Jump to content

Canonical - pytanie o indeksację


Recommended Posts

Czołem,

 

mam pytanie natury technicznej, czy strona A(index, follow) mająca canonicala do Strony B powinna zostać zaindeksowana? Jeżeli tak, to czy zaindeksuje się ze swoim tytułem czy z tagiem title strony kanonicznej?

Link to post
Share on other sites

Widzę nikt nie kwapi się do odpowiedzi póki co (tjak, wiem - świnta...); w takim razie może to Ci pomoże:

http://ecommercowy.pl/jak-unikac-duplicate-content-poprawna-paginacja/

https://blog.seo-profi.pl/najczestsze-bledy-zwiazane-z-uzywaniem-tagu-kanonicznego-relcanonical-na-stronie/

Powinieneś tam znaleźć to, o co pytasz.

Link to post
Share on other sites
 

"2. Użyć rel=”canonical” na każdej poszczególnej podstronie podzielonego artykułu lub listy, prowadzący do podstrony zbierającej całość w jedno. W tej sytuacji Google zawsze będzie indeksowało i wyświetlało w wynikach właśnie podsumowanie."

"Upewnijmy się, że dobrze wybraliśmy stronę, która ma się wyświetlać w SERPach"

 

Czemu zatem  w wielu sklepach indeksują się strony paginacji i kategorie z canonicalem do innej podstrony? Dlatego ponawiam moje pytanie - czy powinna zostać zaindeksowana podstrona z canonicalem do innej podstrony?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Symeon
      Robię od jakichś 2-3 miesięcy testy, na ile, na niezbyt dobrze zoptymalizowanej pod względem wydajności stronie o średnim profilu linków (69 domen linkujących df), da się mocną optymalizacją contentu (duży nacisk na frazy zależne i benchmarki z top10 / top50, a także zapytania konwersacyjne) budować widoczność i pozycje.
       
      Pierwszy eksperyment dotyczył frazy "pozycjonowanie śląsk" i pokrewnych. Zakończony bdb rezultatem, tj, wbiciem się na praktycznie wszystkie lokalne frazy na top1 (screen):

       
      W komentarzach pojawiły się uwagi, że to mimo wszystko siła linków zadziałała. Trudno tu wyizolować czynnik linków lub czynnik optymalizacji contentu. W związku z tym postanowiłem pójść po grubsze frazy, czyli "pozycjonowanie stron", "pozycjonowanie", "pozycjonowanie stron www" itp.
       
      No i udało mi się do pułapu top20 wbić korzystając z podobnej strategii optymalizacji (z wykorzystaniem Senuto / SurferSEO / Answerthepublic / Ahrefs keywords explorer). Zresztą dokładnie to opisałem we wpisie
      https://www.szymonslowik.pl/pozycjonowanie-stron/ (pod linkiem także odniesienie do wcześniejszego testu na "pozycjonowanie Śląsk").
       
      Zacząłem dokładać trochę linków (11 domen linkujących df na chwilę obecną) i obserwuję wzrosty. Nie łudzę się, że na takie frazy, na które biją się wszystkie większe i mniejsze agencje (W topach Bauer, Whitepress, Tense, czy Eactive) uda się bez linków  Nie tym razem. Problem jest jednak inny. Zaczęły mi przeskakiwać strony (widać to na poniższym screenie i też jest opisane w samym artykule). Okazało się, że na 16. pozycji na pozycjonowanie siedzi wpis uprzednio optymalizowany pod wyniki lokalne, zamiast tego, który sobie zaplanowałem.
      No i teraz, co można zrobić...
      1) Artykuły są podlinkowane wewnętrznie z właściwymi anchorami
      2) Zdezoptymalizowałem trochę wpis "śląski" zmieniając trochę tytuł
      3) Bardzo mocno zastanawiam się nad radykalnym krokiem w postaci:
      - dołożenia całego contentu z /pozycjonowanie-slask do wpisu /pozycjonowanie-stron
      - ustawienia canonical (mogę poświęcić frazy lokalne - nie robię na tym biznesu) z /pozycjonowanie-slask na /pozycjonowanie-stron
       
      Skoro strony przeskakują w rankingu na najważniejsze frazy (i są stosunkowo wysoko, więc dopasowanie jest imho całkiem niezłe), to myślę, że Google powinien takiego canonicala uznać. Jak sądzicie? Mam za sobą dużo działań z canonicalami w e-commerce, lecz zupełnie inaczej to wygląda przy URL-ach generowanych w nawigacji fasetowej (czy po prostu stosowaniu linków kanonicznych przy różnych wariantach URL), a inaczej przy contencie. Zawsze zastanawia mnie, gdzie jest granica, kiedy Google uzna, że to są zbliżone dokumenty.
      Jakieś sugestie? Ciekaw jestem Waszych opinii. Canonicala i tak wstawię za parę dni i podzielę się rezultatami. Jakieś prognozy?

    • By Dralik
      Wykonam indeksację linków.
       
      Pakiety jednorazowe:
      5000 linków jednorazowy: 12 zł
      10 000  linków jednorazowy: 25 zł
      25 000 linków jednorazowy: 55 zł
      50 000 linków jednorazowy:  85 zł
      100 000 linków jednorazowy: 115 zł
      500 000 linków jednorazowy: 450 zł
       
      Pakiety dzienne:
      500 linków dziennie: 30 zł
      1000 linków dziennie: 50 zł
      5000 linków dziennie: 75 zł
      10 000 linków dziennie: 90 zł
      50 000 linków dziennie: 350 zł
      100 000 linków dziennie: 700 zł
      Podane ceny są cenami netto i należy doliczyć 23% vat.
       
      Ilość pakietów ograniczona, do łączne ilości na dzień = 700 000 linków.
      Zamówienia należy składać na adres mailowy:
       
      biuro@dralik.pl Przed zamówieniem pakietu, można podesłać 1000 linków do przetestowania systemu (linki zapisane w pliku txt można wysyłać na adres mailowy).
      Sprawdzałem skuteczność na zaspamowanych: profilach, komentarzach, artykułach. Skuteczność wyszła mi na poziomie 88% po 24h.
       
       
      Dane firmy:
      Dane firmy: SEOklik Przemysław Śliwiński NIP: 789-173-53-49 62-302 Węgierki Czereśniowa 27
    • By Dralik
      Wykonam indeksację linków.
       
      Pakiety jednorazowe:
      5000 linków jednorazowy: 12 zł
      10 000  linków jednorazowy: 25 zł
      25 000 linków jednorazowy: 55 zł
      50 000 linków jednorazowy:  85 zł
      100 000 linków jednorazowy: 115 zł
      500 000 linków jednorazowy: 450 zł
       
      Pakiety dzienne:
      500 linków dziennie: 30 zł
      1000 linków dziennie: 50 zł
      5000 linków dziennie: 75 zł
      10 000 linków dziennie: 90 zł
      50 000 linków dziennie: 350 zł
      100 000 linków dziennie: 700 zł
      Podane ceny są cenami netto i należy doliczyć 23% vat.
       
      Ilość pakietów ograniczona, do łączne ilości na dzień = 700 000 linków.
      Zamówienia należy składać na adres mailowy:
       
      biuro@dralik.pl Przed zamówieniem pakietu, można podesłać 1000 linków do przetestowania systemu (linki zapisane w pliku txt można wysyłać na adres mailowy).
      Sprawdzałem skuteczność na zaspamowanych: profilach, komentarzach, artykułach. Skuteczność wyszła mi na poziomie 88% po 24h.
       
       
      Dane firmy:
      Dane firmy: SEOklik Przemysław Śliwiński NIP: 789-173-53-49 62-302 Węgierki Czereśniowa 27  
    • By ojciec17
      Cześć.
       
      Dawno nie używałem GTM. Może ktoś powiedziec, dlaczego nie działa panel debugger po włączeniu w tryb podglądu?
      Mam problem z ustawieniem kodu śledzenia dla połączeń telefonicznych.
      Tag opublikowany, ale Tag Assistant go nie pokazuje.
       
      Z góry dzięki za pomoc.
    • By pjck
      Po pobraniu przez google, zgłoszeniu do indeksacji dostaję taki komunikat: "Indexed, though blocked by robots.txt"

      Zastanawiam się co jest przyczyną.

      W "Examples" poniżej ów komunikat wyświetla jeszcze linki. I te linki najczęściej zawierają polskie litery - oraz w każdym przypadku jeden link z końcówką "/search"
       
      Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie praktyczne?  
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy