Zaloguj się, aby obserwować  
haxorz

Sklep a unikatowe opisy produktów

Polecane posty

haxorz    0

Witam,

kilka podobnych tematów znalazłem ale nigdzie jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.

Mam sklep internetowy, około 400 produktów aktualnie. W mojej branży większość sklepów ma te same opisy skopiowane po prostu ze stron producentów. Opisy są dość długie śr powiedzmy 3500-4000 znaków. Z tego co wiem, google lepiej patrzy na sklepy które mają unikatową treść, lecz redagowanie tak dużej ilości tekstu zajmie sporo czasu.

I tu moje pytanie. Jak każdy mam ograniczoną ilość czasu co więc lepsze. Zainwestować czas w redagowanie tych opisów czy lepiej poświęcić go na linkowanie? Ostatecznie na pierwszych miejscach na moje słowa kluczowe są sklepy które powielają tą samą treść co wszyscy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz    902
Zainwestować czas w redagowanie tych opisów...

Tak, warto. Ale możesz to zlecić.

Pozdrawiam,

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gerdi    167

400 szt. to stosunkowo nie dużo, jak na sklep, do opisu produktu zazwyczaj wystarczą teksty po 300-500 znaków. Na forum znajdziesz ludzi którzy zrobią to za jakieś 300zł, może mniej.

W przypadku, jeżeli konkurencja powiela treść, unikalne opisy dadzą wejścia z długiego ogona - przetestowane na wielu sklepach.


Oferuję profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Pozycjonujemy również ciężkie frazy, również branżę ero, hazard. Wystawiam F.VAT, proponuję klientowi przejrzystą umowę. Masz pytania ? Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

gg:8288255, email: gerdi1@wp.pl, tel. 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
haxorz    0

Z tym, że wolałbym jednak tego nie zlecać. Przy okazji redagowania pozmieniałbym parę rzeczy. Długo siedzę w temacie i wiem na co ludzie zwracają uwagę przy czytaniu tego typu opisów. Tak czy inaczej otrzymałem odpowiedź. Dzięki wszystkim.

PS. Myślicie, że dobrym pomysłem będzie do treści opisów powrzucać trochę zdań z frazami na które się pozycjonuje? Bo pewne frazy po których ludzie szukają sklepu pojawiają się w opisach rzadziej niż można by przypuszczać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grisham    4
lepiej zadbaj o unikalną treść ... a później zabierz się za linkowania :)

A teraz popatrz na swoją stopkę, na swojego posta, jeszcze raz na stopkę i ponownie na posta :D

Ze zlecaniem jest ten problem, że ciężko znaleźć kogoś kto dobrze zna branże i produkty, a to ważne przy tworzeniu naprawdę skutecznych opisów. Oczywiście jeśli to nie jest Twój sklep i branża, to nie robi to różnicy bo sam też się nie znasz ;)

EDIT:

Po to są opisy, żeby dostarczyć w nich treści, których ludzie szukają (z punktu widzenia SEO, wiadomo że opisy mają też sprzedawać) więc o ile wkomponujesz dane frazy w opis w sposób naturalny, to na pewno to pomoże.

Edytowano przez Grisham

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
haxorz    0
Ze zlecaniem jest ten problem, że ciężko znaleźć kogoś kto dobrze zna branże i produkty, a to ważne przy tworzeniu naprawdę skutecznych opisów. Oczywiście jeśli to nie jest Twój sklep i branża, to nie robi to różnicy bo sam też się nie znasz :D

Sklep mój, w temacie siedzę od dawna. Dlatego wychodzę z założenia - albo siadam i redaguję sam albo wcale. Jeśli ktoś spartoli opisy to z punktu sprzedaży wyjdzie to tylko na gorsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gerdi    167

Jeżeli mądrze użyjesz synonimowania {słowo1|słowo2}, to jednym opisem załatwisz całą grupę towarową, zmieniając tylko nazwę produktu dla danej podstrony.

Warto też odpowiednio nasycić tekst słowami kluczowymi, przykładowo możesz w tekście zawrzeć 3 razy nazwę towaru z podstrony w różnych wariacjach, w sensie raz używasz tylko nazwy modelu, raz marki i modelu, i raz pełnej nazwy. Jeżeli konkurencja nie jest zbyt duża, podstony same wejdą do top10.


Oferuję profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Pozycjonujemy również ciężkie frazy, również branżę ero, hazard. Wystawiam F.VAT, proponuję klientowi przejrzystą umowę. Masz pytania ? Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

gg:8288255, email: gerdi1@wp.pl, tel. 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeki    84

Dobre opisy to podstawa. Nie ma się co zastanawiać tylko robić. Czasem tym sposobem można utrzymać klienta. Tym bardziej jeśli już widzisz co ludzie wpisują żeby wyszukać produkt.

Czasem jeśli to mozliwe warto nawet nazwy produktów zmienić.


Integracja Sensoryczna | Góra Kalwaria | Integracja Sensoryczna Piaseczno

"Mam wielką łatwość w mówieniu innym co mają robić" - król Julian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arkaszka    1066

teksty napisz sam, wiesz o czym piszesz, tekściarz, może i napisze oryginalny tekst dla G, ale dla klienta, te teksty mogą być mało strawne i ciekawe. Z drugiej strony nie musisz szaleć z kwiecistością opisów, opis musi być w miarę zwięzły i szczegółowy. 4000 znaków to 2 strony A4, tego nikt nie czyta.


 czasy szybkiego pozycjonowania  się skończyły,  na topy wchodzi się powoli, szybko to są adwordsy 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pqar    0

To jeszcze mała rada ode mnie: w pierwszej kolejności przeredaguj to co się sprzedaje. Kiedyś pomagałem przy tworzeniu pewnego sklepu, ponad 1500 pozycji, opisy producenta, z początku dziennie sprzedawały się 2-3 sztuki towaru; to co się sprzedało - od ręki tworzyłem unikalny opis - dzięki temu było to rozłożone w czasie - wiem z własnego doświadczenia iż sama myśl że trzeba dać kilkaset unikalnych opisów jest dość zniechęcająca.

Po jakimś czasie okazało się że gdy wpisać symbol/nazwę danego produktu wujek Google dawał często linki do w/w sklepu w pierwszej piątce, a dopiero później kilkanaście sklepów konkurencji gdzie wszystkie miały dokładnie ten sam opis. Warto o tyle, że wielu ludzi wie czego dokładnie szuka (konkretny model/marka) i trafiają do sklepu nie na ogólne frazy, a właśnie na symbol/nazwę danego produktu.


Fajna strona o capoeira

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
haxorz    0

Ostatecznie wziąłem się już do roboty. Idzie szybciej niż myślałem, że pójdzie w sumie ;)

Zobaczymy jak google przejrzy nowe opisy czy beda jakies zmiany pozycji na long tail faktycznie i dam znać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja wole teksty zlecić profesjonalnemu Webwriter(owi). On pisze teksy, a ja mam czas na pozostałe czynności - tak to działa. Jak bym miał sam wszystko robić z 100% zleceń wykonał bym może z 40-60 % zleceń :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
haxorz    0

No tak ale Twoja sytuacja jest troche inna. Tak przynajmniej wnioskuje z wypowiedzi. Zajmujesz sie wieloma stronami - ja na glowie mam tylko jedną. Dodatkowo pozycjonuje mnie firma, ja tylko podciagam ja powolutku na frazy ktorych nie mam w umowie, tak zeby nie zlapac zadnego filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

haxorz zapytaj się swojej firmy pozycjonerskiej czy mają seo copywritera (webwritera) u siebie :) może jako ich klient dostaniesz zniżkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.