Jump to content

zkp

Forumowicze
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

207 profile views
  1. strona Czikita ma opis firmy akle też różne podstrony "ananasy", "banany", "agrest" wchodząc do bananów marki czikita otrzymujesz stone z adresem: przykladowadomena.pl/marki/czikita/banany To są te same banany które wystepują na stronie ogólnej bananów na której sa banany wszystkich firm nie tylko firmy czikita i która ma adres: przykladowadomena.pl/owoce/tropikalne/banany - możesz na niej sobie wyfiltrować banany czikity ale nie zmienia sie adres przy filtrowaniu. Czy w związku z tym w kodzie strony "przykladowadomena.pl/marki/czikita/banany" powinienem oznaczyć ogólną stronę bananów jako kanoniczną <rel="canonical" href="przykladowadomena.pl/owoce/tropikalne/banany" /> ...?
  2. Koledzy mam pytanie i będę wdzięczny za podpowiedź jak na dana sprawę patrzy google: Załóżmy, że mam w swoim sklepie podkategorie "banany". Do tej podkategorii mogę dotrzeć przez menu czyli ścieżka i adres była by taka: przykladowadomena.pl/owoce/tropikalne/banany (w niej zawarte są banany wszystkich marek) W tym miejscu mogę jeszcze sobie je przefiltrować wg marek i wybierając markę "czikita" dostaje albo adres dynamiczny: przykladowadomena.pl/owoce/tropikalne/banany/?czikita albo adres się nie zmieni i pozostanie ten sam czyli: przykladowadomena.pl/owoce/tropikalne/banany Do tej samej podkategorii mogę dojść jeszcze przez dział marki w głównym menu i adres wygeneruje taki: przykladowadomena.pl/marki/czikita/banany Reasumując są dwie drogi prowadzące do tego samego celu czyli kategori banany. Nie tworze nowych podkategorii o tej samej treści a jedynie różne drogi prowadzące do tej samej podkategorii. Czy w związku z tym powinienem zastosować na stronie "przykladowadomena.pl/marki/czikita/banany" tag canonical ze wskazaniem na kanoniczność strony "przykladowadomena.pl/owoce/tropikalne/banany"? Będę wdzięczny za podpowiedź
  3. Pomimo zewsząd płyną informacje że H1 powinien/zalecany jest tylko jeden są przypadki w którym ich wieksza ilośc nie zaszkodzi. Bardzo dobrze że zaznaczyłeś iż trzeba to robić z głową. Odnośnie reszty nagłówków H to ich ilość wymusza struktura strony/tekstu i nie trzeba do ich liczby podchodzić juz tak "ortodoksyjnie". Z praktyki mogę powiedzieć, że we wszystkim trzeba zachować rozwagę i umiar.
  4. Zrobiłem risercz po różnych branżach i stronach. Sam działam ze stroną która ma pewne rozwiązania przeze mnie wdrożone które przynoszą efekty. Ale czemu by nie zapytać innych o zdanie? Robie cos dobrze - a może można lepiej? Jak na pewno się orientujesz i reszta specjalistów fachowców będących tu na forum, że wielu tematów nie można ujednolicić do jednego sposobu rozwiazania - bo co zadziała dobrze u Ciebie nie musie przynieść efektu u mnie. Podjąłem tu temat i oprócz Twojej opinii/wskazówek nie otrzymałem nic co mogło by mi choć trochę rozszerzyc horyzonty. Nie chce gotowych rozwiazań ale chociaż podjęcia tematu, a nie wierze ze nikt nie ma nic do powiedzenia w tej jakże prozaicznej dla wielu fachowców sprawie. Nie jestem roszczeniowy tylko ciekawy i chętny do poznawania stanowisk innych ludzi. Nawiasem mówiąc nie widze sensu włączać sie do dyskusji jak nie mam nic mądrzejszego do powiedzenia niz przedmówcy którzy byli na forum wcześniej. Niby mówią że "kto pyta nie błądzi" albo zachęcają "zapytaj przecież nikt Ci w ryj za to nie da" - tu jest zupelnie odwrotnie. Może jestem masochistą, ale zapytam jeszcze o to: <link rel="nice" href="przykladowy adres"> "nice" - przybliży mi ktos co to za oznaczenie?
  5. Używam CLUSTERIC Search Auditor do badania konkrencyjności fraz kluczowych. Pomocna platforma, raporty są szczegółowe. Jestem zadowolony z tego programu nie tylko w zakresie oceny fraz kluczowych. Support też mają bardzo dobry 👨‍💻
  6. Spiąłeś się na maxa 😉 Jak ja skromny forumowicz z +1 mogę Ci pomóc weteranie +6329??? W SEO to raczej MaxPan mówi a ZKP słucha i sie uczy 🤓 ale gdybyś był w okolicach Torunia i potrzebował pomocy oddam Ci serce na dłoni. Mam zadanie na dziś - znajde temat na forum w którym postaram sie komuś pomoc moją nikłą wiedzą i nie zaszkodzić 🏃‍♂️💨
  7. @Grey Ronin dziękuje za podpowiedź 👍 A ja naiwny myślałem, że forum jest po to żeby się dzielić wiedzą i wspólnie rozwiązywać problemy ... gupi ja 🙋‍♂️
  8. Takie konkrety to ja szanuje 👨‍💻 Dziękuje @zgred 👍
  9. 🙋‍♂️🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♀️ tyle rąk w górze ... nie wiem kogo wybrać xD Nikt nic nie może podpowiedzieć?
  10. Cześć wszystkim, Powertowałem trochę na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na zagadnienie, które mnie nurtuje dlatego stworzyłem nowy temat. Otóż na stronie mojego sklepu chce uruchomić filtrowanie - niektóre filtry będą generować statyczne adresy, a niektóre dynamiczne z przewagą tych drugich. Pytanie moje brzmi czy przy filtrowaniu i generowaniu przy tym adresów dynamicznych należy na takich adresach dodać rel="canonical" ze wskazaniem na tą stronę przed filtrowaniem? Moje pytanie wynika z tego że napotykam się z różnymi opiniami co do adresów powstałych dynamicznie poprzez filtrowanie. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
  11. Presta gdybym znał odpowiedz myslisz że pytalbym o to na forum? Wolałbym uzyskać odp na postawione przeze mnie pytanie która nie będzie w formie pytania xD
  12. Koledzy mam pytanie - byc może banalne... Na innym forum spotkałem się z takim stwierdzeniem "Adresy powinny być statyczne, czytelne i zawierać pozycjonowane słowo. Np dla zegarki męskie domena.pl/zegarki/meskie" Czy to oznacza, że adres URL w całości składa się na pozycjonowana frazę i nie ma potrzeby powtarzać po sleszu słowa zegarki (domena.pl/zegarki/zegarki-meskie) Jeśli tak jak uniknąć kanibalizacji jeśli np w kilku kategoriach tworzy się adres url na podstawie np. koloru (domena.pl/zegarki/meskie/zlote i domena.pl/zegarki/damskie/zlote) Czy /złote nie będą się kanibalizować? Jeśli ustawie rel="canonical" na zegarki męskie złote stracą na tym damskie zegarki złote. ...?
  13. Całkowicie się z Tobą zgadzam ... trudno o unikalne opisy produktów w większości e-commerce tym bardziej kiedy jeden produkt występuje np w kilku odsłonach np kolorystycznych. No chyba, że ma się za sobą armie profesjonalnych edytorów ...
  14. Prowadząc stronę e-commerce z 50tyś produktów duplicate content i crawl budget to zagadnienia które jak najbardziej są istotne ale trudne do ugryzienia w znaczeniu globalnym. Pogodzić wszystko w takim wielkim projekcie to jest mega wyzwanie. Sortowanie, filtrowanie , ilość filtrów i mnogość tych wszystkich produktów generuje sporo problemów. Mam wrażenie że cos naprawie kosztem innych zagadnień.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy