Skocz do zawartości

Nagłówki, keywords, stronicowanie, meta opis - pytania


RavC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań, a mianowicie:

1. Otrzymaliśmy 3 audyty, od 3 różnych osób. Pierwsza z nich kategorycznie zabroniła wstawiania nagłówka <h1> na stronę główną naszego sklepu. Zaś pozostałe 2 piszą, by taki znalazł się i był  możliwie jak najwyżej w kodzie. Dodatkowo nasza domena zawiera w nazwie słowo kluczowe. Czy w takim wypadku w nagłówku raczej powinniśmy unikać wpisania tej frazy i użyć innej? Jak to powinno być?

 

Podam przykładową strukturę opisu kategorii:

 

WKŁADY KOMINOWE   - <h3>

________________________________________________

Wkłady kominowe  - <h2>

Wkłady kominowe to [krotki opis] 

 

Wkłady kominowe - rodzaje   - <h3>

[jakiś dłuższy opis zawierający frazy typu wkłady kominowe owalne, wkłady kominowe okrągłe z linkami wewnętrzynimi.] 

 

Wkłady kominowe - trwałość materiałów   - <h3>

[krotki opis] 

 

2. Czy powinienem zmienić pierwszy nagłówek na <h2>, drugi na <h3>, a pozostałe dwa na <h4>?

3. Czy trzy identyczne frazy kluczowe obok siebie (jak wyżej) to dobry pomysł? Może zmienić zmienić jedną z nich na inną, ale odpowiadającą danej kategorii?

4. Na stronie kategorii mamy zrobione stronicowanie z produktami. Nad nimi widnieje opis. Czy przeszkadza fakt, że na każdej kolejnej stronie (/page-2/, /page-3/ itd.) widnieje ten sam opis?  (Jest zastosowany rel="conanical" / "next" / "prev").

5. Na wszystkich podstronach mamy meta keywords. Rozumiem, że już tego się nie używa, bo nie jest czynnikiem rankingowym, ale czy szkodzi? (Oprócz tego, że konkurencja widzi na jakie frazy możemy się pozycjonować?)

6. W meta opisie często na końcu mamy znak "|" + mojastrona.pl. ( np. Najlepsze wkłady kominkowe | wkladykominkowe.pl). Powinniśmy się go pozbyć, czy nie przeszkadza?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie warto używać tego samego słowa kluczowego w każdym nagłówku, to jest przeoptymalizowanie i może przynieść odwrotny efekt.

 

2. Warto używać nagłówków po kolei; h1, h2, h3. Być może osoba robiąca audyt zabroniła wstawiania nagłówka h1 z uwagi na to jest już jest na stronie np. jako logo strony.

Według mnie jednak na każdym adresie url warto użyć unikalnych nagłówków, nie powtarzać tego samego h1 np. w formie loga strony

 

3. Trzy identyczne słowa kluczowe obok siebie to nie jest dobry pomysł. Jak napisałem wyżej, to jest przeoptymalizowanie i może przynieść odwrotny efekt.

 

4. Przeszkadza, najlepiej aby opis był tylko na pozycjonowanym url, a na dalszych stronach page-2 , page-3 już nie. To do zastosowanego rozwiązania, jak już to rel="canonical" to tam podałeś błędnie sformułowany metatag, ale według mnie "canonical" nie zawsze dobrze działa i lepiej rozwiązać to tak jak napisałem wcześniej.

 

5. Meta keywords jest chyba zupełnie ignorowanie obecnie i w sensie algorytmicznym zaszkodzić nie może. Natomiast nie warto mieć na stronie w meta keywords poupychanych masy słów kluczowych bo czysto teoretycznie można ryzykować karę ręczna za tzw. keyword stuffing.

 

6. Według moich obserwacji w meta opisach nie warto stosować znaku "|". Frazy kluczowe po tych znaku mogą być ignorowane i przez to może być brak przełożenia na pozycje. Być może dlatego, że kiedyś po tym znaku "|" upychało się dużo fraz kluczowych w title. Obecnie lepiej i naturalniej zastosować myślnik "-" lub przecinek ","

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i rady. Odniosę się do 4 punktów w twojej wypowiedzi:

2. Nie mamy żadnego <h1> na stronie głównej, nawet jako logo, więc podsumowując wygląda na to, że trzeba go napisać i dodać w nim frazy związane z tematem, ale inne niż nazwa domeny, która sama w sobie jest słowem  kluczowym, 

4. Mamy poprawnie napisany tag, to ja źle napisałem tutaj na forum, ale skoro rzeczywiście nie zawsze działa, to postaramy się usunąć opis z kolejnych podstron.

5. Nasze keywords'y nie zawierają więcej jak 6 słów, więc myślę, że będzie w porządku, a skoro nie szkodzi, to zostawimy.

6. Myślę, że myślnik będzie tutaj odpowiednią opcją :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
12 minut temu, RavC napisał:

co z Bingiem, nie bierze on

Jako sygnał rankingowy nie. Co najwyżej może ukarać stronę jeśli poupychasz tam masę fraz niezgodnych z treścią na stronie.

 

Tak więc obecnie można zupełnie pominąć dodanie meta keywords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.06.2018 o 09:18, RavC napisał:

Witam. Chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań, a mianowicie:

1. Otrzymaliśmy 3 audyty, od 3 różnych osób. Pierwsza z nich kategorycznie zabroniła wstawiania nagłówka <h1> na stronę główną naszego sklepu. Zaś pozostałe 2 piszą, by taki znalazł się i był  możliwie jak najwyżej w kodzie. Dodatkowo nasza domena zawiera w nazwie słowo kluczowe. Czy w takim wypadku w nagłówku raczej powinniśmy unikać wpisania tej frazy i użyć innej? Jak to powinno być?

 

Z ciekawości: osoba, która zabroniła używania <h1> na stronie głównej użyła jakichś argumentów, dlaczego nie należy tego robić?

Blog parentingowy - mogimi.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2018 o 21:33, s_matysik napisał:

dlaczego akurat 3?

meta keywords obecnie nie ma żadnego wpływu na pozycje

Nie ma znaczenia, ale może kiedyś będzie miał. Warto go dodać dla innych wyszukiwarek choćby. To oczywiście założenie. Napisałem 3, gdyż większa ilość może zostać zinterpretowana jako spam przez Google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, CymesSEO napisał:

Nie ma znaczenia, ale może kiedyś będzie miał. 

Przecież ten meta tag miał już kiedyś znaczenie i z powodu zbyt prostej jego manipulacji przestał mieć znaczenie. Nie widzę obecnej dla niego zastosowania w algorytmach wyszukiwarek.

 

43 minuty temu, CymesSEO napisał:

Warto go dodać dla innych wyszukiwarek choćby. 

Jakich? w Bingu też już nie wpływa na ranking a może zaszkodzić gdy będzie zinterpretowany jako spam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, s_matysik napisał:

Przecież ten meta tag miał już kiedyś znaczenie i z powodu zbyt prostej jego manipulacji przestał mieć znaczenie. Nie widzę obecnej dla niego zastosowania w algorytmach wyszukiwarek.

 

Jakich? w Bingu też już nie wpływa na ranking a może zaszkodzić gdy będzie zinterpretowany jako spam

A Yahoo i Yandex?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności