Jump to content

iknil

Forumowicze
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Days Won

    2

iknil last won the day on January 11

iknil had the most liked content!

Community Reputation

24 Excellent

About iknil

  • Birthday 06/08/1986

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Wrocław

Recent Profile Visitors

3,053 profile views
  1. Wykonam analizę widoczności dowolnej strony w oparciu o dane z: Ahrefs Alli AI Clusteric Rank Tracker SE Ranking Semrush Semstorm Senuto Serpstat Sistrix Keyword Revealer Google Ads (Planer słów kluczowych) + Search Console (w przypadku nadania dostępu) Narzędzia zostały dobrane na podstawie wyników testu: W SKŁAD ANALIZY WCHODZĄ: Analiza I - zestawienie wszystkich fraz rankujących w Google na pozycjach 1-100: kolumna A: fraza kolumna B: średnia miesięczna ilość wyszukiwań kolumna C rankująca podstrona (desktop) kolumna D pozycja (desktop) kolumna E: rankująca podstrona (mobile) kolumna F: pozycja (mobile) Analiza II - zestawienie konkretnych podstron rankujących na dane frazy: Tutaj mamy podane "na tacy" cenne wskazówki, które warto wykorzystać, np.: podstrona https://moneye.pl/bank-inteligo/ rankuje na: kolumna A: podstrony rankujące na dane frazy kolumna B: średnia miesięczna ilość wyszukiwań kolumny C-D: pozycja w wynikach desktopowych i mobilnych Mamy wiele słów kluczowych na II i III stronie, więc można ją zreoptymalizować skupiając się na konwertujących frazach czy tych z największą ilością wyszukiwań. Analiza III - zestawienie wszystkich fraz rankujących w Google na pozycjach 1-100 uzupełnione o sezonowość w poszczególnych miesiącach i sugerowane stawki z Google Ads kolumna A: fraza kolumna B: średnia miesięczna ilość wyszukiwań kolumna C rankująca podstrona kolumny D-E: pozycja w wynikach desktopowych i mobilnych kolumny F-Q: średnia miesięczna ilość wyszukiwań w poszczególnych miesiącach kolumna R: konkurencja w reklamach Google Ads kolumna S: stawka za górę strony (dolny zakres) w reklamach Google Ads kolumna T: stawka za górę strony (górny zakres) w reklamach Google Ads Wiedząc dużo szybciej, że dane słowa kluczowe będą miały większą ilość wyszukiwań w kwietniu czy maju można zawczasu podjąć działania zmierzające do podniesienia pozycji. Analiza IV - zestawienie fraz, które w kwietniu mają więcej wyszukiwań niż w marcu. kolumna A: fraza kolumna B: średnia miesięczna ilość wyszukiwań kolumna C rankująca podstrona kolumny D-E: pozycja w wynikach desktopowych i mobilnych kolumna F: ilość wyszukiwań w marcu kolumna G: ilość wyszukiwań w kwietniu kolumna H: różnica kolumna I: konkurencja w reklamach Google Ads kolumna J: stawka za górę strony (dolny zakres) w reklamach Google Ads kolumna K: stawka za górę strony (górny zakres) w reklamach Google Ads --------------------- Koszt (wystawiam FV): do 1000 fraz - 200 PLN (netto) 1000 - 5000 - 300 PLN (netto) 5000 - 10000 - 500 PLN (netto) powyżej 10000 - cena do negocjacji Przebieg współpracy: przesłanie adresu strony wystawienie FV płatność realizacja usługi do 5 dni roboczych Kontakt - PW lub mail:
  2. WYNIKI: Głównym założeniem testu było zestawienie ilościowe fraz w top 10 i top 50 + porównanie szacunkowego ruchu organicznego z realnym. Od dawna miałem wyniki dla I części (głównie analizy dla potencjalnych Klientów), z II częścią było trudniej. Właściwie tylko jedna osoba przesłała domeny do analizy. Możliwe, że w niedługim czasie poznamy, który wynik był najbliższy realnym wartościom (kwestia warunków umów dotyczących poufności). Dane zbiorcze: Podsumowanie szczegółowe: Zebrałem dane z 14 narzędzi, dla każdego przyznałem "punktację" od 14 do 1 i zsumowałem całość. TOP 10 TOP 50 Część narzędzi traktuje analizę widoczności jako dodatkową funkcję, więc warto wziąć to pod uwagę: Surfer SEO - narzędzie pomocne głównie w optymalizacji, tworzeniu contentu, wyszukiwaniu słów kluczowych + świetna wtyczka Chrome, ale pozwala wyeksportować tylko 1000 wyników (można "pokombinować" z filtrowaniem, otrzymamy nieco więcej rekordów) MOZ - sprawdza się tylko na rynkach angielskojęzycznych (w przypadku analizy widoczności nie obsługuje polskiego, ale daje radę jeżeli chodzi o analizę linków) Ubersuggest - pozwala wyeksportować ok. 250 fraz (niedawno wprowadzono płatną wersję, ale nic się nie zmieniło w eksporcie) Alli AI - pozwala wyeksportować tylko ok. 100 fraz i sprawdza się na małych stronach (główną funkcją aplikacji jest "wsparcie" w link buildingu). Dodam, że Sistrix, MOZ, Alli AI nie podają estymacji ruchu.
  3. Porady są konstruktywne, ale sytuacja jest dość skomplikowana. Sam pozyskiwałeś te linki? Z jakich źródeł? Pytam, ponieważ np. część publicznych "miejscówek" pozwala na modyfikację treści/odnośników, ale Google i tak nie zauważy zmian z dnia na dzień. Rozumiem, że za tydzień domena wygasa i w tej chwili nie jest w Twoich rękach? Jakaś inna firma nią "zarządza", tak? Załóż sobie opcję, ew. zgłoś do przechwycenia.
  4. Zgadza się - Google nam nie ułatwia, ale jeżeli ktoś bazuje tylko na Search Console i zrobi sobie np. porównanie skuteczności ostatnich 28 dni czy ostatnich 3 miesięcy z poprzednim okresem otrzyma jakiś obraz. Wiadomo, że nie jest to wyrocznia i trzeba wziąć poprawkę np. na sezonowość branży. PS Absolutnie nie "bronię" Search Console
  5. Pytanie brzmiało: Search Console jest narzędziem Google i w jakimś stopniu pozwala to sprawdzić, prawda? Paweł, nie będę uczył ojca dzieci robić, ale od jakiegoś czasu dane z SC coraz bardziej trzymają się kupy i nie pomijałbym ich przy analizie, np.: porównanie ilości kliknięć i ruchu organicznego z tego samego okresu:
  6. Tak, to jest normalne, pozycje potrafią zmienić się kilka razy w ciągu danego dnia. Na upartego możesz skorzystać z raportu skuteczności z Search Console (https://support.google.com/webmasters/answer/7576553?hl=pl). Ręczne przeklikiwanie mija się z celem, najlepiej wyciągnąć dane przez API np. za pośrednictwem Clusterica, zakładasz filtr na daną frazę i voilà przykład: Porównaj sobie dane z tym co prezentują monitoringi i wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada. Tak teoretycznie.. załóżmy, że mamy narzędzie co sprawdza pozycje co godzinę.. Co nam to da przy 100, 500, 1000 frazach?
  7. W oficjalnych wytycznych Google o tym nie wspomina - Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – przewodnik dla początkujących (https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=pl), więc: ten ktoś miał rację. Chyba, że: Moim zdaniem lepiej skupić się na title (dość istotny czynnik rankingowy) i dopracować metatag description, który ma wpływ np. na CTR.
  8. Sprawdź top 10 na interesujące Cię frazy, wykorzystaj II opcję Keyword Plannera i porównaj wyniki ze swoim asortymentem - na pewno coś znajdziesz
  9. @antaba nie obraź się, ale moim zdaniem powinieneś pokazać ten wątek przełożonemu, a idealnym podsumowaniem jest fragment wypowiedzi @Beerbant : Z Twoich wcześniejszych postów wynika, że jesteś "głodny" wiedzy. Może namów przełożonego na jakiś porządny kurs/y SEO. Uczestniczyłem w wielu szkoleniach stacjonarnych (np. Xann, Paweł Gontarek, Artur Strzelecki, Cezary Lech, Bartek Berliński, Maciej Lewiński) + online (np. Gdaq, Lexy) i nie zdarzyło mi się, że byłem zawiedziony. Z każdego spotkania wyniosłem coś nowego - nawet jeśli nudziłem się kilka h, a crème de la crème trwało 10 minut
  10. Wiem, wiem Paweł Informacja od Muellera (10.12.2019) zbiegła się z komunikatem Google SearchLiaison (09.12.2019) dot. wdrożenia BERTa w ponad 70 językach. To oczywiście nie musi mieć związku. Po prostu zachowałbym czujność i "dopieścił" podstrony danych miast
  11. Podpisuję się pod tym co napisali: @jimmi ,@zgred To zdecydowanie trzeba zrobić z głową, możliwe, że Google zacznie coś mieszać https://www.seroundtable.com/google-city-landing-pages-doorway-pages-28670.html
  12. Na rynku jest wiele narzędzi do analizy linków, np.: Ahrefs MOZ SeoProfiler cognitiveseo Semrush Majestic Clusteric seokicks.de SEO SpyGlass Surfer SEO Serpstat Ubersuggest Większość ma swoje wersje demo/trial za free lub za kilka $, więc możesz sobie potestować. PS Od kilku miesięcy dość intensywnie rozwija swoje aplikacja ekipa SEO PowerSuite - w przypadku linków SEO SpyGlass.
  13. Zainstaluj sobie wtyczkę SEOquake. Na przykładzie strony z Twojej stopki: Masz ilość linków wychodzących, rodzaje i parametry.
  14. Mamy dwa wyjścia: - zostawienie aktualnego url owoce.pl/sok-pomaranczowy-200ml - wprowadzenie nowego i zrobienie przekierowania 301 z owoce.pl/sok-pomaranczowy-200ml na owoce.pl/sok-pomaranczowy Jeżeli podstrona owoce.pl/sok-pomaranczowy-200ml rankuje w tej chwili na xx fraz i ma zadowalający ruch organiczny to prawdopodobnie zostawiłbym tak jak jest. Przekierowanie 301 może chwilowo wprowadzić pewne zawirowania - raz może wyświetlać się stary url, a raz nowy. Tutaj niestety nie ma reguły, Google czasem "zauważa" zmianę od razu, a czasem trzeba poczekać, ew. troszkę pomóc np. linkując nową podstronę lub wprowadzając linkowanie wewnętrzne
  15. Dokładnie Google w swoich oficjalnych wytycznych (https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=pl) radzi: Matt Cutts stwierdził, że użycie kilku nagłówków H1 w niektórych przypadkach może okazać się dobrym rozwiązaniem - https://www.youtube.com/watch?v=GIn5qJKU8VM. Wiem, wiem - postać budząca w naszym środowisku spore emocje, film sprzed dekady, ale moim zdaniem jest jak najbardziej aktualny.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy