Jump to content

jaguar

Forumowicze
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

403 profile views
  1. Dzięki za odp. Część serwisu jest bardzo merytoryczna, pogłębione analizy i wysokiej jakości treśc a część jest związana z rankingami które również są mocne ale generują linki do produktów które mają podstawowe informacje bez unikalnej treści i których jest relatywnie dużo względem merytorycznej treści. Podstrony te nie mają linków zewnętrznych ale 10% z nich rankuje na długi ogon i daje jakieś 5% ruchu całej strony, stąd dylemat. Czy wszystkie potratkować jednakowo i dać 301 na stronę rodzica która jest zbieżna tematycznie, czy dla wszystkich dać noindex bo jednak 90% tych podstron jest be
  2. Chciałbym usunąć ze strony i indeksu Google część podstron. Mimo że generowane prawie automatycznie to nie są to aż tak śmieciowe podstrony ale mam wrażenie że rozmywają wartość pozostałych treści a przynoszą jedynia mały procent ruchu. Pytanie co lepiej zrobić. Usunę linki wewnętrzne do nich i później: - dać Noindex na wszystkie tego typu podstrony - zrobić 301 na "stronę rodzica" Są jakies określone sytuacje gdzie noindex lub 301 lepiej stosować? Jeśli jest nieznaczny ruch i mogę przekierować na "stronę rodzica" tych podstron to pewnie 301 byłoby lep
  3. Scrapebox ciekawe jak chce się sprawdzić konkretne URLi. W moim przypadku okazuje się że Ahrefs jednak ma w Batch Analysis zakładkę Linked domains która pokazuje wszystkie linki zewn. dla całej domen i można sprawdzić 200 adresów za jednym razem. Polecam
  4. Dokładnie. Ja po dłuższym researchu nic nie znalazłem Pozostaje sprawdzenie jednostokowe w Ahrefs Linked domains
  5. Czy jest narzędzie które sprawdzi hurtowo większą ilość domen i poda całkowitą ilość linków zewnętrznych które wychodzą z danej strony?
  6. Miało chyba być "Jeżeli temat o samochodach linkujesz ze stron o samolotach samochodach i wrzucisz w strukturze strony w tematy o samolotach to będzie się pozycjonował na temacie samochodów". Natomiast pełna zgoda co do tematyczności z linkowania wewn.
  7. 1. Wpisz w Google "ślub w plenerze" - sprawdź wyniki i spróbuj się dostosować z treścią tylko zrobić lepiej / kreatywniej 2. Wpisz w Google "ślub w plenerze + nazwa miasta" (najlepiej z tego miasta) - sprawdź wyniki i spróbuj się dostosować z treścią tylko zrobić lepiej Jeśli większość wyników na oba zapytania będzie się pokrywać to zrób 1 podstronę, jak mało lub żadne to 2 podstrony. Możesz tak zrobić z każdą frazą lub zestawem podobnych fraz.
  8. Nie, to już jest pochodna tego czy Google złapał strukturę czy nie. Raczej chodziło mi o to czy i ewentualnie na jakiej zasadzie G może wiedzieć że podstrona X należy kategorii Y jeśli nie wynika to ani z URLa, ani z Schema. Ewentualnei z tego że w Menu mamy link do strony(albo i nie) Y gdzie jest wiele wpisów w tym podstrona X. Przykładem jest podstrona z tagami. Nie ma ich w Menu strony, nie mają schema, w url też można ładny zrobić nie jak podkatalog. Jeśli są rozsądnie zrobione czyli nie milion tagów i po 1,2 podstronie w nich tylko np. mało takich podstron ale mocno tematycznie do
  9. Zakładając że nie ma struktury wskazanej w URLu bo chcemy mieć krótkie URLe, Schema bo nie mamy w nich struktury kategorii i nie ma Menu okruszkowego. Czy bez tego, crawlując stronę od głównej, od Menu po prostu idąc link po linku jest w stanie wyłapać strukturę serwisu, co jest w jakiej kategorii etc.?
  10. Jak linkować wewn. w sytuacji gdy mamy napisany obszerny artykuł dla frazy generycznej + kilka rozszerzających ten artykuł wpisów satelickich dla fraz long tail i powiązanych semantycznie z tą generyczną? Czy linkować z artykułu generycznego do wszystkich satelickich i jednocześnie z wszystkich satelickich do generycznego? Czy tylko z generycznego do satelickich lub tylko z satelickich do generycznego?
  11. Jest jakieś narzędzie które jest w stanie pomóc oszacować moc linka przez to że sprawdzimy jak głęboko w architekturze danej strony ta podstrona się znajduje, ile linków wew. do niej prowadzi lub jak przepływa PR dochodząc do tej podstrony? Na te chwilę jedynie do głowy przychodzi mi Screaming frog ale może są jakieś bardziej dedykowane temu rozwiązania?
  12. @zgred dzięki, ciekawe przykłady. Dopiero zauważyłem (chyba że się mylę), że zalando nawet nie jest podlinkowane między swoje wersje językowe. Bardzo fajny przykład pixers. Zatem nie ma oczywistej odpowiedzi i trzeba dopasować do realiów. Dzięki.
  13. @zgred Case na tyle wartościowy że wart podlinkowania natomiast zrobiłem to nieintencjonalnie. Wywołałem dyskusję bo byłem ciekaw czy coś się zmieniło w tej kwestii. Powstają nowe strony, nawet w tej samej branży gdzie stawiane kolejne wersję językowe na osobnych domenach. Krótko mówiąc zastanawiałem się czy obecnie linki z wersji językowych na osobnych domenach nie "kopią mocniej" niż nawet najlepiej zrobione linkowanie wewnętrzne dla wersji językowych(z wspomnianym np. hreflang) w obrębie jednej domeny. Pisząc ruch miałem na myśli widoczność w Google, akurat ja sprawdzałem na podsta
  14. @zgred cieszę się, że wywołałem uśmiech 😀 natomiast może doprecyzuję. Pomijając już kwestię picodi, chociaż uważam akurat tą branżę za ciekawy przykład do analizy gdzie sporo serwisów jest na tej samej domenie i równie dużo na różnych, to pytanie odnośnie stawiania wielu wersji językowych na 1 domenie np. w katalogach lub subdomenach a wielu domenach dla mnie osobiście wciąż jest zasadne. Jeśli są jakieś oczywiste wytyczne i jest to proste pytanie to chętnie porozmawiam.
  15. W 2016 r. https://www.onely.com/blog/choosing-the-right-structure-international-website/ gdzie wzrost po zmianie z wielu domen na 1 był 841%. Jest 2020 rok i ruch picodi.com przez ostatnie 4 lata już nie wyglądał tak kolorowo. Z tego co widzę konkurencja obecnie np. pepper w znacznej większości obecnie stosuje zasadę wiele domen(1 dla 1 kraju) i całkiem dobrze na ty. Jak Waszym zdaniem teraz wygląda sytuacja tej samej strony w wieku językach? Warto robić to na 1 domenie czy wiele domen?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy