone kampanie na takie frazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda branża jest inna i to czy się opłaca czy nie to wiesz jedynie ty, bo myślę, że raczej nie bierzesz się za biznes online bez podstawowych choćby narzędzi związanych z trackingowaniem sprzedaży/zapytań i liczeniem opłacalności konkretnej formy promocji ;).

Jeśli Ci się opłaca to dobrze, a jeśli nie to zrezygnuj z jednej z form i tyle :). Co to za pytanie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opłaca się reklamowanie linkami sponsorowanymi na frazy, na których i tak jesteśmy na 1szym miejscu wyników wyszukiwania?

moje zdanie jest że się opłaca

Możesz podać argumenty "za"? Np. taka sytuacja: https://www.google.pl/search?q=be2&ie=u...lient=firefox-a Jak ktoś szuka tego cuda, to i tak dostanie pod nos (czyt. na pierwszej pozycji) prawidłowy link. A przy dodatkowym reklamowaniu dostanie pod nos 2x ten sam link, przy czym 50% szans, że reklamodawca zapłaci za to wejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wynika, że nawet jak serwis jest na pierwszej pozycji, to i tak są wejścia z AdWordsa na tę sama frazę. Jaki z tego wniosek? Ano taki, że albo ja mam te wejścia albo konkurencja. Czy to się opłaca? Na to pytanie już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wynika, że nawet jak serwis jest na pierwszej pozycji, to i tak są wejścia z AdWordsa na tę sama frazę. Jaki z tego wniosek? Ano taki, że albo ja mam te wejścia albo konkurencja. Czy to się opłaca? Na to pytanie już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.

No, świetnie, z mojego doświadczenia wynika to samo i ogólnie ciężko raczej się nie zgodzić. Jednak w przypadku, który pokazałam powyżej jakoś nie widzę żadnej konkurencji ani w linkach spons., ani w wynikach naturalnych. A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest że warto nawet przepłacać

https://www.google.pl/search?hl=pl&safe...=Szukaj&lr=

chodzi o to ze mamy top10 idealnie jest z tego top10 zając 10 pozycji dla siebie i 10 pozycji w linkach sponsowanych nawet jeżeli nie ma konkurencji a tym bardziej jeżeli ona tam jest , jeżeli ciężko zdobyć top10 trzeba zdobyć tyle ile sie da - sprawa trudna ale opłacalna i dla klienta i dla pozycjonera

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie można skorzystać z linków sponsorowanych, ale nie w przypadku gdy nasza strona znajduje się na pierwszej stronie, pierwszym miejscu wyników i na dodatek nie ma konkurencji pod daną frazą.To już bezsensowne działanie jak dla mnie zwłaszcza, że w tym momencie osoba szukająca informacji i tak nie wybierze od razu pierwszej oferty tylko przejdzie przez co najmniej 5 kolejnych i porówna sobie wyniki. Poza tym nawet w przypadku uruchomienia linków na mało konkurencyjne frazy czasem trzeba przepłacić, żeby uzyskać odpowiednie miejsce, jakość reklamy i niskie stawki. O tym była dość zacięta dyskusja na forum więc tłumaczyć nie muszę.

Jak dla mnie uruchomienie linków choćby w kwestii wizerunkowej dla firmy może być opłacalne, ale dla strony poniżej 5 pozycji w wynikach organicznych gdzie oferta jest mało widoczna dla oka użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paolciass nie masz racji :)

Z testow jasno wynika, ze oplaca sie miec kampanie reklamowa nawet jesli jest sie na dana fraze na 1 pozycji w wynikach organicznych.

Po pierwsze reklamy platne wyswietlaja sie rowniez na wielu stronach partnerow co daje duzo wieksza widocznosc. Po drugie 'oslaniasz' swoje slowo przed kims innym kto mogl by zaczac 'krasc twoj traffic'.

Z danych wynika, ze na 1000 wyszukan (przy zalozeniu, ze jestesmy na 1 pozycji) otrzymamy 10 klikniec w reklame, natomiast w wynik organiczny az 20. Niby prosta kalkulacja ale... Jesli mamy i jedno i drugie to w sumie otrzymamy az 60 klikniec. Jak dla mnie spora roznica ;]

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy testami. Mówimy o reklamach w wynikach wyszukiwania, a nie sieci partnerskiej. Poza tym moim zdaniem wszystko zależy również od branży i zapytania. Szukając konkretnej oferty zwrócę uwagę na linki sponsorowane, szukając luźnego hasła np. o program antywirusowy gdzie potrzebne mi są oceny i porównanie, a nie oferta firmy, nawet nie zwrócę uwagi na linki. A jak zwrócę to kliknę i wyjdę po przeglądnięciu cen, które mnie nie interesowały. Dlatego moim zdaniem nie warto generalizować tylko dlatego, że były badania. Być może w niektórych branżach to przydatne, jak pisałam w kwestii wizerunkowej, ale nie w każdej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy ale to czego Ty bys szukal ma sie nijak do przecietnego uzytkownika ktory wogole nie widzi roznicy pomiedzy platnymi reklamami a organicznymi wynikami.

Poza tym chodzi o konkrety a nie o czyjes 'zdanie' i to wlasnie testy i statystyki pokazuja jak cos dziala.

PS. Siec partnerska dotyczy rowniez wyszukiwarek - nie tylko content network. Piszac o reklamach na stronach partnerow mialem na mysli serwisy typu ask.com a nie czyjas stronke z reklamami AdSense.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem ludzie klikają bez opamiętania w wyniki i nie widzą żadnej różnicy w tym co klikają. I lepiej jest tworzyć masówki, niż precyzyjne, przemyślane kampanie które ułatwiają dotarcie do konkretnego użytkownika? A słyszałeś o czymś takim jak target?

"Poza tym chodzi o konkrety a nie o czyjes 'zdanie'" - w temacie widzę coś innego. Pytanie o opinie więc taką wyrażam, z własnego doświadczenia, na podstawie kampanii jakie było mi prowadzić. Poza tym kierowanie się wynikami badań nie zawsze przynosi efekt. Czasem lepiej bazować na własnych doświadczeniach niż ślepo brnąć w coś co nie do końca może okazać się prawdą. Część badań krążących po sieci to fake tworzony przez firmy tylko po to, żeby pokazać się na rynku jako eksperci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale swoim postem pokazales, ze brak Ci rzetelnej wiedzy, a dodatkowo uprawiasz demagogie. Sprawdz jakiekolwiek statystyki klikalonsci wzgledem pozycji i ilosci zajetych 'slotow' na stronie wynikow.

Jesli masz dowody na to, ze sie myle - chetnie o nich poczytam.

A tak dla przykladu... Wyszukaj fraze 'amazon' albo 'ebay' w google. Ciezko ich chyba posadzic o brak wiedzy lub funduszy na badania?

Odlegly przyklad? To moze 'allegro'? Po co reklamuja sie na wlasna nazwe? Zeby zrobic sobie troche kosztow czy moze z powodu mechanizmow jakie zachodza w takim przypadku?

Zanim napiszesz, ze wszystko zalezy od branzy to dodam, ze nazwy wlasne potentatow sa najlatwiej rozpoznawalnymi i jako takie wogole nie musza sie reklamowac na te wlasnie frazy. Jesli masz racje to najmniej odpowiednie bylo by wlasnie prowadzenie kampani w przedstawionym przykladzie.

Mozesz mi wytlumaczyc co ma 'target' do wiatraka?

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności