Skocz do zawartości

Jakie raporty Google Ads są potrzebne w celu oceny kampanii Google Shopping?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jakie raporty Google Ads są potrzebne aby ocenić kampanię gdzie była tylko reklama Google Shopping? Sprawa wygląda tak, że firma prowadziła na swoim koncie przez 280 dni kampanię mojej oferty, i tam było wszystko ok. Na 4 miesiące zrobiłem przerwę, bo zrobiłem kampanię tej samej oferty, ale już z mojego sklepu (tamta kampania to była reklama tych samych ofert, ale gdzie indziej umieszczone były), po czym zleciłem tą kampanię jeszcze raz tam gdzie wcześniej była, to samo miejsce, ta sama ilość ofert, te same ceny, tak samo wszystko, i zakończyła się źle bardzo. Przykładowo CTR był gorszy 8 razy, współczynnik konwersji 33 razy gorszy. Zastanawiam się jak to możliwe, dlatego muszę zweryfikować to. Nie mam dostępu do ich konta Google Ads, ale mogę uzyskać raporty. Czy wszystkie raporty z tych grup głównych będą wystarczające? Czy w przypadku Google Shopping warto zapytać o coś jeszcze? Produkty które sprzedaję to produkty cyfrowe. Nie ma sprzedaży stacjonarnej i telefonicznej.

 

PS. Jeśli byłbyś zainteresowany napisaniem opinii na podstawie tych danych, proszę o kontakt. Opinia będzie dla mnie, chcę wyjaśnić co się stało, a sam raczej nie mam takiej wiedzy by to przeanalizować rzetelnie.

 

Raporty: Podstawowe, Czas, Konwersje, Produktowa, Analiza aukcji

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem Ci już na facebooku:

 

"Czas... czas jest tu ważny. Sytuacja jest diametralnie inna niż kiedyś działała kampania. Działała przez 280 dni i miała już jakąś ukierunkowaną pozycję. Przerwanie kampanii spowodowało, że na danym koncie po ponownym uruchomieniu systemy uczyły się na nowo, a ogólna sytuacja na rynku jest zupełnie inna niż rok, czy dwa lata temu - bierz to pod uwagę.
Klasyczny raport podający kliknięcia, wyświetlenia, CTR, średni koszt kliknięcia - on Ci pokażę różnicę kiedyś a teraz. Jaka była konkurencja wcześniej, a teraz, czyli udziały w wyświetleniach."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności