Jump to content

Wiarygodność konwersji celów w Analytics


Recommended Posts

Mam sklep na Prestshop. Przy każdym zakupie Presta pokazuje ścieżkę jaką przeszedł kupujący zanim dokonał zakupu. Według Presty po ciągu znaków w adresie odesłania mam zakup z płatnej reklamy Google, następnie mam w historii wejść kupującego 2 razy z google.com wszystko tego samego dnia w przeciągu kilku godzin.

Analytics wskazuje że zakup był z Organics Search.

Konto Analytics w kierunku konwersji celów ustawione i sprawdzone w ostatnim czasie przy telefonicznej pomocy konsultanta G.

Skąd w końcu zakup z reklamy G, czy organica?

Edited by Mazzur
Link to post
Share on other sites

Trzeba zwrócić uwagę na to, że Google Analytics przypisuje domyślnie transakcje w modelu atrybucji: Last Click Non Direct czyli przykładowo jeśli mamy następujące ścieżki:

a) wejścia organiczne, wejścia z płatnych reklam Google to przypisze transakcje do źródła/medium -> Google / cpc
b) wejścia z reklam Google, wejścia organiczne, wejścia z reklam Google to tak samo przypisze transakcje do źródła/medium -> Google / cpc

W tym przypadku (na Prestashop) widzimy, że ostatnim znanym źródłem ruchu przed dokonaniem transakcji jest google.com. Dane pokrywają nam się z tymi w Google Analytics.

pozycjonowanie-stron.png

Pozycjonowanie stron internetowych - https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy