Jump to content

jaguar

Forumowicze
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

129 profile views
  1. Miało chyba być "Jeżeli temat o samochodach linkujesz ze stron o samolotach samochodach i wrzucisz w strukturze strony w tematy o samolotach to będzie się pozycjonował na temacie samochodów". Natomiast pełna zgoda co do tematyczności z linkowania wewn.
  2. 1. Wpisz w Google "ślub w plenerze" - sprawdź wyniki i spróbuj się dostosować z treścią tylko zrobić lepiej / kreatywniej 2. Wpisz w Google "ślub w plenerze + nazwa miasta" (najlepiej z tego miasta) - sprawdź wyniki i spróbuj się dostosować z treścią tylko zrobić lepiej Jeśli większość wyników na oba zapytania będzie się pokrywać to zrób 1 podstronę, jak mało lub żadne to 2 podstrony. Możesz tak zrobić z każdą frazą lub zestawem podobnych fraz.
  3. Nie, to już jest pochodna tego czy Google złapał strukturę czy nie. Raczej chodziło mi o to czy i ewentualnie na jakiej zasadzie G może wiedzieć że podstrona X należy kategorii Y jeśli nie wynika to ani z URLa, ani z Schema. Ewentualnei z tego że w Menu mamy link do strony(albo i nie) Y gdzie jest wiele wpisów w tym podstrona X. Przykładem jest podstrona z tagami. Nie ma ich w Menu strony, nie mają schema, w url też można ładny zrobić nie jak podkatalog. Jeśli są rozsądnie zrobione czyli nie milion tagów i po 1,2 podstronie w nich tylko np. mało takich podstron ale mocno tematycznie dobrane - czy Google może potraktować taką podstronę tak jak by kategorię i złapać jej tematyczność.
  4. Zakładając że nie ma struktury wskazanej w URLu bo chcemy mieć krótkie URLe, Schema bo nie mamy w nich struktury kategorii i nie ma Menu okruszkowego. Czy bez tego, crawlując stronę od głównej, od Menu po prostu idąc link po linku jest w stanie wyłapać strukturę serwisu, co jest w jakiej kategorii etc.?
  5. Jak linkować wewn. w sytuacji gdy mamy napisany obszerny artykuł dla frazy generycznej + kilka rozszerzających ten artykuł wpisów satelickich dla fraz long tail i powiązanych semantycznie z tą generyczną? Czy linkować z artykułu generycznego do wszystkich satelickich i jednocześnie z wszystkich satelickich do generycznego? Czy tylko z generycznego do satelickich lub tylko z satelickich do generycznego?
  6. Jest jakieś narzędzie które jest w stanie pomóc oszacować moc linka przez to że sprawdzimy jak głęboko w architekturze danej strony ta podstrona się znajduje, ile linków wew. do niej prowadzi lub jak przepływa PR dochodząc do tej podstrony? Na te chwilę jedynie do głowy przychodzi mi Screaming frog ale może są jakieś bardziej dedykowane temu rozwiązania?
  7. @zgred dzięki, ciekawe przykłady. Dopiero zauważyłem (chyba że się mylę), że zalando nawet nie jest podlinkowane między swoje wersje językowe. Bardzo fajny przykład pixers. Zatem nie ma oczywistej odpowiedzi i trzeba dopasować do realiów. Dzięki.
  8. @zgred Case na tyle wartościowy że wart podlinkowania natomiast zrobiłem to nieintencjonalnie. Wywołałem dyskusję bo byłem ciekaw czy coś się zmieniło w tej kwestii. Powstają nowe strony, nawet w tej samej branży gdzie stawiane kolejne wersję językowe na osobnych domenach. Krótko mówiąc zastanawiałem się czy obecnie linki z wersji językowych na osobnych domenach nie "kopią mocniej" niż nawet najlepiej zrobione linkowanie wewnętrzne dla wersji językowych(z wspomnianym np. hreflang) w obrębie jednej domeny. Pisząc ruch miałem na myśli widoczność w Google, akurat ja sprawdzałem na podstawie semrush aczkolwiek nie jest to pewnei wyznacznikiem bo w między czasie się wydarzyło tyle rzeczy....
  9. @zgred cieszę się, że wywołałem uśmiech 😀 natomiast może doprecyzuję. Pomijając już kwestię picodi, chociaż uważam akurat tą branżę za ciekawy przykład do analizy gdzie sporo serwisów jest na tej samej domenie i równie dużo na różnych, to pytanie odnośnie stawiania wielu wersji językowych na 1 domenie np. w katalogach lub subdomenach a wielu domenach dla mnie osobiście wciąż jest zasadne. Jeśli są jakieś oczywiste wytyczne i jest to proste pytanie to chętnie porozmawiam.
  10. W 2016 r. https://www.onely.com/blog/choosing-the-right-structure-international-website/ gdzie wzrost po zmianie z wielu domen na 1 był 841%. Jest 2020 rok i ruch picodi.com przez ostatnie 4 lata już nie wyglądał tak kolorowo. Z tego co widzę konkurencja obecnie np. pepper w znacznej większości obecnie stosuje zasadę wiele domen(1 dla 1 kraju) i całkiem dobrze na ty. Jak Waszym zdaniem teraz wygląda sytuacja tej samej strony w wieku językach? Warto robić to na 1 domenie czy wiele domen?
  11. Parę lat temu, widziałem zdecydowanie negatywne skutki za link site-wide nawet jeśli to był obrazek z title i alt lub anchor tylko nazwą strony. Natomiast obecnie konkurencja stosuje u siebie takie linki z dobrych, mocnych domen o site powyżej 20 tys i zastanawiam się czy też zdobywać lub wstawiać na własne (dobre) zaplecza linki site-wide z nazwą domeny jako anchor czy jednak wciąż bezpieczniej jest linkować np. tylko ze strony głównej mimo, że konkurencja ma site-wide?
  12. Zapleczówek akurat jest trochę więcej, ok 10. Ta jedna akurat pasuje najbardziej tematycznie, dlatego pytanie czy warto jedną z nich poświęcić i pomóc trochę świeżej domenie - czy to jeszcze działa, czy tak się robi? Mam sporo oczekiwania od nowej domeny i nie chciałbym jej spalić na początku ale jeśli to wciąż działa i tak się robi to też chcę jej pomóc nieco na starcie.
  13. Stawiam kompletnie nowy serwis na zarejestrowanej rok temu domenie(nic w indeksie do tej pory nie było), z kompletnie nowymi ale wysokiej jakości treściami. Natomiast mam też wciąż fajną zapleczówkę., w dokładnie tej samej tematyce (większość fraz identyczna). Treści na niej są dobre ale dużo mniej fajne niż na docelowym serwisie. . Pozycje na niej na te same frazy docelowe, które dotyczą nowej domeny, wahają się od 18 - 28 miejsca. Szału nie ma ale żeby nawet tam dojść, naturalnie bez przesadnej pracy, zajęło trochę czasu. Czy dobrym pomysłem jest zrobienie 301 z tej zapleczówki na kompletnie nową stronę aby "skrócić" czas wejścia w Google(przekierować szybciej trochę linków i zaufania) i dać jej już trochę mocy nieco szybciej na początek z racji że będą tam super treści i potem dalej ją bezpośrednio linkować i dodawać nowe treści? Czy lepiej zostawić zapleczówkę i tylko podlinkować docelową stronę. Zapleczówka jest super czysta, ma trochę fajnych linków i historię około roczną właśnie w Google podczas której naturalnie wzrastała jej pozycja oraz ilość linków. Pewnie pojawią się opinie aby podmienić po prostu treść ale nie jest to takie łatwe bo nowa domena po pierwsze ma fajniejszą nazwę. po 2 jest szykowana na wiele języków(i tutaj też nazwa odgrywa kluczową rolę, jest międzynarodowa).
  14. W tym kontekście to faktycznie nie jest to negatywny czynnik. Dzięki za spostrzeżenia. Sugerowałem się też udemy które UX-owo robią moim zdaniem fajną robotę i też chowają akurat w ich przypadku znaczną część opisów kursów. Natomiast w moim przypadku to może być nawet do 50% całej treści na podstronie więc nie będę ryzykować z ukrywaniem jej, jeśli nei znajdę na to sensownego sposobu przez CSS czy JS.
  15. Dzięki bardzo ale jeśli dobrze zrozumiałem to wpływ jest negatywny. W tej stronie treści schowanej miało być sporo i była ona ważna bo odpowiednio zoptymalizowana - nie mogę sobie pozwolić na fakt, że mimo indeksacji Gogole nie bierze jej pod uwagę tylko to co widzi. Są jakieś sposoby na to aby jednak brał pod uwagę również tą treść?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy